Sony MDR-AS600BT - Reviews

Frequentiebereik koptelefoon
20 - 20000 Hz

7,6

Steenvoorde 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Zit prettig in de oren, geeft goed geluid. Geen ervaring met deze oordopjes icm hardlopen, maar op de fiets blijven ze erg goed zitten. Ook geen ervaring met de microfoon. Ik vind het persoonlijk een aanrader.

cjdijkstra 12-02-2016 Product maand in bezit

Ik kan deze headset met een ruime voldoende beoordelen, draagcomfort tijdens het sporten vind ik het grootste pluspunt.

LS91 09-02-2016 Product maand in bezit

Geluidskwaliteit van de hoofdtelefoon is erg goed. Het geluid komt helder door, en is goed verstaanbaar. Ook voor het afspelen van muziek staat de hoofdtelefoon zijn mannetje.

De kwaliteit van de microfoon is ook uitstekend. Er is geen verschil merkbaar tussen de microfoon van de telefoon en die van de headset. Ik heb de headset nog niet geprobeerd in buitencondities/tijdens het sporten.

Draagcomfort is ook prima, en na een paar minuten is de headset niet meer merkbaar. Ook hiervoor geld dat ik hem nog niet tijdens het sporten heb geprobeerd, maar gezien hoe solide hij in de oorschelp vast zit verwacht ik hier gaan problemen.

Pezazas 03-02-2016 Product maand in bezit

Deze bluetooth headset heb ik via internet gekocht om met hardlopen te gebruiken. De eerste indruk was dat de oorstukken toch vrij groot zijn. Bij gebruik merk je daar echter niets van, ook niet tijdens het lopen. De headset blijft goed zitten en het draadloze, de reden waarom ik hem heb gekocht, vind ik erg fijn.

Het geluid vind ik super goed al kan ik dit niet vergelijken met andere dure merk oordopjes omdat ik die niet eerder gehad heb. Door andere reviews heb ik wel om deze reden voor Sony gekozen.

Verbinden van de oordopjes gaat heel gemakkelijk vanzelf, mijn telefoon heeft NFC en herkent het onmiddelijk maar ook met bluetooth gaat het automatisch.

De batterijduur is meer dan lang genoeg. De microfoon heb ik nog amper gebruikt (ik neem een oproep tijdens het lopen niet op :)

De verbinding blijft ook goed als je telefoon wat verder weg ligt, er is wel een maximum aan dus als je verder gaat rondlopen zul je je telefoon toch in je broekzak moeten stoppen.

Anke 26-01-2016 Product paar dagen in bezit

Geluid is super, grote van oordoppen is fors.Hierdoor moet je in het begin wel even wennen tijdens het sporten e.d.
Ben zeer tevreden over Sony ook de klantenservice werkt fijn en nauwkeurig.Prijs is in verhouding met kwaliteit.
Aansluiten op je smartphone gaat zeer makkelijk en is daardoor ook lekker snel in gebruik.Wat alleen maar nog meer motiveert om deze te gebruiken.Het bedieningsgemak van de koptelefoon is ook zeer gebruiksvriendelijk en de opties van doorspoelen etc. is na wat oefenen ook makkelijk te gebruiken.

Daan Boom 24-01-2016 Product maand in bezit

koptelefoon blijft perfect in m'n oor zitten.
Geluidskwaliteit niet perfect, maar voor bij het sporten maakt dat niet uit.

Remco 23-01-2016 Product maand in bezit

Geluidskwaliteit van deze bluetooth koptelefoon is prima. De NFC / bluetooth werkt erg gemakkelijk; even koptelefoon bij de telefoon en hij is verbonden. Waterdicht geeft de zekerheid dat een beetje zweet of regen niet erg is. Lastiger is de 1 knops bediening: volume, aan/uit, vooruit/achteruit moet via 1 knop; al snel heb je dan de verkeerde functie geselecteerd waardoor hij iets anders doet dan gewenst. Zeker tijdens sporten niet handig. Ook de plaatsing van de knop is niet erg goed: je komt er al snel aan wanneer je de oortjes indoet. Het slechtste aspect vind ik het niet blijven zitten van de dopjes tijdens het hardlopen: wat ik ook probeer, ze blijven niet langer dan 5 minuten zitten, ondanks alle bijgeleverde hulpstukjes. Voor mij dus ongeschikt om mee te sporten, terwijl ik ze daar speciaal voor gekocht had. Voor fietsen en skaten gaat dit wel goed

Brian 22-01-2016 Product maand in bezit

Tevreden over deze headset. Ik gebruik hem met name tijdens het sporten op een crosstrainer, waarbij ik hem verbindt met mijn laptop die iets verderop in de kamer staat en die aangesloten is op een groter beeldscherm. De oortjes zitten lekker tijdens het sporten, hoewel je ze niet uit moet doen tot je klaar bent: dan krijg je een vervelend 'zuigend' geluid. De oortjes zitten goed, sluiten omgevingsgeluid buiten en blijven ook prima zitten bij hardlopen buiten.
Nadeel: het verbinden via NFC met een mobiele telefoon is weliswaar binnen een paar tellen gebeurd (ideaal!), maar met een pc gaat dit minder soepel. Ik heb hier nog geen echte oplossing voor gevonden

Ian van Eenennaam 17-01-2016 Product paar weken in bezit

Het opzetten van de Sony MDR-AS600BT kan soms lastig zijn. Heb vaak een spiegel nodig om te zien wat ik doe.

Arjan 15-01-2016 Product paar weken in bezit

Het geluid van de Sony MDR-AS600BT is prima, bediening werkt ook perfect.
Het inbrengen van de Sony is even wennen, maar als ze eenmaal in je oren zitten, zitten ze ook meteen goed.
ik heb ze zelf gekocht voor het sporten want ik werk gek van het gehannes met de koptelefoons met draad.
Ik heb ze nu een paar weken in bezit en ben er erg tevreden over.

Jaade Achterkamp 15-01-2016 Product paar weken in bezit

De oortjes dragen prettig en blijven goed zitten, en voor mij belangrijk er zijn vrijwel geen omgevingsgeluiden waarneembaar.
Het geluid is goed en helder en het verbinden via Bluetooth met de geluidsdrager is eenvoudig en snel gemaakt. Kortom een product met een goede kwaliteit prijsverhouding en gemaakt waarvoor het bedoeld is.

Bm1988 15-01-2016 Product maand in bezit

Mijn eerste indruk bij het uit de verpakking halen van het product was, ik vond de versterker en ontvanger die vast zitten aan de oortjes zijn vrij groot.

de koppeling van de bluetooth en mijn sony xperia z3 compact was gemakkelijk en snel.

ik gebruik ze tijdens het rennen, fitness en crossfitten. De oortje blijven perfect zitten.

De accu duur is ongeveer 4uur.

ik gaat ze zeker aan.

Sebastiaan 14-01-2016 Product paar weken in bezit

Geluidskwaliteit is zoals van Sony gewend zeer goed.
De doppen blijven goed zitten ook tijdens het sporten ( hardlopen reeds 50km met de doppen). Microfoon is goed als je binnen bent. Tijdens het lopen of fietsen veel last van wind.

Ontvangst is ook zeer goed , geen last gehad van storingen of wegvallen van geluid.

Ik zou ze zeker aanraden

Kristof 13-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb de oortjes sinds enkele dagen gekocht. In het begin was het even zoeken hoe je ze goed in je oren kan stoppen. Ik miste wel een korte handleiding, maar van de kwaliteit ben ik zeer tevreden.
De oortjes blijven ook goed in de oren zitten.

Michael 03-01-2016 Product maand in bezit

Alles natuurlijk naar verhouding wat je ervoor betaald hebt. Bij Bol.com kunnen kopen voor 49.99 en een cashback van 10 euro via Sony.

Voor 50 euro vind ik dat ik een zeer goede koop heb gedaan. Het geluid is goed, de microfoon werkt, de koptelefoon is met de eenknopsbediening goed te bedienen, de BT verbinding komt snel tot stand en de batterij maakt zijn belofte van 8uur waar.

Een puntje van opmerking: De dopjes sluiten zeer goed af waardoor je gehoor serieus verminderd wordt ook wanneer er niets afgespeeld wordt (als je bijvoorbeeld even een winkel in loopt) Ook op de fiets, waar ik ze zelf veel gebruik is dit niet ideaal, maar ze zijn dan wel weer spatwaterdicht.

Ook is het zo dat de draad die de twee oordopjes verbind niet soepel over de huid glijdt waardoor de draad uiteindelijk aan 1 van de dopjes gaat trekken.

Wat ik wel een beetje miste is een doosje of een zakje om ze in te bewaren.

Dung 28-12-2015 Product paar weken in bezit

7,3
Geluid: is niet hard genoeg, maar voordeel voor mij is dat ik mijn omgeving in de buitenlucht beter kan horen.
Microfoon: al mijn gesprekken worden goed verstaan, ik gebruik deze headset dagelijks voor mijn telefoongesprekken.
draagcomfort: ik gebruik de mdr-as600bt elke dag en draag ze 1-4 uur. ze liggen lekker in mijn oren, doen geen pijn. er zijn meerdere pasvormen meegeleverd

Stijn 27-12-2015 Product paar weken in bezit

Bluetooth verbinding komt snel tot stand en is stabiel. Bereik is alleen niet heel erg ver (max aantal meters). Geluidskwaliteit is goed. Draagcomfort is prima, en door de verschillende meegeleverde dopjes / oorhaakjes kan deze aangepast worden voor de beste pasvorm.

Bm1988 26-12-2015 Product kwartaal in bezit

Ik heb vandaag mijn 2E exemplaar aangeschaft bij bol.com. Ik gebruik deze voor het rennen en soms voor in de fitness. Het voordeel is dat ze goed blijven zitten en dat ze goed geluid geven. Daarnaast zijn ze gemakkelijk te verbinden met mijn Sony z3 compact.

Ik zou deze zeker aanraden.Sony MDR-AS600BT.

Ik vind het ook leuk dat ze in meedere kleuren te krijgen zijn.

Sebastiaan 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Doppen zitten mooi stevig in de oren. Ook met sporten blijven ze mooi zitten. Geluid is heerlijk mooi vol en helder.

Kruijfer 23-12-2015 Product maand in bezit

De geluidskwaliteit van de MDR-AS600BT is uitstekend.
Ze zitten comfortabel in je oor.
De batterij gaat 8,5 uur mee op een lading dat is erg lang voor een bleutooth in-ear hoofdtelefoon.