Siemens SX678X36TE - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Richard NL 23-08-2017

Luxe zeer goed drogende connected vaatwasser

Wij hebben voor dit product gekozen vanwege een aantal aspecten.
De eerste praktische was de maatvoering (hij paste zo op de plek van de oude vaatwasser).
Echter de belangrijkste overwegingen waren het wasresultaat, de handigheid dat hij connected is met internet, de droog kwaliteit door Zeolith (echt veel beter droog dan de vorige), hoe stil hij is en de handige indeling.
Dat hij verbonden is met een app is achteraf erg handig omdat je de vaatwasser makkelijk kan instellen aan de hand van een aantal simpele vragen en hij doet dan de rest. Daarnaast vind ik het makkelijk dat ik een bericht krijgt dat hij is afgelopen wat je overigens ook op de vloer middels duidelijke led ziet.

Kortom een tevreden consument

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Droogkwaliteit
  • Connected met app
  • Ledverlichting op de vloer
  • Handige indeling

bas 11-08-2017

Goede programmakeuze opties

Heldere toelichting op de verschillende programma's en ook eenvoudig te onthouden en selecteren. Geeft een goed gevoel in control te zijn over wat de vaatwasser gaat doen

Pluspunten

• veel mogelijkheden met inruimen, en veel ruimte
  • duidelijke programma's

Minpunten

• minder handige besteklade dan Miele
  • 2e la is niet in hoogte verstelbaar

WilH 07-11-2017

Top product!

Na 11 jaar was de oude Siemens vaatwasser ter ziele, gezocht naar een vervanger die erg energiezuinig en milieuvriendelijk was. Het is deze geworden....een geweldig product, schone vaat, erg stil in gebruik, vriendelijke piepjes en veel programmamogelijkheden. Het hele programmaverloop is duidelijk op de vloer af te lezen, erg prettig in gebruik, je kunt het programmaverloop mooi volgen! Home Connect is leuke gadget, maar is beslist geen must, leuk dat die mogelijkheid er op zit. We zijn erg blij met deze vaatwasser! De eco programmaduur is lang t.o.v. vorige machine, maar daardoor is hij ook extra zuinig. Onze vorige vaatwasser was destijds ook al erg zuinig en stil. Deze is een duidelijke verbetering!!

Hugo 29-10-2017

Na enkele maanden gebruik minder tevreden

Het was- én droogresultaat zijn onvoldoende en beduidend minder dan onze meer dan 10 jaar oude Miele

Pluspunten

• hip, mooi, connected

Minpunten

• onvoldoende wasresultaat
  • onvoldoende droogresultaat

Yvonne 21-10-2017

Superstil met luxe uitstraling

Mooi apparaat met binnenverlichting, luxe binnenwerk met besteklade en Zeolith droging. Vele programmamogelijkheden en superzuinig (A+++). Toont resterende wastijd als projectie op de vloer. Beduidend beter was- en droog resultaat dan mijn vorige vaatwasser (ook een Siemens).

Bij installatie bleek het achterste pootje te kort, moest hem om die reden vervangen met het pootje van mijn oude vaatwasser.

Pluspunten

• A+++ dus zuing met energie
  • Ook sneller (minder zuinig) programma mogelijk
  • Perfecte was en droogresultaten

Minpunten

• Pootje aan de achterzijde tekort
  • Onduidelijke installatiehandleiding

Jeroen1979 10-10-2017

Topper!!

Een week geleden is onze vaatwasser geïnstalleerd. Een geweldig apparaat. de vaatwasser wast goed, en droogt perfect. Zelfs kunststoffen zijn droog aan het eind van het programma. De vaatwasser is erg stil en het keukenblad wordt nauwelijks warm. Verder erg veel mogelijkheden. De projectie van het programma op de vloer is erg handig. Voor ons de juiste keuze.

Oscar 06-08-2017

Veel ruimte, fijne besteklade, op afstand te bedienen

De vaatwasser nu een paar dagen in gebruik en deze bevalt goed. Veel ruimte en de besteklade, waarop we deze vaatwasser o.a. op hebben uitgekozen, voldoet prima. Er zijn veel keuzeprogramma's, waarvan je er uiteindelijk waarschijnlijk maar max. 2 gaat gebruiken, maar het is prettig die keuze te hebben. Leuk feature dat de vaatwasser via een app te bedienen is. En wat heel handig is, is dat de machine op de grond weergeeft hoe lang de vaatwasser nog bezig is.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Besteklade
  • Verlichte binnenkant
  • Resttijdaanduiding op de grond geprojecteerd
  • Groot aantal keuzeprogramma's

Minpunten

• Niet goedkoop

Maarten 31-07-2017

Super schoon, en belangrijk droog zonder stepen

Oude bosch van 17 jaar vervangen door dit hogere model. Hier ondanks de extra kosten van hoger model geen enkel spijt van. Vaatwasser is heel makkelijk in te delen en zelfs de grotere ontbijt borden passen nu in de middelste lade.
Daarnaast gebruik ik losse schoonmaak middelen, (sun zout, los poeder en glans spoeling). en zelfs in de normale ECO stand al ons tupperware en plastic drinkbekers van de kinderen altijd schoon EN droog!! dit laatste gebeurde echt niet in de oude Bosch. Hierbij heb ik de instellingen standaard staan (nog geen extra drogen geselecteerd). Tot op heden nog geen noodzaak gehad om andere programma's te gebruiken, Eco modus doet zijn werk en met uitgestelde start altijd in de avond draaien.
Hierbij heb ik dan ook geen last van de extra draaitijd die hier mee samenkomt. Wil je snel tussendoor draaien, gebruik ander programma + versnelde mode. Dit is dan wel iets minder zuinig, maar nog steeds 3 keer zuiniger dan wat de oude vaatwasser deed.

Pluspunten

• Alles Droog!!!
  • Goed schoon

Minpunten

• clips voor lichte plastic bekers los erbij kopen

Mathieu 14-07-2017

Vaatwasser SX678X36TE

Beste aankoop ooit van vaatwassers.

nog nooit een beter apparaat gezien dan deze voor mij nooit meer een andere 3,5 jaar een ander merk gehad maar na deze aankoop komt onze vaat er tenminste schoon en fijn uit.

en natuurlijk WiFi wat een hip ding beter kan je niet treffen super makkelijk push up bericht op je iPhone/apple watch met dat je vaatwasser klaar is. of dat je zout of glasspoel op is. vaatwasser blokken teller handig kan je precies zien hoeveel vaatwassen je draait.

Pluspunten

• Verlichting
  • keuze aan programmas
  • WiFi
  • Weinig water verbruik

Minpunten

• N.V.T.

mieke 13-07-2017

Siemens vaatwasser

als je vaatwasser stuk is ben je niet blij. maar ik wel want ik heb nu een Siemens SX678X36TE. buiten de fantastische prijs is het me toch een juweeltje. Supersonische, lichtjes op de grond. licht binnen. alles tiptoets.ik ben als een kind zo blij hij is geruisloos. een mogelijkheden waar mijn hoofd van duizelt. zelfs met je smartphone af te stellen voor gebruik. Ik zou zeggen onthoud dit type en nu maar duimen dat je vaatwasser stuk gaat.

Pluspunten

• geruisloos
  • verlichting
  • prijs

Minpunten

• Niet ontdekt

Hugo 11-07-2017

Top apparaat!

Van verre de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Google even naar de voordeligste leverancier. Een robuust apparaat, voorzien van vele luxe opties!

Pluspunten

• Robuust
  • Schone vaat

Minpunten

• Slechts 2 jaar garantie

Mark 01-07-2017

Efficient in gebruik

Het was lang zoeken naar een vaatwasser, ze zijn er in allerlei verschillende prijsklassen en merken. Onze vorige vaatwasser stopte er na 5,5 jaar accuut mee en de reperatie kosten waren (te) hoog.

Na veel machines vergeleken te hebben ging het tussen de machine van AEG en Siemens, de doorslag van de Siemens gaf de binnenverlichting en het kinderslot, beide machines hadden zelfde energie verbruik. De beveiliging tegen waterschade ligt bij Siemens ook hoger dan bij de AEG.

De inbouw via Coolblue ging flitsend en we zijn erg tevreden met onze aanschaf.

Pluspunten

• Verlichting in de vaatwasser
  • Resttijd indicator op de vloer
  • Voelt degelijk

Minpunten

• Toch wel hoge prijs

Nelekee 29-06-2017

Een zeer waardige Vervanger!

Deze Machine is een zeer geavanceerde Vaatwasser.
Heel blij ben ik met de grote inhoud en zeker met de afwas, die er aspic en Span uit komt!
Voor mij de keizer van de vijf vorige machines!
Chapeau!!!!!!!!!!

Bert 25-06-2017

ZEER GOED DROOG RESULTAAT

Al twee eerdere Siemens vaatwassers gehad. Vorige niet (echt) lang mee kunnen doen helaas. Toch weer gekozen voor een Siemens SX678X636TE. De eerste resultaten zijn verbluffend. Een zeer droog resultaat. Enorm blij mee.

Pluspunten

• droogresultaat
  • uiterlijk
  • verlichting

DIogo 21-06-2017

Great product

Great product. Very functional, easy to use, adaptable and working perfectly. Very silent as well. Also great that it has wi-fi.

Pluspunten

• Silent
  • Program options

Minpunten

• Price

Bart 15-06-2017

Zuinige, moderne, duurzame vaatwasser

Een mooie, moderne vaatwasser van Siemens. Ik heb me goed via internet laten informeren en ook diverse winkels bezocht. Siemens, Miele en Bosch kwamen daar altijd als beste merken uit naar voren. Kijkend naar mijn portemonnee en de prestaties alsmede ook de duurzaamheid ben ik uitgekomen op dit model. Er zullen vast goedkopere, beter presterende machines zijn. Maar deze voldoet, iig op papier, aan al mijn wensen. Inmiddels is apparaat ingebouwd en zijn de eerste wasbeurten gedraaid. Naar volledige tevredenheid

Pluspunten

• stil
  • zeolith
  • besteklade ipv korf
  • bediening op afstand
  • eenvoudige bediening op vaatwasser zelf

Minpunten

• eco 50 graden duurt wel erg lang
  • iets kleiner qua couverts dan Miele

Ricky 12-06-2017

doet wat hij zegt dat hij doet, en zegt wat hij doet

een geweldig apparaat; over elk onderdeel is nagedacht.
Installeren, plug and play, niets moeilijks aan. Ziet er allemaal uitermate solide uit

indeling: werkelijk elk onderdeel van de korven is nog eens aan te passen ook. In de besteklade passen ook kleinere stukken serviesgoed (bijv citruspersje, sausschaaltje) of groot kookgerei zoals de staafmixer
Hierdoor hou je in de onderkorf een zeeeeee van ruimte over.
Door de extra benutting van de hoogte/diepte heb je door de bestekkorf geen concessies te doen in de bovenste korf. Grote wijnglazen met gemak.
Ook hoef je minder vaak te bukken voor de bestekkorf.

Verschillende programma keuzes en aanpassingen mogelijk. Extra droog, uitstel, extra kracht sproeiers onderkorf etc.

Wast brandschoon

Een luxedingetje; licht in de vaatwasser.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • indeling
  • grootte
  • geuidsarm
  • zuinig

Marco 05-06-2017

De perfecte vaatwasser

We zijn erg tevreden met deze mooie in bouwvaatwasser hij doet percies wat we van hem verlangen ,een schone vaat en hij is lekker modern met een mooie blauweverlichting en een bedienings app op de telefoon .Hij is zuinig met water en energie maar vooral ook erg stil dat maakt hem tot de perfecte vaatwasser .Ik heb dit type gekozen voor de ruime indeling je kan er erg veel in kwijt.

Pluspunten

• verlichting
  • ruime indeling
  • zuinig
  • projectie van programma en tijd op de vloer
  • stil

Jacqueline 27-05-2017

Super stil besteklade geweldig

Goed resultaat. Super stil Had nooit gedacht dat ik een besteklade zo fijn zou vinden lekker ruim.

Pluspunten

• Uit lezen tijdsaanduiding op vloer

Minpunten

• Nog niet ondervonden

Joost 21-05-2017

Zuinig en stil

Voor ons de ideale vaatwasser:
- Energie A*** -40% dankzij Zeoliet-systeem (alleen Bosch/Siemens heeft dat);
- Stil - op papier niet eens de allerstilste, maar perfect voor een open keuken;
- Besteklade, dus geen korfje meer in de onderste lade;
- Projectie van eindtijd op de vloer.

We hebben hem pas kort, dus over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Goede was en droogresultaten
  • Zeer compleet uitgerust

Minpunten

• Programma's duren erg lang
  • Drogen in ecostand iets minder