Philips Fidelio CSS7235Y/12 - Reviews

Luidsprekersysteem
5.1
Blu-ray speler
3D

Beoordeling op basis van 78 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

HugoHugoHugo 05-11-2013 Product paar weken in bezit

Ik mocht deze set testen voor Kieskeurig/Philips. Het aansluiten viel me tegen want twee stroomkabels (één voor beide speakers, één voor de subwoofer), een dikke kabel tussen de speakers en een dikke gebruiksaanwijzing die ik (maar dat kan ook aan mij liggen) niet direct begreep.

Toen ik het allemaal geïnstalleerd had, werd ik erg blij van het geluid. Fantastisch! Ook bij streamen van een iPhone. Zelfs als ik bijvoorbeeld alleen de surroundspeakers daarvoor meenam naar de keuken bijvoorbeeld.

Ik had voor de verkoopprijs ook meer verwacht. Niet van de kwaliteit maar wel in kabeloplossingen, afstandbedieningen en gemakkelijkere bediening/aansluiting.

Klaas Dijkstra 09-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi aparaat

De afstandsbediening miste ik mis dus een aantal mogelijkheden, voor deze prijs wel een fantastisch geluid

Haye 20-08-2015 Product paar dagen in bezit

Werkelijk precies het product dat ik zocht. Na lang vergelijken is dit de winnaar v.w.b. geluid en ziet er strak uit in de woonkamer. Gebruiksvriendelijk. Aansluiten en gaan.

Niels 15-08-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie speakerset met goed geluid. Enige minpuntje is het ontbreken van de mogelijkheid om muziek wifi te streamen naar de speakers, al biedt Bluetooth / APTX ook de mogelijkheid om kwalitatief goede muziek te streamen. Als multiroom (zoals Sonos) geen must is, heb je met deze set een betaalbare en goede optie voor de woonkamer!

TonyL12345 05-07-2015 Product paar dagen in bezit

Hele goede geluidskwaliteit
Als je HDMI ARC gebruikt schakelt het systeem automatisch in/uit met de TV en wordt het geluid op de TV uit gezet.
Erg handig RC heb je in pricipe alleen nodig voor bijzondere instellingen zoals bass.

Ik heb glasvezel en geen coax radio meer, ik kan nu weer radio luisteren zonder dat de TV aan staat.
Spotify vanaf je telefoon afspelen vi Bluetooth werkt super.
Als je NFC op je telefoon hebt schakelt het syteem in en koppelt je telefoon als je deze bij de linker speaker houd.

Aanrader.

JHort 26-11-2014 Product half jaar in bezit

Het geluid bij een film vind ik met deze set fantastisch!
Maar achtergrond muziek of een radio luisteren vind ik dat de bas veel te veel aanwezig is.
Je kan deze maar minimaal bedienen.

Gerbertjan 06-01-2014 Product maand in bezit

Na uitgebreid onderzoek en ervaringen van andere merken bij vrienden thuis heb ik gekozen voor de Philips E5 vanwege het geluid, compact design, draadloze surround boxen en de prijs. De Philips E5 geeft een vol, krachtig en helder geluid en is een absolute aanrader.
Het hele systeem is makkelijk aan te sluiten, zeker de bluetooth connectie met je telefoon (iphone 5). Een nadeel van de aansluiting op de televisie, is dat dit alleen mogelijk is met HDMI ARC, optische kabel of een digitale coaxiale kabel. Mijn oude plasma televisie beschikt hier niet over. Uiteindelijk heb ik hem aangesloten op mijn UPC Horizon box, die zowel een digitaal optische als coaxiale ingang heeft.
De optie waarbij je het systeem van 2.1 naar 4.1 kan uitbreiden is onwijs goed bedacht. Je haalt de draadloze speakers van de front speakers af en plaatst ze zonder gedoe met kabels overal waar je maar wilt. Bij het kijken naar films of bij het gamen maak ik gebruik van de 4.1 opstelling. Bij het kijken naar de televisie zet ik ze altijd weer terug, waardoor ze gelijk weer opladen.
De Philips E5 heeft een mooi en strak design en geeft dus waanzining geluid!. Het systeem is niet storend in je huiskamer, ook al is deze van klein formaat, zoals in mijn geval. Een nadeel vind ik de afstandsbediening. Deze lijkt niet altijd te werken en er zit geen display op. Hierdoor weet je niet precies in welk menu je zit.

jonasberx152 21-12-2014

Hoe is het geluid bij gamen?
Klinkt het geluid niet schel of minder krachtig omdat het 'maar' 210 watt heeft?

HenkOo 08-05-2017

Uitstekende Hifi-set voor normale oren

Hifi-set met voor ons alle benodigde functionaliteit. Samen met een 4K 3D TV, een ACRyan mediaplayer en een Humax PVR hebben we alles wat nodig is voor een prima thuisbioscoop. De geluidskwaliteit is uitstekend. Audiofielen die een nog betere kwaliteit eisen zullen ook hun huiskamer akoestisch moeten aanpassen. Groot voordeel is een minimum aan kabels. Alle functies werken goed behalve de HDMI reverse maar dat kun je oplossen met een optische kabel vanaf de TV. Kortom zeer tevreden!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

As61 10-04-2017

Satelliet speakers moeilijk of helemaal niet verbinding make

Slecht heel slecht en moeilijk ding satelliet speakers vallen steeds uit en kan geen verbinding maken

Bart Kuypers 15-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi Product

Zeer fijn product, al tijden opzoek naar een oplossing met draadloze achterspeakers. Deze set was de ideale oplossing, erg makkelijk in gebruik, installatie is erg gemakkelijk en het geluid is heel erg simpel naar wens in te stellen.

Pluspunten

• Makkelijke aansluiting
  • Mooie vormgeving
  • Goede Geluidskwaliteit

Johanneketje 06-02-2017

super gemakkelijk surround

Het surround on demand idee is zo geweldig. Wanneer ik gewoon tv kijk staan te speakers op elkaar. Als ik film kijk of een concert dan zet ik ze om me heen. Geluid loopt synchroon en is meteen actief.
Super apparaat.

CaroolvK 06-06-2016

Goede speakers

Het aansluiten is eenvoudig, maar het zou schelen als er in de handleiding zou staan dat je easylink aan moet zetten bij je TV, zodat ze gekoppeld zijn. Wat ik mis in de bediening is dat er geen balans instelling tussen links en rechts en evt voor en achter te maken is, zodat je altijd min of meer in het midden moet zitten voor een optimale surround ervaring. gebruiksduur van de losgekoppelde speakers is ongeveer 5 uur.

lampekap 08-02-2016

Verassend mooi product

Ik twijfelde om dat de centenspeaker in deze set is weggelaten, maar daar merk ik in de praktijk niets van.

Nadeel vind ik dat ik niet kan aflezen welke codec er ontvangen wordt (er zitten wel ledjes in de box die 2 maal knipperen bij dolby of 3 maal knipperen bij dts)

mjmajo 23-12-2015 Product half jaar in bezit

Super goede en mooie set.
Vormgeving erg mooi en je kunt de bovenste boxjes overal neerzetten waar je wilt.
Ik vind alleen de afstandsbediening wat traag reageren.

zomerjane 01-10-2015

prima geluid makkelijke bediening

Heb deze als surround system gekocht. Ideaal dat het draadloos is en makkelijk via bluetooth te koppelen. Mooi afgewerkt design.

Anoniem 16-09-2015

Mooi design met redelijke prestaties

Over het algemeen tevreden over dit product. Met name voor auditieve ondesteuning van een platte tv voldoet deze aan mijn verwachtingen. Echter, het draadloze surround effect valt mij tegen. Als de boxen iets te dicht bij de zitbank geplaatst moeten worden, dan ervaar ik dat als hinderlijk. Soms te hard en een blikkerig geluid.

wrdt 10-09-2015

prettige en eenvoudige speakers

Wooferbox kon netjes in de kast, wat blijft zijn de losse luidsprekers. De opzetboxjes zijn ideaal voor een surround geluid (heerlijk draadloos). Prima aankoop

echbertus 08-09-2015

geeft een mooi geluid dmv afneembare boxjes

Doordat de set afneembare boxjes heeft, kan je deze makkelijk op de rugleuning zetten voor een surround sound

AHan 08-09-2015

Matig product

Spijt van de aankoop.
Het geluidskwaliteit valt erg tegen.
Geen mooi helder geluid.
toonregeling slecht in te stellen.
Surround effect zeer slecht.

Jammer ik had van dit Philips product
hoge verwachting.
Design is wel mooi.

Toni11 07-09-2015

fraaie vormgeving met goede kwaliteit geluid

Werkt prima als soundbar mits aangesloten op HDMI-ARC. Met de juiste instelling van de TV gaat het systeem automatisch aan en uit met het in- en uitschakelen van de tv, en reageert op harder/zachter via de afstandsbediening van de tv.
In eerste instantie aangesloten op een oudere tv zonder HDMI-ARC, maar dan moet het systeem met de eigen afstandsbediening apart worden bediend hetgeen absoluut niet lekker functioneert.
Daarnaast kan op eenvoudige wijze via bluetooth muziek van smartphone, pc, e.d. rechtstreeks op het systeem worden afgespeeld. Dit werkt prima.