AEG FSE63637P - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FSE63637P op Kieskeurig.nl.

8,9

Kees 14-06-2021

Fijne vaatwasser met onduifdelijke instructie

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Deze vaatwasser heb ik nu een paar dagen en wat ik tot nu toe gezien heb is goed. Ik heb een 8 gegeven omdat ik nog te weinig ervaring met deze machine heb. Maar om anderen een zoektocht te besparen schrijf ik nu al vast een review. Ik had namelijk erg veel moeite met het instellen van het juiste wateronthardingsniveau. Bij de fabrieksstand (niveau 5) staat 5L. Wat die L betekende vroeg ik me af: liters? Maar dan klopt het niet bij de tabellen: 5 liter water hoort bij niveau 8, en niet bij 5!. Uiteindelijk vond ik op internet de oplossing: 5L betekent gewoon niveau 5. Ik moest niveau 2 invoeren, en daarmee was mijn voorbereiding vóór de in gebruik name af.

Marian 11-01-2021

doet waarvoor hij bedoeld is

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Nadat onze oude vaatwasser steeds meer mankementen begon te vertonen voorzichtig op zoek gegaan naar een andere. Dit model hebben we een aantal weken uit mogen testen om te kijken of het iets voor ons was.
In tegenstelling tot ons oude model is dit er eentje met een bestekbak ipv een besteklade, dat is wel het meeste wennen, er pas onderin nu minder in. Ook passen diepe borden en deksel niet goed in het bordenrekje, het is wat meer passen en meten.
Bovenin past wel heel veel, en er is een mooi systeem om wijnglazen veilig vast te zetten.
De vaatwasser is gebruiksvriendelijk, er zijn verschillende programma's voor verschillende mate van vuilheid van de vaat, en ook een ecoprogramma.
Als de vaatwasser klaar is gaat de deur vanzelf open zodat de vaat goed droog wordt.
Het bevalt ons goed!

Hajee 15-12-2020

Prima vaatwasser

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Ruime vaatwasser, stil in gebruik en gemakkelijk te bedienen. Uitstel van start gemakkelijk in te stellen. En prettig dat de deur automatisch opent na wassen.

Leeuw478 10-12-2020

Topmachine!

Geschreven voor: AEG FSE63637P

We hebben deze vaatwasser nu ruim drie weken in gebruik en we zijn er zeer tevreden over. Onze oude vaatwasser was aan vervanging toe en dat we deze mochten testen kwam precies op het juiste moment. Hij bevalt dus erg goed en mag daarom ook blijven.
Ideaal is de airdry. De vaatwasser opent automatisch aan het eind van elk programma de deur zo’n tien centimeter. Daardoor droogt de vaat verder aan de lucht en is alles goed droog wanneer je hem uitpakt.
Wat ook erg handig is , is de softgrip. Dit zorgt ervoor dat met name de glazen niet zo schuiven.
Ook is er aan de wijn glazen gedacht, hiervoor zit een houdertje zodat je het pootje vast kunt zetten. De wijn glazen gaan echt geen kant op.
De vaatwasser is handig te bedienen door middel van het touch paneel. Je kunt uit verschillende programma’s kiezen, net wat op dat moment nodig is voor je vaat. Ook heeft hij Beam on Floor verlichting. Dit is een rood lampje wat op de grond schijnt zodat je kunt zien dat de vaatwasser aan het werk is. Best handig want hij is vrij stil en zo kun je zien dat hij bezig is. Qua ruimte is hij ook ideaal. Deze vaatwasser kan ik nog weer veel efficiënter inpakken dan onze vorige machine, erg prettig. Doordat hij drie sproei armen heeft die ervoor zorgt dat het water op alle plekken komt wordt de vaat echt super schoon.
Het zout is makkelijk bij te vullen en ook het filter is makkelijk los te halen en te reinigen. Met onze vorige vaatwasser was ik je nog wel eens mee aan het klungelen met het filter maar nu is het zo gepiept.
Het viel ons echt op hoe schoon de afwas is en zijn dan ook echt tevreden.

Pluspunten

• Airdry
  • Softgrip
  • Beam on Floor verlichting
  • Stil apparaat
  • Super schone vaat

Rene 09-12-2020

Zuinige xxl vaatwasser

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Goede vaatwasser met veel ruimte en geweldig zuinig, A+++. Ik gebruik de vaatwasser nu 3 weken en bevalt prima. Er zijn veel mogelijkheden om met klepjes extra ruimte te creëren. Als de vaatwasser in gebruik is dan schijnt er een rood licht op de grond. Na het wasprogramma springt de deur enkele centimeters open voor een goed droog resultaat. In de Eco stand duurt een programma 4 uur, waarvan het laatste uur enkel voor het drogen. Maar met het uitgestelde programma kan je hem lekker 's nachts laten draaien en is hij in de ochtend klaar.

Pluspunten

• Zuinig, A+++
  • Ruim
  • Flexibel in te delen
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Geen besteklade
  • Verbruikt redelijk veel water

ER 05-12-2020

Top vaatwasser!

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Wij hebben nu bijna 4 weken de AEG vaatwasser in gebruik en zouden geen andere vaatwasser meer willen! De vaatwasser is stil in gebruik en werkt voor ons dagelijks gebruik perfect. Het servies en de glazen worden mooi schoon, ongeacht welke stand je gebruikt. Ik denk dat dit te maken heeft met de ultra lange sproei arm. Het touch bedieningspaneel maakt de strakke look van de vaatwasser helemaal af. Wat ook fijn is aan deze vaatwasser, is dat het aangeeft als het zout en glansspoelmiddel aangevuld moeten worden, waardoor je nooit zonder zit! De glazen blijven netjes op hun plek staan door het rubberen systeem in de vaatwasser. Wij zijn heel erg tevreden over het product en zouden deze vaatwasser zeker aanraden!

Pluspunten

• Stille vaatwasser
  • Ultra lange sproeiarm
  • Touch bedieningspaneel

fgoestoh 05-12-2020

Heerlijke droge vaat en super schoon

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Is dat even lekker genieten want het was resultaat is echt zoveel beter als de oude Bosch van 10 jaar geleden. Wat als eerste opvalt is de andere indeling die de vaatwasser heeft. Dat is natuurlijk even wennen maar dat gaat na een week prima. We zijn gewoonte mensen dus aanpassen kost tijd. De softgrip (rode stroeve rubber delen) zijn echt handig voor neerzetten van je glazen en tegen gaan van verschuiven. De instelbaarheid en wasprogramma mogelijkheden zijn ruim en voldoende. Wij vinden vooral het kort en snel belangrijk om tussendoor even te kunnen afwassen als het nodig is. Maar belangrijkste is de Eco modus voor de nacht bijv met beperking van energie gebruik en een prima score voor de hoeveel water verbruik. Maar het gaat om het resultaat toch! Dat is echt super. Alles is goed schoon maar echt aanwinst is dat de vaat ook echt droog uit de machine komt. Geen water meer in holletjes van kopjes en bekers. Geen theedoek meer nodig en gewoon alles zo de kast in – heerlijk. Het installeren gaat eenvoudig met voldoende slanglengtes etc. De voorpootjes zijn even lastig om goed uit te draaien (tip draai ze eerst zo veel mogelijk uit voor je hen in de nis gaat schuiven). Ook de handleiding voor eerste keer instellen kan wel duidelijker maar ach dat doe je maar een keer bij ingebruikname en ik denk dat veel mensen dit zelfs overslaan.

Al met al een super goede vaatwasser en vaatdroger die van de modernste technieken voorzien is en waarvan AEG ook goed aan het milieu gedacht heeft. Wij zouden hem zeker willen aanraden.

Pluspunten

• Indeling
  • Energie gebruik
  • Waterverbruik
  • Softgrip

Minpunten

• Handleiding voor eerste gebruik
  • Bestekmandje grote open gatten

Marian 05-12-2020

Weer een schone vaat

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Nadat bij onze oude vaatwasser het bij elke wasbeurt voorkwam dat er verschillende artikelelen nog met de hand afgewassen moesten worden omdat het niet goed schoon werd, en alles flink handmatig nagedroogd moest worden was ik blij dat ik een nieuwe vaatwasser uit mocht testen.
Als ik namelijk graag met de hand af zou wassen zou ik geen vaatwasser gebruiken!

Deze AEG werd mooi gemonteerd en was na een snel programma klaar voor gebruik.
Nu moet ik zeggen dat ik nog niet veel programma's heb uitgetest, toch vooral de standaardprogramma's voor vervuilde vaat en het eco-programma, maar deze bevallen ook goed.
De vaat wordt goed schoon, glanst en komt droog uit de vaatwasser.

Het is prettig dat de deur vanzelf al een stukje opengaat zodat de vaat goed kan drogen.

De oude vaatwasser had een besteklade, deze heeft een bestekmandje en dat vind ik toch wel wennen. Het bestekmandje neemt heel veel plek in beslag, terwijl ik hem meestal nog niet voor de helft gevuld heb. Het zou fijn zijn als je het mandje zou kunnen verkleinen of inklappen om beter gebruik te kunnen maken van de ruimte in de vaatwasser.
Als ik bestek netjes via het rekje erin zet steken ze snel via de zijkant er weer uit, ik moet wel echt opletten wat ik doen en het er niet zomaar in laten vallen.

Ik krijg ook maar 6 diepe borden prettig ingeladen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Door het bestekmandje is er bovenin wel veel meer ruimte, dingen die ik eerst met de hand af moest wassen (bijvoorbeeld wijnglazen) passen er nu wel in.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • deur gaat vanzelf open

Minpunten

• bestekmandje is erg groot

KRoza 03-12-2020

Machine die doet wat hij belooft! Droge vaat

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Wij hebben de machine nu ruim 2 weken in gebruik en hebben inmiddels alle programma's een keer gebruikt. In deze korte periode kan ik alleen maar zeggen dat het een erg fijne machine is die ook echt doet wat er wordt beloofd, een droge vaat. Zelfs de lastigste plastic bakjes waar eigenlijk altijd nog druppels aan hangen komen strak droog uit de machine. De Airdry functie doet echt zijn werk door de laatste 20 minuten ( ongeveer geloof ik ) van het programma zijn deur open te zetten zodat hij de warme condens kwijt kan en met de resterende warmte goed op kan drogen. Wij hebben de machine ingesteld zonder geluidsignaal als hij klaar is ( kan dus ook aan). Doordat de machine vanzelf opengaat weet je dat hij in het laatste stuk van zijn programma zit, dit is ook af te lezen op zijn display.
Het signaal licht op de grond ( rood is in gebruik ) zie je op het moment dat de deur open gaat door de airdry functie niet. Dit vind ik geen gemis, doordat de deur opengaat en je het display kan aflezen zie je ook direct of de machine al klaar is of niet.
De Beam on Floor ( rode signaal licht ) is wel prettig om te weten of de machine aan of uit is op het moment dat de deur dicht is, je weet dan direct of je de deur voorzichtig of gewoon kan openen.
De Airdry functie kan worden uitgezet, ik zou dit persoonlijk nooit doen omdat juist dit het ultieme aan de machine is namelijk altijd droge vaat.
Verder is de machine zeer flexibel indeelbaar, borden rekjes kunnen allemaal plat of omhoog rekjes voor de glazen kunnen ook omhoog en de bovenste korf kan ook heel gemakkelijk omhoog of omlaag. Hierdoor voelt de korf wat wiebelig aan echt dit maakt ook dat hij heel gemakkelijk omhoog en omlaag gaat. Dit doe je door de korf op te tillen dan klikt hij in de hogere stand til je hem weer een beetje op dan klikt hij weer open zodat je hem weer kan laten zakken.
Een kind kan echt de was doen zo eenvoudig is het.
Zowel de onder als bovenkorf beschikt over de softgrips voor glazen. Zodra je de glazen hier in “klikt” staan ze meteen goed tril vast, je mooie glazen kun je zo op een veilige manier in de vaatwasser afwassen. Als je veel glazen hebt kan je de de bovenkorf omlaag zetten zodat ook bovenin hoge wijnglazen passen in de softgrip glazenhouders.
Ook de bestekmand is flexibel indeelbaar, je kan kiezen voor een “open” mandje of met een soort bestekverdelers waar je het bestek 1 voor 1 in kan zetten.
Wij waren op zoek naar een vaatwasser zonder al te veel poes pas die gewoon goed zijn werk doet en die praktisch in deelbaar is voor meerdere doeleinden ( normale grote gezinsvaat maar ook feestjes vaat met veel glazen die je snel kan afwassen en weer meteen kan gebruiken).
Aan die wensen voldoet deze machine volledig, met als slagroom op het toetje de Airdry functie die maakt dat je vaat echt droger is. Dus niet meer met de theedoek nadrogen.
Qua design is het display goed overzichtelijk niet te veel toeters en bellen lekker simpel.
Dit geldt daardoor ook voor de bediening.
Het enige waar wij aan hebben moeten wennen is, de overgang van een bestekla naar een bestekmand. Onze vorige vaatwasser had een lade waardoor je meer ruimte in je onderste korf hebt en daardoor makkelijker kan indelen. Nu ervaren we de bestekmand soms als een sta in de weg.
Dus om hem een 10 sterren + waardering te geven zouden wij hem graag uitgevoerd zien met een besteklade ipv mand.

pietemir 02-12-2020

Glaswerk super schoon en helder

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Na het defect gaan van de vorige machine op zoek gegaan naar een vervanger. Wij zijn specifiek op zoek gegaan naar een machine die het glaswerk helder en schoon wast, deze AEG doet wat hij heeft beloofd! Een bijkomend voordeel is de softgrip waarbij de glazen vastgeklikt kunnen worden en hierdoor niet schuiven, kans op breuk is nu minimaal.
De bediening van de machine is eenvoudig, de swipe toets laat eenvoudig het programma kiezen en als extra kies je voor het geluid, duur van het programma, start uitstel of extra schoon. Vervolgens de deur sluiten en een roos licht op de vloer geeft aan dat de machine aan de slag is. Zo/n 10 minuten voor het einde opent de deur automatisch wat een extra droog effect geeft op de vaat, ook dit klopt, het kan zo de kast in.

De bovenste lade oogt wel erg wiebelig zeker en als er mokken en glazen instaan. Kleine aantekening ook voor de grote zij openingen van de bestekbak. Bestek valt er doorheen als je het aparte rekje niet gebruikt.

Conclusie: prima machine voor deze prijs!

Leeuw478 28-11-2020

top machine

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Wij hebben de vaatwasser nu twee weken geleden gekregen en we zijn er erg blij mee!
De vaatwasser is ruim om hem goed in te kunnen pakken, ook niet voor niks dat er xxl in staat. Door de softgrip blijft de vaat goed op zijn plek staan en met name de glazen. Voor de wijnglazen hebben ze echt een handig rekje gemaakt waar je de voet in vast zet en deze gaat echt geen kant op. Het apparaat maakt weinig geluid en het is ook mooi op de vloer te zien door de beam on verlichting dat de vaatwasser aan het werk is. Hij heeft veel programma keuzes en je kunt allerlei dingen naar eigen wens instellen.
Het korte programma van 30 minuten werkt prima voor licht vervuilde vaat dus erg snel je vaat weer schoon voor gebruik. Het is in te stellen naar wens en ook een optie voor extra stil programma te kiezen.
De vaat komt er schoon uit. Hij heeft ook drie sproeiarmen die het water ook alle kanten op laat gaan dus komt overal. Maar het is helemaal superfijn dat hij automatisch open gaat zodat hij via airdry gelijk goed na kan drogen en je de vaat droog uit kan pakken. Dat is echt ideaal ook als je hem 's nachts aan zet.
Wij zijn erg blij met deze vaatwasser!

pietemir 27-11-2020

Eindelijk weer een schone afwas en heldere glazen

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Sinds twee weken in het bezit van deze vaatwasser, nadat de vorige het na 12 jaar niet meer zag zitten.
Het valt nu pas op hoe helder onze glazen nu zijn, het bestek blinkt en alles echt schoon is!

Bijkomend voordeel is de speciale grip in het boven rek waarbij ieder wijn glas vast te klemmen is aan het pootje, het glas blijft de gehele wasbeurt staan en de kans op breuk is nihil, toch fijner dan alle glazen met de hand poetsen!

Als je het programma start, een programma is met het touchscreen heel eenvoudig, verschijnt er een rood licht op de vloer, een duidelijk teken dat de machine nog draait. Een tiental minuten voor het einde van het programma opent de deur automatisch een 8 centimeter om de afwas beter te laten drogen. Nog even wachten op het groene lampje en de afwas is weer gedaan.

Zoals ik al aangaf, het display is eenvoudig te bedienen en door het wrijven met je vinger kan je diverse temperaturen, stiltes en programma's voor extra schoon aantikken.

Naast alle voordelen valt me op dat de losse bestekbak erg veel ruimte heeft halverwege. Als je het bestek er zo in laat "zakken" schieten meerdere onderdelen er via de zijkant uit.
Ook voelt de bovenlade erg wiebelig en wat los, waarschijnlijk het gevoel want er is tot nu toe niks gevallen of gebroken.

Kortom voor de prijs een degelijke machine en een prima vervanger voor de dagelijkse afwas!

Pluspunten

• glazen houder
  • schone vaat
  • helder glaswerk

Minpunten

• bestekbak heeft grote gaten aan de zijkant
  • bovenlade is wiebelig

John 23-11-2020

Blij dat ik deze heb!

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Ter vervanging van mijn defecte vaatwasser, Blij dat ik deze heb, aangezien deze perfect past.
Maakt goed schoon en komt er droog uit. Alles wat je van een vaatwasser mag verwachten!

Ton 02-10-2020

Zoutaanslag

Geschreven voor: AEG FSE63637P

Wij hebben al vanaf 1975 een vaatwasser altijd een Siemens. Ben op advies van verkoper overgestapt op AEG. Nog nooit een witte aanslag gehad (waarschijnlijk zout). AEG monteur komt binnenkort. tot nu toe spijt dat wij AEG hebben genomen. Hoop dat het wordt opgelost.