Siemens SX678X36TE - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Richard NL 23-08-2017

Luxe zeer goed drogende connected vaatwasser

Wij hebben voor dit product gekozen vanwege een aantal aspecten.
De eerste praktische was de maatvoering (hij paste zo op de plek van de oude vaatwasser).
Echter de belangrijkste overwegingen waren het wasresultaat, de handigheid dat hij connected is met internet, de droog kwaliteit door Zeolith (echt veel beter droog dan de vorige), hoe stil hij is en de handige indeling.
Dat hij verbonden is met een app is achteraf erg handig omdat je de vaatwasser makkelijk kan instellen aan de hand van een aantal simpele vragen en hij doet dan de rest. Daarnaast vind ik het makkelijk dat ik een bericht krijgt dat hij is afgelopen wat je overigens ook op de vloer middels duidelijke led ziet.

Kortom een tevreden consument

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Droogkwaliteit
  • Connected met app
  • Ledverlichting op de vloer
  • Handige indeling

AVRO79 13-03-2018

Super vaatwasser met goede was- en droogresultaten

Zeer complete vaatwasser. Hoog gebruiksgemak en grote binnenruimte.

Positieve punten:
Tijdsaanduiding op de grond
Instelbare starttijd
Goede droging
Zeer stil
Via de home connect app handige informatie over bijvullen van zout
Zuinig
Voldoende programma's voor verschillende gradaties vervuiling
Slim en economisch
Stevige, robuuste materialen gebruikt

Nadelen:
Het blauwe licht. Dit valt niet te veranderen naar een andere kleur

Pimt 19-01-2018

Prima slimme vaatwasser

Nu 3 maanden in gebruik en ben en nog tevreden over. Twijfelde over de besteklade maar die vind ik nu zeer handig.

bas 11-08-2017

Goede programmakeuze opties

Heldere toelichting op de verschillende programma's en ook eenvoudig te onthouden en selecteren. Geeft een goed gevoel in control te zijn over wat de vaatwasser gaat doen

Pluspunten

• veel mogelijkheden met inruimen, en veel ruimte
  • duidelijke programma's

Minpunten

• minder handige besteklade dan Miele
  • 2e la is niet in hoogte verstelbaar

Mich 02-06-2018

goede droogfuctie zeer stil in het gebruik

De Vaatwasser is erg stil en de vaat kotmt er zeer droog uit. Het standaard eco programma duurt wel lang maar de variospeed programma's zijn daarintegen zeer snel voltooid. De verlichting en infolight zijn leuke toevoegingen maar niet bijzonder nuttig. De besteklade is wel handig alleen zorgt het wel voor weinig ruimte in de bovenlade voor bijvoorbeeld wijnglazen. de bediening is duidelijk en het apparaat geeft zelf aan wanneer bijvoorbeeld zout moet worden bijgevuld. Vaat wordt goed schoon zoal je zou verwachten.

Pluspunten

• Zeer droge schone vaat
  • Zeer stil
  • Duidelijke bediening
  • Genoeg programma keuze voor elke vaat

Minpunten

• minder ruimte in de bovenlade door besteklade
  • standaard eco programma duurt best lang

Hennie 30-05-2018

prijs-kwaliteitsverhouding niet oké

Het apparaat ziet er mooi en luxe uit, maar de prestaties vallen ronduit tegen: vaat die niet goed schoon is, bestek in de besteklade met droogplekken, glaswerk met droogplekken, servies dat zienderogen achteruitgaat. Deze klachten met vorige machine nooit gehad.
Advies van Siemens is andere vaatwastabletten en niet ‘s nachts een vaatwasser draaien vanwege het type droging van deze machine. Had ik dat vooraf geweten, dan had ik deze machine zeker niet aangeschaft.

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• slecht schoonmaken
  • slecht drogen
  • slijten serviesgoed

SD 04-04-2018

Flitsende, geavanceerde vaatwasmachine

Fijne vaatwasmachine, mooi ontwerp, prettig ingedeeld en energiezuinig. Ondanks alle 'snufjes' lekker gebruiksvriendelijk. Hopelijk gaat deze langer mee dan zijn voorganger (zelfde type, een eerder model), die er na 5,5 jaar mee ophield :-(!

Pluspunten

• design
  • gebruiksvriendelijk

Bas 08-12-2017

Gevoelig voor vervuiling

We hadden eerst een miele nu een siemens, wat opvalt is dat we veel vaker de zeef schoon moeten maken en dat alles wat minder robuust lijkt. Wassen gaat goed maar ik ben er niet zeker van dat de siemens het net zo lang volhoudt als de miele. Tijd zal het leren.

Pluspunten

• Machine verteld precies wat er aan de hand is
  • Wast en droogt goed

Minpunten

• Zeef vervuilt sneller dan bij de oude miele
  • lijkt minder robuust

chrisqq 10-11-2017

Futuristisch Apparaat met veel ruimte

Vorige maand deze vaatwasser gekocht en tot nog toe tevreden over de wasresultaten, op een punt na.
Tijdens het eerste wasprogramma Auto 45-60 graden maakte de vaatwasser een vreemd geluid (sproeiarm denken wij ??) Net alsof er iets aanloopt. Na alle vaat te hebben verwijderd bleef dit geluid zich voordoen.
Gebeld met het bedrijf die het apparaat ingebouwd heeft en op 17 November komt er iemand naar kijken.
Daarna kunnen wij kijken of we onze review kunnen aanpassen !!

WilH 07-11-2017

Top product!

Na 11 jaar was de oude Siemens vaatwasser ter ziele, gezocht naar een vervanger die erg energiezuinig en milieuvriendelijk was. Het is deze geworden....een geweldig product, schone vaat, erg stil in gebruik, vriendelijke piepjes en veel programmamogelijkheden. Het hele programmaverloop is duidelijk op de vloer af te lezen, erg prettig in gebruik, je kunt het programmaverloop mooi volgen! Home Connect is leuke gadget, maar is beslist geen must, leuk dat die mogelijkheid er op zit. We zijn erg blij met deze vaatwasser! De eco programmaduur is lang t.o.v. vorige machine, maar daardoor is hij ook extra zuinig. Onze vorige vaatwasser was destijds ook al erg zuinig en stil. Deze is een duidelijke verbetering!!

Hugo 29-10-2017

Na enkele maanden gebruik minder tevreden

Het was- én droogresultaat zijn onvoldoende en beduidend minder dan onze meer dan 10 jaar oude Miele

Pluspunten

• hip, mooi, connected

Minpunten

• onvoldoende wasresultaat
  • onvoldoende droogresultaat

Yvonne 21-10-2017

Superstil met luxe uitstraling

Mooi apparaat met binnenverlichting, luxe binnenwerk met besteklade en Zeolith droging. Vele programmamogelijkheden en superzuinig (A+++). Toont resterende wastijd als projectie op de vloer. Beduidend beter was- en droog resultaat dan mijn vorige vaatwasser (ook een Siemens).

Bij installatie bleek het achterste pootje te kort, moest hem om die reden vervangen met het pootje van mijn oude vaatwasser.

Pluspunten

• A+++ dus zuing met energie
  • Ook sneller (minder zuinig) programma mogelijk
  • Perfecte was en droogresultaten

Minpunten

• Pootje aan de achterzijde tekort
  • Onduidelijke installatiehandleiding

Jeroen1979 10-10-2017

Topper!!

Een week geleden is onze vaatwasser geïnstalleerd. Een geweldig apparaat. de vaatwasser wast goed, en droogt perfect. Zelfs kunststoffen zijn droog aan het eind van het programma. De vaatwasser is erg stil en het keukenblad wordt nauwelijks warm. Verder erg veel mogelijkheden. De projectie van het programma op de vloer is erg handig. Voor ons de juiste keuze.

Oscar 06-08-2017

Veel ruimte, fijne besteklade, op afstand te bedienen

De vaatwasser nu een paar dagen in gebruik en deze bevalt goed. Veel ruimte en de besteklade, waarop we deze vaatwasser o.a. op hebben uitgekozen, voldoet prima. Er zijn veel keuzeprogramma's, waarvan je er uiteindelijk waarschijnlijk maar max. 2 gaat gebruiken, maar het is prettig die keuze te hebben. Leuk feature dat de vaatwasser via een app te bedienen is. En wat heel handig is, is dat de machine op de grond weergeeft hoe lang de vaatwasser nog bezig is.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Besteklade
  • Verlichte binnenkant
  • Resttijdaanduiding op de grond geprojecteerd
  • Groot aantal keuzeprogramma's

Minpunten

• Niet goedkoop

Maarten 31-07-2017

Super schoon, en belangrijk droog zonder stepen

Oude bosch van 17 jaar vervangen door dit hogere model. Hier ondanks de extra kosten van hoger model geen enkel spijt van. Vaatwasser is heel makkelijk in te delen en zelfs de grotere ontbijt borden passen nu in de middelste lade.
Daarnaast gebruik ik losse schoonmaak middelen, (sun zout, los poeder en glans spoeling). en zelfs in de normale ECO stand al ons tupperware en plastic drinkbekers van de kinderen altijd schoon EN droog!! dit laatste gebeurde echt niet in de oude Bosch. Hierbij heb ik de instellingen standaard staan (nog geen extra drogen geselecteerd). Tot op heden nog geen noodzaak gehad om andere programma's te gebruiken, Eco modus doet zijn werk en met uitgestelde start altijd in de avond draaien.
Hierbij heb ik dan ook geen last van de extra draaitijd die hier mee samenkomt. Wil je snel tussendoor draaien, gebruik ander programma + versnelde mode. Dit is dan wel iets minder zuinig, maar nog steeds 3 keer zuiniger dan wat de oude vaatwasser deed.

Pluspunten

• Alles Droog!!!
  • Goed schoon

Minpunten

• clips voor lichte plastic bekers los erbij kopen

Mathieu 14-07-2017

Vaatwasser SX678X36TE

Beste aankoop ooit van vaatwassers.

nog nooit een beter apparaat gezien dan deze voor mij nooit meer een andere 3,5 jaar een ander merk gehad maar na deze aankoop komt onze vaat er tenminste schoon en fijn uit.

en natuurlijk WiFi wat een hip ding beter kan je niet treffen super makkelijk push up bericht op je iPhone/apple watch met dat je vaatwasser klaar is. of dat je zout of glasspoel op is. vaatwasser blokken teller handig kan je precies zien hoeveel vaatwassen je draait.

Pluspunten

• Verlichting
  • keuze aan programmas
  • WiFi
  • Weinig water verbruik

Minpunten

• N.V.T.

mieke 13-07-2017

Siemens vaatwasser

als je vaatwasser stuk is ben je niet blij. maar ik wel want ik heb nu een Siemens SX678X36TE. buiten de fantastische prijs is het me toch een juweeltje. Supersonische, lichtjes op de grond. licht binnen. alles tiptoets.ik ben als een kind zo blij hij is geruisloos. een mogelijkheden waar mijn hoofd van duizelt. zelfs met je smartphone af te stellen voor gebruik. Ik zou zeggen onthoud dit type en nu maar duimen dat je vaatwasser stuk gaat.

Pluspunten

• geruisloos
  • verlichting
  • prijs

Minpunten

• Niet ontdekt

Hugo 11-07-2017

Top apparaat!

Van verre de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Google even naar de voordeligste leverancier. Een robuust apparaat, voorzien van vele luxe opties!

Pluspunten

• Robuust
  • Schone vaat

Minpunten

• Slechts 2 jaar garantie

Mark 01-07-2017

Efficient in gebruik

Het was lang zoeken naar een vaatwasser, ze zijn er in allerlei verschillende prijsklassen en merken. Onze vorige vaatwasser stopte er na 5,5 jaar accuut mee en de reperatie kosten waren (te) hoog.

Na veel machines vergeleken te hebben ging het tussen de machine van AEG en Siemens, de doorslag van de Siemens gaf de binnenverlichting en het kinderslot, beide machines hadden zelfde energie verbruik. De beveiliging tegen waterschade ligt bij Siemens ook hoger dan bij de AEG.

De inbouw via Coolblue ging flitsend en we zijn erg tevreden met onze aanschaf.

Pluspunten

• Verlichting in de vaatwasser
  • Resttijd indicator op de vloer
  • Voelt degelijk

Minpunten

• Toch wel hoge prijs

Nelekee 29-06-2017

Een zeer waardige Vervanger!

Deze Machine is een zeer geavanceerde Vaatwasser.
Heel blij ben ik met de grote inhoud en zeker met de afwas, die er aspic en Span uit komt!
Voor mij de keizer van de vijf vorige machines!
Chapeau!!!!!!!!!!