Samsung HT-A100 - Reviews

Luidsprekersysteem
2.1
Blu-ray speler
3D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,6

Marjonr1 30-08-2013

5,6
We waren helemaal blij met deze (zo leek het) geweldige set die mooi met onze Samsung TV gecombineerd kon worden. Uiteindelijk is het helaas een grote miskoop gebleken. De DVD speler werkte vlak na onze garantie periode helemaal niet meer, ook geen muziek cd. We kregen iedere keer weer de melding "no disc" of eindeloos "loading" op het display. Heel jammer, maar bij onze Samsung TV staat nu een Philips set die tot op heden helemaal naar tevredenheid werkt.

newdog 26-12-2010

3,4
Wat een geweldige set leek in combinatie met onze fraaie Samsung tv is uiteindelijk een grote miskoop gebleken. De DVD speler werkt na 2 jaar nauwelijks meer, af en toe speelt hij nog een muziek cd maar bij de meeste DVD's is het "no disc" of continu "no file" en eindeloos "loading" op het display. Geluid en klankkleur zijn onvoldoende regelbaar. Wij hebben met een bluetooth verbinding een extra set boxen en amplifier (ook Samsung) aangesloten maar werden helemaal knettergek van het geluid van de ventilator die op alle momenten dwars door het filmgeluid heen komt. Een niet aan te raden set dus en een multimedia ervaring die beslist niet voor herhaling vatbaar is.

FJ6970 04-07-2010

4,5
We hebben deze set nu bijna twee jaar. Vaak problemen met weergave geluid. Advies: NIET KOPEN!! Bas is veel te zwaar, wij stellen geen hoge eisen aan het geluid en vinden het toch waardeloos en het is niet goed in te stellen (je kunt slechts kiezen uit twee bas instellingen; geen equalizer. Ding maakt veel lawaai, vreet stroom, kortom, miskoop helaas..

Joostvdm 16-11-2009
  • Product half jaar in bezit

4,8
Als je deze set puur als DVD speler gebruikt, geeft het een prima geluid. Home cinema klinkt zoals het genoemd is. Een zorg punt is dat veel DVD's die wel spelen op ander DVD spelers niet gelezen worden door de HT-A100CT

Alle andere gebruiksmogelijkheden vervallen echter in slecht geluid, slechte gebruiksvriendelijkheid en gebrek aan mogelijkheden.

Een muziek CD beluisteren is een ramp. De TV schijnt aan te moeten blijven staan, al lukte het mij laatst onbedoeld toch de TV te deactiveren. Echter geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. De bas gooit echter het meeste route in het eten. Zowel met als zonder super-bass een drama. Het dreunen van de bass maakt muziek luisteren onmogelijk.

Afstemming TV-Audio systeem valt ook in het water door gebrekkige interactie. Geen idee wat allemaal kan - simpelweg doordat het niet uit te vinden is, ook niet via de gebruikershandleiding.

Wat rest is inderdaad een mooi design en veel plezier bij het kijken van een film op DVD als niemand van de medebewoners last heeft van de donderende bass.

moorkoponline 12-10-2009

5,8
Veel te zware bas, is niet te regelen. Slechte kwaliteit, in een jaar al twee keer defect geweest. Zou deze set nooit meer kopen!

ziptedde 08-02-2009

9,4
vette set, net nieuw, mooi geluid, mooi design, kortom alles ok,
ben het niet mee eens met andere beoordelingen.
geluid is gewoon vet en vet goed,..alle mogelijkheden ook.

Veltazer 20-01-2009

Heb dit setje 2 week in gebruik gehad,en toen had ik ineens geen geluid meer, vervolgens is ie voor de kerstdagen opgestuurt geweest naar Samsung, en kreeg hem compleet gereset weer, ikke blij, na 20 minuten weer geen geluid, volgende dag terug gebracht naar de winkel en heb mij een JVC aangeschaft,

Oftewel ben ik over de service van de winkel zeer tespreken, alleen jammer dat mijn HT100 waarschijnlijk op maandag morgen 6.00uur geproduceerd is.

pegasus456 03-01-2009

6,8
Vandaag deze set teruggebracht naar de winkel. Was gevallen op het design, wat nl. hetzelfde was als mijn Samsung Crystal Design van mijn LCD. Er was een HDMI kabel bijgeleverd, dat vond ik ook positief. En verder vele afspeelmogelijkheden. Alleen was er geen audiokabel bij om je geluid via je setje te laten lopen... Mogelijkheden van dit setje vielen ERG tegen...Bas kon je alleen aan of uit zetten. En bij sommige muziek was het echt erg om naar te luisteren, zo erg klonk het via de digitale radio. Verder was er eigenlijk amper wat te regelen! Er zit trouwens wel een functie op om radio te beluisteren zonder dat je tv van Samsung aangaat. Dat is wel degelijk in te stellen. Heb setje nu omgeruild tegen de JVC NX F3 set. Wel ietsje duurder, maar qua geluid VEEL beter. Je kan met het setje van JVC tenminste je geluidsinstellingen regelen!

Karen2008 01-01-2009

5,8
Eergister dit apparaat gekocht en deze gaat zeker terug naar de winkel. We hebben een samsung tv gekocht en deze erbij kozen omdat hij er zo mooi bij staat, de vormgeving is prachtig en zelfs het surroundgeluid is niet slecht (wel een zware bas, die je niet -echt- kan regelen) maar: hier komen de nadelen die wij in 2 dagen ondervinden...
met radioluisteren heb je (maar) 15 voorkeuze zenders, er is geen rds dus je ziet geen naam van de zender staan, je moet dus de frequentie kennen om de juiste zender te hebben, de display op de voorkant kan niet uit wel dimmen, bij gewoon tv kijken op de samsung tv kan je GEEN surround luisteren met de hdmi kabel maar heb je extra bedrading nodig, het lukt ons niet om gewoon tv te kijken MET surround, via hdmi kabel. De (design)set zelf trekt enorm veel stof aan...
Als je de set bediend werkt ook de tv nogal eens mee... de afstandsbedieningen werken allebei op hetzelfde signaal.
De naam van het liedje op een usb stick verschijnt 1x terwijl dit wel handig is dat je hiervoor dus niet de tv hoeft aan te zetten om te zien welk nummer je draait..., dat moet dus wel...
kortom wij vinden het echt een onhandig /ongebruiksvriendelijk ding met weinig mogelijkheden.

Marijke 22-12-2008

Vandaag de Samsung HT-A100CT gekocht. Design is heel mooi. Ik ben niet zo,n figuur die zeer hoge eisen stelt aan het geluid. Wat er uit komt is voor mij genoeg. De benadering met 5.1 haalt het natuurlijk niet, maar toch heb ik het gevoel dat ik in een bioscoop(je) zit.Voor mij was ook belangrijk dat ik niet met teveel kabels hoeft te klooien en deze moet doortrekken in allerei hoeken en bochten. Verder is de USB ook een uitkomst, ff snel mijn muziek uitzoeken op de PC, kopieeren naar de stick, pluggen op de HT en spelen maar. Ook heb ik mijn TV-geluid aangesloten op de HT

Ingeborg Smit 30-11-2008

6,6
Na 1 dag alweer ingeruild voor een sony 2.1 set. De vormgeving is echt prachtig, maar het geluid is ellendig en niet te regelen. Hoge tonen klinken erg schel en de bas is veel te dof en hard. Het geluid is wat blikkerig. Aangesloten op Samsung tv (wel erg goed!), dus bij iedere CD springt automatisch de tv aan, is ook niet te regelen. Bediening is overigens supersimpel!

Kortom, ziet er mooi uit maar geluid is waardeloos.

Kevin at Oostende 24-11-2008

9,6
Gisteren deze set aangekocht en geluid is fenomenaal! Volledige cinema ervaring dankzij de HT-A100. Nu, ik werk in een media winkel maar dat het geluid echt zo goed kon zijn. Nu werk ik nog via de gewone component kabel en kan hierover zeker niet klagen.

Binnenkort koop ik een lcd aan en kan maar raden wat het zal geven met hdmi verbinding.

Zeker 100% tevreden met deze set!

grisja 10-11-2008

hebben set nu 2 weken, bass is ruim voldoende,al kun je deze niet regelen.
plaats van woofer is wel degelijk van belang.we hadden die eerst tegen muur staan,
en dan krijg je veel bass(muurreflectie)
nu staat ie achter bankstel ,en is de bass zo voor ons precies goed.
wij zijn in bezit van samsung lcd tv,vonden standaard geluid bagger,hebben toen tv gelinkt aan stereo toren,
maar dan krijg je vertraagd geluid.toen de hta-100c set met de hdmi kabel(bijgeleverd)
+niet bijgeleverde audiokabels
tulpstekkers(tv out naardvd in aux 2)aangeloten,
is ook gewoon tv kijken een bioscoop ervaring geworden !
echter als je dvd afspeelt(gaat via hdmi),
heb je echt machtig geluid.
heel tru surround.(nog mooier dus)

greetz grisja