Miele H 6200 BM - Reviews

5,5

AvdHF64 27-06-2015 Product half jaar in bezit

4,8
Negatief koopadvies:
Gebruik is redelijk onlogisch. En dat van iemand die redelijk handig is met apparaten.
Hij heeft geen [cancel of stop] knop. Als de expres van de magnetron bv word gebruikt en het product is halverwege klaar kan je de functie alleen uitkrijgen door of de programmaselectieknop uit te klikken, een andere functie te kiezen, de knop weer op nulstand draaien en weer indrukken of de powerknop vast te houden waardoor je hem dus uitzet. Doe dit niet als de binnenverlichting aan is want die gaat dan niet meer uit.
Instellen van functies is en 'wazige' bezigheid en daarna is het moeilijk/onmogelijk sommige functies tijdens bedrijf te controleren zonder het programma (per ongeluk) te onderbreken.
Bij sommige functies gaat de oven vanzelf verder als je de klep weer sluit. Bij andere functie moet je weer ok aanraken. Soms meld hij dit in zijn display bij een functie moet je met de selectie knop weer bij de tijd zien te komen en dan ok aanraken.
Hij heeft geen magnetron ontdooifunctie. In ontdooistand verwarmd de heteluchtoven zich tussen de 25° tot 50°C. Zelf het ontdooien van een dun product duurt hij door uren inplaats van seconden in een normale combioven.
Verder krijg je alleen een glazen schaal/bakplaat. Nadeel hiervan is dat bijna alles wat je hier op moet zetten, je hebt niets anders in de oven, soppig aan de onderkant. Afbakstokbrood bv komt met een natte niet gare onderkant uit. Er zijn wel rekken verkrijgbaar voor €40 excl. verzendkosten. Maar deze is weer niet te bestellen in de Mielle webshop. Kan alleen via klantenservice.
En daar heb je het volgende probleem. De communicatie gaat erg moeizaam om niet te zeggen dat deze bijna onmogelijk is via email. Ik ben nu al 6 emails en 2 weken verder en heb nog steeds geen inzet grilrek voor in de glazenschaal. Erger ik hoor nu helemaal niets meer van de klantenservice. Dus ik ga maar weer opnieuw contact leggen via de website.
Schoonmaken is een fluitje van een cent. Al word de oven belagelijk vochtig aan de binnenkant bij het bijna alle gerechten, zelfs bij het bakken van een cake.
Bij onze oude atag combi werd het kastje boven de oven warm dat gebeurd niet bij deze oven.
Ook heeft deze oven geen last van coldspots. Wat dat betreft perfect. Of je nou magnetron of hetelucht gebruikt hij is overal even heet.
De ruit van de klep heeft aan de binnenkant lossig silecone rubber dat als een soort opvangbakjes, waar ze niet voor bedoeld zijn, van vuil en kruimels werkt. Veeg je bijvoorbeeld de ruit schoon dan eindigd al het vuil onder de silecone randen. Dit is het enig gedeelte dat moeilijk schoon te maken is. Volgens mij iets waar gewoon niet goed over is nagedacht door Miele bij de constructie.
Helaas moet ik zeggen dat dit een product is dat ik niet verwacht had van Miele.
Hij is al met al zijn geld NIET waard.

Duurzaamheid kan ik nog geen oordeel overgeven maar de site staat erop dat ik hier iets anders kies dan NVT. (vandaar mijn 1)

yasmin 21-06-2016 Product jaar of meer in bezit

het is het geld niet waard!

2,8
Ik heb net de vorige review gelezen en ben helemaal mee eens. Je betaald voor zo een apparaat 5 keer meer van de andere merken en het gaat binnen 7 of 8 jaar stuk. Vooral de magnetron functie hapert hele tijd. Wil je hem laten repareren, dan betaal je z'n bedrag van 350 en 400 euro. Je kan de binnenkant van de oven ook niet goed schoonmaken. Ik zal ook nooit meer iets duurs kopen want ze gaan allemaal stuk. De goedkopere kan ik makkelijker weggooien dan zo super dure apparaat.

Corrie 17-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Apparaat met kortsluiting

Wij hebben dit apparaat een jaar gehad. Heel vaak als de magnetronbuis werd ingeschakeld ging dit gepaard met een plogfgeluid. Met regelmaat sprong de zekering er dan uit. 6 keer een monteur er bij gehad, nu eindelijk onder garantie vervangen. Het energiebedrijf had inmiddels gemeten dat het apparaat 50 Amp. trekt bij het inschakelen, veel meer dan een 16Amp. zekering aankan. Vandaag is het apparaat vervangen door eenzelfde type. Bij de 2e keer dat we de magnetronfunctie inschakelden hoorden we een plofgeluid.... wij hebben er geen vertrouwen in.

Pluspunten

• Als ie werkt, werkt ie ook goed

Minpunten

• Gebruiksgemak is matig, zie andere reviews

R Kooi 15-02-2017 Product paar weken in bezit

magnetron/oven combi

het is net geen 100% Miele, de aan/uit (tast) toets is wat aan de kleine kant zodat je een paar keer goed de vinger erop moet leggen voordat de oven/magnetron aan is.
Dat is jammer Miele, de volgende serie van deze kwaliteitsovens een iets grotere aan/uit knop installeren.

Pluspunten

• snelle opwarmtijd van de oven
  • design

Minpunten

• de aan/uit toets
  • jammer dat de klok niet verlicht blijft

Ger Bazuin 09-02-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijk display

Een zeer fijn apparaat met veel mogelijkheden, gemakkelijk schoon te maken en prettig te bedienen weinig geluid