Philips Lumea Essential BRI862 - Reviews

Geschikt voor
armen, benen, bikinilijn, buik, oksels, rug
Gezichtstoepassing
bovenlip
Soort ontharing
IPL

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,7

sopke 28-06-2017 Product paar weken in bezit

Werkt redelijk

Ik had een iets beter resultaat verwacht van dit toestel. Na 3 keer gebruiken (en een periode van ongeveer 6 weken) blijven de haartjes wel langer weg dan bij de niet behandelde zones maar ik moet toch nog steeds bijwerken. Het toestel is wel heel gemakkelijk in gebruik en behoorlijk pijnloos.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Pijnloos

Minpunten

• Niet onmiddellijk resultaat

Nicole 27-06-2017 Product paar maanden in bezit

best tevreden

Ik gebruik het toestel ondertussen sinds een paar weken en ben best tevreden over het resultaat. Alles weg is nog niet het geval, maar de haartjes zijn wel dunner en zachter en toch wel al een heel pak minder geworden. Het toestel zelf ligt goed in de hand en is gemakkelijk in gebruik. Niet al te veel poespas, gewoon aan/uit en sterkte. Het is niet altijd even simpel aan de enkels en aan de knieën, maar met wat geduld lukt dat ook. Al bij al dus een tevreden klant.

Pluspunten

• werkt echt
  • gemakkelijk

Minpunten

• duurt iets langer
  • toestel hapert soms

KittyD 26-06-2017 Product paar maanden in bezit

Tevreden

Het product ligt gemakkelijk in de hand en heeft een mooi design. Het is eenvoudig in gebruik. Let goed op dat je steeds goed overlapt zodat je elke zone flitst. Na 4 beurten merkte ik het verschil al.

Pluspunten

• Eenvoudig gebruik
  • Snel gebruiksklaar
  • Pijnloos

Gemma 26-06-2017 Product paar maanden in bezit

Te weinig resultaat

Na 9 weken gebruik merk ik maar een heel kleine vermindering van haargroei op. Ik heb telkens maar 1 been geflitst en het andere zo gelaten om goed te kunnen vergelijken.
In het begin vond ik het product gemakkelijk te gebruiken, maar eigenlijk is het niet simpel om te weten welk stukje je al geflitst hebt en waar je nog niet geweest bent met het apparaat. Op die manier is het weinig efficiënt werken.
Voor mij geeft dit te weinig resultaat.

Madeleine 18-06-2017 Product paar weken in bezit

Geduld is een schone zaak

Het gebruik van het apparaat is niet moeilijk, maar het is wel vervelend dat je, je toch eerst moet scheren. Ik heb een gevoelige huid dus daardoor kan ik daarna het apparaat niet altijd gebruiken. Dat is wel vervelend, want dat vertraagt het gebruik en het resultaat wel. Gelukkig is het qua gebruik verder niet lastig en merk ik wel resultaat. Al duurt het wellicht wat langer dan ik had gehoopt. Wat ik een ander nadeel vind is dat het niet gebruikt mag worden als je ervoor of erna in de zon gaat zitten. Juist met het warme weer is het fijn om makkelijk haren te kunnen verwijderen en niet om de zoveel dagen te moeten scheren. Ik merk wel dat mijn haren zachter worden en het steeds makkelijker wordt, maar zoals ik al eerder zei duurt het wel wat langer. Bij de bikinilijn en oksels vond ik het in het begin niet geheel pijnloos, maar naarmate ik dat vaker gedaan heb had ik daar geen last meer van. Het resultaat bij die gebieden duurde langer dan op de benen, maar dit kan te maken hebben met dat de haren daar stugger zijn. Al met al wel tevreden, maar er zitten voor mij nog wel wat nadelen aan.

chantal 16-06-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer tevreden

Ik heb een behoorlijke snelle haargroei en moest mij soms wel 2x per dag scheren. Na 4 behandelingen merk ik heel veel verschil. Om de 3 dagen scheren en voorlog op mijn benen zo'n 40% minder haren die terugroeien. Ook zijn de haartjes lichter en zachter. Bikinilijn en oksels zie ik minder resultaat, maar daar verwacht ik de komende tijd ook meer resultaat te zien. Het is vrijwel pijnloos en zo gebeurd, dus heel makkelijk vol te houden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Niet gelijk resultaat
  • Niet snoerloos

Renéetje 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Het werkt, maar reduceert voor mij niet genoeg haargroei

Ik heb dit apparaat nu 2 maanden getest. In totaal 4 keer. De bijhorende app vind ik heel handig. Het is ook gebruiksvriendelijk. Toch had ik er meer van verwacht. Want ik heb nog steeds redelijk wat haartjes staan. Het werkt, maar niet voldoende voor mij. Ik ga hem doorgeven aan mijn zus die bleker is, maar wel donkerder van haar. Dus waarschijnlijk zal het bij haar beter werken. Het deed ook totaal geen pijn.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • App

Minpunten

• Nog steeds veel haartjes

Manon 14-06-2017 Product paar maanden in bezit

Doet wat het moet doen maar met wat haken en ogen

De Lumea nu een aantal weken geprobeerd en ik kan zeggen wat ik wil het werkt. De haren zijn duidelijk minder. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat het niet zo eenvoudig was als ik dacht. Zo moet je voor gebruik eerst scheren. Dus je bent altijd dubbel bezig. Heb je wat uitslag van het scheren dan kan je het apparaat niet gebruiken. En zomers als je iets verbrand bent ook niet. Verder heb ik zelf een aantal tattoos en op die plaatsen kan ik het ook niet gebruiken. Het kost best wat tijd en lenigheid om het apparaat te gebruiken. En het snoer werkt hier niet aan mee. Ook zijn sommige plekken te klein om te behandelen ( mijn tenen wil hij niet pakken) . Op mijn benen was het pijnloos al is de geur als je een stukje bent vergeten te scheren niet erg prettig. Oksels voelde ik soms wel. De app is leuk maar je kan niet achteraf nog behandelingen invoeren de app en ik waren het dan ook al snel niet meer eens met elkaar. Al met al een leuk apparaat maar met wel wat haken en ogen.

Pluspunten

• Formaat

Minpunten

• Snoer
  • Vooraf scheren

Rexie 06-06-2017 Product paar maanden in bezit

Dit product doet wat het belooft.

Ik heb dit product reeds getest gedurende 8 weken. De eerste weken merk je nog niet echt resultaat maar daarna merk je wel dat er al minder haargroei aanwezig is. Mijn benen voelen veel zachter aan dan voor het gebruik van de Philips Lumea

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Na enkele weken reeds zichtbaar minder haartjes
  • Op verschillende lichaamsdelen te gebruiken
  • Neemt niet veel tijd in beslag

Minpunten

• Je kan niet zien waar je reeds geflitst hebt
  • Je moet het te behandelen gebied eerst scheren
  • Soms kan je een prikje of warmte voelen

Lotsjea 02-06-2017 Product paar maanden in bezit

Enkel voor de geduldigen onder ons!

Het toestel lijkt zeer robuust en ligt ok in de hand. Ik kon het toestel niet snoerloos gebruiken, wat best onhandig is.

Tijdens het flitsen komt er toch wel wat licht tussen het toestel en de huid piepen, wat op de duur pijnlijk werd aan mijn ogen. Ik heb dan ook getracht weg te kijken, om mijn ogen te beschermen. Dit gaat spijtig genoeg ten koste van de accuraatheid van flitsen. Een zonnebrilletje zoals bij de zonnebank had een welkom accessoire geweest!

Goed opletten bij het op voorhand scheren, dat je zeker geen haartjes mist! Overgebleven haartjes laten namelijk een verbrand geurtje achter!

Het toestel geeft geen flits, zo lang de lichtjes niet allemaal branden, wat wil zeggen dat je ofwel niet lang genoeg tussen de flitsen in gewacht hebt, of dat je het toestel niet dicht genoeg tegen de huid aangedrukt hebt. ! Ik raad aan om eerst de meer gebogen onderdelen te flitsen, zoals de knie en de oksels, want na een tijdje flitsen wordt het flitsvenster toch wel heet! Het flitsen op zich is verder pijnloos. Je hebt verder geen indicatie waar je al geweest bent, goed opletten dus tijdens het flitsen, zodat je niets dubbel doet of vergeet.

Het flitsen neemt meer tijd in dan scheren alleen, maar minder dan waxen. Maar zo lang je bezig bent met de sessies moet je zowel tussendoor scheren also m de twee weken flitsen.

Om duidelijk het verschil tussen voor en na te kunnen zien, heb ik slechts 1 been geflitst. Dat gezegd zijnde, echt veel resultaat heb ik nog niet gemerkt na 4 flitsbeurten. Ik heb wel geflitst op de 3e stand, het toestel gaf zelf aan dat ik tot 5 kon gaan, maar ik had toch een beetje schrik. Volgens de te volgen analyse in de handleiding zou ik immers meer in de categorie voor de 3e stand zitten. Mijn volgende flitsbeurten zal ik de hoogste stand gebruiken, in de hoop dat ik meer resultaat krijg!

Tot dusver raad ik aan, enkel voor dit product te kiezen als je veel geduld hebt. Zowel bij het hanteren van het toestel als bij het wachten op resultaat. Dit is geen scheermesje dat in enkele minute de klus klaart. Je ziet niet onmiddellijk resultaat. Mijn hoop is nog steeds dat het toestel daarentegen wel ervoor zal zorgen dat ik minder frequent of niet meer zal hoeven te scheren, dus voorlopig blijf ik toch nog volhouden!

Pluspunten

• robuust
  • gemakkelijk in gebruik
  • pijnloos
  • automatische huidanalyse
  • indicatie op toestel voor correct gebruik

Minpunten

• veel geduld nodig tijdens gebruik toestel
  • geen onmiddellijk resultaat
  • resultaat blijft lang uit
  • flitsvenster wordt na een tijdje heel warm
  • zonnebrilletje had handig accessoire geweest