De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG KD63178D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

p****@v*********** 29-05-2022

Wat een kabaalmaker

Geschreven voor: ATAG KD63178D

Deze koelkast kochten we enkele maanden geleden tegelijkertijd met de keuken.
We vertrouwden er op dat deze net zo stil zou zijn als al onze vorige koelkasten.
Wat een teleurstelling!
Bij normaal toerental maakt die al dusdanig veel geluid dat we 'm horen als we een koptelefoon op hebben. Deze koelkast heeft nog iets anders in petto: een variabel toerental. Dat was nieuw volgens de monteur. In de praktijk betekent dat dat als hij meer toeren gaat maken alle resonantiefrequenties van de koelkast zelf en van de keukenkasten zelf langsgaat.
Op sommige momenten trilt een onderdeel van de koelkast mee, op ander momenten rammelen de borden in de kast ernaast.

Volgens de ATAG monteur is het geluid bij laag toerental "normaal". Het meetrillen zou komen doordat de poten van de koelkast niet klem genoeg tegen de grond stonden. De poten heeft hij steviger gedraaid maar na vertrek van hem blijkt de koelkast hetzelfde euvel te hebben.
Ik ga een nieuw serviceverzoek indienen, maar wees in ieder geval gewaarschuwd voor deze herriemaker.

Pluspunten

• Prettige indeling

Minpunten

• Veel lawaai, zeker bij hogere toerentallen

Officiele reactie van Atag 30-05-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedacht voor het schrijven van deze review. Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over het geluidsniveau van je koelkast. Indien wij nog iets voor je kunnen betekenen, ontvangen we graag jou NAW-gegevens plus een kopie van deze volledige review per e-mail. Deze gegevens kunt u toesturen naar webcare@atagbenelux.com

Marijke
Webcare ATAG

AlWi 10-02-2022

Keol en vriest goed, produceert irritante tinnitustoon

Geschreven voor: ATAG KD63178D

Deze koelvriescombinatie gekocht als onderdeel van een complete keuken in augustus 2021. De eerste koelkast maakte erg veel lawaai en koelde niet goed. Volgens de ingeroepen monteur was dit normaal bij dit type. Na een week nogmaals een klacht ingediend. De monteur die toen kwam, erkende het probleem en zorgde dat een nieuwe koelkast kwam - waarschijnlijk niet goed afgevuld melldde hij. Deze tweede koelkast die kwam koelde prima, maar maakte ook behoorlijk wat lawaai bestaande uit een laagfrequente dreun en een hoog frequente toon, een soort tinnitus toon. De monteur die toen kwam zei dat een oplossing hiervoor was: de nieuwe temperatuursensor had nieuwe software die het probleem zou verhelpen. Dit blijkt nu gedeeltelijk, de laagfrequente dreun is nu inderdaad weg. De tinnitustoon is er nog steeds.
Aangezien het een open ruimte is tussen de keuken en de zitkamer (waar tegenwoordig niet?), heb je die irritante toon dus ook de hele avond als daar zit.
Ik beveel deze koelkast niet aaan, tenzij je doof bent voor voor hoge tonen. Hij koelt/vriest wel goed.

Pluspunten

• Koelen
  • Vriezen

Minpunten

• Lawaai

Officiele reactie van Atag 11-02-2022

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor deze review. Erg vervelend om te lezen dat een hoge toon het plezier van de nieuwe koel-vriescombinatie zo overschaduwd. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven van onze apparatuur. Dat een nieuwe koel-vriescombinatie en bezoek van onze monteur hierin geen optimale uitkomt heeft geboden vinden wij spijtig. Ondanks dat wij hierin helaas verder niets meer voor je kunnen betekenen betreurt het ons natuurlijk zeer en zullen wij jouw feedback ook zeker meenemen om onze apparatuur te blijven verbeteren.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA