Siemens HS636GDS1 - Reviews

58,5 cm
Inbouwbreedte
56 cm

sven 29-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie oven, wat omslachtig gebruik, lekker eten!

De over laat zich initieel eenvoudig bedienen en het eten komt er ook lekker gestoomd uit! echt een aanwinst vergeleken met 'gewoon' koken. Het reinigen en drogen is echter wel wat gedoe. Veel nattigheid door de hele oven en het drogen kost relatief veel tijd en aandacht!
Het grootste minpunt is echter dat indien je een gerecht hebt bereid of een verkeerd programma hebt gekozen waardoor de oven warm is geworden, hij voorlopig niets meer kan stomen aangezien de over dat weigert met de melding dat de binnenruimte te warm is. En als die dan is afgekoeld gaat hij als eerste opwarmen. Heel frusterend! Dit zou toch beter moeten kunnen.

Pluspunten

• lekker eten
  • Als 'gewone' over te installeren

Minpunten

• veel vocht na afloop in de hele oven
  • na warmen niet meer iets anders vanwege te 'warm'

Siebe 17-08-2016 Product paar weken in bezit

Wat een heerlijk apparaat

We hebben deze oven nu een paar weken en hebben er van alles in klaar gemaakt. De bediening is super eenvoudig en de mogelijkheden zijn precies genoeg voor ons. Ook de stoomfunctie werkt goed en geeft een heerlijk resultaat.

Pluspunten

• bediening
  • stoomfunctie
  • design
  • stil

Minpunten

• stroeve uittrek roosters

Maaike 29-07-2016 Product kwartaal in bezit

Superfijne veelzijdige grote (stoom)oven

Het is een grote oven (71ltr) met erg veel mogelijkheden. De bakresultaten zijn super! Zowel de oven als de stoomovenfunctie is erg prettig in gebruik. De gerechten uit de stoomoven is zeker boven verwachting. Alles is nog gelukt, het was lekker en dus niet aangebrand.
De bediening is erg gemakkelijk, zowel voorgeprogrammeerde gerechten wat erg makkelijk is. Maar uiteraard ook nog de vrijheid om zelf in te stellen. Ook de braadpen is ideaal, zodat je zelfs tijdens het bakken de kerntempratuur kunt meten. Nooit meer een uitgedroogd stukje vlees/vis of te rauw.
Enige minpuntje vinden we het weg gooien van het water uit het reservoir. De opening is wat klein en zit in het midden, waardoor je een beetje moet schudden.
Kortom we zijn erg tevreden en raden de oven zeker aan bij anderen. Zowel bij de geoefende (hobby)kok, als de verplichte kok, je wordt vanzelf erg gemakkelijke een echte keukenprins(es)!

kvh 25-11-2015 Product paar weken in bezit

Deze oven heeft veel functies, waaronder de stoomfunctie een grote plus is. Je groentes en vis smaken super en het is erg simpel. De kookstudio in de handleiding is erg gemakkelijk. Zo weet je precies hoelang een bepaald product moet stomen. Mooi en helder kleur display scherm en het menu is gemakkelijk in het gebruik. De oven zelf is gemakkelijk schoon te maken. Tot nu toe erg tevreden en we hebben nog lang niet alle functies uitgeprobeerd!

kees 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie grote inbouwoven

We hebben dit apparaat enkele maanden in gebruik en het voldoet meer dan boven verwachting. we hebben nog niet alles gebruikt maar de bediening is zo makkelijk voor zowel de oven als de stoomfunctie. tot op heden alleen maar lovend over deze oven.

Pluspunten

• geluids niveau heel laag
  • mogelijkheden
  • standaardprogrammas
  • schoonmaakgemak

Sabine 14-01-2017 Product paar maanden in bezit

Grote fijne oven

Ik vind het een hele fijne bak/stoomoven. Het biedt vele mogelijkheden om mee te koken. De inhoud is echt heel ruim. Ook de stoomoven werkt prima. Het was even wennen in de omschakeling van het koken maar in de gebruikershandleiding van ongeveer 80 pagina's staat heel duidelijk beschreven hoe je alles kunt maken. De oven is heel stil en zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Veel mogelijkheden
  • Warmt snel op
  • Mooi display

Minpunten

• Goed schoonmaken na stomen, snel aanslag

DHoekstra 04-01-2017 Product paar dagen in bezit

duidelijk menu en veel opties

Nog maar net in huis, dus qua gebruik kan ik er weinig over vertellen. Hij is compleet geleverd met accessoires en het voorgeprogrammeerde menu zit vol opties. Ook handig is de gebruikershandleiding waarin staat welke temperaturen gehandhaafd kunnen worden per gerecht/vleessoort (icm de braadmeter) Kan niet wachten om het uit te proberen!

Pluspunten

• braadmeter
  • duidelijk menu
  • helemaal zelf in te stellen

MSB 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

Fantastische oven met zo veel functies!

Wat een geweldige combistoomoven! Ik dacht dat de stoomfunctie leuk voor erbij was, maar het is echt een integraal onderdeel van het koken geworden. Geweldig, kan niet anders zeggen! De bediening is strak, er zitten ook allerlei gerechtsuggesties in voor als je zelf even niet weet welke van de (zeer) uitgebreide opties je moet kiezen. Hij houdt zichzelf ook goed schoon, vind ik een belangrijk pluspunt. Koken is een groot genot met dit apparaat.

leeuw 06-12-2016 Product paar weken in bezit

groot display, fraai ogend, mooie lekkere gerechten

Fraai design, groot display, lekkere gerechten voller van smaak dan uit traditionele oven. Wel oppassen bij het open maken van deur i.v.m. stoom dat plotseling naar buiten komt.

Pluspunten

• groot display
  • lekkere gerechten

Minpunten

• oppassen met open maken deur ivm stoom

V 06-12-2016 Product paar weken in bezit

heerlijk fijne stoomoven

heerlijk fijne oven om te gebruiken veel optie. Wel even je tijd nemen om door alle optie te gaan maar verder heel leuk om te gebruiken en snel

Marcel R 11-11-2016 Product paar maanden in bezit

Snel, stil, eenvoudig en prachtig verlicht

De oven werkt nagenoeg intuïtief , duidelijk menustructuur en mooie plaatjes op het scherm. vergissen kan bijna niet. De layout is prachtig. Wel opletten dat je deze niet combineert met de kleinere combi-versie als je wilt dat de displays dezelfde lichtsterkte hebben. De Studioline versie heeft een zwartere achtergrond als de klok aanstaat en dat zie je. desalniettemin is deze combi ook supermooi.
De stoomfunctie is eenvoudig aan te zetten. Nog niet volledig gebruikt maar wel al bij opbakken van broodjes. De broodjes worden met toevoeging van stoom gebakken en zijn dan heerlijk vers.
En dan de verlichting.. perfect geplaatst, je ziet je gerecht goed en mooi bruin worden.
Geen spijt van deze moderne oven.

Pluspunten

• verlichting
  • duidelijke menu's
  • goed bakresultaat

Minpunten

• verschil met studioline display

J 21-12-2016

Hi Marcel,

Wij zijn voornemens deze oven te combineren met een combimagnetron StudioLine (CM836GPS1), die we al hebben.
Daarin is ook de klok uit te zetten wanneer deze standby is. Zou dit het probleem oplossen dat deze niet dezelfde lichtsterkte hebben?
Ik vind een grote Studioline stoomoven nogal aan de prijs namelijk :)

Alvast dank voor je reactie!

Jeroen

Lia 29-09-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm

Overzichtelijk scherm. Makkelijk te bedienen. Veel mogelijkheden voor diverse bereidingen. Nog niet alles uitgeprobeerd.

Vincent 25-09-2016 Product paar maanden in bezit

Overzichtelijke, intuïtieve bediening

Naast een handmatige instelling, heeft de stoomoven ook een menu met gerechten en bijpassend oven-programma. Deze vooringestelde programma's werken verrassend goed! De instructies via het schermpje zijn ook duidelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te leren menu
  • Goede isolatie
  • Lekker ruim

Minpunten

• Goed opletten met openen

Hester 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een mogelijkheden!

Fantastische oven, met heel veel functies! Echt genieten! Geweldige, stoom,bak en grilresultaten!
Digitale menu werkt erg simpel en intuïtief. Kortom de basis kan je zo doen en wil je echt alles uit deze oven halen, dan wel even de gebruiksaanwijzing lezen!

Sitalgoe 04-12-2015 Product maand in bezit

Zowel de ovenfunctie als stoomfunctie gebruikt. Beide zijn erg gebruiksvriendelijk. Oven is snel warm en mijn taarten komen er super uit. Erg tevreden over dit product!

Thomas 08-11-2015 Product paar dagen in bezit

De mogelijkheid om via het menu automatisch het programma te kiezen voor het gerecht dat je klaar wilt maken werkt erg goed! Simpelweg gezegd nog nooit zo'n mooie afbakbroodjes uit de over gehaald... ;-)

WilMar 08-11-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige vormgeving, handig tot nu toe in gebruik en makkelijk schoon te houden, goed te bedienen en gebruiksvriendelijke display met programmamenu.

Nick 06-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ben blij verrast met de makkelijke bediening. Stoom functie is ideaal voor het bereiden van groenten.

A. Meijer 1969 08-06-2015 Product paar dagen in bezit

Voor het eerst een stoomoven in gebruik maar na enkele keren gebruik al erg enthousiast. Het resultaat van het stomen is boven verwachting. De smaak van de produkten (aardappelen en groente) is merkbaar veel beter.

Hyble 09-05-2015 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat met veel mogelijkheden en een resultaat om van te smullen! Strakke vormgeving met knopjes die bijna niet opvallen. Het digitale display ziet er erg mooi uit en is gebruiksvriendelijk. Experimenteren met stoom, hartstikke leuk!