Siemens HS636GDS1 - Reviews

Inbouwbreedte
56 cm

Robin 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker stomen!

3 dagen oud en zojuist voor het eerst gebruikt. Werkt eenvoudig, hij is super stil, en de gestoomde groenten waren heerlijk!

sven 29-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie oven, wat omslachtig gebruik, lekker eten!

De over laat zich initieel eenvoudig bedienen en het eten komt er ook lekker gestoomd uit! echt een aanwinst vergeleken met 'gewoon' koken. Het reinigen en drogen is echter wel wat gedoe. Veel nattigheid door de hele oven en het drogen kost relatief veel tijd en aandacht!
Het grootste minpunt is echter dat indien je een gerecht hebt bereid of een verkeerd programma hebt gekozen waardoor de oven warm is geworden, hij voorlopig niets meer kan stomen aangezien de over dat weigert met de melding dat de binnenruimte te warm is. En als die dan is afgekoeld gaat hij als eerste opwarmen. Heel frusterend! Dit zou toch beter moeten kunnen.

Pluspunten

• lekker eten
  • Als 'gewone' over te installeren

Minpunten

• veel vocht na afloop in de hele oven
  • na warmen niet meer iets anders vanwege te 'warm'

Marcel R 11-11-2016 Product paar maanden in bezit

Snel, stil, eenvoudig en prachtig verlicht

De oven werkt nagenoeg intuïtief , duidelijk menustructuur en mooie plaatjes op het scherm. vergissen kan bijna niet. De layout is prachtig. Wel opletten dat je deze niet combineert met de kleinere combi-versie als je wilt dat de displays dezelfde lichtsterkte hebben. De Studioline versie heeft een zwartere achtergrond als de klok aanstaat en dat zie je. desalniettemin is deze combi ook supermooi.
De stoomfunctie is eenvoudig aan te zetten. Nog niet volledig gebruikt maar wel al bij opbakken van broodjes. De broodjes worden met toevoeging van stoom gebakken en zijn dan heerlijk vers.
En dan de verlichting.. perfect geplaatst, je ziet je gerecht goed en mooi bruin worden.
Geen spijt van deze moderne oven.

Pluspunten

• verlichting
  • duidelijke menu's
  • goed bakresultaat

Minpunten

• verschil met studioline display

Lia 29-09-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm

Overzichtelijk scherm. Makkelijk te bedienen. Veel mogelijkheden voor diverse bereidingen. Nog niet alles uitgeprobeerd.

Vincent 25-09-2016 Product paar maanden in bezit

Overzichtelijke, intuïtieve bediening

Naast een handmatige instelling, heeft de stoomoven ook een menu met gerechten en bijpassend oven-programma. Deze vooringestelde programma's werken verrassend goed! De instructies via het schermpje zijn ook duidelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te leren menu
  • Goede isolatie
  • Lekker ruim

Minpunten

• Goed opletten met openen

Siebe 17-08-2016 Product paar weken in bezit

Wat een heerlijk apparaat

We hebben deze oven nu een paar weken en hebben er van alles in klaar gemaakt. De bediening is super eenvoudig en de mogelijkheden zijn precies genoeg voor ons. Ook de stoomfunctie werkt goed en geeft een heerlijk resultaat.

Pluspunten

• bediening
  • stoomfunctie
  • design
  • stil

Minpunten

• stroeve uittrek roosters

Maaike 29-07-2016 Product kwartaal in bezit

Superfijne veelzijdige grote (stoom)oven

Het is een grote oven (71ltr) met erg veel mogelijkheden. De bakresultaten zijn super! Zowel de oven als de stoomovenfunctie is erg prettig in gebruik. De gerechten uit de stoomoven is zeker boven verwachting. Alles is nog gelukt, het was lekker en dus niet aangebrand.
De bediening is erg gemakkelijk, zowel voorgeprogrammeerde gerechten wat erg makkelijk is. Maar uiteraard ook nog de vrijheid om zelf in te stellen. Ook de braadpen is ideaal, zodat je zelfs tijdens het bakken de kerntempratuur kunt meten. Nooit meer een uitgedroogd stukje vlees/vis of te rauw.
Enige minpuntje vinden we het weg gooien van het water uit het reservoir. De opening is wat klein en zit in het midden, waardoor je een beetje moet schudden.
Kortom we zijn erg tevreden en raden de oven zeker aan bij anderen. Zowel bij de geoefende (hobby)kok, als de verplichte kok, je wordt vanzelf erg gemakkelijke een echte keukenprins(es)!

Hester 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een mogelijkheden!

Fantastische oven, met heel veel functies! Echt genieten! Geweldige, stoom,bak en grilresultaten!
Digitale menu werkt erg simpel en intuïtief. Kortom de basis kan je zo doen en wil je echt alles uit deze oven halen, dan wel even de gebruiksaanwijzing lezen!

Sitalgoe 04-12-2015 Product maand in bezit

Zowel de ovenfunctie als stoomfunctie gebruikt. Beide zijn erg gebruiksvriendelijk. Oven is snel warm en mijn taarten komen er super uit. Erg tevreden over dit product!

kvh 25-11-2015 Product paar weken in bezit

Deze oven heeft veel functies, waaronder de stoomfunctie een grote plus is. Je groentes en vis smaken super en het is erg simpel. De kookstudio in de handleiding is erg gemakkelijk. Zo weet je precies hoelang een bepaald product moet stomen. Mooi en helder kleur display scherm en het menu is gemakkelijk in het gebruik. De oven zelf is gemakkelijk schoon te maken. Tot nu toe erg tevreden en we hebben nog lang niet alle functies uitgeprobeerd!

Thomas 08-11-2015 Product paar dagen in bezit

De mogelijkheid om via het menu automatisch het programma te kiezen voor het gerecht dat je klaar wilt maken werkt erg goed! Simpelweg gezegd nog nooit zo'n mooie afbakbroodjes uit de over gehaald... ;-)

WilMar 08-11-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige vormgeving, handig tot nu toe in gebruik en makkelijk schoon te houden, goed te bedienen en gebruiksvriendelijke display met programmamenu.

Nick 06-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ben blij verrast met de makkelijke bediening. Stoom functie is ideaal voor het bereiden van groenten.

A. Meijer 1969 08-06-2015 Product paar dagen in bezit

Voor het eerst een stoomoven in gebruik maar na enkele keren gebruik al erg enthousiast. Het resultaat van het stomen is boven verwachting. De smaak van de produkten (aardappelen en groente) is merkbaar veel beter.

Hyble 09-05-2015 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat met veel mogelijkheden en een resultaat om van te smullen! Strakke vormgeving met knopjes die bijna niet opvallen. Het digitale display ziet er erg mooi uit en is gebruiksvriendelijk. Experimenteren met stoom, hartstikke leuk!