Philips Lumea Essential BRI858 - Reviews

Laagste prijzen
Type/soort
lichtontharing

Sannon 25-06-2017

Doet wat het moet doen maar wel met wat haken en ogen

De Lumea nu een aantal weken geprobeerd en ik kan zeggen wat ik wil het werkt. De haren zijn duidelijk minder. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat het niet zo eenvoudig was als ik dacht. Zo moet je voor gebruik eerst scheren. Dus je bent altijd dubbel bezig. Heb je wat uitslag van het scheren dan kan je het apparaat niet gebruiken. En zomers als je iets verbrand bent ook niet. Verder heb ik zelf een aantal tattoos en op die plaatsen kan ik het ook niet gebruiken. Het kost best wat tijd en lenigheid om het apparaat te gebruiken. En het snoer werkt hier niet aan mee. Ook zijn sommige plekken te klein om te behandelen ( mijn tenen wil hij niet pakken) . Op mijn benen was het pijnloos al is de geur als je een stukje bent vergeten te scheren niet erg prettig. Oksels voelde ik soms wel. De app is leuk maar je kan niet achteraf nog behandelingen invoeren de app en ik waren het dan ook al snel niet meer eens met elkaar. Al met al een leuk apparaat maar met wel wat haken en ogen.

Maddie1984 18-06-2017

Product heeft zijn ups en downs

Het gebruik van het apparaat is niet moeilijk, maar het is wel vervelend dat je, je toch eerst moet scheren. Ik heb een gevoelige huid dus daardoor kan ik daarna het apparaat niet altijd gebruiken. Dat is wel vervelend, want dat vertraagt het gebruik en het resultaat wel. Gelukkig is het qua gebruik verder niet lastig en merk ik wel resultaat. Al duurt het wellicht wat langer dan ik had gehoopt. Wat ik een ander nadeel vind is dat het niet gebruikt mag worden als je ervoor of erna in de zon gaat zitten. Juist met het warme weer is het fijn om makkelijk haren te kunnen verwijderen en niet om de zoveel dagen te moeten scheren. Ik merk wel dat mijn haren zachter worden en het steeds makkelijker wordt, maar zoals ik al eerder zei duurt het wel wat langer. Bij de bikinilijn en oksels vond ik het in het begin niet geheel pijnloos, maar naarmate ik dat vaker gedaan heb had ik daar geen last meer van. Het resultaat bij die gebieden duurde langer dan op de benen, maar dit kan te maken hebben met dat de haren daar stugger zijn. Al met al wel tevreden, maar er zitten voor mij nog wel wat nadelen aan.

Maddie19 15-06-2017

Geen succes

Helaas voldoet het product niet geheel aan mijn verwachting. Het flitsen is best pijnlijk en het duurt lang voordat ik resultaat op mijn benen zie. Ook jammer dat met de warme dagen je een bepaalde tijd na het gebruik niet in de zon mag zitten.

Wellicht dat het bij andere personen wel beter werkt.

Lotsjea 02-06-2017

Enkel voor de geduldigen onder ons!

Het toestel lijkt zeer robuust en ligt ok in de hand. Ik kon het toestel niet snoerloos gebruiken, wat best onhandig is.

Tijdens het flitsen komt er toch wel wat licht tussen het toestel en de huid piepen, wat op de duur pijnlijk werd aan mijn ogen. Ik heb dan ook getracht weg te kijken, om mijn ogen te beschermen. Dit gaat spijtig genoeg ten koste van de accuraatheid van flitsen. Een zonnebrilletje zoals bij de zonnebank had een welkom accessoire geweest!

Goed opletten bij het op voorhand scheren, dat je zeker geen haartjes mist! Overgebleven haartjes laten namelijk een verbrand geurtje achter!

Het toestel geeft geen flits, zo lang de lichtjes niet allemaal branden, wat wil zeggen dat je ofwel niet lang genoeg tussen de flitsen in gewacht hebt, of dat je het toestel niet dicht genoeg tegen de huid aangedrukt hebt. ! Ik raad aan om eerst de meer gebogen onderdelen te flitsen, zoals de knie en de oksels, want na een tijdje flitsen wordt het flitsvenster toch wel heet! Het flitsen op zich is verder pijnloos. Je hebt verder geen indicatie waar je al geweest bent, goed opletten dus tijdens het flitsen, zodat je niets dubbel doet of vergeet.

Het flitsen neemt meer tijd in dan scheren alleen, maar minder dan waxen. Maar zo lang je bezig bent met de sessies moet je zowel tussendoor scheren als om de twee weken flitsen.

Om duidelijk het verschil tussen voor en na te kunnen zien, heb ik slechts 1 been geflitst. Dat gezegd zijnde, echt veel resultaat heb ik nog niet gemerkt na 4 flitsbeurten. Ik heb wel geflitst op de 3e stand, het toestel gaf zelf aan dat ik tot 5 kon gaan, maar ik had toch een beetje schrik. Volgens de te volgen analyse in de handleiding zou ik immers meer in de categorie voor de 3e stand zitten. Mijn volgende flitsbeurten zal ik de hoogste stand gebruiken, in de hoop dat ik meer resultaat krijg!

Tot dusver raad ik aan, enkel voor dit product te kiezen als je veel geduld hebt. Zowel bij het hanteren van het toestel als bij het wachten op resultaat. Dit is geen scheermesje dat in enkele minute de klus klaart. Je ziet niet onmiddellijk resultaat. Mijn hoop is nog steeds dat het toestel daarentegen wel ervoor zal zorgen dat ik minder frequent of niet meer zal hoeven te scheren, dus voorlopig blijf ik toch nog volhouden!

Linda 27-03-2017

Handleiding goed lezen alvorens te kopen...

Product gekocht in een Kruidvat-winkel op 18/03/17. Werkte niet bij mijn (oranje flitslicht, wat aangeeft dat haar/huidskleur niet aangepast is en dus geen lichtflitsen zal geven) ondanks dat buiten de verpakking mijn huid-en haarkleur goed overeenkwam.

Bij het lezen van de handleiding die er in zat, zijn er een hoop eigenschappen waarbij het niet werkt alsook wat risico's aan verbonden (naderhand gezien op site van Kruidvat dat er al wat meer info handleiding was, wat in winkel niet te zien is aan gesloten verpakking).

Handleiding PDF-bestand is te downloaden op site van Philips en raad ik ook goed te lezen alvorens deze aan te kopen, want tevreden of niet, je krijgt je geld niet terug...

Pluspunten

• Handige vormgeving

Minpunten

• Je wordt niet terugbetaald indien niet tevreden
  • Hoop beperkingen en risico's