Philips Lumea Prestige BRI956 - Reviews

Geschikt voor
armen, benen, bikinilijn, buik, oksels
Gezichtstoepassing
bovenlip, kin, kaak
Soort ontharing
IPL

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Yosp 02-07-2017

Het werkt echt!

Het werkt echt!
Spannend om te starten, maar het resultaat is verbluffend.
Dankzij de hulp-applicatie op mijn telefoon kan ik met alle eerlijkheid zeggen dat je het niet fout kunt doen. Hij geeft aan wanneer het weer tijd is om te flitsen, welke stand je de Lumea mag zetten en hoe je hem het beste kunt gebruiken. De verschillende opzetstukken zorgen voor de optimale werking/toepassing.

xlianex 28-06-2017

Flits flits

Best spannend zo een eerste flitsbeurt. Doet het pijn? Is het veilig? Houd ik er niets aan over? En zou het wel werken? Op 3 vragen kan ik met een gerust hart antwoord geven. Het doet geen pijn, mits je echt goed hebt geschoren. Anders voel je het best warm worden. Inmiddels 4 dagen verder en ik heb er niets geks aan over gehouden. Dan zal het dus wel veilig zijn. Het apparaat doet het in ieder geval niet als de hem niet goed vlak zet. Opzich positief!
Of het helpt? Dat gaan we nog zien!
Ik ben reuze benieuwd!!

Tjop tjop, twee weken later dus tijd voor een nieuwe scheer- en flitsbeurt. Jeetje mijn benen weten niet wat ze meemaken :). Gister tijdens het douchen goed scheren en vandaag geflitst. Vind ik een ideale volgorde. Kan de huid mooi een dagje rusten.
De tweede keer flitsen geeft al iets meer handigheid met de beauty van een Lumea prestige. Want dat is het! Echt een heel mooi exemplaar. Hij maakt weinig geluid en het flitslicht is goed scherp. Waar nodig kun je dus prima een zonnebril opzetten. Na een tijdje flitsen wordt het apparaat wel wat zwaarder. Je moet je soms even in een bocht wringen om hem goed te houden en dan kun je best een lamme arm krijgen...
Wat ik dan weer wel heb ondervonden is dat het flitsen veeel sneller gaat aan het stroom. De accu houdt het bij mij net geen 2 onderbenen lang vol. Nu heb ik nogal lange stelten dus op zich niet zo heel gek. En aan het stroom dus sneller, goede voor de volgende beurt.
Wat ik wel lastig vind is waar ik nu ben gebleven. Welk stukje heb ik nou wel/niet precies gehad? Omdat je benen al geschoren zijn voel je niet wat je hebt overgeslagen. Omdat dubbel flitsen ook niet heel goed schijnt te zijn durf ik dat ook niet zo goed...
Vraagstuk voor de volgende keer. Nu weer 2 weken flitsrust :).

Yes... de haartjes worden lichter en zachter. Voornamelijk op mijn benen. Of ze echt helemaal verdwijnen kan ik zelfs na 8 weken nog niet helemaal zeggen. Bij mijn oksels zie ik nog niet heel veel verschil helaas.
Het vergt ijzeren discipline. Iedere 2 weken de erste periode. Maar het is voor een goed toch?

Algemene indruk? Ja het doet zeker wel wat met je haartjes. Of ze helemaal 'verdwijnen'? Dat weet ik nog niet. Het apparaat zelf zou ik daarom wegens de prijs niet zo snel aanschaffen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Handzaam

xlianex 28-06-2017

Flits flits

Of het helpt? Dat gaan we nog zien!
Ik ben reuze benieuwd!!

Vraagstuk voor de volgende keer. Nu weer 2 weken flitsrust :).

MissFennoman 26-06-2017

Voor de geduldige vrouw!

Wat was ik blij toen ik mijn Philips Lumea Prestige in ontvangst mocht nemen. Mijn wildste dromen over zijdezachte benen, oksels en bikinilijn zonder elke twee dagen te hoeven scheren zouden eindelijk in vervulling gaan!! De eerste keer proberen was ik wat huiverig, het is immers toch een flinke bundel licht, zal het zeer doen, kan mijn huid het wel aan, wordt het niet heet? Ik had meteen de App gedownload en ingesteld en hup, proberen. Ik dorste het niet om meteen op de sterkste stand te flitsen, dus ben gewoon op stand 1 begonnen. De flits van het apparaat is erg fel, je moet echt zorgen dat je in een goed verlichte omgeving zit of je ogen dichtdoen, of zoals ik anderen heb horen zeggen een zonnebril opzetten. Na de eerste flitssessie heb ik niet heel veel resultaat gezien. De tweede sessie toch maar de stoute schoenen aangedaan en op vol vermogen (want dat heeft het apparaat zelf beoordeeld aan de hand van de huidanalyse) geflitst. Op sommige plekken werd het wel een beetje warm, maar het heeft absoluut geen pijn gedaan. De app houdt handig bij wanneer de volgende flitssessie plaats moet vinden en geeft daar een seintje van. Als je het apparaat zonder stekker gebruikt is het wel trager dan wanneer je wel het netsnoer hebt ingeplugd. Als je niet veel geduld hebt zoals ik, zou ik zeker aanraden om altijd het netsnoer ingeplugd te hebben. Al met al een apparaat voor mensen met geduld (het resultaat laat even op zich wachten), maar het is fijn in gebruik en erg handig.
Na slechts twee sessies was het resultaat al duidelijk zichtbaar! Er waren beduidend minder haartjes dan ik gewend was na een week mijn benen niet scheren. Echt een wonder apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Werkt goed

Minpunten

• Felle lichtflitsen kunnen verblinden

MissFennoman 26-06-2017

Voor de geduldige vrouw!

lorew 26-06-2017

Aanrader

Gebruiksvriendelijk en doeltreffend ontharingstoestel. Mooie resultaten.Ik ben zeer tevreden. Haartjes blijven zeer lang weg.

Pluspunten

• doeltreffend
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• prijs

Yolspi 25-06-2017

verrassend fijn product.

Het is een verrassend fijn product. Samen met de hulp-app op mijn telefoon doet het wat het beloofd. Het lang wegblijven van lichaamshaar. Vond het best eng om te starten maar dankzij de makkelijke gebruiksaanwijzing ging het me heel goed af. 1e keer spannend, 2e keer iets gevoeliger, 3e keer wat nauwkeuriger gedaan (meer overlapping), 4e keer al verbaasd over dat er al zoveel plekken haarloos waren/zijn.

Pluspunten

• draadloos in gebruik
  • duidelijke gebruiksaanwijzing
  • ontharen lukt echt!

Minpunten

• prijs
  • soms wat pijnlijk

famvandijk 23-06-2017

fraai design apparaat met resultaat

Ik was skeptisch over het apparaat maar voor dit bedrag moest het toch wel werken.
Ik heb netjes elke twee weken geflitst.

Handig dat je de huidskleur eerst kunt laten scannen, en daarna verder kunt op basis van je huidskleur op dat moment.

Het was wel even wennen, je schrikt toch een beetje van de flits, maar het is een klein warm gevoel wat heel snel went en niet zeer doet.

Ik heb het eerst veilig onder de oksel en in de bikini lijn getest en dat was na drie keer flitsen duidelijk veel minder en gladder.

Daarna mijn benen en ook deze zijn langer glad en haren groeien veel minder snel terug.

Alleen jammer dat als je onderaan je benen donkere haren hebt en naar boven toe wat lichtere haren je duidelijk kunt zien dat de blonde haartjes wel blijven groeien.

Pluspunten

• huidskleur scan

Minpunten

• de aanschafprijs

famvandijk 22-06-2017

fraai design apparaat met resultaat

Ik heb netjes elke twee weken geflitst.

kristien0406 21-06-2017

werkt zeer efficiënt

Als je het toestel uit de doos haalt merk je meteen dat het een zwaar en degelijk toestel is. Bovendien ziet het er ook erg mooi uit. Ik ben vooral fan om het te gebruiken op kleinere oppervlakken zoals oksels en bikinilijn. De onderbenen kunnen ook, maar dit neemt toch een beetje meer tijd in beslag. Al na de eerste keer merkte ik een verschil in de hoeveelheid haartjes en ze werden ook fijner. Na een tweede en derde keer werd het resultaat pas echt duidelijk. Nu, na vier keer behandelen komt er slechts hier en daar nog een haartje piepen. Ik ben fan!

Pluspunten

• design
  • degelijk
  • je hoeft de haartjes niet eerst te laten groeien
  • de haartjes blijven weg

Minpunten

• ik vond dit type niet terug in de app
  • benen vraagt redlijk veel tijd

Eefff 19-06-2017

Efficient

Ik gebruik nu 15 weken de Lumea prestige en de donkere haartjes zijn verdwenen. Huid is zacht. Gemakkelijk en simpel in gebruik, zeker voor oksels en bikinilijn. Benen iets omslachtiger omdat het langer duurt en moeilijk te zien waar je gebleven bent. Een groter opbergzakje zou ook handiger zijn om je verschillende opzetstukjes te bewaren.

Pluspunten

• Handig

Minpunten

• Opbergzakje mag groter

lorew 18-06-2017

Een aanrader

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en het resultaat is fantastisch. Echt een aanrader. De haartjes verdwijnen na enkele malen het toestel gebruikt te hebben.

Pluspunten

• doeltreffend
  • gemakkelijk

mhelen 17-06-2017

Goed ontharingstoestel

Dit toestel doet wat het belooft: je ziet snel resultaat, het doet geen pijn en moet slechts 1x om de twee weken gebeuren. Ik ben fan!

Pluspunten

• Maar 1x om de twee weken
  • Snel resultaat

Minpunten

• Batterij gaat niet lang mee

Elufje 17-06-2017

ontharen nu super makkelijk!

Mn eerste gedachte was wow! Wat een groot apparaat!!
Gebruiksaanwijzing is zeer duidelijk dus je kunt -na opladen- direct starten.
Ik heb vervolgens de huidtest gedaan waarin je op elke stand een keer op (in dit geval been) flitst.
De volgende dag geen enkele reactie dus heb ik de Lumea zelf een stand laten selecteren die bij mijn huid past (stand 5) en ben gaan flitsen.
Het doet -op een beetje prikken na- absoluut geen pijn.
Wel was helaas heel snel de batterij alweer leeg maar heb toen de stekker erin gedaan en ben zo verder gaan flitsen.
Wel is het soms even zoeken hoe je hem het beste kunt vasthouden.
Een paar dagen later kon ik al zeggen dat de haargroei op mn benen flink verminderd is!
Op sommige plekken zat geen enkele haar en op andere maar hele korte.
En nu na meerdere flitsbeurten kan ik zelf al langer zonder te flitsen!
Kortom : zeer tevreden! Ben benieuwd hoe t verder gaat na meerdere behandelingen.

Pluspunten

• werkt goed
  • pijnloos

Minpunten

• snel weer opladen
  • soms onhandig vast te houden

elufje 16-06-2017

ontharen erg makkelijk nu!

Mn eerste gedachte was wow! Wat een groot apparaat!!
Gebruiksaanwijzing is zeer duidelijk dus je kunt -na opladen- direct starten.
Het doet -op een beetje prikken na- absoluut geen pijn.
Wel is het soms even zoeken hoe je hem het beste kunt vasthouden.
Op sommige plekken zat geen enkele haar en op andere maar hele korte.
En nu na meerdere flitsbeurten kan ik zelfs al langer zonder te flitsen!

Chantal89 16-06-2017

Verrassend

Ik ben verrast hoe goed het apparaat werkt. Ik heb zelf een snelle en zwarte haargroei en ik was elke dag wel aan het scheren. Nu hoef ik dat niet meer te Doen! Als het 1 keer in de week is is het veel! Ik had nooit verwacht dat dit apparaat zo goed zou werken! Ik ben heel positief!!

peetvandam 14-06-2017

Positief verrast door gebruiksgemak en resultaten

-Flitsbeurt 1:Na het ontvangen van de Philips Lumea Prestige kon ik niet wachten met het starten van de behandeling. Het uitpakken van het product uit de doos begon al positief. Alles zit goed en overzichtelijk verpakt in een mooie doos.
De handleiding is duidelijk dus ik kon al gauw met het flitsen beginnen. De Lumea Prestige ligt goed in de hand en je kunt het apparaat ook snoerloos gebruiken. Super handig dus.
Het bepalen van de sterkte voor je huid is snel gedaan en met een klein half uurtje zat mijn eerste flitsbeurt erop.
In dit halve uur heb ik oksels, bikinilijn, gezichtshaar en mijn volledige benen geflitst.
De batterij heeft het bijna de hele flitsduur snoerloos volgehouden. Daarna overgestapt op gebruik met snoer.
-Flitsbeurt 2: Omdat ik tijdens de eerste flitsbeurt meteen de handige app van Philips Lumea IPL heb gedownload, kreeg ik heel fijn na 2 weken de melding dat mijn volgende flitsbeurt gestart kon worden. In de app werd ook duidelijk vermeld welke sterkte ik voor welk lichaamsdeel had gebruikt; ideaal! Waar ik de eerste beurt nog wat voorzichtig was en het af en toe iets pijnlijk vond, was deze behandeling erg prettig en snel. Het apparaat is echt prettig in gebruik. Benieuwd naar de eerste resultaten!
-Flitsbeurt 3: Ook de 3e behandeling ging super makkelijk en snel. De eerste resultaten zijn vooral op mijn benen al te zien! Hier en daar al wat kale plekjes en de haren voelen een stuk zachter aan. Het groeit echt minder snel terug. In mijn oksels de grootste resultaten, deze zijn al bijna volledig haarvrij! Wauw, positief verrast.
Ik had niet zo'n snel resultaat verwacht. In de bikinilijn merk ik nog weinig verschil. Hier gebruik ik wel een mindere sterkte want ik vind het zelf iets gevoeliger hier. Op naar behandeling nummer 4.
-Flitsbeurt 4: De laatste keer om de 2 weken flitsen is aangebroken. En de resultaten zijn steeds zichtbaarder. Het flitsen wordt met elk gebruik weer gemakkelijker en het is super fijn om te zien dat er steeds minder haren terug groeien. Waar ik voorheen zeker om de 2 dagen mijn benen scheerde, is 2 keer per week nu echt genoeg en de stoppels zijn nauwelijks zichtbaar en merkbaar zachter. De oksels zijn bijna haarvrij. In de bikinilijn zijn ook al de eerste resultaten zichtbaar.
Kortom; erg blij en super positief verrast met deze mooie resultaten. De tijd die het flitsen kost vind ik absoluut de investering waard. Mijn benen en oksels zijn gladder dan ooit te voren. Ik raad de Philips Lumea Prestige zeker aan.

Pluspunten

• Snel resultaat
  • Makkelijk te gebruiken
  • Pijnloos

Juls 14-06-2017

Goed toestel

de eerste kennismaking met de lumea prestige was zeer aangenaam. Wat het resultaat op lange termijn is, kan ik nog niet helemaal op antwoorden, maar de restultaten zijn na de vierde behandeling wel veelbelovend! vooral aan de liesstreek heb ik een voortreffelijk resultaat

Het is een mooi en stijlvol toestel, en ligt goed in de hand, alleen kon ik niet alle zones afwerken met enkel de batterij. Dus het toestel toch even in het stopcontact gestoken. De flitsen volgden heel snel op elkaar, en ik was ook vrij snel klaar.

De lumea komt ook in een mooie verpakking, er zit ook een zakje bij, zodat je alles mooi terug kan opbergen na het gebruik. Je hoeft de doos dus ook niet te bewaren. De handleiding is redelijk duidelijk, alleen duurde het even voor ik doorhad hoe je kon blijvend flitsen, maar ik heb het uiteindelijk wel gevonden!

De app van Philips is ook heel gebruiksvriendelijk en duidelijk. De reminder die je krijgt als het tijd is voor een nieuwe behandeling is zeer gemakkelijk.

Algemeen ben ik zeer tevreden van dit toestel. Voorlopig moet ik af en toe enkele hardnekkige haartjes afscheren, maar het algemene resultaat is wel goed. Ik heb steeds meer, beduidend minder haartjes die komen piepen.

• Eenvoudig

Minpunten

• Niet altijd overal 100 procent effecrief

Nicolette1975 09-06-2017

De Lumea werkt echt!

Heerlijk vind ik het om in de zomer een leuk rokje aan te trekken en daaronder mooi verzorgde, gladgeschoren benen! Wat ik minder vind, is dat ik voor verzorgde, gladde benen bijna iedere dag zou moeten scheren. Dus wanneer ik dat niet gedaan had, trok ik dus ook geen rokje aan 
Om mijn benen te scheren gebruikte ik tot voor kort scheermesjes en scheergel. Wel van een beter merk, zodat de kans op irritaties klein is. Een aantal weken geleden, mocht ik de Lumea Prestige BRI956 uitproberen.
Hoe ziet het apparaat er uit?
Het apparaat is erg handzaam en ligt lekker in de hand. Het heeft een vorm die het meest doet lijken op een föhn. Er zitten aparte opzetstukjes bij: voor de benen, voor de bikinilijn, voor de oksels en tot slot nog een voor gezichtsbeharing. Je kunt de Lumea met snoer gebruiken, maar er zit ook een oplaadbare batterij in, zodat je hem zonder snoer kunt gebruiken! Ook goed over nagedacht! Wanneer je klaar bent met je IPL-behandeling, berg je alles weer op in de mooie, meegeleverde etui.
Hoe werkt de Lumea?
Voordat je start met je IPL-behandeling, is het handig om de Lumea IPL app te downloaden uit de Google Playstore of de App store. Dit is een heel handige app! In de app kun je lezen hoe de methode IPL werkt en vooral ook dat het haar niet direct na een behandeling weg is! Een stukje verwachtingenmanagement dus.
Mijn eerste IPL-behandeling deed ik bij mijn benen. Je stelt op de app je type Lumea in, je huidskleur en de lichaamshaarkleur in. In dit geval doe je dat alleen voor je benen, voor je bikinilijn en oksel moet je dit dus weer opnieuw instellen. Vervolgens scheer je eerst je benen (epileren en/of waxen mag ook, maar harsen niet!) Daarna stel je Lumea in het echt in met behulp van de aanbevolen instellingen uit de app. Vervolgens zet je de Lumea op je been en drukt op het flitsknopje. De haarwortels absorberen het licht, waardoor ze in de rustfase komen. Zo ga je ieder plekje op je been af tot je alles hebt gehad. Aangeraden wordt om de IPL-behandeling iedere twee weken te herhalen. In app kun je instellen dat je hiervoor herinneringen wilt ontvangen.
Mijn ervaring?
Na de eerste behandeling had ik gehoopt dat al het haar weg zou zijn, maar toen had ik ook nog niet gelezen hoe de IPL-technologie werkt. Na de tweede behandeling wist ik ook het knopje voor continue flitsen te vinden, wat het meteen meer ontspannen maakt! En ja, ik kan echt zeggen dat na zes behandelingen het haar op mijn benen heel erg is verminderd en veel langer wegblijft! Ik heb de Lumea ook getest bij de bikinilijn en oksels, maar daar was ik nog niet zo enthousiast over. Ik kon er niet zo goed bij, maar ik ga daar nog meer mee oefenen en dan wordt ook dat vast een succes! Voor nu vind ik de Lumea een fantastisch apparaat!

Pluspunten

• Mooi design, ligt lekker in de hand
  • Ook weer makkelijk op te bergen

Elle19 09-06-2017

Handig en snel van je haren af!

Ik heb sinds kort de Lumea en ik ben er heel tevreden over. Na twee behandelingen zag ik al een duidelijk verschil en moest ik echt gaan zoeken naar eventuele haartjes. Ik had gedacht dat het pijn zou doen maar dit is absoluut niet het geval, het word alleen een beetje warm. Wel vind ik de accuduur tegenvallen, je kunt niet snoerloos je gehele lichaam behandelen. Maar al met al is het een topproduct en een echte aanrader voor iedereen die niet houdt van scheren, harsen of epileren.