Miele G 6675 SCVI XXL - Reviews

Geluidsniveau
41 dB

Kevin 22-06-2018

Miele G 6675 SCVI XXL, Veel ruimte, stil, schoon en droog

Wij waren op zoek naar een nieuwe vaatwasser. Ik wilde dat deze uiteraard schoon en droog resultaat zou geven en daarnaast ook heel veel ruimte had. Daarvoor zijn we naar het Miele experience center in Vianen gegaan. Daar staan de meeste recente modellen. Dit model is van de laatste generatie, daarbij een 3D bestek lade, dat werkt in de paktijk heel handig. Daarnaast ook een ingenieus systeem dat je wijnglazen, op de onderstaande lade, kunt vastklemmen met een heel dun geel rubbertje.

Pluspunten

• Schoon resultaat
  • Droog, deur opent automatisch
  • Maakt weinig geluid
  • 3d besteklade
  • erg ruim, past dus veel in

Smit 16-05-2018

Niet helemaal de kwaliteit die je mag verwachten

Uiteraard is het een vaatwasser en zoals je mag verwachten gaat er vuile vaat in en komt er schone vaat uit.
Het is een XXL model, dus extra hoog. Dat is fijn, want daardoor passen de grotere borden onder de hoge glazen en kun je ook nog gebruik maken van de besteklade.

Het is een extra stil model. Dat wordt vooral gerealiseerd door het (zelf) plaatsen van extra isolatiemateriaal tussen de poten van de wasmachine en de plint. Zonder dit materiaal is er aanzienlijk meer geluid, dus ben je haast verplicht een plint te plaatsen.

Er valt echter ook een hoop op deze machine af te dingen:
De besteklade is hoog en op allerhande manieren te verstellen. Helaas betekent dat ook dat je 'm haast nergens goed vast kunt pakken. Het is me al overkomen dat een deel van de lade los is geraakt tijdens het vastgrijpen.

De lade voor de glazen heeft te veel speling. Het is te makkelijk hem scheef te trekken en dan blokkeert hij halverwege. Bij het naar binnen duwen gebeurt dit ook vrij makkelijk en dat heeft dan tot gevolg dat er snel deukjes in de binnenkant van de deur komen.

Eigenlijk is deze machine te licht/slap gebouwd: Het lijkt wel alsof alle onderdelen speling hebben en het is dus makkelijk om hem niet helemaal recht in te bouwen, waarna de deur er bijvoorbeeld scheef in hangt. De rubbers voldoen, want het lekt (nog) niet.

Ook is de machine topzwaar. Het is niet mogelijk om de machine te openen als hij niet is ingebouwd: daarvoor heb je dan ondersteuning van het werkblad. Let hierop als je een composiet blad gebruikt, want die hebben die ondersteuning niet. Dan hangt de machine met schroeven alleen aan de zijkant vast in de kasten links er rechts.

Een voordeel is natuurlijk de service van Miele. Die hebben we binnen het jaar al nodig gehad omdat er een error op is getreden in het mechanisme om water rond te spoelen.
Volgens de gebruikershandleiding is het niet nodig de vaat voor te spoelen, maar blijkbaar is een beetje vuil toch genoeg om in 7 maanden voor problemen te zorgen.

Het blijft opmerkelijk dat het opendoen van de deur om te drogen zo goed werkt voor de vaat. Dit zecht natuurlijk niets over een eventueel houten deel van het aanrechtblad dat nu dus iedere keer een flinke lading vochtige lucht moet verwerken met alle kans op schimmel die daar bij komt kijken.

Pluspunten

• wasresultaat
  • verschillende programma's
  • stil

Minpunten

• constructie
  • storing

Jeroen VW 26-04-2018

Mooi, stil en goed resultaat

Omdat onze oude machine (Siemens) na korte tijd defect ging hebben we gekozen voor de kwaliteit van Miele.
De machine is bijzonder stil en heeft handige indelingen voor veel servies en glaswerk.
Wij werden goed geadviseerd door de verkoper (van B&K) en de levering was snel geregeld.
Professioneel ingebouwd!
Tot op heden zeer tevreden

• Ruime indeling
  • Handige besteklade