HP Officejet Pro K5400dn - Reviews

Maximale printafmetingen
A4

7,6

floorW 28-12-2007
  • Product half jaar in bezit

9,4
Vanaf de eerste dag in gebruik een steengoeie printer.
Echt een professionele printer, die als hij op het netwerk gebruikt wordt, alles doet wat er van wordt verwacht.
Zeer goede printkwaliteit. (fotokwaliteit)
Geschikt voor grote printjobs.
Is bij mij echt veel goedkoper in gebruik dan de laserprinter.

Opgemerkt moet worden dat deze printer altijd aanstaat doordat hij als netwerkprinter wordt gebruikt.
Hierdoor is de wat lange initialisatietijd niet echt van belang.
Geschreven voor: HP Officejet Pro K5400dn

TGH 25-12-2007
  • Product kwartaal in bezit

5,8
Ik wilde een degelijke printer, voor deels zakelijk, deels privegebruik. Ik had voor deze printer een HPDeskjet 990 Cxi, en dat was een succes. Maar ik wilde nu wat sneller, en mooier printen.

Als ik had geweten hoe deze machine in de praktijk werkt had ik hem niet gekozen. Het duurt heel lang voor de machine bedrijfsklaar is (staat ondertussen kennelijk van alles te doen) en het voelt allemaal iel en fragiel aan. Het wisselen van een inktcartridge kan veel irritatie opleveren, ik wisselde een gele patroon en opeens kwamen er op alle afdrukken gele vlekken. En geen zwart meer (zit in dezelfde printkop.) Via de software de printkop laten reinigen, duurde ook heel lang (5-7 minuten!) en had geen resultaat. Uitgezet en maar eens kijken of ik iets kon ontdekken. Ja, in de machien zat gele inkt, maar verder leek alles in orde. Dan maar weer eens opnieuw aangezet. Toen kwam er een zelftest van zowat 10 minuten, er werd een waarschuwing geprint dat ik dat niet mocht onderbreken, en uiteindelijk deed hij het weer. Maar kennelijk wel ten kosten van inkt, wat nu geven de beide andere kleurpatronen ook aan dat ze bijna leeg zijn.

Als hij print, doet hij het snel, en perfect, maar voordat hij print heb je het gevoel dat hij zich uiterst traag aan het voorbereiden is. En mocht je de printer per ongeluk tegelijk met je computer aanzetten dan gaat hij die opstartprocedure ook nog eens twee keer doorlopen, één keer meteen na het aanzetten, en nog een keer als hij het seintje krijgt dat de computer klaar is met zijn opstart.

Voor de volgende aanschaf staat HP zeker lager op mijn verflanglijstje!
Geschreven voor: HP Officejet Pro K5400dn