Bosch AdvancedHedgecut 70

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch AdvancedHedgecut 70 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Ilona 02-08-2021

Makkelijk en stil

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Wij hebben een lange buxushaag voor ons huis staan en daarom waren wij opzoek naar een handige en goede heggenschaar. We mochten de heggenschaar testen voor een paar weken en dit is zeer goed bevallen. Ik verwachtte dat het veel zwaarder zou zijn, maar het snoeien ging erg makkelijk doordat de schaar erg licht is en wat ook prettig is is dat hij heel stil is. De schaar is lekker scherp en glijd zo door de takjes heen, ook de grotere takken van de haag waren geen enkel probleem om door te komen. Mooi design en er zit een goede hoes om de schaar heen om de schaar te beschermen.

Pluspunten

• Stil
  • Licht gewicht
  • Scherpe schaar

birgittcarlier@hotmail.com 01-08-2021

Zeer goede heggenschaar!!

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Ik heb afgelopen weken de Bosch Heggenschaar meermaals gebruikt en ben er enorm tevreden over. Mooi design, zeer kwalitatief en een groot mes wat voor onze grote beukenhaag welkom was. Ook de dikkere takken snoeit hij heel vlotjes. De schaar ligt vlot in de hand en snoeit zeer smooth.
Ook in gewicht valt deze schaar zeer goed mee vind ik.
Van zodra je wat hogere stukken moet snoeien, wordt het uiteraard iets vermoeiender maar toch ... ik heb al veel zwaardere scharen gebruikt.
Ik ben er heel tevreden mee en moet geen andere meer hebben.

Pluspunten

• kwaliteitsvol
  • groot snijblad

Ben87 30-07-2021

Vlotte heggenschaar

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Ik heb de heggenschaar uitvoerig getest. Het is een degelijke en kwaliteitsvolle heggenschaar.

Dat de heggenschaar op elektriciteit werkt en niet op benzine is niet echt een nadeel. De heggenschaar zelf heeft een heel korte kabel. Wat ervoor zorgt dat je deze nooit kan beschadigen met het scheerblad. De kabel blijft ook goed zitten in de verlengkabel. Het zo natuurlijk wel praktischer zijn moest er geen kabel zijn maar het is wat het is. Wie weet is het naar de toekomst mogelijk deze elektrisch op te laden?

Het scheren zelf ging heel vlug vooruit. Het scheerblad is sterk en ook de grotere takken gaan vlotjes af. Het gewicht valt best wel mee maar tijdens het gebruik op schouderhoogte of hoger kan dit wel gaan wegen. Als je dit klusje niet gewoon bent ben je toch redelijk stijf in onderarmen na een dagje scheren.

De beveiliging is wel heel goed. Als je de beveiliging niet krachtig genoeg induwt valt de heggenschaar uit. Een goed systeem dus om jezelf en anderen te beschermen.

Pluspunten

• degelijk
  • beveiling

Minpunten

• gewicht

Victor Michiels 30-07-2021

Meer dan alleen een heggenschaar!

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Inmiddels heb ik de Bosch Advanced Hedgecut 70 heggenschaar al enkele weken in mijn bezit. Na het snoeien van mijn heg wat na alle tevredenheid verliep ging ik opnieuw de uitdaging aan, maar nu met het snoeien van bamboe!

Het snoeien of knippen van de bamboe met de Advanced Hedgecut 70 heggenschaar verliep ook zonder problemen, behalve dat ik de verlengkabel ook knipte 😉
Mijn echtgenote waarschuwde mij van tevoren en was bang dat de heggenschaar bij het snoeien kapot zou vanwege de harde bamboestengels. De messen knipten er zo doorheen, zonder enige moeite.
De grootte van de heggenschaar/messen heeft wel zijn voordeel, men kan grotere oppervlaktes in een keer snoeien.

Conclusie: een prachtige heggenschaar met een hoog prestatievermogen en laag geluidsniveau. De grote messen knippen moeiteloos door alles heen, ook dikkere takken/stengels. Deze heggenschaar is niet de goedkoopste, maar is zijn geld dubbel en dik waard.
Nadeel is wel het gewicht, maar dit was ik snel vergeten doordat deze heggenschaar verder een hoog gebruikersgemak heeft.
(Zie ook bijgaande foto’s)

Pluspunten

• Grote lange messen
  • geluidsniveau
  • Krachtig
  • Knipt/snoeit zelfs bamboe
  • Geschikt voor grotere oppervlaktes

Minpunten

• Gewicht

energysertje@hotmail.com 29-07-2021

kwaliteit, stevig en duurzaam

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Na een paar miskopen, heb ik deze eens mogen testen.
Wat opviel is dat het toestel een groot lang zaagblad heeft, en er duurzaam uitziet.
Maar niet alles wat mooi is,...
Doordat dit krachtig toestel zo groot is, gaat het werk sneller vooruit dan gepland. Zelf de dikke buxus haag gaat zonder probleem.
Na een tijdje begint de hedgecut toch wat door te wegen, daardat er duurzame materialen zijn gebruikt.

Ook is die veilig, hij stop direct. Het enige waar je echt moet voor opletten is dat de draad niet in de messen geraakt.
Een topper!

Pluspunten

• veilig
  • groot maaiblad
  • duurzaam

Minpunten

• iets zwaarder toestel

Verstraaten13 27-07-2021

Krachtige heggenschaar

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Ik ben heel tevreden met de Advancedhedgecut 70 vergeleken met mijn vorige elektrische heggenschaar. Onze heggen werden steeds wat hoger, omdat we de dikkere takken niet goed konden knippen. Met deze schaar is dat echter geen probleem en ook de kniplengte is prettig voor het gelijkmatig knippen van de heg. Kortom, in mijn nopjes en ik zou het zeker aanraden. Je moet wel wat gewicht kunnen tillen, want zo'n lange schaar weegt wel wat.

Pluspunten

• Kracht
  • Kniplengte
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Gewicht
  • Snoer

h************@h********** 25-07-2021

Fijne heggenschaar

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Ik heb deze haagschaar nu al eventjes in mijn bezit en ik kan met zekerheid stellen dat ik een heel tevreden gebruiker ben. De haagschaar heeft een heel goede handgrip, je kan hem vlot vastnemen aan het handvat. Het veiligheidsmechanisme dat deze haagschaar bevat zodat deze niet zomaar aangaat vind ik echt wel heel belangrijk, zeker met andere mensen in de buurt. De haagschaar is niet draadloos, maar ook dit vind ik niet erg. Qua veiligheid kan ik over deze haagschaar eigenlijk niks negatiefs zeggen. De look is exact zoals ik het van Bosch verwacht, simpel maar toch stijlvol. Het grootste minpunt van deze heggenschaar voor mij is dat de schaar zeer zwaar is. Ik vind het helemaal niet eenvoudig om deze op te tillen om aan de bovenste takken te geraken, zeker wanneer je het apparaat op een ladder wil gebruiken is er extra zorgzaamheid en waakzaamheid nodig. De messen zijn vlijm scherp, dit maakt dat je vlot door de dikkere takken komt, wat ik met mijn vorige haagschaar niet kon. Hier bleef ik vaker steken bij bepaalde takken en moest ik deze uit het machine verwijderen. Ik kan eigenlijk alleen maar stellen dat dit een heel fijn product is om te gebruiken en dat ik echt een tevreden gebruiker ben!

GT 23-07-2021

Tegenvallende heggenschaar

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Via de reviewclub de Bosch AdvancedHedgecut 70 kunnen testen. Gebruik al ruim 15 jaar een heggenschaar die ik destijds gekocht heb bij een landelijke supermarktketen. Tijdens het uitpakken verscheen een enorm lang zwaard met grote 'gaten' voor dikkere takken. Zag er goed uit. Stickers op het apparaat lieten al wel los, even vast moeten wrijven. Snoei al jaren ongeveer 200m2 meter heg paar keer per jaar. Verwachting van de Bosch was hoog, maar het apparaat stelde me teleur. Dacht even dat ie op halve kracht werkte, sloom geluid, slome schaarbeweging, waardoor je niet echt lekker snel kunt werken. Heb de heg afgemaakt maar de volgende keer gebeurt het echt weer met mijn eigen vertrouwde véél goedkopere heggenschaar.

Pluspunten

• Lang zwaard

Minpunten

• Langzaam bewegende messen

celine96 22-07-2021

krachtige heggenschaar!

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Wat een geweldig product! Toen ik deze haagschaar voor de eerste keer uit de doos haalde, zag ik meteen een herkenbaar mooi design. Ik ben natuurlijk niets anders gewend van dit merk Bosch. De schaar voelt zwaar aan, maar met zo een krachtige motor kan dat bijna niet anders. Het is als jonge vrouw niet altijd even simpel om de bovenste takken hiermee grondig af te doen omdat de schaar echt wel zwaar is, en het niet zo handig te bedienen is wanneer je op een ladder staat. De schaar werkt niet op batterij maar met een draad, dit is voor mij zeker geen negatief punt, ik vind het een fijne extra veiligheid dat je eerst het stopcontact moet insteken. De heggenschaar is vlijmscherp en kan vlot door verschillende diktes van takken, dit vind ik echt wel een pluspunt. Het scheren van de hagen gaat zeer goed. De heggenschaar maakt niet zoveel lawaai, ook dit vind ik fijn. De buren hebben er op deze manier ook niet teveel last van. De heggenschaar is zeer krachtig, dus ik kan stellen dat ik echt wel een heel tevreden gebruiker ben van dit product!

Pluspunten

• krachtig

Minpunten

• zwaar

fatih 22-07-2021

Zeer krachtige heggeschaar!

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Hele sterke heggeschaar die moeiteloos mijn heggen heeft gesnoeid. Snoeit als een mes door boter! Ik kan deze vergelijken met de Bosch 55 en deze is vele malen sterker. Waar de 55 moeite had met mijn takjes, ging deze 70 er heel gemakkelijk door. Enige minpunt is dat het wat aan de zware kant is, maar dat is ook normaal voor deze krachtige heggeschaar. ZEKER een aanrader, ondanks zijn prijskaartje.

Pluspunten

• Sterk
  • Lang blad

Minpunten

• Zwaar
  • Prijs

SSB1 19-07-2021

Briljant!

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Dit ding is absoluut briljant. Het is krachtig, snijdt door dikke takken op mijn grote haag en doet het overal heel netjes. Het is erg licht, tenminste vergeleken met het 15-jarige ding dat ik eerder had, voelt het als een veertje.

Beste tuingereedschap dat ik ooit heb gehad.
Zorg er in tegenstelling tot mij voor dat je het hele snijgedeelte besproeit. Ik ben vergeten te doen voor de eerste snede en je eindigt gewoon met vuile/gemarkeerde messen waarvan je de markeringen niet kunt verwijderen. Ik heb er sindsdien voor elk gebruik WD40 op gespoten en er zitten geen sporen meer op.

Pluspunten: Snel; Scherp; Weinig gelijk
Minpunten: Draad

Tijs 19-07-2021

Lichte en stevige heggenschaar

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Bij het openen van de verpakking gaf dit toestel me meteen een zeer degelijke indruk. De heggenschaar voelt stevig en toch vrij licht aan. De gewichtsverdeling zit goed en ligt dus mooi centraal. De lengte van het blad is prettig om mee te werken voor dikkere hagen. Wanneer hanteerbaarheid belangrijk is, kan je eventueel opteren voor een korter model. Voor mij viel dit model echter zeker niet te zwaar in de hand.
De heggenschaar is verrassend stil. Toch gebruik ik steeds een hoofdtelefoon maar dat is een persoonlijke keuze.
Het ergonomisch ontwerp is goed bedacht. De stekker is kort genoeg zodat je de draad van het toestel nooit kan beschadigen bij het scheren van de haag. Een beschadigde verlengdraad is gemakkelijker te herstellen dan de draad van het toestel.
De dubbele beveiligingsknoppen moeten gelijktijdig ingedrukt worden bij het scheren. Je moet deze twee knoppen ook blijven indrukken. Bij sommige toestellen kan je één van de twee knoppen lossen eens de heggenschaar in werking treedt. Dat komt het gebruiksgemak ten goede maar is minder veilig. Het indrukken van de twee knoppen zorgt er wel voor dat je gemakkelijker kramp in de vingers krijgt als je langer aan het werk bent. Bij sommige heggenscharen kan je ook het achterste handvat 90 graden naar links of rechts draaien. Dat kan je met dit model niet. Zeker als je het toestel langer aan een stuk door wilt gebruiken is dat wel handig.
Het vermogen van de heggenschaar is voldoende voor zachtere plantensoorten. Wanneer je houterige takken tegenkomt en een haag van zo’n 100m te snoeien hebt, wil je toch al snel wat meer vermogen. Mijn haag bestaat uit een mengeling van verschillende plantensoorten. Het is ook een oudere haag. Met de echt stevige takken heeft hij wel wat last. Ook al gebruik ik de heggenschaar enkel voor het bijtrimmen. Als je echt wilt gaan inkorten doe je dat uiteraard met een kettingzaag. Toch doet de heggenschaar wat die moet doen. Het voordeel is wel dat je door de afwezigheid van een batterij steeds kunt beschikken over het volle vermogen.
Over de kwaliteit van het snoeiwerk ben ik zeer tevreden. Het resultaat mag er echt zijn. De heggenschaar voldoet zeker wanneer je een zachtere of jongere haag hebt. Het is een prima model dat door de afwezigheid van een batterij steeds paraat staat. Je hebt met dit toestel een vrij licht, goed hanteerbare heggenschaar.

Pluspunten

• degelijk
  • licht gewicht
  • maakt weinig lawaai
  • goed vermogen

Minpunten

• mist wat kracht om houterige takjes te snijden

1975Richard 19-07-2021

Meesterlijke heggenschaar

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

We hadden in de tuin een laurierstruik staan waar we vorig jaar geen aandacht hadden besteedt, en via de Reviewclub kregen we de mogelijkheid om dit apparaat te testen. Door het lange blad konden we in 1x de gehele breedte van de heg doen. Moeiteloos ging het zwaard ook door de dikkere takken heen, door het langere zwaard konden we ook de zijkanten in een veel kortere terug snoeien. Het apparaat ligt goed in de hand en ook mijn vriendin was zeer enthousiast over dit mooie apparaat. Het apparaat blijft goed in balans en makkelijk te bedienen. We hebben ook de tuin van haar ouders ermee aangepakt, en binnen no-time was
Daar de tuin ook weer aan kant. Een apparaat om heerlijk mee te werken.

Pluspunten

• Gebruik
  • Lang zwaard
  • Goed in balans

b************@h********** 18-07-2021

Krachtige heggenschaar met lang zwaard

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Fijne krachtige heggenschaar met lang zwaard.
Deze heggenschaar gaat makkelijk door dikkere takken en door het lange zwaard is de klus sneller geklaard. Eigenlijk alleen maar pluspunten, het enige nadeel is dat hij nog een snoertje heeft.

Pluspunten

• Lang zwaard
  • Krachtig

Minpunten

• Niet snoerloos

Natasja 18-07-2021

Heggenschaar elektrisch

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Dit product werkt erg goed. Hij snoeit netjes en is keurig tikbaar. Ik zou dit product absoluut aanbevelen te kopen.

Pluspunten

• Snoeit netjes

CL 18-07-2021

zeer goed toestel!

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Goed toestel, sterke motor, ideaal is het lange snijblad. Zelfs na 2u snoeien is de motor niet warm en takken van 2cm is geen enkele moeite. Zeker aan te raden voor grote oppervlaktes. Zeer tevreden van!

Pluspunten

• lengte van het mes
  • kracht van de motor

Minpunten

• hendel

droopy_kat 17-07-2021

Ietwat zwaar maar krachtig

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Bij het openen vd verpakking zie ik meteen dat deze heggeschaar een extra lang zaagblad heeft , hetgeen exact is wat ik zocht.
Bij het hanteren valt dan op dat het toestel makkelijk in de hand ligt maar na een tijdje begint het behoorlijk zwaar te wegen. Doordat het zaagblad langer is ligt het evenwichtspunt anders dan wat ik gewoon ben en aangezien de heg behoorlijk hoog is moet er getild worden en dat gaat na een tijdje toch wel wat zwaar doorwegen.
Maar dat gezegd zijnde hij doet zijn werk wel naar behoren. Je kan redelijk makkelijk doorheen de iets dikkere takken snijdenal moet ik eerlijkheidshalce wel zeggen dat dit enkel lukt wanneer je een zeker elan hebt. Bij een tragere toenadering loopt het soms eens vast.
Voor fineerwerk kan je ook beter een ander toestel kiezen of het manueel afwerken.
Maar al bij al doet deze heggenschaar/zaag het zeker goed en ook het geluid valt goed mee

Pluspunten

• Length vh zaagblad
  • Relatief stil
  • Veiligheid

Minpunten

• Evenwichtspunt
  • Gewicht

Grokee 14-07-2021

Onmisbaar voor het betere tuinwerk

Geschreven voor: Bosch AdvancedHedgecut 70

Het betere hulpstuk voor de tuin. Ondanks zijn wat hogere gewicht is dit toch een aanrader. Door zijn extra groot zaagblad heb je een grote reikwijdte en kan je grote partijen op korte tijd wegnemen. Voelt erg solide aan en maakt weinig lawaai. Weinig onderhoud nodig en gemakkelijk te reinigen. Een toestel de naam BOSCH waardig.