Canon PIXMA iP4950

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA iP4950 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HPepie 24-10-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

de printer geeft nu alleen nog maar hoofdzakelijk groene foto afdrukken. Van alles al geprobeerd, incl. nieuwe Canon cartridges. Niets helpt.
Hiervoor had ik meen iP 4700 was net na ruim een jaar kapot, en heb toen de iP 4950 gekregen. Gelukkig wel 2 jaar garantie bij Canon.( Garantie geldt vanaf de koop van de iP4700) Maar nu ben ik net 10 dagen over deze garantie heen kijken wat ze doen.

Jdwit 09-06-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

Dit is mijn vierde canon printer, in deze serie en alleen gekocht vanwege de mogelijkheid om labels te printen, voor de rest zijn het de ergste baggerprinters !! de inkt is direct op en daar hoef je niet voor te printen, de z.g. schoonmaakservice die te pas en onpas wordt uitgevoerd slurpt in no time je dure inkt op! probeer geen alternatief want je word direct naar de printerhel verbannen, en service bij canon ??
Hahahahahahahahahahahahahahaha

Aat 1 06-09-2012

Ook ik heb helaas deze printer gekocht op aanraden van een verkoper. De afdrukken van de foto's zijn niet mooi. Wil ik redelijke foto's hebben, moet ik een trukendoos open trekken. Moet niet nodig zijn. Ik heb 8 foto's op 10 x 15 afgedrukt en 2 inktpatronen zijn al voor de helft leeg. Ook ik heb last van de schoonmaakservice. Ik heb een oude 10 jaar, HP inject printer 3650. Werkte altijd. Helaas niet geschikt voor Windows 7 Als het even kan ruil ik hem in.

Aat 1 07-09-2012

Nog een reactie op 6-9-2012. Vanmiddag bij mijn computerhandelaar geweest. Zij adviseerden mij origineel Canon fotopapier te gebruiken. Zij hebben gelijk. De foto’s worden veel mooier afgedrukt. De kwaliteit is zeg maar rustig gelijk aan afdrukken bij een fotohandelaar

Eland 03-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

Het is een relatief goedkope printer, maar voor je het weet zijn de inktpatronen leeg.
En de patronen zijn veel te duur.
Hij staat meer inkt weg te spoelen dan dat hij op papier print. Foto's 10x15 kloppen niet het geprinte
formaat is veel te klein.
Verder het printen van cd's gaat ook niet goed omdat ook daar de maten niet klopppen.
Het gaat bij Canon bergafwaarts.

Scania144 16-12-2012

Ik ben ook niet blij met deze printer (mijn 4e Canon), maar de maten van de foto's en CD/DVD's kloppen echt wel!!
Dat de inkt hemeltergend duur is,,,,Daar is iedereen het over eens!
Als je af en toe een CD of DVD wilt printen, kun je helaas (bijna) niet om Canon heen.Helaas!!

bobby 14-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

Wat een spijt dat ik deze heb gekocht...
Na kort gebruik waren de inktpatronen al leeg...
Dan maar nieuwe erin...
Dat ding is volgens mij meer bezig met spoelen en weet ik veel allemaal want je ziet eigenlijk het niveau zakken. dat je een dweiltje eronder wilt leggen omdat je afvraagt waar de oinkt blijft..
Wat een spijt. NOOIT MEER CANON

bobby 26-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

had 3 jaar 4500 maar die stopte ermee.. dus kan je beter nieuwe kopen.
Dan een niewere versie.. zal altijd beter zijn..
#%#^^&$%^*$%@#^$&
Ik heb hem voor cd's te printen. Wil gewoon knopje drukken printen. Wat gaat dat omslachtig bij deze.
Ereger nog is dat printer steeds uit staat als hij niet gebruikt is. Dus als je even iets snel wilt printen vergeet het dan maar

HdgMdg 02-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

Deze printer nu enkele weken in bezit en mijn eerste indrukken zijn terughoudend. Hiervoor een IP 4300 van Canon gehad, maar deze begaf het na 3 jaar. Persoonlijk vind ik dat niet lang, zeker niet omdat ik niet veel print. Toch weer voor een Canon gekozen omdat ik bekend was met de printer. De ip 4950 lijkt veel op de ip4300

Om foto's af te drukken, gebruik ik speciaal Canon fotopapier. Ik heb inmiddels enkele foto's afgedrukt en ik ben niet onder de indruk van het resultaat. Op enkele foto's mist een regel inkt (witte lijn). Bij het aanzetten begint deze printer eerst een hoop geluid te maken. En dat duurt toch wel een seconde of 40. Overigens gebeurt dat alleen bij de eerste foto. Het selecteren van de lade dient nu te gebeuren vanaf de computer bij het afdrukken. Bij de IP4300 kon dat ook met een knop op de printer zelf. Even wennen. Of de printer zuinig is in de inkt, daar kan ik op dit moment nog niet veel over zeggen.

Als deze printer het ook binnen 3 jaar gaat begeven, dan ga ik beslist over op een ander merk. Nu geef ik deze printer nog de voorkeur van de twijfel. Prijs/kwaliteit-verhouding is redelijk.

Anjuschka 18-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

Ben nog steeds bezig om te kijken hoe ik een zwart wit foto volledig afdruk op gewoon papier, welke instelling ik ook kies, het papier komt er met een noodgang doorheen, maar er staat niets op. Gek word ik ervan. Maakt ook veel lawaai. Tot nu toe verlang ik heel erg terug naar mijn oude HP van minimaal 10 jaar geleden....

wimdijcks 06-03-2012

Anjuschka, als ik je review lees,word ik daar niet vrolijk van.. Op zoek naar een degelijke vervanger van mijn HP psc 2010 uit 2003, zie ik deze PIXMA iP4950 bij de meest bekeken Inkjetprinters staan. Ik geloof dat ik met deze Pixma als vervanger van haperende HP geen goede keuze maak?? Of is je mening inmiddels ten goede gekeerd?
wimd.

Ben G. 20-10-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4950

Printer nu 2 weken in bezit. De printer print uitstekend, mooie kleuren en uitstekende zwart-wit afdrukken. Wel doet hij er enige tijd over om op te starten. Hij staat te ratelen en geluiden te maken die overeenkomen met het schoonmaken van de printkop. Ook als als hij aan staat gebeurd dit regelmatig. Als dit iedere keer inkt kost verbruikt hij meer met schoonmaken dan met printen. Zeker als hij niet vaak gebruikt wordt. Mijn vorige printer de ip4500 deed het zelfde. Bij die printer was na 3 jaar de (zwarte)printkop verstopt. Dit was niet meer goed te krijgen. Hoe deze printer het gaat doen moet ik afwachten. De papierdoorvoer van bovenla en onderla wordt automatisch geregeld en is niet te selecteren. Als de bovenla open staat wordt die gebruikt. Printen van cd's heb nog niet geprobeerd. Er is een speciale tray hiervoor bijgeleverd. Makkelijk zijn een aantal softwarematige mogelijkheden, o.a. een extra balk in de browser om gedeeltes van een web pagina te kunnen printen. Dit zal ongetwijfeld veel inkt schelen. Tot nu toe ben ik tevreden met het apparaat.