Philips Lumea Prestige BRI956 - Reviews

Geschikt voor
armen, benen, bikinilijn, buik, oksels
Gezichtstoepassing
bovenlip, kin, kaak
Soort ontharing
IPL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

xlianex 28-06-2017

Flits flits

Best spannend zo een eerste flitsbeurt. Doet het pijn? Is het veilig? Houd ik er niets aan over? En zou het wel werken? Op 3 vragen kan ik met een gerust hart antwoord geven. Het doet geen pijn, mits je echt goed hebt geschoren. Anders voel je het best warm worden. Inmiddels 4 dagen verder en ik heb er niets geks aan over gehouden. Dan zal het dus wel veilig zijn. Het apparaat doet het in ieder geval niet als de hem niet goed vlak zet. Opzich positief!
Of het helpt? Dat gaan we nog zien!
Ik ben reuze benieuwd!!

Tjop tjop, twee weken later dus tijd voor een nieuwe scheer- en flitsbeurt. Jeetje mijn benen weten niet wat ze meemaken :). Gister tijdens het douchen goed scheren en vandaag geflitst. Vind ik een ideale volgorde. Kan de huid mooi een dagje rusten.
De tweede keer flitsen geeft al iets meer handigheid met de beauty van een Lumea prestige. Want dat is het! Echt een heel mooi exemplaar. Hij maakt weinig geluid en het flitslicht is goed scherp. Waar nodig kun je dus prima een zonnebril opzetten. Na een tijdje flitsen wordt het apparaat wel wat zwaarder. Je moet je soms even in een bocht wringen om hem goed te houden en dan kun je best een lamme arm krijgen...
Wat ik dan weer wel heb ondervonden is dat het flitsen veeel sneller gaat aan het stroom. De accu houdt het bij mij net geen 2 onderbenen lang vol. Nu heb ik nogal lange stelten dus op zich niet zo heel gek. En aan het stroom dus sneller, goede voor de volgende beurt.
Wat ik wel lastig vind is waar ik nu ben gebleven. Welk stukje heb ik nou wel/niet precies gehad? Omdat je benen al geschoren zijn voel je niet wat je hebt overgeslagen. Omdat dubbel flitsen ook niet heel goed schijnt te zijn durf ik dat ook niet zo goed...
Vraagstuk voor de volgende keer. Nu weer 2 weken flitsrust :).

Yes... de haartjes worden lichter en zachter. Voornamelijk op mijn benen. Of ze echt helemaal verdwijnen kan ik zelfs na 8 weken nog niet helemaal zeggen. Bij mijn oksels zie ik nog niet heel veel verschil helaas.
Het vergt ijzeren discipline. Iedere 2 weken de erste periode. Maar het is voor een goed toch?

Algemene indruk? Ja het doet zeker wel wat met je haartjes. Of ze helemaal 'verdwijnen'? Dat weet ik nog niet. Het apparaat zelf zou ik daarom wegens de prijs niet zo snel aanschaffen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Handzaam

MissFennoman 26-06-2017

Voor de geduldige vrouw!

Wat was ik blij toen ik mijn Philips Lumea Prestige in ontvangst mocht nemen. Mijn wildste dromen over zijdezachte benen, oksels en bikinilijn zonder elke twee dagen te hoeven scheren zouden eindelijk in vervulling gaan!! De eerste keer proberen was ik wat huiverig, het is immers toch een flinke bundel licht, zal het zeer doen, kan mijn huid het wel aan, wordt het niet heet? Ik had meteen de App gedownload en ingesteld en hup, proberen. Ik dorste het niet om meteen op de sterkste stand te flitsen, dus ben gewoon op stand 1 begonnen. De flits van het apparaat is erg fel, je moet echt zorgen dat je in een goed verlichte omgeving zit of je ogen dichtdoen, of zoals ik anderen heb horen zeggen een zonnebril opzetten. Na de eerste flitssessie heb ik niet heel veel resultaat gezien. De tweede sessie toch maar de stoute schoenen aangedaan en op vol vermogen (want dat heeft het apparaat zelf beoordeeld aan de hand van de huidanalyse) geflitst. Op sommige plekken werd het wel een beetje warm, maar het heeft absoluut geen pijn gedaan. De app houdt handig bij wanneer de volgende flitssessie plaats moet vinden en geeft daar een seintje van. Als je het apparaat zonder stekker gebruikt is het wel trager dan wanneer je wel het netsnoer hebt ingeplugd. Als je niet veel geduld hebt zoals ik, zou ik zeker aanraden om altijd het netsnoer ingeplugd te hebben. Al met al een apparaat voor mensen met geduld (het resultaat laat even op zich wachten), maar het is fijn in gebruik en erg handig.
Na slechts twee sessies was het resultaat al duidelijk zichtbaar! Er waren beduidend minder haartjes dan ik gewend was na een week mijn benen niet scheren. Echt een wonder apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Werkt goed

Minpunten

• Felle lichtflitsen kunnen verblinden

lorew 26-06-2017

Aanrader

Gebruiksvriendelijk en doeltreffend ontharingstoestel. Mooie resultaten.Ik ben zeer tevreden. Haartjes blijven zeer lang weg.

Pluspunten

• doeltreffend
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• prijs

Yolspi 25-06-2017

verrassend fijn product.

Het is een verrassend fijn product. Samen met de hulp-app op mijn telefoon doet het wat het beloofd. Het lang wegblijven van lichaamshaar. Vond het best eng om te starten maar dankzij de makkelijke gebruiksaanwijzing ging het me heel goed af. 1e keer spannend, 2e keer iets gevoeliger, 3e keer wat nauwkeuriger gedaan (meer overlapping), 4e keer al verbaasd over dat er al zoveel plekken haarloos waren/zijn.

Pluspunten

• draadloos in gebruik
  • duidelijke gebruiksaanwijzing
  • ontharen lukt echt!

Minpunten

• prijs
  • soms wat pijnlijk

Malb 25-06-2017

Werkt de Philips Lumea?

De Lumea zit een nette en compacte verpakking, het oogt direct erg professioneel.

Ik heb de Lumea getest op mijn oksels en bikinilijn. Volgens de huidsensor op de Lumea moet ik voor beide gebieden stand 5 gebruiken. De bijgeleverde handleiding voor de Lumea is kort en bondig en vertelt precies hoe je het apparaat moet gebruiken. Het design van de Lumea is mooi en hij is makkelijk vast te houden.

Voor gebruik van de Lumea is het de bedoeling dat je de aanwezige haartjes weg scheert. Na het scheren kun je de Lumea gaan gebruiken.

De eerste keer dat ik de Lumea heb gebruikt had ik een aantal plekjes op mijn huid waarbij het flitsen wat gevoelig was. Hierna heb ik op deze locaties de intensiteit teruggezet naar 4 waarna de "pijn" direct was verdwenen. Ik vond de Lumea erg gemakkelijk in het gebruik en ik was binnen enkele minuten al klaar met flitsen. Het nadeel vond ik wel dat het lastig is om te zien waar je gebleven bent, dit zul je een beetje op de gok moeten doen.

Na de eerste sessie merk ik al dat er veel minder haartjes terug groeien en dat het scheren al veel minder nodig is.
De tweede keer dat ik ging flitsen en de huidsensor gebruikte, was de advies intensiteit ineens 4 in plaats van 5. Belangrijk is dus om iedere keer voor het flitsen de huidsensor te gebruiken.
De eerste keer ging ik flitsen met een volle batterij. Ik heb beide oksels geflitst en mijn volledige bikini lijn. De tweede keer dat ik ging flitsen was de batterij al na 4 flitsen leeg. Ik wilde testen hoe lang de batterij het vol zou houden. Voor mij betreft dit dus 1 volledige flits sessie. Een voordeel aan deze Lumea vind ik, dat je hem ook kan gebruiken terwijl hij aan het opladen is. Zolang je stroom in de buurt hebt is er dus geen belemmering. Heb je geen stroom? Dan kun je de lumea slechts voor 1 flits sessie gebruiken.

Na de derde keer flitsen ben ik ook gestart met een gedeelte van mijn gezicht. Hiervoor kun je het gezicht opzetstuk gebruiken. Je klikt het normale opzetstuk er af en het nieuwe opzetstuk er op, dit gaat heel erg gemakkelijk. Met het gezicht opzetstuk kun je heel precies te werk gaan, erg handig voor bijvoorbeeld tussen je wenkbrauwen!

Na de flitsbeurten hoef ik me nauwelijks meer te scheren. Ik merk dat ik alleen nog maar haartjes weg scheer die ik vergeten ben te flitsen. Echt een verademing dit apparaat! Ik ben er heel tevreden over en blijf hem zeker gebruiken. En het antwoord op de vraag: "Werkt de Philips Lumea?".........ja, ja en nog eens ja!

famvandijk 23-06-2017

fraai design apparaat met resultaat

Ik was skeptisch over het apparaat maar voor dit bedrag moest het toch wel werken.
Ik heb netjes elke twee weken geflitst.

Handig dat je de huidskleur eerst kunt laten scannen, en daarna verder kunt op basis van je huidskleur op dat moment.

Het was wel even wennen, je schrikt toch een beetje van de flits, maar het is een klein warm gevoel wat heel snel went en niet zeer doet.

Ik heb het eerst veilig onder de oksel en in de bikini lijn getest en dat was na drie keer flitsen duidelijk veel minder en gladder.

Daarna mijn benen en ook deze zijn langer glad en haren groeien veel minder snel terug.

Alleen jammer dat als je onderaan je benen donkere haren hebt en naar boven toe wat lichtere haren je duidelijk kunt zien dat de blonde haartjes wel blijven groeien.

Pluspunten

• huidskleur scan

Minpunten

• de aanschafprijs

kristien0406 21-06-2017

werkt zeer efficiënt

Als je het toestel uit de doos haalt merk je meteen dat het een zwaar en degelijk toestel is. Bovendien ziet het er ook erg mooi uit. Ik ben vooral fan om het te gebruiken op kleinere oppervlakken zoals oksels en bikinilijn. De onderbenen kunnen ook, maar dit neemt toch een beetje meer tijd in beslag. Al na de eerste keer merkte ik een verschil in de hoeveelheid haartjes en ze werden ook fijner. Na een tweede en derde keer werd het resultaat pas echt duidelijk. Nu, na vier keer behandelen komt er slechts hier en daar nog een haartje piepen. Ik ben fan!

Pluspunten

• design
  • degelijk
  • je hoeft de haartjes niet eerst te laten groeien
  • de haartjes blijven weg

Minpunten

• ik vond dit type niet terug in de app
  • benen vraagt redlijk veel tijd

Eefff 19-06-2017

Efficient

Ik gebruik nu 15 weken de Lumea prestige en de donkere haartjes zijn verdwenen. Huid is zacht. Gemakkelijk en simpel in gebruik, zeker voor oksels en bikinilijn. Benen iets omslachtiger omdat het langer duurt en moeilijk te zien waar je gebleven bent. Een groter opbergzakje zou ook handiger zijn om je verschillende opzetstukjes te bewaren.

Pluspunten

• Handig

Minpunten

• Opbergzakje mag groter

lorew 18-06-2017

Een aanrader

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en het resultaat is fantastisch. Echt een aanrader. De haartjes verdwijnen na enkele malen het toestel gebruikt te hebben.

Pluspunten

• doeltreffend
  • gemakkelijk

mhelen 17-06-2017

Goed ontharingstoestel

Dit toestel doet wat het belooft: je ziet snel resultaat, het doet geen pijn en moet slechts 1x om de twee weken gebeuren. Ik ben fan!

Pluspunten

• Maar 1x om de twee weken
  • Snel resultaat

Minpunten

• Batterij gaat niet lang mee

Elufje 17-06-2017

ontharen nu super makkelijk!

Mn eerste gedachte was wow! Wat een groot apparaat!!
Gebruiksaanwijzing is zeer duidelijk dus je kunt -na opladen- direct starten.
Ik heb vervolgens de huidtest gedaan waarin je op elke stand een keer op (in dit geval been) flitst.
De volgende dag geen enkele reactie dus heb ik de Lumea zelf een stand laten selecteren die bij mijn huid past (stand 5) en ben gaan flitsen.
Het doet -op een beetje prikken na- absoluut geen pijn.
Wel was helaas heel snel de batterij alweer leeg maar heb toen de stekker erin gedaan en ben zo verder gaan flitsen.
Wel is het soms even zoeken hoe je hem het beste kunt vasthouden.
Een paar dagen later kon ik al zeggen dat de haargroei op mn benen flink verminderd is!
Op sommige plekken zat geen enkele haar en op andere maar hele korte.
En nu na meerdere flitsbeurten kan ik zelf al langer zonder te flitsen!
Kortom : zeer tevreden! Ben benieuwd hoe t verder gaat na meerdere behandelingen.

Pluspunten

• werkt goed
  • pijnloos

Minpunten

• snel weer opladen
  • soms onhandig vast te houden

Miiii 15-06-2017

Absoluut een aanrader!

Eerlijk is eerlijk... Het nauwkeurig flitsen is best een klusje. Ik moest mezelf er echt aan helpen herinneren dat het me op de lange termijn juist heel veel tijd en ergernis zou gaan schelen. Ik heb dus keurig volgehouden en ben 5 keer met tussenpozen van 2 weken aan de slag gegaan.

Maar was het dan ook de moeite waard? Wel, nu 3 maanden later kan ik zeggen dat het verschil met voorheen echt enorm is! Heel soms zie ik nog een vergeten haartje, maar eigenlijk doe ik er helemaal niets meer voor. Heerlijk om vrijuit te kunnen sporten zonder me opeens te realiseren dat ik mijn oksels nog niet bijgewerkt had... Heerlijk als er opeens onverwacht een zonnige dag opduikt en ik zonder zorgen om mijn benen een rokje kan aantrekken... Heerlijk om mijn bikini aan te trekken naar het zwembad en niet iedere keer onbewust te gaan checken of alles nog netjes zit omdat ik weer eens mijn bikinilijn vergeten ben... Heerlijk dat ik niet meer door vriendinnen gewezen hoef te worden op haargroei op mijn bovenlip (gênant!!)...

Dus het antwoord is JA, het is absoluut de moeite waard! De behandeling is pijnloos (soms wel een tikje vervelend, want het apparaat wordt best heet) en als je het nauwkeurig aanpakt best tijdrovend, maar als je dat even doorzet pluk je er daarna de vruchten van.

En de prijs? Het is een aardige investering, maar die verdien je terug door de besparing op scheermesjes en de schoonheidsspecialiste! Bovendien koop je er een hoop ergernis mee af, want van wie is ontharen nou een favoriet klusje? ;)

Als je het mij vraagt een essentieel product voor de moderne vrouw!

peetvandam 14-06-2017

Positief verrast door gebruiksgemak en resultaten

-Flitsbeurt 1:Na het ontvangen van de Philips Lumea Prestige kon ik niet wachten met het starten van de behandeling. Het uitpakken van het product uit de doos begon al positief. Alles zit goed en overzichtelijk verpakt in een mooie doos.
De handleiding is duidelijk dus ik kon al gauw met het flitsen beginnen. De Lumea Prestige ligt goed in de hand en je kunt het apparaat ook snoerloos gebruiken. Super handig dus.
Het bepalen van de sterkte voor je huid is snel gedaan en met een klein half uurtje zat mijn eerste flitsbeurt erop.
In dit halve uur heb ik oksels, bikinilijn, gezichtshaar en mijn volledige benen geflitst.
De batterij heeft het bijna de hele flitsduur snoerloos volgehouden. Daarna overgestapt op gebruik met snoer.
-Flitsbeurt 2: Omdat ik tijdens de eerste flitsbeurt meteen de handige app van Philips Lumea IPL heb gedownload, kreeg ik heel fijn na 2 weken de melding dat mijn volgende flitsbeurt gestart kon worden. In de app werd ook duidelijk vermeld welke sterkte ik voor welk lichaamsdeel had gebruikt; ideaal! Waar ik de eerste beurt nog wat voorzichtig was en het af en toe iets pijnlijk vond, was deze behandeling erg prettig en snel. Het apparaat is echt prettig in gebruik. Benieuwd naar de eerste resultaten!
-Flitsbeurt 3: Ook de 3e behandeling ging super makkelijk en snel. De eerste resultaten zijn vooral op mijn benen al te zien! Hier en daar al wat kale plekjes en de haren voelen een stuk zachter aan. Het groeit echt minder snel terug. In mijn oksels de grootste resultaten, deze zijn al bijna volledig haarvrij! Wauw, positief verrast.
Ik had niet zo'n snel resultaat verwacht. In de bikinilijn merk ik nog weinig verschil. Hier gebruik ik wel een mindere sterkte want ik vind het zelf iets gevoeliger hier. Op naar behandeling nummer 4.
-Flitsbeurt 4: De laatste keer om de 2 weken flitsen is aangebroken. En de resultaten zijn steeds zichtbaarder. Het flitsen wordt met elk gebruik weer gemakkelijker en het is super fijn om te zien dat er steeds minder haren terug groeien. Waar ik voorheen zeker om de 2 dagen mijn benen scheerde, is 2 keer per week nu echt genoeg en de stoppels zijn nauwelijks zichtbaar en merkbaar zachter. De oksels zijn bijna haarvrij. In de bikinilijn zijn ook al de eerste resultaten zichtbaar.
Kortom; erg blij en super positief verrast met deze mooie resultaten. De tijd die het flitsen kost vind ik absoluut de investering waard. Mijn benen en oksels zijn gladder dan ooit te voren. Ik raad de Philips Lumea Prestige zeker aan.

Pluspunten

• Snel resultaat
  • Makkelijk te gebruiken
  • Pijnloos

Flippey 14-06-2017

Flitsend je haren weg

Super leuk, ik mag de Lumea prestige testen vanuit insiders. Ik heb dit in 8 weken gedaan. In die 8 weken 4 keer geflitst bij deze vertel ik jullie per keer mijn ervaring:
Voor de eerste keer gebruikt:
Eerst de gebruiksaanwijzing gelezen en het product goed bekeken. Wat een grappig apparaat. Mooie roze doos. Handige soort etui erbij om hem in te bewaren. Ik vind het apparaat er wat groot uitzien maar ligt goed in de hand dus perfect.
Ik heb het meteen uit getest. Eerst gedoucht en alles goed geschoren en toen aan de slag. Wat een felle flits, gelukkig had ik gelezen dat dit geen kwaad kan. Toch kijk ik bij een flits de andere kant op. Ik ben begonnen bij mijn benen, wel lastig om te zien waar ik gebleven ben. Wat wel erg handig is dat je gewoon de knop ingedrukt houd en hij om de paar seconden dan flits en je het apparaat van zelf beweegt. Hierna de oksels wat echt zo gedaan is en ook een stuk makkelijker is. Ben erg benieuwd naar het verdere resultaat.

Voor de 2de keer gebruikt.
Ik had verwacht dat de app mij een herringering zou sturen, maar helaas daar is iets mis gegaan. Heb het wel gecontroleerd maar staat goed ingesteld.
Deze keer heb ik de tijd bijgehouden hoe lang ik per onderdeel bezig ben.
Hierbij het overzicht:
Been rechts: 5:45 minuten
Been links: 6:20 minuten
Oksel beide: 51 seconden in totaal
Bikinilijn: 1:23 minuten
Totaal: 14 minuten

Dit viel mij best mee eigenlijk. Nog steeds blijft het bij de benen lastig om te zien waar je gebleven bent en daarom zet ik streepjes met een pen. Maar ook hierbij merk ik dat je onbewust toch wat scheef gaat.

Derde keer gebruikt
Het word al een normaal ritueel wat er helemaal bij hoort. Eerst alles goed scheren, waarbij ik meteen merk dat ik mij minder snel hoef te scheren en het lijkt of er minder haren terug groeien. Ben heel nieuwschierig hoe het over 2 weken is.

Laatste en 4de keee:
Ik heb mijn oksels en benen gewoon een week lang niet hoeven scheren!! Echt super fijn, ook. MErk ik dat er minder haartjes terug groeien. De handigheid van flitsen zit er goed in. Ik heb voorkeur om met snoer te flitsen omdat het dan sneller gaat. Er zit dan minder wachttijd tussen de flitsen.
Ook flits ik de bikinilijn, hier merk ik minder verschil. Misschien omdat ik dit op flits op stand 1 anders doet het pijn en de benen en oksels flits ik op stand 5.
Al met al ben ik zeer tevreden over het apparaat en raad ik het ook echt aan!

Juls 14-06-2017

Goed toestel

de eerste kennismaking met de lumea prestige was zeer aangenaam. Wat het resultaat op lange termijn is, kan ik nog niet helemaal op antwoorden, maar de restultaten zijn na de vierde behandeling wel veelbelovend! vooral aan de liesstreek heb ik een voortreffelijk resultaat

Het is een mooi en stijlvol toestel, en ligt goed in de hand, alleen kon ik niet alle zones afwerken met enkel de batterij. Dus het toestel toch even in het stopcontact gestoken. De flitsen volgden heel snel op elkaar, en ik was ook vrij snel klaar.

De lumea komt ook in een mooie verpakking, er zit ook een zakje bij, zodat je alles mooi terug kan opbergen na het gebruik. Je hoeft de doos dus ook niet te bewaren. De handleiding is redelijk duidelijk, alleen duurde het even voor ik doorhad hoe je kon blijvend flitsen, maar ik heb het uiteindelijk wel gevonden!

De app van Philips is ook heel gebruiksvriendelijk en duidelijk. De reminder die je krijgt als het tijd is voor een nieuwe behandeling is zeer gemakkelijk.

Algemeen ben ik zeer tevreden van dit toestel. Voorlopig moet ik af en toe enkele hardnekkige haartjes afscheren, maar het algemene resultaat is wel goed. Ik heb steeds meer, beduidend minder haartjes die komen piepen.

• Eenvoudig

Minpunten

• Niet altijd overal 100 procent effecrief

Nicolette1975 09-06-2017

De Lumea werkt echt!

Heerlijk vind ik het om in de zomer een leuk rokje aan te trekken en daaronder mooi verzorgde, gladgeschoren benen! Wat ik minder vind, is dat ik voor verzorgde, gladde benen bijna iedere dag zou moeten scheren. Dus wanneer ik dat niet gedaan had, trok ik dus ook geen rokje aan 
Om mijn benen te scheren gebruikte ik tot voor kort scheermesjes en scheergel. Wel van een beter merk, zodat de kans op irritaties klein is. Een aantal weken geleden, mocht ik de Lumea Prestige BRI956 uitproberen.
Hoe ziet het apparaat er uit?
Het apparaat is erg handzaam en ligt lekker in de hand. Het heeft een vorm die het meest doet lijken op een föhn. Er zitten aparte opzetstukjes bij: voor de benen, voor de bikinilijn, voor de oksels en tot slot nog een voor gezichtsbeharing. Je kunt de Lumea met snoer gebruiken, maar er zit ook een oplaadbare batterij in, zodat je hem zonder snoer kunt gebruiken! Ook goed over nagedacht! Wanneer je klaar bent met je IPL-behandeling, berg je alles weer op in de mooie, meegeleverde etui.
Hoe werkt de Lumea?
Voordat je start met je IPL-behandeling, is het handig om de Lumea IPL app te downloaden uit de Google Playstore of de App store. Dit is een heel handige app! In de app kun je lezen hoe de methode IPL werkt en vooral ook dat het haar niet direct na een behandeling weg is! Een stukje verwachtingenmanagement dus.
Mijn eerste IPL-behandeling deed ik bij mijn benen. Je stelt op de app je type Lumea in, je huidskleur en de lichaamshaarkleur in. In dit geval doe je dat alleen voor je benen, voor je bikinilijn en oksel moet je dit dus weer opnieuw instellen. Vervolgens scheer je eerst je benen (epileren en/of waxen mag ook, maar harsen niet!) Daarna stel je Lumea in het echt in met behulp van de aanbevolen instellingen uit de app. Vervolgens zet je de Lumea op je been en drukt op het flitsknopje. De haarwortels absorberen het licht, waardoor ze in de rustfase komen. Zo ga je ieder plekje op je been af tot je alles hebt gehad. Aangeraden wordt om de IPL-behandeling iedere twee weken te herhalen. In app kun je instellen dat je hiervoor herinneringen wilt ontvangen.
Mijn ervaring?
Na de eerste behandeling had ik gehoopt dat al het haar weg zou zijn, maar toen had ik ook nog niet gelezen hoe de IPL-technologie werkt. Na de tweede behandeling wist ik ook het knopje voor continue flitsen te vinden, wat het meteen meer ontspannen maakt! En ja, ik kan echt zeggen dat na zes behandelingen het haar op mijn benen heel erg is verminderd en veel langer wegblijft! Ik heb de Lumea ook getest bij de bikinilijn en oksels, maar daar was ik nog niet zo enthousiast over. Ik kon er niet zo goed bij, maar ik ga daar nog meer mee oefenen en dan wordt ook dat vast een succes! Voor nu vind ik de Lumea een fantastisch apparaat!

Pluspunten

• Mooi design, ligt lekker in de hand
  • Ook weer makkelijk op te bergen

Dorolio 07-06-2017

Getest en goedgekeurd!

De eerste indruk: wat een mooi apparaat! De eerste flitsbeurt is net achter de rug, het nam wel wat tijd in beslag, maar eens ik de stroomkabel aangesloten had, ging het veel sneller :)
De handleiding is uitgebreid en duidelijk, na een keertje lezen weet je eigenlijk perfect wat je te doen staat.
Ik moest wel even wennen aan de warme flitsen, stand 4 voelde aangenamer dan de hoogste stand (5 dus). Werden geflitst: bovenlip, oksels, onderbenen, zijkant bikinilijn, buik. Op de meeste plaatsen voelde ik niets, af en toe een beetje gevoeliger op een pigmentvlekje of een vergeten haartje. Na het flitsen kan het toestel handig worden opgeborgen in het meegeleverde etui, lekker compact.

Tussen de eerste en de tweede flitsbeurt leken de haartjes al wat minder snel terug te groeien op mijn benen, het flitsen verliep al wat vlotter (oefening baart kunst, nietwaar) en alles was binnen een half uurtje gepiept. Nergens irritatie, geen roodheid... Top!

Na de derde flitsbeurt merk ik écht verschil: de haartjes groeien zachter, dunner en vooral minder terug! Mijn oksels zijn merkelijk gladder, waar ik met scheren nooit een écht glad resultaat kreeg. Je ziet ook haast geen 'klaarstaande' haartjes onder de huid zitten, super!
3 dagen na het flitsen is er op mijn benen nog geen spoor van stoppeltjes of haartjes te bespeuren :)

Na flitsbeurt 4: gladde benen! Al meer dan drie weken lang! Deze keer was het geheel pijnloos, en het ging supervlot. En nu mag er zelfs 4 weken gewacht worden, wat een luxe!

Dus al bij al een heel fijn toestel, en de resultaten mogen gezien worden! Wat ik ook heel fijn vind, is dat je tussen de eerste beurten door gewoon kunt blijven scheren, zodat je er vanaf het begin al netjes glad bij loopt :)

Pluspunten

• handig apparaat, makkelijk weg te bergen
  • tussen de flitsbeurten mag je scheren

Goaty 06-06-2017

Zijdezachte benen!

Ik was een beetje sceptisch over de Lumea Prestige want de enige IPL ervaring die ik had was uit de salon, en heel eerlijk vond ik dat best pijnlijk en werkte het na verloop van tijd toch niet zo goed. Ik was dan ook een beetje nerveus om de Lumea thuis te testen, maar het is me gelukkig 1000% meegevallen!
De Lumea Prestige wordt geleverd in een luxe doos waarin het apparaat mooi wordt gepresenteerd.
De beschrijving is duidelijk en helder omschreven. In de doos zitten verschillende opzetstukken die het flitsen makkelijker maken bij diverse zones zoals de bikinilijn of de oksels. Het fijne aan de Prestige is dat hij automatisch de flitsstand kan bepalen door het apparaat op de huid te plaatsen en vervolgens op het vergrootglas te drukken. Hij gaf op mijn benen de hoogste stand aan van 5. Daarmee begon ik maar het deed echt helemaal geen pijn! Heel af en toe een gevoeliger plekje omdat ik bijvoorbeeld een haartje niet had mee geschoren maar dat is verwaarloosbaar.
Voor het flitsen moet je even de tijd nemen maar dat valt ook eigenlijk wel mee, ik ben 15-20 minuten bezig geweest voor mijn benen, bikinilijn, oksels en bovenlip. Het apparaat is mooi vorm gegeven en werkt duidelijk, hij flitst ook alleen als je hem correct op de huid hebt geplaatst en dat geeft hij ook aan met een indicator. Het is alleen een beetje lomp, maar daar leer je wel snel mee omgaan. Zonder kabel vind ik niet heel handig omdat hij dan minder snel achter elkaar flitst. Wel handig voor een kleine zone zoals bv de oksels! Benen zou ik gewoon met kabel flitsen.

Na 4x flitsen met steeds 2 weken ertussen merkte ik echt een enorm verschil! Op mijn benen is het nog niet 100% glad maar de paar haartjes die er nog stonden zijn vrijwel onzichtbaar. Bikinilijn is de haargroei helemaal gestopt. Ik denk dat als ik het nu elke 6 weken bij ga houden dat dit op mijn benen ook gebeurd (het kan namelijk zijn dat ik zelf een plekje gemist heb, dat is namelijk wel een beetje lastig: kijken welke zone je al gehad hebt). Ik ben echt super tevreden, geen scheeruitslag meer en altijd toonbare benen!

Pluspunten

• Het werkt echt, nooit meer scheren!
  • Makkelijk in gebruik
  • Diverse opzetstukken
  • Met als zonder kabel te gebruiken

Minpunten

• Zonder kabel flitst hij langzamer

metoyoutje 04-06-2017

goed resultaat

Ik ben heel tevreden en aangenaam verrast door dit product.
het is gemakkelijk in gebruik en dankzij de smartskin weet je ook direct in welke stand je moet flitsen, het is pijnloos en mat de verschillende opzetstukken geschikt voor het hele lichaam. ik heb een bleke huid en zwarte haartjes. na het scheren had ik de volgende dag al terug stoppels. ik heb nu 4 keer geflitst en zie al duidelijk resultaat de haartjes zijn al zeker 70% verminderd en diegene die terug komen zijn zacht.
handig is ook dat je kan blijven flitsen ook als de batterij op is gewoon in stopcontact en verder doen.
ik zou dit echt iedereen aanraden die het beu is te scheren, maar geen tijd heeft om naar een schoonheidssalon te gaan. het is een goede investering en in vergelijking met schoonheidssalon is het een koopje. je kan het doen wanneer jij tijd hebt en met de app hou je je flitsbeurten bij altijd handig in deze drukke tijden.
bye bye haartjes, hello summerlegs

Pluspunten

• pijnloos
  • gemakkelijk
  • handige opzetstuks

Neleke7 04-06-2017

Erg tevreden

Met de aanschaf van dit toestel ben ik erg tevreden maar het draadloos gebruik geeft voor mij geen meerwaarde.
Draadloos werkt het toestel traag.
Ik heb nu 3x geflitst en
Het resultaat mag er zijn. Bijna gladde benen en oksels.
Het toestel zelf vind ik wat onhandig.
Voor de benen moet ik het toestel schuin gebruiken.

Pluspunten

• Haartjes blijven weg
  • Niet meer scheren

Minpunten

• Onhandig formaat
  • Werkt trager draadloos