Bosch SBV93M50NL - Reviews

Maximale belading
13 couverts

B. de Boer 07-09-2016 Product paar dagen in bezit

Prima vaatwasser!

Makkelijk te bedienen. handige extra programma's en opties, zoals turbo speed voor als je een feestje hebt en uitgestelde start om van nachttarief te kunnen profiteren.

Pluspunten

• Handige opties

Minpunten

• Halve lading geen optie

Cato 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

Aanrader!!

Ik was op zoek naar een vaatwasser, die aan een aantal eisen moest voldoen. Hij moest stil zijn, een goede reputatie hebben en qua kosten niet de hoofdprijs zijn. Nou, dat is met deze machine goed gelukt. Beste koop volgens de Consumentenbond, laagste prijs bij BCC, wij horen 'm niet wanneer een programma draait, veel ruimte en een hele goede indeling. O ja, en super zuinig in verbruik met water en electra. Voor het eco programma moet je wel wat (geduld) over hebben, 195 minuten. Vanwege het nagenoeg geluidloze draaien van het programma kan de machine zonder geluidsoverlast 's nachts draaien. Kortom: uitsluitend voordelen. Mijn advies: gewoon doen!

Karin Bos 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mijn nieuwe geruisloze assistente

Wat een gedoe, een nieuwe vaatwasser nodig in mijn inbouwkeuken. Even de maat opnemen... Wat een gedoe. Helaas bleek de keuze voor een nieuw apparaat zeer beperkt, maar wat ben ik blij met de keuze die we hebben gemaakt. Een mooie gebruiksvriendelijke machine, aluminium binnenkant en heel zuinig met water en daarnaast hoor je hem ook niet. Ik ben super tevreden. Afwassen was best weer gezellig een paar dagen, maar nu doet mijn Vaatwasser de afwas weer...

OTan 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Goed was/droog resultaat en fijne indeling.

Kan duurzaamheid nog niet beoordelen.

Hoewel het apparaat "stil" zou moeten zijn lijkt het geluidsniveau hoger dan mijn vorige vaatwasser welke in 2007 was aangeschaft.

Ikke 06-02-2016 Product paar dagen in bezit

Goede vaatwasser, maakt goed schoon en droog. Is even wennen bij start tov oude Siemens, zit een vertraging in. Maakt iets meer geluid

Hil 03-02-2016 Product paar dagen in bezit

Pas een paar dagen in bezit maar nu al erg tevreden met mijn aankoop. Je hoort het bijna niet, gelukkig wordt op de vloer een lampje geprojecteerd. Vaat is heel erg schoon en de glazen glansen weer als nieuw.

P van Vemde 31-01-2016 Product paar dagen in bezit

Uitgebreid apparaat, zeker in verhouding tot onze oude Bosch vaatwasser die al bijna 10 jaar oud was...
Fijne indeling en alles is mooi schoon en droog!

Coosje 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het is wel wennen: na zeventien jaar een nieuwe afwasmachine. Maar hij voelt nu al vertrouwd. En hij malt aanzienlijk minder geluid. Heerlijk stil.

Marco 09-01-2016 Product paar dagen in bezit

Oude Bosch na 11jr kapot, dus tijd voor een nieuwe Bosch omdat de andere ook beviel. Met alle modellen is het flink puzzelen :-(. Twijfel tussen de SMV93M70NL en de SBV93M50NL. De laatste is het geworden, de 70NL was plots 150 euro duurder en de 50NL is een verhoogd model.
Het installeren is simpel, met wat aanpassingen paste de oude frontdeur (onderste "houder moest 1 ga naar beneden, jammer!).

De bovenplaat (waar mijn oude vaatwasser nog aan vast zat) hoef je niet te verwijderen is min of meer hetzelfde en deze vaatwasser wordt er niet aan bevestigt. Wat echt een simpele verbetering is het stuk rubber wat aan de onderkant wordt bevestigd, helaas staat er in de tekening niet geheel duidelijk waar je deze exact moet plakken (neem je de uitsparing dan zit het voor mijn gevoel dus te hoog).

Na het programma, gaat hij vanzelf uit :-). De bestekkorf kan je van links naar rechts-plaatsen, de (wijn of bier)glazen boven staan erg "vast", kunnen niet tegen elkaar botsen. Benieuwd hoe de vaatwasser kan zien dat je een 3-in-1 blokje gebruikt zodat zout en dergelijk niet nodig zijn.

De eerste vaat kwam er blinkend uit met een snel progr., daaraan kan je zien dat onze 10jr oudere Bosch toch steekjes liet vallen.

Kortom op dit moment tevreden en over de duurzaamheid valt niets te zeggen. Gaan er vanuit dat deze min. 10jr meegaat.

Huisvrouw 05-12-2015 Product paar dagen in bezit

De vaatwasser paneel ziet er duidelijk en overzichtelijk uit. De vaatwasser geeft een prima afwas resultaat. Tot nu toe zeer tevreden met de aankoop

jprvdb 26-04-2015 Product maand in bezit

Prima vaatwasser: stil, ruim en hij maakt goed schoon. Handig is het lampje dat op de grond schijnt als hij aan staat. Omdat hij zo stil is is dat echt wel nodig. Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen, hij is net nieuw.

wessels23 21-04-2015 Product maand in bezit

er is goed over nagedacht om de vaatwasser in te kunen pakken vooral de wijnglazen steun is handig de vaatwasser is gemakkelijk in gebruik en veel mogelijkheden van progammas

Jellebart 18-03-2015 Product paar weken in bezit

Goed apparaat, heel stil!
Prettige bediening,, 20 minuten functie is heel handig.
Machine vervangt een vergelijkbaar exemplaar van Bosch dat het 13 jaar probleemloos gedaan heeft.

Brouwer57 13-03-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden met deze inbouwvaatwasser van Bosch.
Vaatwasser kent meerdere praktische programma's die zich snel wijzen. Vooral de 20 minuten snelwas bij een feest is zeer aantrekkelijk. Vaat komt er schoon, droog en glanzend uit.

Willem van den Gerstenkamp 12-03-2015 Product maand in bezit

De machine is echt extreem stil. Toen we de machine voor de eerste keer lieten "draaien" dachten we dat hij niet werkte, maar naar zeer aandachtig luisteren hoorden toch een zacht gezoem. Verder is de vaat ook zeer schoon, de glazen en de rvs pannen komen er zeer glanzend uit en zijn mooi droog en dat met het ECO-program, super!!!

ikkkke 11-03-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Super Kwaliteit vaatwasser. Is Gebruiksvriendelijk. Heeft genoeg keuze programma's en werkt heel stil.

Kooistra 1973 05-03-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Prachtig model, zeer rustig, erg handig die indicatie onder de vaatwasser. Meerdere mogelijkheden qua te gebruiken tijd.