LG Tone Free DFP5 zwart

• Test panel 8,5 okt 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Tone Free DFP5 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Bouke1974 25-02-2022

Goede keuze, aanrader.

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Perfecte connectie met iPhone. Mooie afwerking (vooral het doosje, mooi materiaal) en prima geluid. Muziek redelijk goed. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Aanrader als alternatief voor de relatief dure Apple EarPods.

Pluspunten

• Prijs
  • Afwerking
  • Goede connectie

e***********@o********** 19-01-2022

Geen draden meer in de knoop

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

De dopjes klinken erg goed. Geen hele diepe bassen, maar wel een natuurlijk geluid. Is natuurlijk ook in te stellen met de equalizer van je phone.
In eerste instantie erg veel windgeruis op de fiets, maar dat kwam door de instelling omgevingsgeluid aan in de Tone Free app van LG. Met de ruisonderdrukking aan was dit opgelost

Pluspunten

• Klein formaat
  • Goed geluid
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Kan makkelijk uit je handen glijden

s******@l****** 16-01-2022

Oortjes die doen wat het beloofd, een echt aanrader

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Als tester mocht ik enige maanden terug de LG Tone Free DFP5 zwart testen en ik was toen al zeer tevreden over de geluidservaring. Ik gebruik ze geregeld om beter luisterboeken te luisteren. Het voorlezen door de verteller komt heel mooi en helder binnen dat was heel belangrijk voor mij ( kan ik buiten zitten en luisteren zonder dat ik de buren lastig val:) maar ook dat ik geen last heb van mijn buren en vooral hun tv ) de oortjes reduceren het geluid door het oortje aan te raken zodat je veel ruis vanuit de omgeving weg kan filteren. Nu het winter is en ik meer binnen ben, gebruik ik de oortjes minder. Wat niet wil zeggen dat de oortjes niet gebruikt worden want mijn zoon is er wild van. Hij heeft ze nu min of meer geannexeerd en we sparen nu voor nog een set oortjes zodat we ook voor hem een eigen set kunnen kopen.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Extra afsluiten
  • Zitten heel prettig
  • Je kan ze langer inhouden

Anouk 09-10-2021

Top product

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik had de eer om dit een paar weken te mogen testen. Super goede oortjes! Veel beter dan ik had verwacht. Ik ga ze in het echt ook kopen. Geluid is super goed en gaat ongeveer 30 uur mee! Enige nadeel is dat je hem maar op 1 apparaat tegelijk kan gebruiken.

Pluspunten

• Super geluid
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Kan maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken

m***************@h********** 06-10-2021

Super kwaliteit voor een mooie prijs

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Fijne oortjes, makkelijk in gebruik en blijven erg goed zitten in je oor. Geluidskwaliteit is erg goed, noise cancellation werkt erg goed. De app met de verschillende standen is erg handig in gebruik. Bass geluid is in de app aan te passen met zelfs een bass booster.
De verbinding komt heel makkelijk tot stand, gelijk verbinding. De batterijduur is echt heel erg lang, heel handig ook dat het door het doosje ook oplaad. Zo doe je nog langer met de oortjes. Het opladen gaat ook nog eens erg snel. Dankzij de gel dopjes blijft het goed in je oren zitten. Het formaat en de pasvorm is ideaal. Top product

Pluspunten

• Pasvorm
  • Batterijduur
  • Geluidskwaliteit
  • Veel functies mede door de app

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

p********@g******** 06-10-2021

Gemak dient de mens

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Dit is een simpele omschrijving van de LG FREE.
Makkelijk in je jas of tas en altijd draadloos muziek bij de hand.

Kwaliteit van de LG is zoals je gewend bent van het merk gewoon goed. Het voelt niet goedkoop aan en kan tegen een stootje.

Heb opbergdoosje wat tegelijk de oordopjes oplaadt is compact en gewoon netjes.

Muziek kwaliteit is goed met en prima "bass" in het geheel wat ik zelf wel prettig vind.
De vorm van de oortjes passen precies in mijn oren waardoor je niet het gevoel hebt deze snel te verliezen. Ook tijdens het sporten zitten ze prima en had ik niet het gevoel ze ieder moment te kunnen verliezen.

De oortjes gaan (voor mij in ieder geval) lang genoeg mee, ik heb nog geen melding gehad dat ze bijna leeg waren.
De pairing van de oortjes met je bluetooth apparaten moet je een keer doen, dit is gemakkelijk met de LG app en naderhand hoef je ze alleen maar uit het doosje halen en in je oren te doen.
Wat ook fijn is is dat ze magnetisch vast klikken in het opbergdoosje zodat ze niet per ongeluk kapot kunnen gaan als je het doosje dicht doet en uiteindelijk niet goed erin zaten.

Samenvattend, fijne oortjes met een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Geluid
  • Kwaliteit
  • Goed vast in de oren
  • Batterij

m***********@o********** 26-09-2021

Fijne oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

De afgelopen jaren veel oordopjes geprobeerd en vaak was het "het" net niet.. deze bevielen boven verwachting goed, duidelijk gehoor zonder dat ze heel hard aan hoeven staan, goede verbinding en geen omgevingsgeluid wat irriteert. Batterijduur is echt erg lang hoef ze bijna nooit opladen en mijn oren raken niet geirriteert. De case waar ze in zitten is klein en erg handig... Ik had nooit LG geprobeerd maar ik ben boven verwachting optimistisch!!

Pluspunten

• zitten goed
  • erg lange batterijduur

Minpunten

• case is erg klein, moest ff zoeken in mn tas

a********@h********** 23-09-2021

aangenaam zittende aanrader

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Wat het eerste opvalt is het mooie slanke design en bij gebruik de perfect passende dopjes. Het geluid is erg helder met een mooie diepe bass. De active noise cancelling werkt naar behoren. Een groot pluspunt vind ik ook de snelle oplaadtijd en de lange batterijduur van minimaal 20 uur. Dat ze zweet en waterbestendig zijn maakt ze ook een onmisbaar item om aangenaam te sporten met je favoriete muziek. Ik heb deze oordopjes nu een aantal weken in gebruik en mijn overall indruk is zeer positief.

Pluspunten

• helder geluid
  • mooie diepe bass
  • slank design
  • goede pasvorm
  • voldoende active noisecancelling

Stan 23-09-2021

Goede oortjes voor de prijsklasse

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Het product zelf is 'meh', het feest begint zodra je de oortjes uit de doos haalt, de buitenkant ziet er heel netjes uit, maar zodra de bovenkant eraf is is het een slecht stukje karton en wat papiertjes. Geen super goede unboxing experience, De geluidskwaliteit van de oortjes zelf is okay, tot je over 80% gaat, de audio word soms knisperig, de bass is wel heel lekker.

De active noise cancellation (voor 130 euro) is goed! Ik heb ze zelf vaak gebruikt tijdens het slapen, en alles word goed uitgeblocked.

De meridian presets zijn okay, ik vind het sowieso jammer dat je een app moet downloaden om de functionaliteit van de oortjes te krijgen, voor de rest zijn het hele goede audio profielen, en HEEL chill dat je 2 custom presets krijgt.

De oortjes zitten lekker in je oor, de eerste oortjes die echt lekker in mijn oor zitten. En ook super fijn dat je 5 verschillende maten krijgt!

De batterij gaat lang mee (wat best wel te verwachten is tegenwoordig), ze laden snel op en de case heeft genoeg charge om de oortjes 2/3x op te laden.

Pluspunten

• Zit lekker in de oren
  • Batterij gaat lang mee
  • Noise cancellation is goed
  • De bass is goed

Minpunten

• Op hoog niveau kan het geluid knisperig worden

triplejump 23-09-2021

zeer fijne oordopjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

ik heb dit product mogen testen en mijn ervaring is dat het zeer goede kwaliteit is.
het geluid is magnifiek. het achtergrondgeluid dus de noise canceling vind ik van goede kwaliteit, het dempt goed de geluiden rondom.
ik heb ze ook vaak gebruikt voor luisterboeken en dat is ook een prettige ervaring geweest.
het is ook goed van LG dat ze ook verwisselbare dopjes meeleverde zodat voor iedereen een passend dopje te kiezen is.
ook de verbinding met mijn telefoon en tablet ging zeer vlot en zonder problemen.
de batterijduur vind ik iets minder, dat veel een beetje tegen, ze waren vrij snel leeg.
het opladen daarentegen ging weer snel.
het draagcomfort vind ik ideaal tegenover mijn eigen oordopjes want die willen nog wel eens uit mijn oren vallen. dat had ik bij deze totaal niet, kortom mijn keuze zou zeer zeker op deze LG vallen

Pluspunten

• draagcomfort
  • verbinding met telefoon

Minpunten

• batterijduur

Rob 22-09-2021

Perfecte combinatie voor werk en vertier.

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

In de afgelopen weken heb ik de LG Tone Free DFP5 uitgebreid mogen testen en ervaren. Dit is mijn eerste test waar ik echt van heb kunnen genieten en zelfs tot rust komen.

De Case:

De belangrijkste aspecten van de oplaad case zijn de fijne rondingen en de geweldige afwerking rondom. De voelt stroef aan waardoor deze niet snel uit je zakken kan vallen. Ook geeft het stof en vingervlekken geen kans, waardoor de case na intensief gebruik nog steeds als nieuw oogt en voelt.

De Headset:

De oortjes zelf zitten prima en zijn absoluut niet zwaar of drukkend. Ze worden geleverd met meerdere dopjes, waardoor je zelf je ideale pasvorm kunt proberen. Door de vormgeving kun je de oortjes niet verkeerd of verdraaid in je oren plaatsen. De Active Noise Cancellation kan op verschillende manieren worden ingesteld. Met name de talk through functie werkt uitstekend. Je kunt blijven genieten van je muziek, terwijl de microfoons doorgeven wat er in je directe omgeving gebeurd of tegen je wordt verteld.

De maximale afstand welke tussen je telefoon en de oortjes nodig is voor een goede audio verbinding te behouden is behoorlijk goed. In een doorsnee huis is het geen probleem om even een andere kamer of zelfs een andere verdieping aan te doen, zonder verlies van spraak en audio. Wanneer je de oortjes alleen gebruikt voor spraak, kunnen deze makkelijk een hele werkdag mee, zonder ze op te laden. Wil je hier ook muziek bij luisteren, dan is het wenselijk om ze bijvoorbeeld tijdens je pauze even op te laden.

Door de Merdian sound technologie word je getrakteerd op een ware geluidservaring. Het geluid zonder wijzigingen aan de equalizer is mooi vol en helder. Dit kan naar eigen wens nog verder worden ingesteld naar je eigen voorkeuren door een standaard of eigen equalizer instelling te selecteren in de bijhorende app. Hier is ook een instelling mogelijk voor een ruimtelijke beleving, waarbij je je met gesloten ogen echt waant in een grote ruimte of concertzaal.

Of je de LG Tone Free DFP5 nu dagelijks gebruikt voor zakelijke telefoongesprekken, privé voor muziek of een combinatie van beide, dan is de LG Tone Free DFP5 een fantastische keuze. Ze zijn ook nog eens spatwaterdicht, waardoor je zelfs tijdens het sporten of buiten in een lichte bui zonder problemen kunt blijven genieten van je favoriete muziek of luisteren naar de motiverende woorden van je partner.

Pluspunten

• Uitstekende pasvorm
  • Lange batterijduur
  • Geweldige geluidservaring

Minpunten

• App loopt soms vast

JanD1983 22-09-2021

Goede kwaliteit voor weinig geld

Starten
Toen ik deze oortjes heb ontvangen thuis, kon ik niet wachten om deze uit te proberen. De koppeling tussen mijn iPhone 12 pro en deze LG oortjes ging zeer vlot en zonder problemen. Eenmaal deze gekoppeld zijn, verbinden ze ook snel en automatisch vanaf je ze uit het oplaaddoosje haalt. Hierna heb ik de bijhorende app geïnstalleerd waarmee je de instellingen van de oortjes kan veranderen en firmware updates uitvoeren.

Geluid
De kwaliteit van het geluid over het algemeen is gewoon goed. Bij gesproken podcasts, telefoneren of andere geluidsbronnen waarbij hoofdzakelijk stemmen gebruikt worden is de kwaliteit uitstekend. Stemmen zijn goed verstaanbaar en klinken helder. Tijdens het telefoneren is de kwaliteit van de micro ook zeer goed, zelfs buiten als er een beetje omgevingslawaai is. In iets luidere omgevingen heb ik dit niet kunnen testen.
Bij muziek vind ik de kwaliteit echter gewoon goed. Ik luister voornamelijk elektronische muziek en de bassen zijn naar mijn gevoel niet sterk genoeg, zelfs niet in de bass boost modus. Het geluid klinkt op zich zeker goed, maar het mist toch net dat tikkeltje om echt uitstekend te zijn.
Op maximaal volume blijft alles wel even goed klinken zonder kraken of andere onzuiverheden die andere oortjes of hoofdtelefoons soms kunnen hebben. Het maximale volume is tevens zeker luid genoeg om aan ieders wensen te voldoen.

ANC
De actieve noise cancellation (ANC) werkt in een kantooromgeving ook zeer goed. Ik kan het enkel vergelijken met mijn draadloze over-ear hoofdtelefoon met ANC, en ondanks dat dit "slechts" oortjes zijn moeten ze niet onderdoen. Het constante gezoem van computers en airco verdwijnt nagenoeg volledig. Handig is dat je door enkele seconden de oortjes aan te raken je kan schakelen naar de luistermodus, waardoor je wel je audio blijft horen maar ook naar een gesprek kan luisteren. Dit is een zeer handige functie. Op dezelfde manier kan je vervolgens terug schakelen naar gewoon ANC.

Features
Een andere handige feature is dat als je een van de twee oortjes uitneemt, de audio automatisch gepauzeerd wordt. Hier zit wel een kleine vertraging op, maar deze is zeker niet storend. Ook kan je door 1x, 2x of 3x te tikken op je oortje pauzeren, volume regelen en het vorige/volgende nummer opzetten. Deze functies kan je instellen in de bijhorende app.

Batterijduur
Met de ANC aan, en het volume op redelijk hoog niveau kan je de oortjes gemakkelijk enkele uren gebruiken zonder dat de batterij het opgeeft. Het langste dat ik ze heb gedragen was 5 uur, en dan had ik nog geen melding gekregen dat de batterij bijna leeg was. Door de oortjes in hun case te plaatsen laden ze weer op. Heel handig hierbij is dat de oortjes automatisch in de juiste positie worden getrokken door magneetjes.

Draagcomfort
Waar de standaard Apple Airpods niet geschikt zijn voor mijn oren, aangezien deze heel los zitten en gemakkelijk uitvallen, zijn deze LG Tone Free DFP5 oortjes met de standaard rubber dopjes perfect. Ze zitten onmiddellijk zeer comfortabel en na een tijdje zou je bijna vergeten dat ze in je oren zitten. Zelfs bij het lopen had ik nooit de indruk dat ze uit mijn oren zouden gaan vallen. Voor mensen met kleinere of grotere gehoorgangen zitten er nog andere maten van rubber dopjes bij die zeer eenvoudig te verwisselen zijn.

Conclusie
Al bij al zijn deze oortjes hun geld zeker waard. Mijn bluetooth over-ear hoofdtelefoon heeft 3x zoveel gekost, maar is zeker niet 3x beter, integendeel. De geluidskwaliteit van deze oortjes is bijna gelijkwaardig, enkel de bassen in de hoofdtelefoon zijn beter maar dat is logisch gezien de grotere oppervlakte om geluid te produceren. Het betere draagcomfort maakt dit ene minpuntje ruimschoots goed, en ik weet dus niet of nog vaak ga teruggrijpen naar de grote lompe over-ear hoofdtelefoon. Deze LG Tone Free DFP5 zijn mijn nieuwe favoriete manier om naar podcasts en muziek te luisteren.

Pluspunten

• draagcomfort
  • batterijduur

Minpunten

• lage tonen

Selcuk 22-09-2021

Geweldige oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Het is een zeer fijn product heb het mogen gebruiken toen ik op vakantie was. Erg stijl en fijn in je oren. Qua geluidskwaliteit geweldig echt wat het doet. Erg chic

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Chic
  • lichtgewicht

Minpunten

• Niet op te noemen

Bryan B. 22-09-2021

LG Smart wireless earbuds - Tone Free DFP5

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Enorm gebruiksvriendelijke en kwalitatief goede (smart)oordopjes met een ruim en mooi geluid. De bass is goed en diep vergeleken met andere wireless earbuds maar ook de hoge tonen zijn kraakhelder. Ze beschikken over een touch-paneel op beide oortjes en de knoppen kan je (zelfs per oortje) instellen via de app van LG die je kan downloaden via de Playstore of via de App Store. Ideaal voor buitenshuis met de zogenaamde 'listen-functie', ambient mode, waarbij het omgevingsgeluid door de muziek heen komt. In de app kan je voor ambient mode 2 functies aan- of uitvinken. De ene laat iets minder geluid door dan de andere. Aan de andere kant doet de noise-cancelling ook goed zijn werk. De case waarin je ze kan opbergen ondersteunt fast-charging, voor zowel de oortjes zelf (5 minuten opladen is al ongeveer 1 uur muziek) als ook de case wanneer je deze oplaad. In de twee weken dat ik dit product mocht testen heb ik ze maar enkele keren op hoeven laden. De werkelijke luistertijd komt op maximaal volume neer op ongeveer 7-8u. Stop je ze een uurtje terug in de case dan kan je er weer 7-8u tegenaan. De case zelf laad de oortjes ongeveer 2x maximaal op. Daarna moet je de case opladen via de meegeleverde USB-C kabel. Als je deze aansluit op een fast-charging lader van een telefoon is de case binnen korte tijd weer 100% opgeladen. Het bereik van de Bluetooth is meer dan voldoende dus muziek luisteren en tegelijkertijd je telefoon opladen is geen enkel probleem. De oortjes beschikken over een proximity sensor. Zo 'weten' de oortjes precies of je ze wel of niet in je oor hebt. Haal je bijvoorbeeld 1 oortje uit je oor dan pauzeert de muziek automatisch. Dit kan je ook uitzetten in de app als dat niet jouw ding is maar ik vond het persoonlijk wel handig. Open je de case en stop je de oortjes in je oor dan gaan ze ook meteen aan. Stop je ze weer weg dan gaan ze ook meteen weer uit. Ideaal - geen gedoe met aan en uit knopjes. In de app heb je ook verschillende EQ instellingen waarmee je je muziek-geluid kan personaliseren. Erg handig als je de totale controle over het geluid wilt. Ik heb het geluid getest met een spectrum meter en met een dB meter. Minimaal dB komt neer op ong 40-45 dB en maximaal gemiddeld op 94-98 dB met pieken naar 104-105 dB, afhankelijk van je EQ instellingen. Het bereik reikt zoals aangegeven tussen de 20 en ~20.000Hz. Voor de prijs is het een zeer goede keus en je zal er geen spijt van krijgen deze oortjes te kopen. Ik ben vrij kritisch als het over muziek gaat en deze oortjes krijgen van mij een positieve beoordeling. Gebruik je de oortjes om te bellen? De andere kant van de lijn hoorr jou feilloos. Ik heb geen break-ups kunnen ontdekken en het geluid is alsof je gewoon met de telefoon zelf belt. De microfoons die erin zitten ondersteunen (lijkt het) stereo-geluid en HD. Het is niet te vergelijken met een telefoon die op speaker staat waarbij de ander vaak mono en ver weg klinkt. Al met al een serieuze aanrader in deze prijsklasse!

Pluspunten

• Diepe bass en ruimtelijk geluid
  • Fast-charging
  • Smart Earbuds
  • Groot BT bereik
  • Noise Cancelling/Ambient Mode

Minpunten

• Volume control werkt per stap
  • Soms touch-panel erg sensitief
  • Bij indoen soms de muziek onbedoeld pauzeren

kjdu 21-09-2021

Fijne earbuds, mooi vormgegeven, en met heel goed geluid

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Je merk dat dit een A-merk is. Uitpakken is al een cadeautje. Compleet geleverd. Laadkabel erbij. En een heel mooie case waarmee de earbuds opgeladen kunnen worden.
Goede pasvorm door de extra bijgeleverde oordopjes (in 3 maten). En mede hierdoor komt het geluid heel goed en zuiver over. De geluidskwaliteit is voornamelijk aan de Meridian sound technique te danken.
De Active Noise Cancellation werkt echt heel goed. Maar er is ook de Ambient Sound-modus voor veilig muziek luisteren onderweg. Dit is te wisselen door even aanraken van de de earbud (al is de juiste plek soms wat zoeken).
Om het geluid naar eigen voorkeur in te stellen is er de TONE Free app die je kunt downloaden via de QR-code.
Ik heb de oortjes bij het sporten gebruikt. Ze bleven zeer goed zitten. De Active Noise Cancellation kon de muziek in de sportschool goed verdrijven. Maar buiten op de fiets bleken de earbuds zeer windgevoelig., zelfs met de ANC ingeschakeld.
Ook voor gebruik met bv Teams of Zoom zijn de oortjes zeer geschikt. Goed en duidelijk geluid, heen en weer. En eenvoudig te koppelen.
De accuduur is voor mij ruim voldoende gebleken. Maar de earbuds kunnen vrij snel weer opgeladen worden in de case, of zelfs in 5 minuten naar 80% als de case is aangesloten aan een lader.

• Goede geluidskwaliteit
  • goede pasvorm
  • Compleet
  • Eenvoudig in te stellen

Minpunten

• Windgevoelig

Casper Plomp 20-09-2021

Handige draadloze oortjes, noise cancellation valt wat tegen

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik heb deze oortjes nu bijna twee weken in mijn bezit.

Eindelijk draadloze oortjes die ook in mijn oren blijven zitten (ik schijn nogal een smalle gehoorgang te hebben).

Verpakking
----------------
In de verpakking zitten een paar (sumiere) instructieboekjes en ook een mooi rond doosje waarin de oortjes zitten en opgeladen kunnen worden. Er worden ook een paar verschillende maten siliconen dopjes meegeleverd, zodat je de beste voor jouw oren kan uitzoeken.

Koppelen
--------------
Het koppelen van de oortjes aan mijn telefoon ging de eerste keer vrij makkelijk. Toen ik het opbergdoosje open deed werd gelijk de bluetooth koppeling gestart en waren ze zichtbaar op mijn telefoon. Voor het koppelen van een ander apparaat was het even zoeken naar de juiste stappen, uiteindelijk is het toch gelukt.
Helaas is het niet mogelijk om met twee apparaten tegelijk gekoppeld te zijn, dus je kan ze niet tegelijkertijd gebruiken op je computer en telefoon als headset.

Geluidskwaliteit
-----------------------
Als headset voldoen de oortjes prima. De ingebouwde microfoon pakt je stem goed op.
De ruisonderdrukking is voor mijn gevoel heel erg letterlijk. Als ik die uitzet hoor ik echte ruis in mijn oren.

Telefoon APP
-------------------
Via de app kan je veel dingen regelen, zoals wat er gebeurt als je op een oortje tikt.
Het is wel een slechte vertaling uit het Engels (heatset in plaats van headset bijvoorbeeld).
Ik heb niet alle functies uit kunnen proberen.

--------------
De oortjes zitten comfortabel, maar ik ging ze na een tijdje toch wel voelen. Heb ze dus niet de hele dag ingehad.
Ook de noise cancellation kan in mijn ogen beter, maar op zich toch wel een fijne combinatie.

Pluspunten

• Draadloos
  • Ook bruikbaar voor videocalls op computer

Minpunten

• Noise cancellation kan beter
  • App op telefoon niet altijd intuitief
  • Weinig informatie in geleverde boekjes
  • Kan maar aan 1 apparaat tegelijk gekoppeld zijn

skerbusch 20-09-2021

Goede oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik heb het afgelopen weken getest. Ik had wat ervaring want ik had al oordopjes maar bij deze was het geluid toch wel iets beter maar dat zal ook wel in de prijs tot uiting komen. Bij deze oortjes is ook een app waar je het geluid kan aanpassen, de oortjes zijn gemakkelijk met internet te verbinden dat gaat automatisch met bluetooth. Sporten met de oortjes in gaat uitstekend ze zitten goed in de oren. Ik heb een paar keer gehad dat het signaal wegviel voor een 0,001 seconde, maar dat is geen probleem. Het opladen gaat gemakkelijk en is zo gebeurd de accu gaat lag genoeg mee. Over het algemeen ben ik er best tevreden mee.

Pluspunten

• geluid
  • opladen
  • verbinding
  • mee sporten

Minpunten

• geen

Marcel S 19-09-2021

Zeer fijne oortjes.

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik heb deze oortjes een paar weken mogen testen, mijn dank hiervoor. De oortjes worden geleverd geleverd in een stevig case met verschillende rubber dopjes, handleiding en oplaadkabeltje. Het zijn fijne oortjes, met een fijne pasvorm.

Het geluidservaring: Het geluid is super. Dankzij de LG free tone app op je mobiel kun je de oortjes helemaal naar je wensen instellen.

De Active Noice Canceling: Ook bij handsfree bellen tijdens een online vergadering had ik geen last van de omgevingsgeluid dankzij de ruisonderdrukking en konden elkaar goed verstaan.

Het gebruiksgemak: Het koppelen met de mobiel wijst zich vanzelf. Zodra je de oortjes in doet verbind hij gelijk met je mobiel. De accu duur is zeer goed. Ik heb de oortjes 2 weken lang iedere dag gemiddeld 1 uur aangehad en de accu geeft nog 100% aan voor de oortjes en 34% van van de oplader. Deze oortjes blijven tijdens het sporten goed zitten en merkt er weinig van dat je ze in hebt.

Het opladen: De accuduur is ruim voldoende gebleken. De oortjes worden vrij snel weer opgeladen worden in de case en aan de lader.

Al met al fijne oortjes die het geld waard zijn.

Pluspunten

• Geluid
  • compact
  • verbind automatisch
  • accu duur
  • goede microfoon

r**************@g******** 19-09-2021

Zijn ze het geld waard? Ja!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik ben in de positie geweest om de LG TONE free FP5 draadloze oortjes voor twee weken lang te testen. Hierbij heb ik op verschillende aspecten gelet zodat deze review consumenten kan helpen om te beslissen of dit product bij hen past.

Het eerste wat mij opviel toen ik de oortjes uit de doos haalde was het uiterlijk. Het oplaadstation waar de oortjes in zitten is mat zwart, perfecte grootte en ziet er alles behalve goedkoop uit. Zodra je het oplaadstation opent laad een gekleurd licht je zien of het station genoeg opgeladen is. Groen is natuurlijk voor ‘good to go’ en rood betekent dat je het station moet opladen. Hoeveel procent opgeladen het station en de oortjes precies zijn kan je terugvinden in de bijhorende app.
Buiten het oplaadstation met de oortjes zitten in de doos de gebruiksaanwijzing in verschillende talen, een oplaadsnoer voor het station en rubbertjes in verschillende maten om ervoor te zorgen dat de oortjes goed blijven zitten. Ik moet ook zeggen dat ik in het begin sceptisch was over dit soort oortjes. Tot nu toe namelijk heb ik nog nooit oortjes met rubbertjes gehad die goed bleven zitten, maar deze oortjes zijn niet één keer uitgevallen. En dat zegt een hoop aangezien in veel gefietst en gedanst heb met de oortjes in.

Het koppelen van de oortjes aan mijn telefoon was een van de makkelijkste dingen die ik ooit gedaan heb. En wat ook fijn is, is dat de oortjes gekoppeld blijven aan je telefoon. Dus wanneer je de oortjes later weer gebruikt, hoef je ze alleen maar in te doen, je muziek aan te zetten op je telefoon en ze doen het.
Het geluid wat uit de oortjes komt is van goede kwaliteit. Beter dan veel van de andere draadloze oortjes die ik wel eens gebruikt heb. Ook beschikken de oortjes over de optie van ‘Active Noise Canceling’ wat betekent dat je je omgeving bijna niet meer hoort. Dit is gemakkelijk in en uit te schakelen door je vinger ongeveer drie seconden op het touchpad te leggen en je een geluidje hoort. Ook kan je makkelijk je muziek op pauze zetten door één keer te tikken op het touchpad, je geluid harder (met het rechter oortje) en zachter (met het linker oortje) te zetten door twee keer op het touchpad te tikken en een nummer overslaan (met rechts) of terug gaan (met links) door drie keer op het touchpad te tikken. Ook is hands free bellen met de oortjes mogelijk en zelfs dat werkt zoals het zou moeten.

Als laatste aandachtspunt wil ik nog even de batterijduur bespreken. Ik heb de oortjes iedere dag minimaal één uur gebruikt voor twee weken lang en dat heeft de batterij bijna helemaal gered. Ik heb op de een na laatste dag van de twee weken de oortjes moeten opladen en tot mijn verrassing was dat ook zo gebeurd. Dit is natuurlijk ideaal als je een druk leven hebt en je dus niet vaak of lang de tijd hebt om je oortjes op te laden.
Al met al ben ik razend enthousiast over deze oortjes en zijn ze het geld meer dan waard.

Pluspunten

• blijven goed zitten
  • touchpad is makkelijk te gebruiken
  • mooi design
  • laad snel op
  • lange batterijduur

Vivianne 19-09-2021

Fijne geluidsbeleving

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Wauw! Wat een totaal andere geluidsbeleving dan met een “over de oren koptelefoon”
Het geluid lijkt bijna in je hoofd te zitten.
Met bellen was me dat iets te intens. Handig voor een luidruchtige omgeving, maar anders geef ik de voorkeur aan met 1oortje telefoneren. Dat is ook luid en duidelijk, zowel om te horen als hoe goed ik te verstaan ben. Zelfs als ik fluister ben ik goed te verstaan.
Als ik naar andere ruimtes dan mijn telefoon loop stoort hij wat, maar als ik in dezelfde ruimte blijf kan ik lopen wat ik wil zonder storing.
Heel fijn om handsfree te kunnen bellen in de auto, lange gesprekken of als je handen vrij moet hebben. Beantwoorden gaat dan ook heel gemakkelijk met een tikje op je oortje.
Klein nadeeltje is wel dat dat knopje erg gevoelig is en je op moet passen als je je oortje herschikt of bv je haar weg wilt doen. Voor je het weet klik je er op.

Ik gebruik de oortjes veel voor meditaties waar de geluiden (tonen) erg belangrijk zijn. Dat is echt geweldig! Veel intenser en fijner dan met m’n ouderwetse koptelefoon.
De geluidskwaliteit is goed genoeg voor mijn doel. Als ik het volume op vol zet komt er wel een irritante schelheid of kraak bij bepaalde tonen, op 80% van het volume is dat weg.
Hij verliest ook regelmatig een fractie van een seconde de verbinding, terwijl ik toch vlak bij mn laptop zit. Met gewoon muziek luisteren of bellen valt me dat overigens niet op (misschien omgeving storing? Is met meer apparaten in mijn oude flat)

De ‘Active noise cancellation’ verandert wel iets aan het ‘buiten geluid’ dat je hoort, maar sluit zeker niet alles af.

Ik heb nogal gevoelige en smalle oren, waardoor ‘in ear’s’ snel pijnlijk worden. Bij deze is dat al een stuk minder, de pasvorm lijkt beter en slanker.
Erg fijn zijn de verschillende maten dopjes die je op het uiteinde zet. Daardoor kun je ze voor veel maten oren comfortabel maken. Er zit zelfs een reserve setje bij.
De hypoallergene materialen irriteren mijn gevoelige huid niet.

De oortjes zitten in een mooie kleine, stevige case, waarin ze magnetisch opladen en gelijk goed in hun malletjes schieten.
Als je de case opent verbinden de oortjes automatisch. Van de ene kant heel handig, van de andere kant hoor je dan bv je telefoon niet meer overgaan, of mis je een deel van het gesprek, als je je oortje nog niet in hebt.
De eerste keer koppelen is ook heel simpel. Vreemd genoeg heet hij op mijn laptop netjes lg-tone en op mijn telefoon allerlei vreemde tekens.
Opladen doe je via de case, met het bijbehorende usb-kabeltje (stekker niet meegeleverd). Aan het lampje op de case kun je zien of ze al vol zijn. In de app kun je tijdens gebruik zien hoe vol ze nog zijn.
Ook handig; Als ik niet weet waar ik m’n oortjes gelaten heb kan ik ze via m’n telefoon laten piepen. Ze moeten dan wel verbonden zijn (los liggen of case open), anders werkt de app niet. Nog handiger zou zijn als het met gesloten case zou werken.

De oortjes bevallen mij erg goed! Vooral de geluidsbeleving en bewegingsvrijheid vind ik fijn. De geluidkwaliteit, verstaanbaarheid en batterijduur zijn ook oke. En er zitten fijne handigheidjes/extraatjes in.

**Ik mocht deze oortjes een paar weken testen voor een onafhankelijk consumenten testpanel, met de nadrukkelijke opdracht mijn bevindingen eerlijk te delen.

Pluspunten

• goed geluid en verstaanbaarheid
  • automatisch verbinden
  • stevige case
  • bewegingsvrijheid
  • extra's

Minpunten

• knopjes erg gevoelig
  • op vol volume storen sommige tonen
  • soms fractie van seconde verbinding kwijt

Patrick 18-09-2021

Enorm gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Geluid is enorm goed, ANC is fantastisch en eenvoudig in/uit te schakelen. Je kan handig je muziek pauzeren door op een van de oortjes te tikken, en telefoon opnemen is ook makkelijk door te tikken. Met het doosje is het super handig om even gauw ergens mee naar toe te nemen, ook wanneer je aan het wandelen bent. Het doosje is tevens ook magnetisch en gevormd naar de oortjes. Zo weet je dat de oortjes er goed in zijn bewaard, en dat links links is en rechts rechts. Nooit meer gedoe dus! De oortjes zitten wel een beetje strak in het oor, maar daardoor vallen ze er zeker niet uit. Dit was een groot probleem voor me bij andere oortjes.

De enige minpunten die ik kan benoemen zijn: 1) Deze oortjes zijn niet zo goed voor ASMR, of ik kon in ieder geval geen juiste instellingen ervoor vinden. 2) Dit komt wel vaker voor bij meerdere fabrikanten en artikelen, en is niet uniek voor LG, maar waarom wordt er altijd alleen nog maar een USB oplader bijgeleverd? Wat als ik het via het stopcontact wil opladen?

Pluspunten

• Makkelijk mee te nemen
  • Fijne bediening
  • Doosje is enorm handig
  • Valt niet uit je oor
  • Enorm goede ANC

Minpunten

• Niet heel goed om ASMR te luisteren
  • Geen stopcontactlader bijgeleverd

Stephanie 17-09-2021

Mooi product voor een fijne prijs!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Heb deze wireless earbuds een 2 weken mogen testen en over het algemeen ben ik zeer te spreken. Het design is mooi en zwart. De pootjes zijn niet te lang. Het valt gewoon minder op dan witte earbuds.
Doosje is klein, rond en mat zwart met een lampje voor de batterij duur. Men kan trouwens een 24 uur met deze earbuds doen omdat deze worden opgeladen als ze in de houder zitten.
Koppelen van de earbuds met een android telefoon ging snel. Na het uitpakken was het doosje open doen voldoende om te pairen.
De app is erg uitgebreid met opties voor active noice cancelling (ANC) en meeluister modus waar je heel makkelijk omgevingsgeluid kan horen. Ook zijn er equalizer presents in te vinden.
De ANC is voldoende. Natuurlijk nooit zo goed als men bijvoorbeeld van een over wat headset verwacht maar zelf in het vliegtuig blokkeerde het 85% van het motorgeluid wat in mijn ervaring erg rustig aanvoelde.
Qua geluidskwaliteit ben ik redelijk te spreken. Het is niet spectaculair maar slecht ook absoluut niet. Men kijkt naar een draadloos oordopje wat toch premium features heeft en redelijk goede geluidskwaliteit en dat alles voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Compact
  • Goede prijs

Minpunten

• Geluidskwaliteit kan beter

n*******@o********** 17-09-2021

Uitstekend geluid maar een matige app

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik heb dit product enkele weken mogen testen en hieronder zijn mijn bevindingen.

De verpakking:
Het is ‘gewoon’. Het voelt niet uniek of dat ik geïnvesteerd heb in iets moois en goeds. Voor oortjes met een prijskaartje van rond de €130,- had ik een wat betere onderscheid verwacht. En dat ik daarvan een beter gevoel zou krijgen.
De kwaliteit van het doosje voelt stevig en robuust, dat geeft mij dan wel het gevoel dat het product veilig is opgeborgen.
De informatie op de verpakking is duidelijk en begrijpelijk. Het omschrijft helder wat in de verpakking zit.
Bij het open maken van de verpakking was ik verrast met het formaat van de oortjes-case. Door de verpakking verwachte ik een grotere case. Het materiaal in de deksel van de verpakking laat zien dat LG voorzichtig om wil gaan met haar producten. Het zorgt ervoor dat de case veilig en stevig op z’n plek blijft zitten, dat vind ik dan weer heel prettig om te zien.
De case is klein in diameter maar wel behoorlijk dik en daardoor niet altijd even eenvoudig om mee te nemen. Door de dikte is het soms oncomfortabel. Het materiaal van de case voelt luxe en goed aan. Het heeft wat mij betreft een ideale combinatie van stroefheid en gladheid.
Onder de case tref je 5 extra gel-dopjes.
Deze extra gel-dopjes zijn prettig om te hebben om de best mogelijke pasvorm voor je oor te vinden.
De eenvoudige handleiding laat duidelijk zien welke onderdelen op de case en oortjes zitten. Ook omschrijft het helder hoe de oortjes gekoppeld kunnen worden aan je apparaat.

Free Tone App:
Installeren van de app ging heel eenvoudig. Maar om een connectie met de oortjes te krijgen is mij pas na 3 uur met puur geluk gelukt. Dit is een enorme afbreuk bij een nieuw product. Ik heb uren op het internet moeten zoeken waarom het niet werkt. Helaas heb ik ook niets op internet kunnen vinden dat mij kon helpen een connectie te krijgen met de app. Dus daar is werk aan de winkel voor LG.
In de app kun je zien hoeveel procent de oortjes en de case geladen zijn en is er een verkorte handleiding te vinden. Het is handig om deze handleiding nog even door te nemen.

Andere functies in de app zijn:
1. Meridian equalizer presets
9. Privacy beleid
10. Open source voorwaarden
11. Intelligent sorteren

Design:
Ik vind de oortjes ‘normaal’. Het is geen innovatief of bijzonder design. Ook de kleurenkeuze is zoals velen. Het gebruikte materiaal ziet er ook ‘Normaal’ uit.

Touchpad:
Het is even wennen om te leren waar het touchpad zit maar wanneer je eenmaal gevonden hebt is het gebruik eenvoudig. Er zijn geen complexe tabcodes voor het gebruik en dat is fijn. Bij gebruik krijg je door middel van ‘klik-geluid’ feedback. Afhankelijk van wat je afspeelt is dit soms lastig te horen maar overall werkt dit goed.

Anti Noise Control:
Bij het aanzetten van de ANC (Anti Noise Control) krijg je een deuntje te horen, zo ook bij het ‘toelaten’ van het omgevingsgeluid. Deze deuntjes zijn heel subtiel maar toch goed hoorbaar.
De ANC werkt prima, je kan zelf helemaal afsluiten van het omgevingsgeluid, het geluidskwaliteit in deze setting is ook goed. Met de setting omgevingsgeluid ‘aan’ wordt het hoorbaar wat er in de omgeving gebeurd. Om een gesprek te hebben moet je nog steeds het geluid zachter zetten of uit. Het werk dus prima wanneer je waakzaam wil zijn in een drukke stad of omgeving. Omdat het ‘in-ears’ zijn is het een belangrijke functie om toch de omgeving te kunnen waarnemen.

Comfort:
Het is even uitzoeken wanneer ze het beste in je oor zitten. Eenmaal de juiste manier en de juiste gel-dopjes gevonden te hebben zitten ze comfortabel. Ze zijn licht in gewicht en zijn eenvoudig in je oor te stoppen. Ook na een paar uur gebruik zit het nog steeds comfortabel. Dit vind ik wel een pre bij oortjes. Je moet oortjes toch wel enkele uren achtereen kunnen dragen. Deze oortjes slagen hierin met vlag en wimpel.

Geluid:
Laat ik beginnen door aan te geven dat geluidservaring heel persoonlijk is, dat is nu eenmaal een feit. Laat ik ook aangeven dat ik kritisch ben wanneer het om geluidkwaliteit gaat. Ik onderscheid twee onderdelen, muziek en film. Ik kan zeggen dat voor beide onderdelen deze oortjes goed tot zeer goed scoren.
LG en Meridian hebben er echt wel iets goeds van gemaakt. Wat mij betreft zijn de laag, mid en hoog prima in balans wat de muziek ten goede komt. Dankzij de equalizer van Meridian heb je de mogelijkheid om de geluidservaring aan te passen. Standaard staan de oortjes op immersive en dat is voor mij een prima instelling maar je kan dit ook aanpassen naar Bass Boost, 3D sound stage, Natural, Treble Boost. Voor muziek hebben Immersive en Naturel de voorkeuren.
Voor series en films is er de 3D Sound Stage instelling. Je hoort dat het inderdaad een verbetering is op de kijkervaring maar voor mij persoonlijk zit er te veel bas in. Wanneer Meridian de bas in deze setting een klein beetje aanpast zou deze voor mij perfect zijn voor films en series.
Ik zei al eerder dat geluid erg persoonlijk is, het is dan ook zeer prettig dat Meridian dan ook verschillende equalizer presets heeft. De kans is groot dat jou ideale setting erbij zit. En mocht dit niet zo zijn dan heb je mogelijkheid om een eigen equalizer setting te realiseren.

Microfoon:
De microfoon om te bellen of facetime of andere berichten werkt prima maar heeft een lage geluidskwaliteit. Het klinkt ver weg, blikkerig en of je door een dikke sok aan het praten bent. Je bent weliswaar te verstaan voor de ander maar de geluidkwaliteit is niet goed. LG spreekt over ‘dual microfoon clarity’, dat heb ik of mijn toehoorders niet ervaren.
En dit is jammer voor oortjes in dit prijssegment.

Opladen en batterij:
Het opladen gaat snel een eenvoudig. De oortjes worden snel in de case opgeladen en het opladen van de case gaat ook erg snel. Hier ben ik zeer tevreden over. Het langste dat ik de oortjes achter elkaar in heb gehad is 3 uur. Na een korte periode (20 minuten of zo) de oortje in de case te hebben gehad waren ze weer volop opgeladen.

Conclusie:
Overall zijn de oortjes uitstekend voor het luisteren van muziek en films/series. LG en Meridian hebben echt goed werk afgeleverd aangaande de geluidskwaliteit. Op het laag, mid en hoog klinken de oortjes op elk niveau gewoon goed en er is een prima balans. Waar deze oortjes in excelleren is de bas. De lage tonen zijn in diverse presets in te stellen voor ieders gewenste bas-aanwezigheid. Dus voor de echte basliefhebber zijn deze oortjes perfect. Maar is dit voldoende voor dit prijssegment? Nee! Er zijn in het lagere prijssegment alternatieven met soortgelijke geluidskwaliteiten.
Hoe dan ook voor een goede geluidskwaliteit zit je goed met deze oortjes voor zowel muziek als film/series. Ook de ANC werkt wat mij betreft naar behoren voor deze oortjes. Je kan je goed afsluiten voor het omgevingsgeluid of het toe laten om te luisteren naar wat in de omgeving gebeurd.
Dat de microfoon niet zo’n hele goede kwaliteit heeft begrijp ik niet helemaal binnen dit prijssegment. Maar goed ik ben verstaanbaar voor de ontvanger en de geluidskwaliteit aan mijn kant is heel goed.
Waar het echt enorm mis gaat met deze oortjes is de bijbehorende software voor telefoon of tablet. Wat een drama, in mijn geval met de laatste versie van IOS voor de smartphone en tablet.
Het blijft een loterij of de LG Tone Free app wil verbinden met de oortjes. En juist de software maakt voor mij de prijs/kwaliteit verhouding goed.
Heb je de app nodig? Ik vind van wel!
Vanwege de Meridian speciale equalizer settings. Deze settings zijn een toegevoegde waarde in het beluisteren van muziek en films/series.
En een setting die je gekozen hebt wordt onthouden. Dus als de app geen connectie meer maakt kan je deze dus niet aanpassen. Ook het zelf kunnen aanpassen van de aanraak functies vind ik een mooie toevoeging of het kunnen vinden van de oortjes wanneer je niet meer weet waar je ze gelaten hebt. Maar ja, dan moet de app wel werken.
Ondanks dat mijn oortjes verbonden zijn met mijn device wil hij geen connectie maken met de app. Heel frustrerend.
De enkele keren dat ik de connectie heb kunnen maken werkte de app overigens wel goed en biedt deze echt meerwaarde.
Zonder de app vind ik dat de oortjes duur en eigenlijk onbruikbaar zijn. De app biedt juist de toegevoegde waarde qua prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Geluid
  • Specifiek de bas tonen
  • Comfort
  • De app (wanneer hij werkt)
  • Formaat

Minpunten

• De Free Tone App
  • Iets te dikke opbergcase
  • De Free Tone App (ja 2x - moet echt beter)

RuudO 17-09-2021

Prima oortjes met noise cancellation

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik heb de oortjes 2 weken mogen testen.
Voor het testen heb ik zowel mijn telefoon als pc gebruikt.

Fysieke eigenschappen
De oortjes worden geleverd in een mooie compacte case, die tevens laadstation is. De case is via USB-c aan te sluiten op een usb lader.
Oortjes blijven prima zitten, en irriteren niet. Onder een motor helm zaten ze iets minder prettig.

Geluid
Geluidskwaliteit is zeer goed, in hoeverre Meridian hieraan bijdraagt is mij niet duidelijk.
Mocht je de tonen willen veranderen, dan kan dit. Naast 5 vaste (en prima) instellingen, kun je zelf ook 2 variaties maken mbv de equilizer.
Hiervoor moet je wel de app op je telefoon installeren.

Gebruiksgemak
Aansluiten en installeren van de oortjes op zowel telefoon als pc is simpel.
Voor de telefoon is een fijne app ontwikkeld, waarmee je allerlei zaken kunt instellen, zoals geluid, touchpad functies, noise cancellation en fluisterfunctie.
Ik vind het jammer dat voor de pc geen software is, om dit te regelen. Ik gebruik ze regelmatig ook op mijn pc.

Noise cancellation
Dit was mijn eerste ervaring met NC. Je merkt duidelijk het verschil in de verschillende modi, en de gespreksstand versterkt ook duidelijk stemmen. Zonder muziek, werken ze feitelijk als versterker.
Motor geluid konden ze niet wegfilteren, maar wellicht was dat ook teveel gevraagd.

Conclusie
Prettige compacte oortjes, super geluid, en zeker een aanrader.
Ondersteunende software op een PC zou het nog beter maken.

Pluspunten

• ontwerp
  • geluidskwaliteit
  • verbinding
  • gebruiksgemak

emielvanbussel@icloud.com 15-09-2021

Hele fijne draadloze oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

De afgelopen twee weken mocht ik de LG Tone Free DFP5 testen. De draadloze oortjes komen in een kleine maar stevige verpakking. In de verpakking zijn naast de draadloze een laad station, manual, extra oordopjes en een oplaadkabel te vinden.

Om te beginnen met het uiterlijk. De draadloze oortjes komen in een mooie laadstation. Wat handig is voor de reizigers is dat de oortjes opgeladen kunnen worden door ze in heet laad station te doen. Oftewel om de oortjes op te laden hoef je ze niet met een kabel aan het stopcontact op te laden. Zelf vind ik de batterij duur van max 8 uur aan de korte kant.

De oortjes hebben ook nog een paar handige functies. Bij gebruik is een aanrader om echt de bijbehorende app te downloaden hierin kan je van alles aanpassen naar jou behoeftes. Denk hierbij aan wat het knopje op de oortjes moet doen bij het indrukken of wil je want aanpassen aan de audio wil je iets meer bass? dat is allemaal geen probleem en gemakkelijk aan te passen in de app. Een functie wat ook zeker niet vergeten mag worden is de noise cancellation. Zelf vind ik dat de noise cancellation een beetje tegen valt ik merk persoonlijk geen significant verschil als hij aan of uit staat.

Dan nu het belangrijkste de audio kwaliteit. Zoals ik al eerder aangaf kan je in de app behoorlijk wat aanpassen aan het audio gedeelte. In de app zijn er vijf voorgeprogrammeerde programma's om uit te kiezen. Zijn deze vijf programma's nog niet goed genoeg dan je ook je eigen preset maken aan de hand van een equalizer. Zelf vind ik als je even een beetje speelt met de equalizer de audiokwaliteit van de oortjes erg goed. Ik zou daarom zeker de oortjes aanraden omdat je ze zo goed kan aanpassen op jouw audio smaak.

Pluspunten

• Equalizer in de app
  • mobiele laadstation
  • Flexibiliteit in de app

Minpunten

• Batterij duur
  • Noise cancellation had beter gekund