Philips Lumea Essential BRI862 - Reviews

Geschikt voor
armen, benen, bikinilijn, buik, oksels, rug
Gezichtstoepassing
bovenlip
Soort ontharing
IPL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,7

Minoes37 12-05-2018

Voldoet niet aan de verwachtigen

Een jaar geleden gekocht en nu werkt apparaat al niet meer. Een dure aanschaf voor zeer beperkt gebruik.
Jammer! Zal het zeker niet aanbevelen.

sopke 28-06-2017

Werkt redelijk

Ik had een iets beter resultaat verwacht van dit toestel. Na 3 keer gebruiken (en een periode van ongeveer 6 weken) blijven de haartjes wel langer weg dan bij de niet behandelde zones maar ik moet toch nog steeds bijwerken. Het toestel is wel heel gemakkelijk in gebruik en behoorlijk pijnloos.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Pijnloos

Minpunten

• Niet onmiddellijk resultaat

Nicole 27-06-2017

best tevreden

Ik gebruik het toestel ondertussen sinds een paar weken en ben best tevreden over het resultaat. Alles weg is nog niet het geval, maar de haartjes zijn wel dunner en zachter en toch wel al een heel pak minder geworden. Het toestel zelf ligt goed in de hand en is gemakkelijk in gebruik. Niet al te veel poespas, gewoon aan/uit en sterkte. Het is niet altijd even simpel aan de enkels en aan de knieën, maar met wat geduld lukt dat ook. Al bij al dus een tevreden klant.

Pluspunten

• werkt echt
  • gemakkelijk

Minpunten

• duurt iets langer
  • toestel hapert soms

KittyD 26-06-2017

Tevreden

Het product ligt gemakkelijk in de hand en heeft een mooi design. Het is eenvoudig in gebruik. Let goed op dat je steeds goed overlapt zodat je elke zone flitst. Na 4 beurten merkte ik het verschil al.

Pluspunten

• Eenvoudig gebruik
  • Snel gebruiksklaar
  • Pijnloos

Gemma 26-06-2017

Te weinig resultaat

Na 9 weken gebruik merk ik maar een heel kleine vermindering van haargroei op. Ik heb telkens maar 1 been geflitst en het andere zo gelaten om goed te kunnen vergelijken.
In het begin vond ik het product gemakkelijk te gebruiken, maar eigenlijk is het niet simpel om te weten welk stukje je al geflitst hebt en waar je nog niet geweest bent met het apparaat. Op die manier is het weinig efficiënt werken.
Voor mij geeft dit te weinig resultaat.

Marcha87 25-06-2017

Ideaal apparaat

Makkelijk in gebruik en naar concequent gebruik is het resultaat op een gegeven moment toch zichtbaar

Isabelletje14 25-06-2017

Fijn apparaat!

De Lumea is een mooi apparaat, ligt lekker in de hand en niet te zwaar. Voor een flitsbeurt moet je even gaan zitten, maar de resultaten zijn er dan ook naar. Na 3 maanden gebruik, is de haargroei onder mijn oksels, benen en bikinilijn enorm vermindert. Heerlijk zo voor de zomer.
Als je flitst moet je goed in de gaten houden dat hij niet te hoog staat, maar dan kun je lekker aan de slag. Ik deed het meestal tijdens een leuke tv-show.

Minpunt is toch wel de prijs, maar scheermesjes zijn ook duur.

creatiets 20-06-2017

Ik ben enthousiast

Sinds een paar maanden heb ik een Philips Lumea Essential in huis. Omdat ik een erg gevoelige huid heb en veel last had van irritaties bij gebruik van scheermesjes, was ik erg benieuwd of deze manier van ontharen beter bij mij zou passen.

Ingewikkeld is het niet, ontharen met de Philips Lumea Essential. Het apparaat ligt lekker in de hand en de gebruiksaanwijzing is heel duidelijk. Er is ook een app die je kunt downloaden zodat je nog extra tips en trucs krijgt.

Ontharen met de Philips Lumea kost vooral in het begin best wat tijd. Je moet elke twee weken alles heel precies bij langs met het apparaat. Ik doe dat altijd 's avonds, terwijl ik ondertussen televisie kijk. Op die manier is het prima te doen.

Na drie behandelingen begon ik echt verschil te merken. De haren komen minder snel terug en wat er terug komt is zachter en dunner lijkt het wel. Heel fijn!

Over het algemeen is de behandeling pijnloos, alleen onder de oksel waar mijn huid wat donkerder is vond ik het een beetje pijn doen. Ik heb de Lumea toen een standje lager gezet en dat ging prima.

Ik ben enthousiast!

koekie1981 19-06-2017

Blij verrast door de Philips Lumea Essential

Wat een mooi compact apparaat is de Lumea Essential. Klein, compact, mooi design en ligt lekker in de hand. Voor het gebruik heb ik de Lumea app geïnstalleerd en zo kreeg ik nog wat extra gebruikersinfo en kan elke flitsbeurt opgeslagen worden. De eerste keer Lumea gebruiken was echt even wennen en vond ik dat ook best spannend. Na een paar flitsen had ik door hoe het werkte en was het makkelijk te doen. Wel lastig waren mijn schenen maar na 2x had ik die helemaal onder de knie. Wat ik onhandig vond was dat ik niet duidelijk kon zien waar ik geflitst had dus toen een wit oogpotlood gekocht zodat ik wat kon markeren. Dit is een prima oplossing en die witte stipjes veeg je zo weg.
Na de 3e flitsbeurt merkte ik echt al verschil. Mijn oksels, armen en bovenbenen waren bijna helemaal kaal (op een vergeten stukje hier en daar na) en onderbenen en bikinilijn werden duidelijk lichter behaard. Nu na 5 flitsbeurten zijn deze ook zo goed als kaal en ben ik nu begonnen met het onderhoudsflitsen.
In eerste instantie vond ik het een erg prijzig apparaat en was ook wat huiverig want hoe konden lichtflitsen nou mijn haartjes verwijderen, maar ik ben zo positief verrast en kan zeker weten zeggen dat het werkt! Dus even een investering maar hij is het zeker waard!

Madeleine 18-06-2017

Geduld is een schone zaak

Het gebruik van het apparaat is niet moeilijk, maar het is wel vervelend dat je, je toch eerst moet scheren. Ik heb een gevoelige huid dus daardoor kan ik daarna het apparaat niet altijd gebruiken. Dat is wel vervelend, want dat vertraagt het gebruik en het resultaat wel. Gelukkig is het qua gebruik verder niet lastig en merk ik wel resultaat. Al duurt het wellicht wat langer dan ik had gehoopt. Wat ik een ander nadeel vind is dat het niet gebruikt mag worden als je ervoor of erna in de zon gaat zitten. Juist met het warme weer is het fijn om makkelijk haren te kunnen verwijderen en niet om de zoveel dagen te moeten scheren. Ik merk wel dat mijn haren zachter worden en het steeds makkelijker wordt, maar zoals ik al eerder zei duurt het wel wat langer. Bij de bikinilijn en oksels vond ik het in het begin niet geheel pijnloos, maar naarmate ik dat vaker gedaan heb had ik daar geen last meer van. Het resultaat bij die gebieden duurde langer dan op de benen, maar dit kan te maken hebben met dat de haren daar stugger zijn. Al met al wel tevreden, maar er zitten voor mij nog wel wat nadelen aan.

chantal 16-06-2017

Zeer tevreden

Ik heb een behoorlijke snelle haargroei en moest mij soms wel 2x per dag scheren. Na 4 behandelingen merk ik heel veel verschil. Om de 3 dagen scheren en voorlog op mijn benen zo'n 40% minder haren die terugroeien. Ook zijn de haartjes lichter en zachter. Bikinilijn en oksels zie ik minder resultaat, maar daar verwacht ik de komende tijd ook meer resultaat te zien. Het is vrijwel pijnloos en zo gebeurd, dus heel makkelijk vol te houden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Niet gelijk resultaat
  • Niet snoerloos

chiara89 16-06-2017

Doet wat het belooft.

De Philips Lumea zit netjes verpakt in een praktische doos, met uitgebreide handleiding. Die waarschuwt vooral wanneer je de Lumea vooral niet mag gebruiken, maar bij verder lezen bleek dat vooral te zijn omdat het effect van de Lumea nog niet in deze situaties getest is. Minder eng dan het lijkt, dus :)

De handleiding is verder duidelijk, hij geeft goed aan wat je voor het eerste gebruik moet doen (eerst testen!) en hoe je het apparaat moet gebruiken.

Ik heb het apparaat eerst getest op 3 verschillende standen, maar zag niks raars aan mijn huid; stand 5 it is dus! Belangrijk om te weten als je begint aan het flitsen: het kost wel even tijd, dus doe het niet even snel tussendoor! Ik ben 'veilig' begonnen met mijn onderbenen. Het flitsen zelf werkt prima, je voelt er praktisch niks van (alleen wat warmte) en de bediening is supereenvoudig. Op mijn schenen werd het wat lastiger; omdat dat een hard stuk is waar je huid echt om je bot heen getrokken zit, had ik geen 'speling' om de Lumea er goed op te drukken, waardoor de Lumea soms geen groot genoeg oppervlak detecteerde en ik niet kon flitsen, dacht ik eerst. Later heb ik de Lumea een kwartslag gedraaid en ging dat prima. Verder is het lastig om te bepalen welk deel je nu precies gehad hebt en welke niet. Ik werkte van onder naar boven en om de Lumea steeds naar beneden te plaatsen op de goede plek lukte wel, maar om vervolgens de nieuwe 'baan' op de juiste plek te zoeken, is lastig, omdat je het resultaat niet gelijk ziet (wat je bij scheren bijvoorbeeld wel hebt). Ten slotte vind ik het ding lastig vast te houden, omdat als je hem 'gewoon' vasthoudt, met je vinger op de knop en je hand dus om de achterkant sluit, je de ventilatie (gaatjes aan de achterkant) grotendeels afsluit, terwijl die wel echt nodig is.

Na een paar keer testen word je er wel handiger in en gaat het steeds gemakkelijker en sneller. En, leuk is dat na de derde beurt er al wat resultaat zichtbaar is: minder haartjes, groeien langzamer!

Het grootste voordeel van de Philips Lumea: als je je een keer vergeet te scheren, valt dat bijna niet op. Na 10 weken zie ik beduidend minder haartjes op mijn benen, dus ook na een week niet scheren kan ik nog de straat op. Nadeel: er blijft altijd wat staan, dus af en toe heb je toch het scheermes nog nodig om het af te maken.

Het kost eventjes wat tijd, maar voor mij is dat het zeker waard.

Chantalm1979 16-06-2017

Zeer tevreden

Ik heb een behoor lijken snelle haargroei en moest mij soms wel 2x per dag scheren.

Renéetje 15-06-2017

Het werkt, maar reduceert voor mij niet genoeg haargroei

Ik heb dit apparaat nu 2 maanden getest. In totaal 4 keer. De bijhorende app vind ik heel handig. Het is ook gebruiksvriendelijk. Toch had ik er meer van verwacht. Want ik heb nog steeds redelijk wat haartjes staan. Het werkt, maar niet voldoende voor mij. Ik ga hem doorgeven aan mijn zus die bleker is, maar wel donkerder van haar. Dus waarschijnlijk zal het bij haar beter werken. Het deed ook totaal geen pijn.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • App

Minpunten

• Nog steeds veel haartjes

Nvdl 15-06-2017

Net zo goed als de IPL salon

Heb de philips lumea nu een aantal keren gebruikt en ik merk echt resultaat. Haartjes komen niet snel meer terug en heb daardoor minder last van ingegroeide haren.
Zowel op de benen, bikinilijn als oksels merk ik een zichtbaar effect.

Je moet wel wat geduld hebben om resultaat te verwachten

Manon 14-06-2017

Doet wat het moet doen maar met wat haken en ogen

De Lumea nu een aantal weken geprobeerd en ik kan zeggen wat ik wil het werkt. De haren zijn duidelijk minder. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat het niet zo eenvoudig was als ik dacht. Zo moet je voor gebruik eerst scheren. Dus je bent altijd dubbel bezig. Heb je wat uitslag van het scheren dan kan je het apparaat niet gebruiken. En zomers als je iets verbrand bent ook niet. Verder heb ik zelf een aantal tattoos en op die plaatsen kan ik het ook niet gebruiken. Het kost best wat tijd en lenigheid om het apparaat te gebruiken. En het snoer werkt hier niet aan mee. Ook zijn sommige plekken te klein om te behandelen ( mijn tenen wil hij niet pakken) . Op mijn benen was het pijnloos al is de geur als je een stukje bent vergeten te scheren niet erg prettig. Oksels voelde ik soms wel. De app is leuk maar je kan niet achteraf nog behandelingen invoeren de app en ik waren het dan ook al snel niet meer eens met elkaar. Al met al een leuk apparaat maar met wel wat haken en ogen.

Pluspunten

• Formaat

Minpunten

• Snoer
  • Vooraf scheren

Dydy 07-06-2017

Wauw

De Philips Lumea Essential is mooi klein en ligt goed in de hand, waardoor het gebruik gemakkelijk is. Het zit in een mooi klein doosje waarna je hem na gebruik weer terug in kunt doen. De handleiding en app zijn superhandig, want deze geven precies aan wat je moet doen en welke lichtsterkte het beste bij jou huid past. De eerste keer is het wat spannend, maar toen ik eenmaal begonnen was, ging het prima. De behandeling is pijnloos. Je moet voor de benen wel even de tijd nemen, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, merk je dat het steeds vlotter gaat. Wel belangrijk is dat alle haartjes weggeschoren zijn, anders veroorzaken de achtergebleven haartjes tijdens het flitsen een wat branderig luchtje. Het snoer is lang genoeg, maar draaidloos zou handiger zijn. Na de eerste behandeling was ik erg benieuwd wat ik qua resultaat kon verwachten. Mijn haartjes zijn na de eerste flitsbeurt voelbaar zachter! Na de vijfde flitsbeurt moet je echt zoeken naar de haartjes, want deze zijn nagenoeg nog niet terug gegroeid! Daarnaast zijn het er ook een stuk minder vergeleken met het resultaat na de eerste flitsbeurt en mijn huid voelt superglad aan! Wauw, wat een apparaat, ik ben dik tevreden!

Dydy 07-06-2017

Wauw!!

malou84 06-06-2017

Goed resultaat

Ik gebruik hem nu een aantal weken en er zijn veel voordelen, maar ook wel een aantal verbeter puntjes.

Het apparaat ziet er goed uit en ligt lekker in je hand, zodat je tijdens het flitsen hem makkelijk kan bewegen. Ga er wel even voor zitten, want het is wel een karwei; 2 benen duurt al gauw 45 minuten, maar je wordt er handiger in.
Het is wel raadzaam goed in de gaten te houden waar je hebt geflitst, want ik heb wel een aantal stukken gemist zie ik nu.
Hij doet zeker wat het belooft te doen. Op mijn benen is er bijna geen haargroei meer te zien. Dit zijn wat dunnere haartjes, echter op mijn bikinilijn is er nog weinig resultaat zichtbaar, deze haartjes zijn wat harder en donkerder.
Het is raadzaam om 2 dagen van te voren te scheren en niet vlak voor de behandeling. Zo zie je waar je nog niet goed geflitst hebt en naar mijn idee doet hij het dan ook beter.
Mijn vriend gebruikt hem ook voor zijn onder rug haar. Ook dit gaat hiermee goed.
Wat wel echt een nadeel is, is dat hij niet altijd wilt flitsen. Vooral als je de knop wat langer inhoudt om achter elkaar te flitsen (dit is voor je benen erg handig) soms moet ik hem dan uit en weer aanzetten wil hij het weer doen. Ook rond de enkels en knieen is het soms een gevecht en moet je meerdere hoeken proberen voordat hij flitst.
Het is (als je je aan de richtlijnen houdt van de standen) geheel pijnloos. En je kan het overal doen, zo heb ik hem meegenomen op vakantie, omdat er een flits moment in mijn vakantie week zat. normaal gewoon voor de tv en flitsen maar. Ik heb op 1 been 1 baan niet geflitst om goed te kunnen zien wat het verschil was, nou deze is zeker te zien. Ook onder mijn oksels zie je na 4 flitsbeurten al bijna niks meer ik heb tussen de beurten door niet geschoren en 2 dagen voor het volgende flits moment geschoren.

Dhauhara 06-06-2017

Makkelijk in gebruik

1ste keer flitsen

Spannend... wist niet wat ik moest verwachten maar het ging soepel moest er nog even inkomen deed er best lang over. Armen en benen 45 min, je ziet dat ik het nog een beetje moet leren. Het geeft een inimini prikje maar daar merk je weinig van. Minpuntje hier dat ik niet op mijn tenen, vingers en sommige delen van mijn knieeen kan flitsen omdat hij deze plekken niet pakt.

2de keer flitsen

Vandaag ging het iets sneller. Als voorbereiding alles goed geschoren en afwachten of we nu al wat kunnen merken.

3de keer flitsen

Nou ik de te kunnen zien dat ze al wat langzamer groeien, al dat haar.. ik ben er gewoon weer voorgegaan.Handige app die je precies verteld wanneer je weer kan flitsen, hoef je het niet elke keer weer in je agenda te zetten.

4de keer flitsen

Krijg al kale plekken! Wat goed! Het apparaatje doet zijn werk dus goed we gaan nog verder flitsen. Ik heb goede hoop!

Ik ben heel enthousiast over de Lumea essentieel met een kleine minpuntjes:

+ Makkelijk in gebruik ( ingedrukt houden zo hoef je het apparaatje alleen te verplaatsen en flits deze vanzelf.
+ App herinnert je wanneer je moet flitsen.
+ sterk haarvermindering tot nu toe.

- Flits niet op knokkige knieën, tenen en vingers.
- Geen opbergtas of doosje bijgeleverd.