Mio ALPHA 2 zwart, roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Mio ALPHA 2 zwart, roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JanJago 31-12-2017

Zeer degelijke hartslagmeter

Geschreven voor: Mio ALPHA 2 zwart, roze

Ik zocht een goede, nauwkeurige hartslagmeter en dit model werd in een aantal tests aanbevolen. Ik heb de hartslagmeting van de Mio vergeleken met een aantal meters in de sportschool en de meting was exact gelijk! Connectie met strava maken was even lastig, maar achteraf heel simpel; Je moet in de "opnemen" mode van strava op de bolletjes linksboven klikken en "externe sensoren" aanklikken. Je moet geen verbinding maken via de Bluetooth instelling van de smartphone. Als je een loopsessie start moet eerst de hartslagmeter aan staan en dan strava starten. De bpm reading verschijnt dan rechtsboven.
Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is de lengte van het bandje. Mijn polsomtrek is 185 cm. Maar om het uiteinde van het bandje goed vast te klikken moet je drie gaatjes over hebben aan het eind. Het kan net, maar dan zit het bandje eigenlijk iets te strak

Pluspunten

• Nauwkeurige BPM
  • Batterijduur ruim voldoende (weken)

Minpunten

• Kort bandje
  • Apps niet erg intuitief