Philips Lumea Advanced SC1993 - Reviews

UV-filter
Kleuren
roze, wit
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Advanced SC1993 op Kieskeurig.nl.

7,9

Maxime 16-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Opmerkelijk verschil na een paar behandelingen

7,6
Philips Lumea SC1993/00 Advanced

Ik heb de Lumea SC1993/00 nu vier maal gebruikt. Vooraf was ik benieuwd of het daadwerkelijk zo handzaam, eenvoudig en pijnloos zou zijn als er werd gesuggereerd. Ik heb niet uitzonderlijk veel haargroei, maar ik moet toch met grote regelmaat ontharen. Om deze reden was ik benieuwd of de Lumea een toegevoegde waarde zou kunnen bieden.

Over het gebruik:
Het principe is eenvoudig. Het vinden van de juiste sterkte was geen probleem, aangezien dit duidelijk wordt aangegeven in de handleiding. Zelf twijfelde ik wel een klein beetje welke stand ik prettiger vond aanvoelen. Ik heb gewisseld tussen de standen 4 en 5, net wat op dat moment prettiger aanvoelde. Het is heel belangrijk dat je voor de behandeling de gebieden goed hebt onthaard. Wanneer je iets vergeet en je gaat er met de lamp overheen dan verbrand het. Ik vond het apparaat eenvoudig om te gebruiken. De kabel is lang genoeg om eenvoudig iedere hoek te maken.

Het flitsen kan wel gevoelig zijn op de huid. De flits is erg warm en het licht is fel. Integendeel tot wat men beweert, dat het oogverblindend fel is, vind ik het licht niet storend. De flits doet geen pijn, maar is wel gevoelig. Zeker naarmate de behandeling verder vordert, aangezien het apparaat steeds warmer wordt. Tegen het einde van de behandeling waren de flitsen ‘pijnlijker’. Daarom raad ik ook ten zeerste aan om de bikinilijn en de oksels te behandelen voordat je de benen behandelt. Na vier behandelingen ben ik nog steeds niet zo snel klaar als er op de verpakking wordt aangegeven.

Na gebruik:
Na twee maal ‘flitsen’ begon ik te merken dat de haartjes minder snel terugkwamen dan voorheen. Na drie keer flitsen, merkte ik dat er stroken zo goed als haarloos waren. Op mijn benen en armen ben ik erg blij met het resultaat. Deze plekken hoef ik voortaan veel minder vaak te ontharen dan voor ik startte met de Lumea. Daarentegen merk ik geen verschil onder mijn oksels.

Al met al heb ik het product als een prettige methode ervaren. Het is handzaam, eenvoudig en vrijwel pijnloos. Echter vond ik het pijnlijker naarmate het product warmer werd. Er zit geen constante temperatuur op, dit zou een verbeterpuntje kunnen zijn. Ook vind ik het jammer dat het lastig is om bij te houden welk gebied je hebt behandeld. Dit is natuurlijk ook niet te doen als je een lichtflits behandeling doet. Er is ook een app die je helpt herinneren wanneer de volgende behandeling is en in welk stadium van ‘het traject’ je zit.

Esther 09-05-2016

Tevreden na eerste behandeling!

9,6
De Lumea heb ik vandaag voor de eerste keer gebruikt.

Over het apparaat:
Hij is licht en ligt gemakkelijk in de hand. Het snoer is lang genoeg om overal gemakkelijk bij te komen. Hij ziet er mooi uit, roze met wit, heel vrouwelijk dus. Het opzetstuk is gemakkelijk te verwijderen en te plaatsen. Het schoonmaken wordt zo veel gemakkelijker, zeker met het meegeleverde doekje.

Over de mobiele app:
Je kunt de app eenvoudig vinden en downloaden in de Appstore. Daarna wijst het zich vanzelf. Je vult een aantal gegevens in en wanneer je aan de volgende behandeling herinnert wilt worden. Tijdens de behandeling van je benen, kun je timen hoe lang je bezig bent. Dit is handig, zo weet je of je te lang of kort bezig bent voor een optimaal resultaat. Ik mis deze functie nog voor oksels en bikinilijn, maar deze delen zijn overzichtelijker dan de benen, dus heel storend is het niet.

Over het gebruik:
Indien je je bikinilijn en oksels ook wilt behandelen, naast je benen, raad ik aan deze eerst te behandelen. Omdat de lamp steeds warmer wordt, is het in het begin minder gevoelig. Anders moet je steeds de stand aanpassen en zo kun je in 1x door.

Ik vind het nog best lastig om te bepalen waar ik langs ben geweest met de Lumea. Dit zal later wel duidelijk worden, waar meer haren terugkomen, dan werk ik het dan bij.

Op de bovenbenen moest ik een standje terugschakelen ten opzichte van de onderbenen. Deze zijn toch iets gevoeliger voor de warmte van de flits.

Het is even wennen, zo'n warme flits op je huid, maar pijn doet het niet. Behalve als je door het scheren een plekje hebt, deze kun je beter omzeilen.

Bij de eerste druk op de knop schrok ik wel, door de warmte en de flits. Maar dit kwam ook omdat ik in een review las, voordat ik de Lumea zelf had, dat het licht oogverblindend fel is. Hier ben ik het niet mee eens; ja het is fel, maar na 2x flitsen ben je er aan gewend.

Af en toe ruikt het een beetje verbrand, maar dit komt door het (onzorgvuldig) scheren. Dit kan gelukkig geen kwaad!

Over het nagebruik:
Direct na de eerste behandeling zie ik geen huidirritaties en veranderingen.

Het afkoelen van het apparaat duurt slechts een paar minuten. Daarna kon ik eenvoudig, met het meegeleverde doekje en wat water, het apparaat en het opzetstuk schoonmaken. Dit was in een paar seconden gebeurd, daarna kan de Lumea in een bijgeleverde opberghoes; ideaal!

EllieG 13-03-2016

Blij dat ik hem eindelijk heb :-)

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor deze Lumea Advanced, omdat ik graag een groot venster & veel lichtflitsen wilde - daarnaast waren gezicht en snoerloos geen vereiste. Ik heb goed de tijd genomen om de handleiding door te nemen en de eerste behandeling heel secuur uit te voeren. De eerste indruk is positief! De Lumea ligt fijn in de hand, instellingen speken voor zich en het snoer stoort mij niet. De warmte van de flitsen went snel, maar het is wel lastig om bij te houden waar ik wel / niet geweest ben. Zoals gezegd, het is dus een secuur klusje. Mijn vriendinnen zijn tevreden over het resultaat, maar dat kan ik zelf nu nog niet inschatten.

Priscilla1991 17-06-2019

Product is makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb de lumea sinds april in gebruik.

Hij is makkelijk in gebruik. zit een lang snoer aan dus je kan je benen etc makkelijk doen.

Ik zit nu in de fase dat ik het om de 4 a 6 weken moet doen. Kan dit helaas in de app niet op 2 weken zetten.

Want na 2 maanden gebruik. Moet ik me eigen nog weekelijks scheren.
De haargroei is wel een stuk minder. Maar is er nog wel.
Ben benieuwd na hoelang je helemaal haar vrij bent...

Gebruikt op: Onderbenen, oksels en bikinilijn.

Thirz 17-06-2019

Mijn ervaring!

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik gebruik de Philips Lumea Advanced IPL nu bijna 2 maanden. De gebruiksaanwijzing is duidelijk en goed te begrijpen. Het apparaat is niet moeilijk in het gebruik. Wel vind ik het lastig om te zien of te weten waar ik al geflitst heb. De gebruiksaanwijzing geeft namelijk aan dat het niet wenselijk is om twee keer over dezelfde plek te flitsen. Voordat je het IPL apparaat gebruikt moet je de desbetreffende huid eerst ontharen. Mijn huid wordt daar een beetje gevoelig/ droog van. Daarom wacht ik eerst een paar uur voordat ik het IPL apparaat gebruik. Ik ben zelf nog zoekende wat betreft de sterkte van de lichtintensiviteit wat passend is voor mijn type huid en haren. De komende tijd ga ik een hogere stand gebruiken. Ze zeggen dat je het bijna niet voelt. Maar ik vind dat je het wel voelt en op sommige plekken is het een klein beetje pijnlijk. Het voelt alsof er een elastiekje tegen je huid wordt aangeschoten. Tijdens het flitsen reuk je een verbrand haren luchtje. Dat zal vast een goed teken zijn! Mijn benen zijn nog niet haarvrij. Maar ik heb wel het idee dat het er minder zijn. En mijn haren lijken minder hard te groeien. Mn huid blijft langer zacht aanvoelen in plaats van heel snel stoppels te voelen.

Wenvre 14-06-2019

Cava

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Zit nu aan behandeling5, haartjes zijn minder maar zeker niet weg. Moet na 5 dagen terug scheren. Dus om de 6 weken lumea gebruiken is zeker nog niet voldoende. Via de app staat mijn volgende behandeling nu 6 weken later ingepland en je kan dit niet wijzigen na bv 2 weken later. Zou ik het apparaat nog kopen. Ik weet het niet. Haartjes zijn minder maar zeker niet weg.

Esje79 12-06-2019

Zeer doeltreffende ontharingsmethode

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb eerst de test uitgevoerd om na te gaan hoe mijn huid op benen, oksels en bikinilijn reageerde. Ik had verbazend genoeg nergens last van irritatie of uitslag en ik heb nochtans een zeer droge en gevoelige huid.

Ik heb tot nu toe 2 behandelingen uitgevoerd op mijn benen, oksels en bikinilijn en toegegeven, ik ben laaiend enthousiast! Al na de eerste behandeling had ik het gevoel van zijdezachte benen. De haartjes kwamen wel terug maar in sterk verminderde mate en ze waren ook niet zo stug als na het ontharen met een scheermesje of wax en ik ben er zeker van dat dit steeds minder wordt naarmate de behandelingen zich opvolgen. Het duurt ook niet lang om de behandelingen toe te passen. Ik ben minder tijd in vergelijking met waxen.

Het toestel zelf is ook zeer handig in gebruik en onderhuid. In het meegeleverde tasje kan je alles netjes opbergen.

Ik vind dit product zeker een aanrader en niet zo duur als de behandelingen in een schoonheidsinstituut.

HayaH 04-06-2019

Mooi design en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

In het begin was het even aftasten met dit product. De gebieden die behandeld worden moeten eerst geschoren worden. Het wordt afgeraden om het apparaat op moedervlekken te gebruiken dus dat is even goed opletten. De pulsen zelf voel je op de benen heel licht maar het is niet pijnlijk. Bij de schaamstreek daarentegen is het even op de lippen bijten. Echter houd je er niets geks aan over (geen roodheid of napijn).
Inmiddels 2x gebruikt met 2 weken tijd ertussen. Vanaf de 2e keer heb ik wel het gevoel dat de haren minder snel teruggroeien op de benen. Ik ben erg benieuwd hoe het de komende maanden zal gaan vorderen. Tot nu toe ben ik in ieder geval erg positief en ik raad het product derhalve zeker aan.

Sas79 01-06-2019

Effectief!

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Nu 2x behandeling gedaan. Zichtbaar minder haargroei en goede hoop op verdwijnen van alle haar. Neem wel aan dat ik het moet bijhouden zo nu en dan. Hopelijk niet te vaak, behandeling duurt voor benen lang, de rest is zo gepiept.

Wordt er blij van als ik niet meer wekelijks hoef te epileren, dus dit lijkt een super oplossing!

tester2003 29-05-2019

dit product is uitstekend

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb het product getest gedurende 2 weken en het heeft resultaten geboekt in de zin van het is gladder dan ooit

Maarten10 28-05-2019

Prettige manier om langdurig te ontharen.

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Inmiddels gebruik ik een aantal weken de Lumea Advanced IPL. Op het moment dat ik het product uit de doos heb gehaald, kon ik direct aan de slag!
Voordat ik aan de slag ging met het product heb ik eerst de handleiding gelezen. De handleiding is eenvoudig en overzichtelijk. Het apparaat ligt goed in de hand ik heb er twee opzetstukken bij geleverd gekregen. Het opzetstuk voor het gezicht heeft ook een afbeelding zodat dit niet te verwarren is met het andere opzetstuk. Beide opzetstukken zijn gemakkelijk op en van het apparaat af te zetten.
De snoer heb ik in een verlengsnoer gestopt zodat ik ruim kan bewegen tussen het flitsen.
Het flitsen gaat goed, op sommige stukken moet je wel goed kijken hoe je het apparaat houdt. Als het licht aan de achterkant niet gaat branden flitst het apparaat niet. Het is flitsen is goed te doen. Ik vind het alleen rond mijn bikinilijn gevoelig maar daar zet ik het apparaat op stand 2 terwijl ik de rest van mijn lijf met stand 5 doe. Je moet wel goed je haren wegscheren anders ruikt het wat verbrand.
Op mijn been vind ik het lastig om te zien waar ik gebleven ben. Ik had eerder al een tip gelezen om met een witpotlood (kohl) een streep je te zetten zodat je weet waar je al wel en niet bent geweest. Het is zou handig zijn als dit meegeleverd zou worden. Bij deze versie zit er ook een gezicht trimmer bij, deze heb ik nog niet gebruikt omdat ik vergeten ben de juiste maat batterijen hiervoor te kopen. Wellicht ook handig dat er een batterij meegeleverd wordt zodat je ook de trimmer direct kan gebruiken.
Ik begin al wat resultaat te merken, ik heb het apparaat nu twee keer gebruikt. De haren blijven langer weg en komen lichter en zachter terug. Op sommige lichaamsdelen gaat het sneller dan op andere stukken. Ik hoef me voor mijn gevoel minder vaak te scheren. Ik ben benieuwd wat het resultaat over maanden is. Ik ben tot nu toe tevreden en ik hoop dat de resultaten nog verder gaan verbeteren. Ik heb een middeldonkere (Nederlandse) huid en diep donkerbruine haren. Je kunt ook een app downloaden waarin je de resultaten bijhoudt. De app geeft je een seintje wanneer de volgende IPL-behandeling nodig is.

Tip: een handzame doos om het apparaat en de verschillende opzetstukken in te bewaren zou welkom zijn.

Diana89 23-05-2019

Pijnloos en goede resultaten vanaf de eerste gebruik

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik wilde altijd een ontharingsapoaraat proberen. Het is better dan een andere ontharings methodes. Het is snel en pijnloos. Ik heb die al 2 keer gebruikt en ik zie al een verschil. Sommige plekken zijn haarloos. Ik ben benieuwd naar de volgende behandelingen. Het is zeker een aanrader. De onderbenen zijn snel gedaan. Het apparaat doet wat het beloofd. Geen wegwerpmeisjes meer. Ik kreegde altijd irritaties na de gebruik. Nu niet meer. Mooie benen voor de zomer. Ik had dat nodig.

Daantje222 27-04-2019

Top apparaat

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Sinds een half jaar heb ik dit apparaat in bezit en moet zeggen het werkt wel goed.
Maar wat ik vervelend vind dat somige flitsen echt pijn doen en daarna weer niet. Me bikinilijn en oksels merk ik toch nog wel haar groei maar me benen zijn echt weken super glad.

Brech 06-03-2019

Opzetstukken

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Het werkt fantastisch! Ik zou wel graag een kleiner opzetstuk willen aanschaffen omdat hij sommige stukken niet pakt door de beveiliging die erop zit. |Kan dit?

Hilde36 27-02-2019

GEEN resultaat

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Vorig jaar heb ik heb ik een Philips Lumea gekocht. Ik heb dit apparaat meer dan 12 keer gebruikt maar ik zie totaal GEEN verbetering in verwijdering van de haar. ik heb alle instructies gevolgd en ik vind het heel jammer voor mijn tijd en voor mijn geld. Ik heb zeer teleurgesteld dat Lumea heeft geen beloofde oplossing gegeven.

SuusRD 29-01-2019

Erg blij mee!

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Philips Lumea BRI921. Door het ‘onbekende’ en de prijs zijn hier best wat twijfels aan vooraf gegaan, maar uiteindelijk toch overstag gegaan.

Het apparaat ziet er mooi uit, voelt degelijk aan en ligt goed in de hand. Een bijkomend voordeel is dat je bij deze set een gezichtstrimmer krijgt. De Lumea IPL werkt door middel van flitssessies die om de twee weken uitgevoerd moeten worden. Het is vooral in het begin even wennen en een heel karwei. Het fijne is dat Philips de ‘Philips Lumea IPL’ app heeft ontwikkeld. Deze app helpt je op weg en plant automatisch je volgende sessie.

De behandelingen nemen in het begin wat tijd in beslag, maar door gewenning gaat dit steeds vlotter. Het flitsen zelf voel je wel, maar het doet geen pijn. Tot nu toe kan ik zeggen dat er zeker een mooi resultaat te zien is. De huid is zachter dan met scheren en het is zeker minder pijnlijk dan epileren. Een nadeel vind ik dat het gebruik op sproeten of moedervlekken wordt afgeraden. Aangezien ik hier en daar een moedervlek heb, maakt dat het flitsen iets ingewikkelder.

Ondanks de enkele nadelen, ben ik zo tevreden over het resultaat van de Lumea IPL, dat ik hem zeker kan aanbevelen!

MerelD 28-01-2019

Prettig product

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik vind dit een prettig product. Makkelijk in gebruik. Het kost wel wat meer tijd dan scheren bijvoorbeeld maar het resultaat mag er zeker zijn. In het begin was het even wennen maar je wordt er steeds handiger in.

Hoe vaker ik de behandeling heb uitgevoerd hoe beter het resultaat werd.
Ook vind ik de bijbehorende app een groot voordeel. Gaf me praktische reminders wanneer het weer tijd was voor een nieuwe behandeling. En duidelijke uitleg en tips natuurlijk.

Al met la erg positief over dit product.

HamsterMuis 23-01-2019

verrast door het resultaat!

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

ik heb lang getwijfeld over de aankoop van dit apparaat, omdat ik het best wel een duur apparaat vindt. toch aangeschaft en mijn benen behandeld zoals omschreven staat. ik ben zeer verrast door het resultaat, dit had ik jaren eerder moeten hebben! mijn benen waren na slechts 4 weken zichtbaar gladder en het duurde lang voor er weer haartjes te zien waren. om te doen kost even wat tijd (ongeveer 15 minuten) maar het is het werk meer dan waard. het is soms wel lastig te bepalen welk gedeelte je al gehad hebt en welke nog moet, gelukkig is het apparaat makkelijk in gebruik en ligt comfortabel in de hand. ook met de mini visapure ben ik erg blij, die gebruik ik nu bijna dagelijks en mijn huid is mooi glad.

Fati 22-01-2019

Zalig product

Makkelijk i gebruik
Snel naadloos na 1x lader en
Geen pijn
Geen tijdverlies
Werkt zoals het hoort met resultaat

Patricia010 22-01-2019

Perfect

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb het apparaat nu ongeveer 3 maanden en gebruik hem vooral voor mijn gezicht omdat ik veel baardgroei heb als vrouw.
Na het gebruik van de lumea sc1997 hoef ik niet meer te epileren in mijn gezicht want de haartjes blijven zo goed als weg.
Zeker een aanrader.