Siemens SX678X36TE - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
42 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SX678X36TE op Kieskeurig.nl.

Fluisterstil, krachtig en zuinig; met die woorden kun je de Siemens SX678X36TE beschrijven. Met ruimte voor 13 couverts is de vaatwasmachine klaar voor elke soort vaat. Het Brilliantshine systeem met Zeolith-droging zorgt bijvoorbeeld voor schitterend schone glazen. En met Vario-Speedplus kun je tot drie keer sneller reinigen en drogen. Ook aan gebruiksgemak is gedacht, zo projecteert de Timelight-functie de resterende tijd op elk vloertype. Tevens is de binnenverlichting naar wens aan te passen, zodat deze naadloos aan te passen is aan je interieur of stemming. Dankzij Home Connect kun je de Siemens SX678X36TE ten slotte besturen via je smartphone.

Richard NL 23-08-2017

Luxe zeer goed drogende connected vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Wij hebben voor dit product gekozen vanwege een aantal aspecten.
De eerste praktische was de maatvoering (hij paste zo op de plek van de oude vaatwasser).
Echter de belangrijkste overwegingen waren het wasresultaat, de handigheid dat hij connected is met internet, de droog kwaliteit door Zeolith (echt veel beter droog dan de vorige), hoe stil hij is en de handige indeling.
Dat hij verbonden is met een app is achteraf erg handig omdat je de vaatwasser makkelijk kan instellen aan de hand van een aantal simpele vragen en hij doet dan de rest. Daarnaast vind ik het makkelijk dat ik een bericht krijgt dat hij is afgelopen wat je overigens ook op de vloer middels duidelijke led ziet.

Kortom een tevreden consument

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Droogkwaliteit
  • Connected met app
  • Ledverlichting op de vloer
  • Handige indeling

bas 11-08-2017

Goede programmakeuze opties

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Heldere toelichting op de verschillende programma's en ook eenvoudig te onthouden en selecteren. Geeft een goed gevoel in control te zijn over wat de vaatwasser gaat doen

Pluspunten

• veel mogelijkheden met inruimen, en veel ruimte
  • duidelijke programma's

Minpunten

• minder handige besteklade dan Miele
  • 2e la is niet in hoogte verstelbaar

Fam. Jansen 01-01-2021

Fantastische vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Speciaal uitgezocht vanwege de besteklade die wij in onze vorige vaatwasser ook hadden. Dat vinden wij een stuk handiger dan zo'n mandje. Deze lade is ook in hoogte verstelbaar. Aan de indeling moest ik even wennen maar natuurlijk is alles veel efficienter dan in mijn vorige vaatwasser van 25 jaar terug. Rekjes die je neer kunt klappen: er is goed over nagedacht. Ook veel meer ruimte binnenin. Waar ik vroeger nogal eens vaat over elkaar heen zette, heb ik nu bijna altijd nog plaats over. Hij draait altijd 's-nachts op de ECo-stand. Fantastisch apparaat !

EJDo 14-10-2020

Mooi, stil, niet altijd schoon of droog

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Onze huidige keuken is wat hoger dan de oude, dus deze wat hogere machine komt goed tot zijn recht. Net even wat meer ruimte op alle niveaus, waardoor de vaat er vrijwel altijd volledig inpast. Het blauwe interieurlicht werkt daarbij erg fijn. Bijna onhoorbaar vindt dan de reiniging plaats.
Helaas maken we regelmatig meer dat de vaat niet goed schoon wordt, ondanks dat de écht aangekoekte resten dan al in een handmatige voorspoeling zijn verwijderd. Onlangs nog was de beslagkom niet gereinigd van een heel dun laagje aanslag van de slagroom.
Tevens valt op dat deze machine niet zo goed droogt als onze vorige (bijna uit hetzelfde huis). Zelfs niet wanneer we de speciale functie activeren om goed te drogen.
Wat dan wel weer lekker werkt is het signaal vanuit de machine dat het tijd is voor een reiniging. Zo voorkomen we dan weer potentiële narigheden.
Overigens is het werken met de app (HomeConnect) weer een verhaal apart. Machine aanzetten, speciale toets indrukken waarmee je bediening via de app activeert, in de app zaken instellen en via de app de machine aanzetten. Er zal een technische logica spelen, alleen is dat voor mij nog geen gebruikerslogica. Het voelt nog niet lekker.
De afgelopen jaren niet echt geluk gehad met de levensduur van onze Siemens apparatuur, dus dat is nog even spannend.

iMart 12-10-2020

Zorgeloos de vaat doen

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ken je dat gevoel, vaatwasser leegruimen en dan het gevoel hebben dat je de vaat nog een keer moet doen omdat niets schoon is? Dat is bij deze vaatwasser niet het geval. Altijd perfect schoon en het geeft je een signaal als de vaatwasser gereinigd moet worden of als het glasspoelmiddel aangevuld moet worden. Een top machine wat doet wat het moet doen.

Mars 05-10-2020

Stil apparaat met veel opbergruimte

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Van een 18 jarige oude versie naar nieuwste type vaatwasser gegaan. Pluspunten zijn de extra besteklade en interne verlichting. Ook de diversiteit van programma's en de zelfdroogcyclus is een vooruitgang. Enige kleine minpuntje is dat de ruimte voor grote borden wat beperkt is. Verder prima en stille vaatwasser met energiezuinigé A++.

Ron B 10-09-2020

Schone vaat

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Vaat is super schoon en droog. Super vaatwasser.

Chris & Marja 25-07-2020

Een prima werkpaard van een vaatwasser!

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Onze oude vaatwasser had de geest gegeven, vandaaruit zijn wij op zoek gegaan naar een vervanger.
De iQ700 hebben wij nu enkele maanden in gebruik en daar zijn wij uiterst tevreden mee!
Zeer ruim, handige (verstelbare) laden, vele programma's, uitgestelde start, vloer projectie, uitgebreide instructie en inbouw voorschrift enz.
Zelfs het bestekmandje uit de oude vaatwasser is in garage beland, daar de besteklade toch veel praktischer is in gebruik.
De eerste wasbeurten gaven nog geen hoopvolle droogresultaten, maar blijkbaar moest de zeolith in de vaatwasser eerst nog 'wakker' worden. Nadat we een servicemonteur ingeschakeld hadden, die de machine helemaal gecontroleerd heeft en goed bevonden had, hebben wij steeds een prima droge vaat.
Kortom zeer tevreden met deze iQ700 Siemens vaatwasser. En zoals de verkoper in de winkel zei: "eens een zeolith altijd een zeolith", dit kunnen wij nu volledig onderschrijven!

Beoordeler 17-07-2020

Siemens weigert emotion light te activeren.

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ondanks dat overal, nu nog steeds, dat dit apparaat automatisch emotion light heeft, weigert Siemens deze functie te activeren. Ik had juist voor deze optie Siemens gekozen. Nooit, maar dan ook nooit meer Siemens. Het bijbestellen van verbruiksartikelen is net zo'n ramp, wordt maar de helft geleverd waarvoor betaald is en hierna reageert Siemens niet meer.

Danny 11-07-2020

Super blij mee

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Perfecte vaatwasser met heel veel handige dingen. Een echte aanrader

Rick 04-07-2020

zeer tevreden

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een fijne en stille vaatwasser. Zeer tevreden over de Zeolith-droging. Handig is ook de app waarop je alle informatie opziet, zoals bv. als programma is afgelopen, wanneer vaatwasser gereinigd moet worden en wanneer je de glansmiddel moet bijvullen enz

Mark 01-07-2020

Maakt vlekkeloos schoon

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

Een fijne vaatwasser. Stil, doet zijn werk goed en vlekkeloos en de indicator die aangeeft hoeveel tijd nog nodig is op de grond (projectie) een leuke gadget.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Maakt goed schoon

Pieter 30-06-2020

Top apparaat

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ongekende prestaties en mogelijkheden. Zoveel dat je echt gebruiksaanwijzing moet lezen om het apparaat optimaal te gebruiken. Droging glazen en bestek zou m.i. nog iets beter mogen. Zelfs connectie met Wifi (evt. onderhoud op afstand). Geen spijt van aanschaf. Integendeel!

Fam. 14-05-2020

Zeer stil

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Makkelijk in gebruik, maakt alles goed schoon, en droog

Anoniem 30-04-2020

Goede vaatwasmachine

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een zeer fijne en economisch ingerichte vaatwasser.
Doet zijn werk zeer goed.
ruime inrichting en doordacht.
Ook de besteklade is makkelijk en doel treffelijk ingedeeld.
En kan veel in de vaatwasser.
Ook de verlichting is optiemaal en makkelijk.
De tijd aanduiding op de vloer is handig want je ziet gelijk dat deze vaatwasser het doet.
Vele mogelijkheden wat instelling betreft.

Trentelman 21-04-2020

Super apparaat

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Doet de afwas zeer geruisloos, en de afwas komt er geheel droog en glanzend uit. Ook is de voortgang van het programma goed te volgen door de projectie op de vloer.De Siemens app houd ook precies bij Hoe de voorraad afwas is, erg handig. Kortom top apparaat dat iedere dag bij ons draait!

Siegfried 19-04-2020

Perfecte vaatwasser.

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze Siemens vaatwasser heeft veel programma's, maakt de vaat perfect schoon en droog en is heel erg stil. Je hoort het apparaat bijna niet. Daarnaast is het ook nog een energiezuinig apparaat.

Marleen 06-04-2020

Droogt goed

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Goede vaatwasser die extra goed droogt. Lampje is een meerwaarde. In hoogte verstelbare lades.

Willeman 22-03-2020

Stil, snel en bovenal schoon!

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Stille vaatwasser, veelzijdige programma's, fijn apparaat, natuurlijk een schone vaat!

Janssen 23-02-2020

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens SX678X36TE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heel erg stil en wast goed af - veel beter dan onze vorige die ook van Siemens was. Afwas komt er droog uit. Home Connect bediening is ook handig.