Bosch HBC84H500

Inventum IMC6144RK

6,9

• Slecht

naam 1475 04-05-2015 Product paar dagen in bezit

Gebruiksgemak: Lastig dat bij de magnetron functie bij 900 Watt 1 minuut voorgeprogrammeerd staat. Als je b.v. maar 30 sec wilt verwarmen moet je wel vaak de min-knop gebruiken. Bij de vorige Bosch magnetron kon de vereiste tijd gelijk ingetoetst worden.
Vormgeving: Display zou wat groter en duidelijker mogen zijn.
Duurzaamheid: De vorige magnetron heeft het 21 jaar uitgehouden, als deze het ook zo lang doet, overleeft
hij ons waarschijnlijk.

groenhen2 16-03-2015 Product paar dagen in bezit

6,5
Deze combi magnetron in maart 2012 gekocht. Met name vanwege het bedieningsgemak gecombineerd met de goede naam die Bosch heeft.
Echter dit model valt mij wat tegen. In de begin fase was de keramische meenemer stuk. Deze is onder garantie vervangen. Nu ruik ik af ten toe een brandlucht (elektronica verbrand?)en werkt de magnetronstand niet. Vindt dit erg snel voor een magnetron in die prijsklasse. Ga contact zoeken met Bosch om na te gaan wat de mogelijkheden om dit onder garantie te gaan verhelpen. Los van de oplossing raad ik af om dit apparaat aan te schaffen ondanks de gebruiksvriendelijkheid en het design.

ruqeryha 09-12-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
dit toestel is in 28 maanden 5 keer kapot gegaan .5 maal de meenemer vervangen 4 maal door bosch en 1 maal zelf.de moter van het draaiplateau is vervangen door bosch.en nu buiten de garantie de ventilator vervangen.door een monteur van een bedrijf gevonden op internet.kosten 118 euro.eerder bosch gebeld .die zij geen garantie meer .kunnen ook langs komen .de voorrij kosten zijn 86 euro plus arbeidsloon 84 euro per uur.plus ventilator ??

groenhen1 08-04-2012 Product maand in bezit

Omdat het prijs verschil van een solo magnetron (voor deze nismaat) en een combimagnetron erg klein was ben ik op zoek gegaan naar een type die gebruiksvriendelijk is voor de kinderen. Daarvoor heb ik diverse magnetrons bekeken en deze sprong er op dit vlak uit.
Echter na een maand is de aandrijfnok gebroken en draait het plateau niet meer. Je moet dus erg voorzichtig zijn met het verwijderen en plaatsen van het plateau (doe je alleen bij het reinigen) Het vervangen van deze nok stelt niks voor maar ik vind de constructie erg fragiel.

reina23 11-01-2012 Product kwartaal in bezit

6,8
Deze magnetron gekocht in oktober 2011 vanwege de maten. Paste nl.precies in de nis waar onze vorige magnetron uit kwam. Ook de grote inhoud van de magnetron is een duidelijk pluspunt. Na het installeren heb ik de overbodige, buitenlandtalige bladzijden uit de gebruiksaanwijzing verwijderd en er bleef zowaar een lezenswaardig boekje over. De gebruiksaanwijzing kon overigens hier en daar wat duidelijker, maar is toch voldoende.
Helaas. Na een paar dagen bleef het draaiplateau stilstaan. Dit bleek te liggen aan de 'meenemer', een uitneembaar porceleinen verbindingsstukje tussen de as en het draaiplateau. Hoewel het garantiewerk had kunnen zijn, zelf maar zo'n dingetje gekocht voor een paar eurootjes.
Maar weer helaas bleef op een gegeven moment de magnetron steenkoud. Servicedienst gebeld. Binnen no time werd dit euvel onder garantie verholpen. Losse contactjes vastgesoldeerd.
Hij doet het dus weer maar het vertrouwen is er niet meer volledig.
Het apparaat doet het verder goed. Zowel de oven als de magnetron zijn goed in te stellen en doen hun werk vervolgens nauwkeurig.
Onhandig is het weer terugzetten van het draaiplateau in de magnetron, omdat deze precies over de 'meenemer' moet vallen.
Ook onhandig is dat de magnetron niet automatisch doorgaat als je tussentijds even de klep opent om te kijken hoe het er voor staat met de opwarming. Je moet dan opnieuw op de startknop drukken.