Bose SoundDock 10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose SoundDock 10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Eddieboy1986 31-05-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock 10

Ik heb de Bose Sounddock 10 nu zo'n anderhalve week in mijn bezit en ik ben vol lof over de prestaties. Ik ben dan wellicht geen audiofiel, maar ik hoor dat het geluid erg krachtig is voor een relatief klein apparaat! Mooi vol en zuiver, zonder vervorming. Als puntje van kritiek wordt vaak vermeldt dat de bass te overheersend is. Hier kan ik mij wel enigzins in vinden. Bij het beluisteren van sommige nummers dreunt de Sounddock inderdaad erg door. Maar goed, dit kun je eventueel aanpassen met de equalizer op je iPod. Al met al levert deze Bose zeer krachtig en uitstekend stereogeluid. Ook qua vormgeving is het wat mij betreft een hoogvlieger. Een mooi tijdloos design dat eigenlijk wel in elk interieur goed tot zijn recht komt. Niet te opvallend, maar zeker ook niet saai. Uitstekend! Over de mogelijkheden kan ik kort zijn: hij doet waarvoor ik 'm gekocht heb, namelijk het afspelen van muziek. Kortom: een uitstekende aankoop waar ik nog vele jaren plezier van hoop te hebben.

Bert Scheeper 07-02-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock 10

Laat ik beginnen met de nadelen, want die heeft die product wel degelijk: hij is duur (duurder dan de meeste serieuze concurrenten), zeker niet veelzijdig en standaard vind ik de geluidinstelling te zeer op de bas ingesteld. Voor wat betreft dat laatste is de persoonlijke voorkeur vrij eenvoudig op te lossen met je equalizer op de ipod / iphone. Wat er goed is: het geluid, de vormgeving (ok, da's persoonlijk) en de solide bouwwijze (dikke 8 kg). Ik heb hem puur gekocht om muziek weer te geven van mijn ipod's en dat doet hij gewoonweg goed. Zowel zacht spelend als luid (en hij kan luid als het moet) overtuigt de speaker. Ik vind vooral het geluid zacht altijd verbazend vol klinken, terwijl het toch altijd een behoorlijk compact apparaat is. Ik heb me bij de aanschaf toch ook zeker laten leiden door de "looks"; in tegenstelling tot veel andere apparaten die ik vaak spuuglelijk vind, oogt deze elegant en vrij tijdloos. Conclusie: prachtig apparaat dat goed doet waarvoor hij is gebouwd, echter waarvoor je behoorlijk diep in de buidel moet tasten.

Kees1978 13-09-2010
Geschreven voor: Bose SoundDock 10

Ik heb de Bose sounddock 10 nu ongeveer 1,5 maand in bezit en moet zeggen dat ik de geluidskwaliteit vind tegenvallen. Er zit veel laag in maar het midden en hoog vind ik niet mooi klinken.

Voor het geld (800 euro) denk ik dat je betere alternatieven hebt zoals de B&W Zeppelin.