Nemox Gelato Chef 2200 - Reviews

hard ijs
Grote vulopening

Eddy Poppe 09-08-2014 Product jaar of meer in bezit

2,7
Het spijt me, maar ik ben over deze machine niet tevreden.
Het draaimechanisme staat er bovenop.
De motor en alle draaiende onderdelen zijn uit licht plastic.
Na enkele uren draaien ging één van die onderdeeltjes stuk.
Service vanuit het bedrijf is zo goed als nihil. Een mail bleef onbeantwoord.
Ik werd (via de verdeler) verplicht het hele bovenstuk opnieuw aan te kopen.
Bovendien paste dit niet perfect en werd zelf ijs maken een vervelende klus in plaats van een leuke hobby.

Ik kocht ondertussen een Domo en ben heel tevreden, deze machine heb ik nog niet heel lang, maar ik heb er op dit moment meer vertrouwen in : de motor zit onderaan ingebouwd, de sterkere plastic molen zit op een metalen as.

MarcelVerbeeck 27-04-2012 Product paar weken in bezit

heb deze ijsmachine gekocht...maar duidelijk bij verkoper en klantenservice Harendse smit gemeld dat ik een ijsmachine wil die automatisch afslaat. en blijft koelen natuurlijk.

dit doet de machine dus niet!! maakt lekker ijs..althans als je de goede verhoudingen aanhoudt en recepturen. zelfkoelend is beste. maar als het ijs maar iets compacter wordt dan draait de motor bovenop uit de houder. en als het ijs dus compact genoeg is en klaar stopt de machine niet. draait automatisch de andere kant op ..met als gevolg dat als ge niet snel genoeg erbij bent de hele bovenkap 'los cq kapot draait'.(de bovenkap/ motor bestaat uit 2 delen, doorzichtig gedeelte en motor gedeelte. die moet je in elkaar steken en daarin de draaischoep.

zeer ergelijk dat ik dus vals en verkeerd ben voorgelicht (heb klacht ingediend bij harendse smit) en natuurlijk verkoper weet ineens van niets.

dus wil andere machine kopen, geld retour, apparaat terug. hij doet zn werk maar daar is alles mee gezegt.

Alex100 07-01-2012 Product paar weken in bezit

Na eerder een review geschreven te hebben wil ik er nog een schrijven.

Wij hebben heel veel ijssoorten ermee gemaakt, bijna elke dag maken wij ijs. De vele ijssoorten zijn echt heerlijk ook na een paar dagen in de vriezer te hebben gezeten blijft het nog steeds even lekker.

Het enige minpuntje is dat de ijsbak die in de machine moet erg scherp is op 2 punten.

Alex100 23-12-2011 Product paar dagen in bezit

Na meerdere ijsmachines geprobeerd te hebben, heb ik deze gegeven voor mijn vrouw haar verjaardag.
Wij klaagde bij de vorige dat het ijs niet hard werd maar meer een stroperige massa. Dus naar verscheidende winkels geweest en reviews gelezen op internet om tot een goede keuze te komen.
Dus heb ik besloten om dit product te kopen.

Toen mijn vrouw het eerste bakje ijs neer zette voor mij(melkijs uit het bijgesloten receptenboek) vond ik dit verrukkelijk nog zelden zo'n lekkere ijs geproefd.
Daarna heeft ze nog 3 smaken gemaakt.
Het ijs wordt goed hard dat heb ik bij de vorige nog nooit zo gezien.

chrisarnold 19-07-2010 Product paar dagen in bezit

Ik heb de nemox chef 2200 ijsmachine nu sinds een week. In tegenstelling tot andere reviews vind ik dat hij juist helemaal niet zoveel lawaai maakt. Ik heb al verschillende soorten heerlijk ijs gemaakt, net zo lekker als bij de italiaanse ijssalon. Geen gedoe meer met het 20 uur van te voren invriezen van de bak maar gewoon knopje aan en draaien maar. De machine ziet er degelijk uit, de onderdelen kunnen in de vaatwasser. Enig nadeel vind ik de menghaak, die ziet er een beetje goedkoop (plastic) uit. Hopelijk bedriegt de schijn en gaat hij toch lang mee. Ik ben heel blij met de aankoop. Ideaal voor thuisgebruik en om indruk te maken op je gasten!

volmer 10-01-2010 Product maand in bezit

Heerlijk zelf ijs maken, puur en eenvoudig.

Doet zijn werk goed met alleen een beetje lawaai door de electrische mengmotor, stort mij niet.

Als veiligheid zal de meng motor wanneer het ijs "klaar is" van richting gaan veranderen. De machine zal dit blijven doen totdat je de mengmotor handmatig uitzet, je moet er wel bij blijven.

Schoonmaken is binnen 1 minuut gedaan, zeer eenvoudige demontage van de onderdelen.

Een goede machine voor een niet al te hoge prijs, via internet althans.

henor 18-03-2009 Product jaar of meer in bezit

Deze machine hebben wij nu 3 jaar in bezit. Geweldig apparaat. Makkelijk te bedienen en koelmotor werkt als een trein.

Is wel even een aanschaf, maar door de koelmotor veel beter dan een bak die je eerst 24 uur in de vriezer moet zetten.

Mengsel in de machine, half uurtje draaien en klaar...
Zeer aan te bevelen!

ijsmeisje 26-08-2007 Product paar weken in bezit

Deze machine is een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een ijsmachine, en net dat beetje meer willen dan een philips machine. Ijs is gereed in ongeveer 30 minuten. Zonder blokken in te vriezen de machine is meteen klaar voor gebruik. En je kan meerdere smaken na elkaar maken. De smaak van het ijs is fantastisch.

Marco76 26-07-2007 Product jaar of meer in bezit

Dit is echt een perfecte ijsmaker met een enkel minpunt. Precies zoals Ria aangeeft moet je er als de kippen bij zijn als het ijs gereed is en het apparaat niet afslaat. Echter dit is alleen als de extra binnenbak gebruikt wordt. Bij gebruik van de standaard (vaste) bereidingsbak treedt het eerder genoemde verschijnsel van niet afslaan niet op.

De prijs is een drempel die je moet overwinnen. Als je eenmaal het gemak van het apparaat en zijn resultaat hebt meegemaakt dan prijs je jezelf gelukkig dat je geen goedkopere invriesvariant hebt gekozen.

Op ieder gewenst moment een lekkere bak ijs, zonder 24 uur invriezen van een bereidingsbak. Perfect!

Ria701 24-07-2007 Product half jaar in bezit

Maakt mooi ijs,is makkelijk schoon te houden.
Het apparaart slaat alleen niet af als het ijs te dik is om nog te draaien,dus dan moet je er meteen bij zijn,anders gaat het apparaat kapot.
Dit is echt een groot min punt.
Je moet er bij blijven.