Siemens CM636GBS1 - Reviews

Inhoud ovenruimte
45 liter
Heteluchtfunctie
Boven -en onderwarmte

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

r000bert000 11-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima apparaat met veel mogelijkheden

Deze combi bevalt prima. Heeft veel mogelijkheden met standaardprogramma's die je zelfs nog kunt aanpassen naar eigen gebruik.
Paar dingetjes hadden ze iets beter kunnen programmeren. Als je de timer instelt bijvoorbeeld dan gaat ie eerst alle secondes af. Alsof iemand dat ooit zal doen. Wie stelt er bijvoorbeeld 22 seconden in, of 3 seconden. Duurt dus even om die allemaal voorbij te draaien. Is zelfs na een half jaar nog mijn grootste ergernis.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • warmt snel op
  • mooi uiterlijk
  • geurtjes blijven niet lang hangen

Minpunten

• timer gaat per seconde. Zéér irritant.
  • Startscherm niet zelf in te stellen

johantv 24-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat met veel functies

Oven is net gisteren geplaatst en ziet er super uit. Enige nadeel vind ik dat op ooghoogte je in de luchtuitlaat schroeven etc. ziet zitten. De werking van het apparaat zal ik waar mogelijk later laten wetn

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Mooi display
  • Veel opties

Minpunten

• luchtuitlaat

johantv 12-01-2017

Hierbij een korte update.
Wij gebruiken eigenlijk alleen maar de hetluchtoven en magnetron.
Dus ovenschotels, opwarmen kant en klare magnetron maaltijden, bakken diepvriespizza's of incidentele snacks. In tegenstelling tot onze vorige Siemens combioven verwerkt deze oven de kant en klaar zaken prima in de door de leveranciers opgegeven tijden. De magnetron heeft geen exacte instelling, dus na 600 is het max. Dit werkt overigens prima (700w stellen wij dus in op max).
In algemene zin zijn we dus erg tevreden.

M3M3B3 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie compacte bakoven met magnetron! Geeft veel mogelijkheden aan om te gebruiken. Ik heb reuze veel zin om gebak, brood en maaltijden te bereiden, dit in combinatie met de inbouwoven van Siemens. Gezellig met meerdere mensen aan tafel genieten van de grote mogelijkheden die deze apparaten van Siemens ons gaat geven. We gaan er volop van genieten.
ik ga binnen kort een heerlijke appeltaart bakken! Home made of is het made bij Siemens:-)!

Vriendelijke groeten,
Fam. Buchner

Ruud 10-07-2016 Product maand in bezit

Moderne eenvoudige combi-oven

De mooi uitziende combi-oven laat zich eenvoudig bedienen door de gekleurde touchscreen en door de grote draaischijf. Door de voorgeprogrammeerde instellingen is het zeer eenvoudig om het juiste programma te selecteren. De gerechten komen er smaakvol uit.

Mevrouw van de Vijver 18-09-2017 Product paar weken in bezit

Eenvoudige bediening

Erg tevreden over dit apparatat.Het is eenvoudig te bedienen.
Werkt naar behoren.Mooie vormgeving.Veel mogelijkheden.Makkelijk schoon te maken.Het is een aanwinst in mijn keuken.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Werkt naar behoren
  • Makkelijk schoon te maken

verda01 07-09-2017

de koop van het jaar

vorige week gekocht en geplaatst. van het weekend ruim uitgeprobeerd.Voldoet nog beter dan dat ik verwacht had, de koop van het jaar, een echte aanrader.

claudia3010 25-02-2017

top apparaat!!!!

vorige maand gekocht en wij zijn zeer tervreden .
we hebben al van alles gebakken ,broodjes, cake, taart ,ovengerechten ,pizza's etc.
de tijd wat de oven aangeeft voor deze producten kun je prima aanhouden .
dit scheelt zelfs qua tijd wat op de verpakking staat van bv een cake bakken .
scheelt ca half uur.

oven geeft het allemaal heel duidelijk aan .

wij zijn hier erg blij mee.

Lenneke 23-12-2016

Geweldige oven

Mooie vormgeving en bijzonder veelzijdig in te stellen. Heel eenvoudig te bedienen via het menu en draaiknop. De oven kan echt alles! Ik heb de oven nu al meermalen gebruikt en het werkt uitstekend. De grill, oven en magnetron doen precies wat ze moeten doen. De ovendeur sluit het laatste stukje automatisch, dat is prettig. Het display is uitgebreid en laat o.a. zien of de oven nog warm is na gebruik. Ook zit er een kinderslot op. Ik ben heel tevreden!

eijsdenm 12-11-2016

Uitstekende combinatie magnetron/oven

Gekocht ter vervanging van onze 15 jaar oude Siemens combinatie magnetron/oven. Werkt weer zeer goed! Na enige studie en ervaring goed te bedienen. Mooie en moderne vormgeving. Een aanrader!

klaas h 07-09-2016

een perfecte hetelucht oven en magnetron functie

nadat onze vorige combi mag-oven van siemens was overleden, en deze prima heeft gewerkt, is besloten opnieuw een siemens apparaat aan te schaffen

CakeYouAWay 21-07-2016 Product paar weken in bezit

Geen ge-ping...

Deze combi-magnetron neemt het principe combi-magnetron naar een heel ander niveau. Het is namelijk een heel makkelijk en gebruiksvriendelijk apparaat. Hij is, naar onze mening, lekker groot en de slede's zijn makkelijk te gebruiken. De voorgeprogrammeerde functies werken super maar "uit de losse pols" is ook gewoon mogelijk. Het reinigen gaat ook super makkelijk mede dankzij de makkelijk te verwijderen rekjes aan de zijkanten en de gladde afwerking van de binnenkant.

Of het nu gaat om het afbakken van broodjes, het bakken van cupcakes of het opwarmen van een magnetronmaaltijd, wij zijn HEEL tevreden.

CakeYouAway 21-07-2016

Top product

Zeer vriendelijk in gebruik, grote inhoud, snel, geluidsloos en de voorgeprogrammeerde functies werken super maar ook het " vrije" gebruik is mogelijk. Verder wordt het schoonmaken van de oven/magnetron zeer gemakkelijk door bijvoorbeeld het verwijderen van de rekjes aan de zijkant en de strakke afwerking van de binnenkant.

fam vd horst 13-07-2016

Het wijst vanzelf

Wij gebruiken de combi magnetron sinds een kleine maand. Het apparaat is heel eenvoudig te bedienen.

Combioven 20-06-2016 Product paar weken in bezit

gecombineerd blij met de combioven

gebruiksgemak is super, alleen is het even wennen aan het gebruik van tiptoets en draaiknop. De vormgeving strak en elegand past perfect in onze nieuwe keuken. De mogelijkheden zijn legio en de programmering voor de maaltijden zijn gemakkelijk. Duurzaamheid is nog moeilijk te beoordelen, omdat wij het apparaat nog maar pas hebben, maar gezien de solide manier van sluiten van de deur en de konstructie van de rekje's en de afwerking aan de binnenkant zal dat wel goed zijn.

LvanOorschot 11-04-2016

Uitstekende koop

Zeer tevreden over de varioSpeed bakoven met magnetron. Werkt zeer gebruikers vriendelijk, complimenten over bijbehorend kookboek. Leuke recepten om uit te proberen.

FamilieB 21-03-2016

Mooi en handig apparaat

We hebben deze oven pas een maand maar we zijn er heel blij mee.
De bediening is wel even wennen als je de old school draaiknoppen gewend bent. Verder is hij heel stil en lekker ruim voor heerlijk ovenschotels.

Duccie346 14-03-2016

Volwassen oven, in een compact formaat.

Na het zoveelste misbaksel hebben we besloten onze magnetron (met grill-/heteluchtfunctie) eruit te gooien. Opwarmen en een simpel ovenschoteltje ging wel, maar iedere keer weer kwam er nogal wat gokwerk aan te pas voordat het gerecht lukte. De opvolger, deze Siemens bakoven is dan ook een hele verademing. De ovenfuncties werken perfect, en ook als magnetron werkt alles prima. Het is makkelijk schoonmaken, en na afloop nog even het droogprogramma starten om vochtophoping te voorkomen. Het deurtje heeft een softclose functie, die het geheel direct een luxere touch geeft. Over touch gesproken: De bediening via het touchscreen en de draaiknop voelt al snel heel logisch aan. Tot slot heb ik wel nog 2 kanttekeningen:
- Het touchscreen is heel mooi, en het startscherm (oven, magnetron of hoofdmenu) is naar keuze in te stellen. Persoonlijk had ik daar nog een andere optie verwacht, namelijk direct de keuze tussen magnetron of oven. Tenslotte zijn dat de meest gebruikte functies, en na het inschakelen zou dat de eerste keuze zijn die ik zou verwachten.
- Laatst had ik eerst een gerecht met boven- en onderwarmte gemaakt. Direct daarna wilde ik voor een ander gerecht de combinatiestand gebruiken: magnetron en oven (op een lagere temperatuur) tegelijk. Nadat ik de startknop had ingedrukt, schakelde de oven volledig uit. 2 Opties: of de oven was nog te warm, en moest eerst afkoelen. Dan had ik daar minimaal een nette melding van verwacht. Of, er zit een bugje in de software. Tot op heden ben ik er nog niet aan toegekomen om uitsluitsel hierover te geven.

Al met al: mooi design, uitgebreide functies, veel binnenruimte, duidelijke bediening: ik ben er heel tevreden mee.

maasje59 31-05-2015 Product paar dagen in bezit

het is nog even zoeken hoe alles werkt, maar ik denk dat ik er straks veel plezier van heb. Een nadeel vind ik dat als je iets gemaakt hebt of opgewarmd in de oven dat de ventilator dan nog zo lang doorgaat zelfs als je vlug iets ontdooid hebt.

Officiele reactie van Siemens 17-11-2015

Wij hebben uw beoordeling van onze oven gelezen. Er is nu een software-aanpassing mogelijk, waardoor het naventileren korter wordt. Als u interesse hebt in deze update, vult u dan svp dit formulier in: http://bit.ly/SiemensBelMij . De update is binnen de 2 jaar garantie kosteloos.