Polar M430 zwart - Reviews

GPS
Afstandsmeting
Verlichting

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Harrie N. 05-06-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer functioneel sporthorloge

ik heb de M430 begin juni aangeschaft. Daarvoor had ik ca. 6 maanden ervaring met de Polar M400, samen met de losse hartslag-band. De reden voor de aanschaf was de uitstekende ingebouwde hartslagmeter met 6 (!) sensoren. Ik miste bij mijn oude 400 een stopwatch functie en een directe hartslagdisplay. Deze is op de nieuwe M430 wèl zichtbaar, De hartslagmeting is uitstekend en dit geldt ook voor de GPS. Ik moet wel bekennen dat het oppikken van het GPS-signaal iets langer duurt dan bij m'n M400, die binnen 5 à 7 seconden het signaal vond.
Het horloge zit prettig om de pols en het is voor de hartslagmeting niet nodig de band strakker aan te trekken. Wat ik een erg goede optie op dit horloge vind is de "terug naar startpunt".
Je kunt bijv. in een vreemd bos altijd via het GPS je startpunt terugvinden, compleet met afstand.
ook fijn is, dat hij de een signaal geeft, zodra je te lang inactief bent, het nodigt je dus uit om in beweging te komen. Verschil met de M400 is verder, dat je een korte trilling voelt i.p.v. een piepje bij in te stellen info-momenten.
De prijs van €230,- maakt hem natuurlijk niet heel goedkoop, maar m.i. is het zijn prijs waard.
De batterijduur heb ik nog niet helemaal uitgetest, maar die was bij de M400 uitstekend, dus dat verwacht ik bij deze ook.

Pluspunten

• uitstekende hartslagmeting
  • stimuleert je tijdens inactiviteit

Minpunten

• oppikken GPS-signaal wat traag
  • keuzemogelijkheden horlogedisplay beperkt.

Sietze 21-06-2017 Product paar weken in bezit

Prima Horloge , nu de accessoires nog!

Horloge doet wat hij moet doen en werkt prima. Minpunt vond ik toen ik graag een tweede laadkabel wilde bestellen.
Deze kabel kost in Duitsland €4,95 maar Polar Nederland durfde voor dezelfde kabel €19,90 te vragen. Helaas mag je van Polar Duitsland niet daar bestellen en moet je dit in Nederland doen.
Maar wachten dus tot het aanbod groter word en er wel elders besteld kan worden. Slechte beurt van Polar Nederland.

Pluspunten

• Horloge

Minpunten

• Prijs extra laadkabeltje