Princess 282605 IJsmachine - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 282605 IJsmachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

l***@z******* 19-07-2023
Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

De ijsmaker heeft een strak design waar ik wel van gecharmeerd ben.
Na de eerste ijsmakerij is het wel wat experimenteren met ingrediënten, hoeveelheid tot anderhalve liter en tijden om tot een goed resultaat te komen. Er kan heerlijk ijs in worden gemaakt met eigen toevoegingen waardoor de smaak beïnvloed kan worden naar eigen smaak.
De bodem wordt echter niet goed bereikt door het opzetstuk waardoor het ijs zich daar wat eerder vormt.
Door zonodig zelf af en toe om te roeren wordt dit opgelost. Mocht het ijs niet stevig genoeg zijn kan het nog even in het vriesvak geplaats worden.
Voor de prijs hoeft men het niet te laten. De ijsmaker is betaalbaar en met enige ervaring kun je lekker genieten van een ijzig toetje.

s**************@g******** 17-07-2023

Makkelijk te bedienen apparaat met wisselend resultaat

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Ik mocht deze ijsmaker testen voor Kieskeurig.nl.
Het is een mooi compact apparaat en de bediening spreekt voor zich. Het krijgen van lekker ijs begint bij een goede voorbereiding. De ijsmaker koelt niet zelf, dus je moet ruim van tevoren de bak al invriezen. Ook is het belangrijk dat de ingredienten die je wilt gebruiken goed koud zijn. Daar ging het bij mij de eerste keer mis. De kom was goed koud en een deel van de ingredienten ook, maar het fruit wat ik heb gebruikt was op kamer temperatuur. Daardoor werd het ijs niet koud genoeg en dus niet stevig. Door de bak een poosje terug te zetten in de vriezer was dit op te lossen. Het was ook wel een erg warme dag waarop ik getest had, dat hielp natuurlijk ook niet mee.
Een tweede poging ging al beter. Echter bevroor de vloeistof die ik in het apparaat goot erg snel, waardoor onderin de kom een harde laag ijs ontstond en de vloeistof die rond werd gedraaid bleef erg lang vloeibaar. ik heb meerdere keren met een spatel geroerd om het apparaat te helpen de ingredienten goed te mengen. Uiteindelijk was het wel heerlijk ijs geworden. Poging 3 ging nog beter, ik maakte yoghurt-bosvruchtenijs. De machine kon dit beter aan, het werd goed geroerd, vroor beter en werd heerlijk ijs.
Ik denk dat als je een enkele keer eens ijs wilt maken dit een prima apparaat is voor een vriendelijke prijs. Zelf zou ik eerder voor een apparaat gaan dat zelf koelt. Nu liep ik er meerdere malen tegenaan dat het koelen niet soepel verliep. Of het werd niet koud genoeg of de onderste laag bevroor te snel waardoor de rest niet tot ijs werd gedraaid. Het apparaat maakt ook best veel geluid, dat hoort bij dit model. Je kunt ook niet 2 soorten ijs tegelijk of vlak na elkaar maken, want dan moet de kom eerst weer terug in de vriezer om ijs koud te worden.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• kom moet vooraf lang in de vriezer
  • vriest ingredienten niet voldoende in

ThePino 17-07-2023

Prima ijsmaakmachine, zeker qua prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

De Princess 282605 Ijsmachine hebben we mogen testen via review.nl.
Het gebruiksgemak is op zich goed, maar het is wel een tip om de handleiding goed te lezen, als je eerst het mengsel in de kom schenkt en daarna de machine pas aan gaat zetten, wordt hem niet omdat dan de randen al bevriezen en daardoor de spatel niet meer rond kan draaien...
Het design is ok, enige nadeel is dat het van rvs is en dat je daardoor vrij snel vingerafdrukken op gaat zien.
De kwaliteit van het ijs is goed, maar in de handleiding staat nergens hoe lang het duurt voordat het ijs klaar is. Wanneer het ijs klaar is, moet je het eigenlijk direct nuttigen, wanneer je het invriest wordt het ijs steenhard en moet je het eerst weer half ontdooien voordat je het kan eten.
Qua capaciteit is het voldoende om porties te maken voor ongeveer 4 personen, dus niet te weinig maar ook niet overdreven veel.

Al met al een prima en simpel apparaat wat niet gek veel schoonmaak vergt (behalve het rvs gedeelte) en is vrij makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Eenvoudig te gebruiken
  • Lekker ijs

Minpunten

• Niet duidelijk hoe lang het ijs erin moet
  • RVS buitenkant snel vies

mjgremme 17-07-2023

Eenvoudige ijsmachine

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Leuke en eenvoudige ijsmachine. Zowel de bediening als het in elkaar zetten en uit elkaar halen wijst zichzelf. Na gebruik is de machine ook makkelijk schoon te maken, dit ook doordat de motor met bediening eenvoudig uit de verdere behuizing te halen zijn.

De grootte van de bak is zowel een voor- als nadeel. Het voordeel is dat je een goede portie ijs kunt maken, zeker genoeg voor ons hele gezin (2 volwassenen en 3 kinderen), we hadden zelfs nog wat over. Het nadeel is echter dat de bak van tevoren ingevroren moet worden en dit neemt door de grootte van de bak dus een behoorlijke ruimte in, in de vriezer. Als je op ieder gewenst moment ijs wilt maken (zonder hier minimaal 8 uur van tevoren over na te denken), moet je de bak dus eigenlijk altijd in de vriezer hebben liggen

Tijdens het bereiden van het ijs is het klepje boven op een goede toevoeging, ingrediënten zijn hierdoor makkelijk toe te voegen, zonder de machine te hoeven stoppen. De machine maakt wel een behoorlijk irritant/hard geluid tijdens het draaien.

Wat ik verder miste waren voorbeeld recepten, op internet zijn zoveel verschillende ijsrecepten te vinden. Recepten voor het bereiden van ijs met en zonder ijsmachine, met en zonder ei, etc. Ik heb geen verstand van het bereiden van ijs, dus het zou voor mij een goede toevoeging zijn als er een paar basis recepten bijgeleverd zouden worden die goed werken met deze ijsmachine.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Grootte van de bak

Minpunten

• Geluid
  • Grootte van de bak
  • Geen recepten meegeleverd

m***********@g******** 16-07-2023

Niet gelukt om goed ijs te maken

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Leuke machine, maar echt ijs maken met de machine zelf is niet gelukt. Wordt dikke slush, maar geen ijs. Meerdere pogingen gedaan, met meerdere recepten.

• Compact

Minpunten

• Lukt niet om ijs te maken
  • Duurt lang
  • Maakt behoorlijk lawaai

a********@k********* 15-07-2023

zelf ijs maken met warm weer

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Vrijdag de ijsmachine thuis ontvangen.
Ziet er mooi compact uit, geen poespas, mooi design. Wel een erg beknopte gebruiksaanwijzing in te veel talen. Iets meer uitleg in Nederlands met een paar meer recepten zou fijn zijn. De link naar de website staat er wel op, maar ook daar zie ik niet meer recepten.

Wat me tegenvalt, misschien niet goed gelezen op de website, is dat ik niet meteen kan beginnen, maar dat ik de bak eerst in de diepvries moet hebben. Ff tegenvaller, maar dan gaan we morgen maar aan de slag.
En dan kom je bij het volgende probleem. De bak past niet in de la van mijn diepvries. Hij is net een paar cm te hoog, de bak. Maar ik wil hem toch uitproberen, dus dan maar de onderste la eruit en de bak zo in de diepvries. Niet ideaal, maar anders kan ik hem niet testen.

Volgende dag, vloeistof is goed bevroren.
De bak weer in de ombouw van de machine, dit gaat overigens erg gemakkelijk. Hier hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.

Op internet een recept gezocht voor aardbeien ijs. Wat zijn er veel verschillende recepten. Maar welke is nu het beste. Met ei, zonder ei, met gecondenseerde melk of zonder??????? Melk, ja maar welke. Nu zou ik het echt fijn hebben gevonden als er van Princess meer recepten waren geweest (in ieder geval ook voor aardbeien ijs 😊)
Maar een Italiaans recept voor echt gelato gevonden en een gemakkelijk recept. Alles bij elkaar blenden en dan in de machine gieten, erg gemakkelijk met het klepje. Zo hoef je niet de hele bovenkant eraf te halen, want ze adviseren ook om het apparaat al te laten draaien als je de smurrie erin giet. Dan ook de tijd instellen (eigenlijk dus al vooraf, voor je de smurrie erin giet). Uhm, hoe lang???? Staat ook niet in de gebruiksaanwijzing van de het apparaat. Op de website van de gelato staat ongeveer 30 minuten, dus doen we dat maar.
Na 30 minuten begint het al op ijs te lijken. Nog iets te dun, dus nog eens 20 minuten. En dan is hij dik genoeg. Maar we doen het ijs over in een lage bak, dekken het af met folie en zetten hem nog even terug in de diepvries.

De bak maak ik schoon en ook meteen terug in de diepvries, want ik wil van de week nog een andere proberen.
Het apparaat schoon maken is ook erg gemakkelijk. Je kunt de motorunit er gemakkelijk uithalen en de rest kun je dan heel gemakkelijk onder het water goed schoonmaken.

Na een paar uur hebben we zin in ijs en pakken de bak. Erg hard ijs, maar na enkele minuten goed schepbaar met een hete ijslepel. En het valt zeker niet tegen. Lichtelijk waterig, geen echt ijskristalen, maar ook niet echt romig. Maar dat is het recept aanpassen.
We hebben met z’n drieën gesmuld van het ijs en er was nog over. Dus de bak is groot genoeg om met 4 personen een ijsje te hebben (bij ons tenminste 😉)

Overall: leuk apparaat, wel even een goed recept vinden, meer volle producten gebruiken ipv halfvol of mager. Verder prima gegaan. Van de week een ander smaakje proberen met een ander recept.

Pluspunten

• compact
  • gemakklijk apparaat
  • groot genoeg, inhoud voor ijs
  • werkt goed

Minpunten

• duidelijke en uitgebreide handleiding

in2borders 08-08-2023

Er staat een recept met frambozen deze kon je gewoon vervangen door aardbeien. Dit heb ik ook gedaan. Ook met andere fruitsoorten trouwens het recept vervolgens gewoon volgen.
Hoop dat dit helpt bij een volgende ronde.

corinaeb@hotmail.com 15-07-2023

Mooi compact

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Ik heb deze ijsmachine de afgelopen tijd mogen testen en moet zeggen dat het een leuk hebbedingetje is.
Het is een mooi en compact apparaat, waardoor hij makkelijk op te bergen is. Verder is hij is heel makkelijk in het gebruik, want je zet hem aan en hoeft alleen de tijd in te stellen en draaien maar. Houdt er alleen rekening mee dat de vriesbak eerst 8 uur in de vriezer moet voor je kunt beginnen!
Dat laatste kan wel een dingetje zijn, want die neemt vrij veel plaats in. Ikzelf hou hem nu constant in de vriezer, zodat ik ten allen tijde ijs kan maken, want dat is wel heeeel lekker. Helemaal naar eigen smaak en lekker variëren!
Enige minpuntjes vond ik de vrij kleine vulopening en het geluid dat hij maakt. Dat laatste is niet heel luid, maar toch....
Kort gezegd wel een aanrader vind ik!

Pluspunten

• Compact
  • Simpel te bedienen
  • Eigen smaken uitproberen

Minpunten

• Kleine vulopening
  • Geluid tijdens draaien

Denise 15-07-2023

Met enige voorbereiding heb je heerlijk romig ijs!

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

De Prinses Ice Cream Maker is een ijsmachine met een mooi formaat en een aantrekkelijk design. Het past gemakkelijk in de kast en ziet er goed uit. Echter, de emmer neemt wel veel ruimte in beslag in de vriezer, wat een klein minpunt is.

De bediening van deze ijsmachine is eenvoudig en het maken van (gezond) ijs is zo gebeurd! Het enige wat je hoeft te doen is wat yoghurt en verse aardbeien pureren en in de machine gieten. Na 40 minuten draaien heb je heerlijk ijs, zonder suiker, omdat de aardbeien van nature al zoet zijn.

De capaciteit van 1,5 liter is voldoende en ideaal voor thuisgebruik. Het enige nadeel is dat de machine wel wat geluid maakt tijdens het draaien. Daarnaast moet je de emmer 8 uur van tevoren in de vriezer plaatsen voordat je ijs kunt maken, dus enige voorbereidingstijd is vereist. Een handige tip is om de emmer na het maken van het ijs, schoon te maken en direct terug in de vriezer te leggen, samen met ingevroren items, zodat het minder ruimte inneemt.

Het duurt wel langer als je ingrediënten op kamertemperatuur of warmer zijn, minimaal 60 minuten roeren voordat het ijs klaar is. Ook al draait de machine alleen rond in de emmer, maakt het wel wat geluid.

Het gemaakte ijs is echt enorm lekker! Heerlijk romig en goed koud. Uiteraard heb je de smaak zelf in de hand :). Mijn favoriete recept van de kinderen is banaan met yoghurt en die van mij… Pornstar Martini ijs! Ja, je kan er ook cocktails mee maken!

Al met al is de Prinses Ice Cream Maker een handige ijsmachine met een mooi design en eenvoudige bediening. Het vereist wel enige voorbereidingstijd en maakt wat geluid tijdens het draaien, maar het resultaat is heerlijk zelfgemaakt ijs. Niet alleen de kinderen zijn dol op het ijs!

Pluspunten

• Romig
  • Eenvoudig te bedienen
  • Heerlijk ijs!
  • Goede prijs kwaliteit

Minpunten

• Maakt wat geluid tijdens het draaien
  • Treft enige voorbereiding en geduld
  • De emmer neemt wat ruimte in beslag in de vriezer

z***********@g******** 14-07-2023

Romig ijs

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Na ontvangst van de ijsmachine was het jammer dat we nog een hele nacht moesten wachten voordat we ijs konden gaan maken. Er zit een losse koelbak bij die minimaal 8 uur in de vriezer moet.

Begonnen met vanille-ijs, dit moet met eidooiers, melk en slagroom en moet warm gemaakt worden. Bij mij duurde het 3x 20 minuten voordat het een beetje goede structuur had.
Het ijs overgedaan in een andere bak en het in de vriezer verder laten opstijven. Na een uur hadden we lekker ijs.

Ik vind de vulopening van de deksel waardoor je de ingrediënten moet toevoegen aan de kleine kant. Ook het materiaal vind ik niet echt stevig.

Ik ben niet echt tevreden over deze ijsmachine. Ben er door het testen achter gekomen dat een zelfkoelende ijsmachine meer voor ons is.

Pluspunten

• als het ijs klaar is dan is het wel lekker

Minpunten

• koelbak eerst minimaal 8 uur in vriezer
  • vulopening te klein
  • materiaal deksel matige kwaliteit

Wema 14-07-2023

Veel werk maar lekker ijs

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

We hebben de afgelopen weken terwijl het heerlijk weer was de ijsmachine mogen testen. Erg leuk om zelf ijs te maken en je kunt het zelf de smaak bepalen of ontdekken of een smaak als ijs ook lekker is.
De ijsbak heb ik op een vaste plek in de vriezer gezet zodat ik hem altijd kan pakken en meteen gebruiken. De eerste keer dacht ik slim te zijn en het ijs in de bevroren bak te doen en daarna de spatel erin om te roeren maar dan zit een deel vastgevroren onderin. Je moet het er dus echt rustig ingieten terwijl de spatel al ronddraait wat iets meer geklieder geeft. Maar gelukkig is alles redelijk glad afgewerkt waardoor het makkelijk schoon te krijgen is.
Je moet even opletten wanneer je het ijs wilt maken omdat het draaien van de machine best wat geluid maakt, dit duurt een half uur tot 1 uur, afhankelijk van welk soort ijs je maakt. Wij hebben sorbet-, frozenyoghurt- en roomijs in verschillende smaken uitgeprobeerd.
Daarna moet je het overgieten in een bak waar je makkelijk ijs uit kan scheppen zodat je de gecoate wand van de ijsbak niet beschadigd. Ook is het ijs kwa structuur het lekkerst als je het ijs een paar uur later al eet en niet bewaard voor de volgende dag.

Pluspunten

• heerlijk ijs
  • timer

Minpunten

• Veel lawaai
  • Overgieten in een andere bak voor verder invriezen

Kathleen 14-07-2023

Eenvoudig, maar doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

De ijsmaker van Princess heb ik mogen testen. Samen met mijn dochter heb ik heerlijke roomijs gemaakt. De mengkom vooraf wel even een dagje in de vriezer zetten. De ijsmaker is heel simpel in gebruik. Het werkt met een timer. Bij ieder recept voor ijs staat wel een tijdindicatie vermeld. Je kan 1,5 liter ijs per keer maken. Het apparaat is niet al te groot, dus prima op te bergen in de keuken. Het enige minpunt vind ik het geluid. Het is geen stil apparaat. Maar voor 40 minuten zeker wel te doen. Het langst duurde eigenlijk nog het zoeken naar lekkere ijsrecepten.

Pluspunten

• Compact
  • Prijs

Minpunten

• Geluid

Danny 13-07-2023

Leuk apparaat, maar niet zoals omschreven

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

De omschrijving van dit product is een misleiding van wat het eigenlijk is als je het mij vraagt, het is eigenlijk een mengkom, niet meer en niet minder. Zeker als je de machine net uitpakt en denkt, ik ga lekker ijs maken dan kom je bedrogen uit. Óf je moet de kom eerst overnacht in de diepvries zetten, óf je maakt je "ijs" in de kom en vriest het vervolgens in.
Van een ijsmachine verwacht je eigenlijk dat deze echt ijs voor je gaat maken, de substantie wat in de dubbele wand van de mengkom zit zorgt er wel voor dat de kom goed bevriest en dus ook ijs kan maken, maar eigenlijk moet de kom daarvoor 24/7 in de vriezer staan om op de momenten dat jij wilt je ijs kunt maken (en zelfs dat lukt niet altijd goed). Al met al een leuk apparaat, waar je zeker een smakelijk ijsje mee kunt maken, maar niet zoals omschreven in de handleiding.

Pluspunten

• Lekker ijsje

Minpunten

• mengkom moet eigenlijk 24/7 in de vriezer
  • dichtheid van het ijs niet zoals beloofd
  • kost veel werk voor een relatief kleine portie

Merin92 13-07-2023

Leuk, maar doet niet helemaal wat het beloofd

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Ik heb deze ijsmachine mogen testen. Compacte en mooie machine. Handig en makkelijk in gebruik en te bedienen. Beknopte handleiding met 3 recepten om ijs te maken. Sorbetijs 2 maak geprobeerd te maken. In de handleiding staat dat het na 20 min klaar is, echter moest de machine 1 uur draaien en was het nog geen ijsdikte, maar eerder dikke slush puppy. Die consistentie in de vriezer gedaan en na een paar uur heerlijk ijs. Zowel ikzelf als mijn dochter vond het heerlijk! Ook roomijs gemaakt, echter ook deze wordt niet volledig de consistentie van ijs en daarna in de vriezer werd het redelijk.
Al met al, mooie en leuke machine om te beginnen met ijsmaken, maar doet wat mij betreft niet wat het beloofd in de gebruiksaanwijzing!

Pluspunten

• Compact en niet te groot
  • Makkelijk school te maken
  • Simpel te bedienen

Minpunten

• Duurt langer dan gebruiksaanwijzing
  • Wordt geen ijsconsistentie

m****************@h********** 06-07-2023

Mooie ijsmachine met een handig formaat.

Geschreven voor: Princess 282605 IJsmachine

Deze iis machine is mooi en compact qua formaat. Belangrijk om te weten dat je de kom waar je het iis in maakt eerst 8 uur in de vriezer moet hebben voordat je ijs kan maken. Makkelijkste is om de kom altijd in de vriezer te hebben. Maar daar moet je wel de ruimte voor.hebben.
De machine werkt erg gemakkelijk. Stekker erin en aan zetten en met 20 min heb je heerlijk vers ijs.
Belangrijk is wel om de kom pas zo laat mogelijk uit de vriezer te halen, anders word het een milkshake...
De onderdelen krijg je makkelijk van elkaar zodat je alles goed kan schoonmaken.
De ijsmachine maakt wel redelijk wat geluid.