Medisana Vifit Activity Tracker zwart - Reviews

Afstandsmeting
lopen
Touchscreen

M. Wes 07-12-2014 Product paar dagen in bezit

Het is een prettige stappenteller met goede mogelijkheden. Vooral de slaapactiviteit kunnen bekijken is prettig. Stappen, calorieën en afstand. Echt heel fijn.

Echter de bevestigingsmogeliijkheden zijn naadje. Nog geen vier dagen in gebruik en nu ben ik 'm al verloren. Zat in mijn spijkerbroek geklemd in mijn rechterzak. Nu al weg en ik heb echt geen idee waar en hoe ik 'm verloren ben. Ik heb niet raars gedaan. Dramatisch slechte bevestigingsmogelijkheid dus.

Douwe Kooi 16-05-2014 Product paar dagen in bezit

Het is een fijn klein apparaatje die je gemakkelijk bij je draagt in je broekzak.
Ik heb hem nu een paar dagen in bezit en ingesteld naar mijn gewicht, lengte en zelfs mijn stapgrootte waardoor de afstand vrij nauwkeurig is. Kortom: het is een handig hebbedingetje.

hnelle 28-04-2014 Product maand in bezit

Mijn verbazing was groot bij het zien van de afmetingen van de ViFit: het is zo klein en handig vormgegeven dat het makkelijk in je broekzak past of - ideaal voor de dames die liever een jurk dragen - dankzij de handige clip opgespeld kan worden op het ondergoed. Alvast een groot pluspunt!

Installatie verliep iets chaotischer (duits, weinig uitleg); maar eens alles geïnstalleerd is, is de software heel gebruiksvriendelijk:
- door het ingeven van je persoonlijke gegevens (lengte, gewicht, lengte stap) krijg je al snel persoonlijke weergave van je resultaten (wat bij heel wat andere stappentellers niet het geval is!)
- grafieken geven meteen een duidelijk beeld weer van hoeveel beweging je elke dag gehad hebt en tonen hoe rustig je op elk uur van de nacht geslapen hebt

Door een bijgeleverd 'armbandje' waarop de ViFit geschoven wordt, wordt je slaappatroon geregistreerd. Heel handig wanneer je meerdere nachten vergelijkt om een beeld te krijgen in wat voor 'blokken' je slaapt. Wel al eens 's nachts het apparaatje kwijt geraakt door - ik veronderstel - te woelig te slapen.

Door het gebruik van deze stappenteller en het meermaals per dag gewezen worden op aantal verbruikte kcal, afgelegde afstand en aantal gezette stappen, word je bewuster van bewegen en doe je - wanneer je je dagtotaal niet gehaald hebt - makkelijk een klein effortje bij op het einde van je werkdag. Iets waar je anders niet snel aan zou denken.

Dit product krijgt voor mij een hoge score; al zou ik het meten van het slaappatroon op een iets accuratere manier proberen op te lossen.

www.beautysquare.nl 23-04-2014 Product paar weken in bezit

Ik ontving deze stappenteller via IBood ter review.

De Medisana ViFit Activity Tracker is makkelijk in gebruik en zit comfortabel. Het is een handig hulpmiddel voor de fanatieke lopers en of hardlopers onder ons. Bij andere activiteiten dan normaal lopen, zoals fietsen is de stappenteller niet geschikt. Bij lopende activiteiten als traplopen werkt de stappenteller wel, maar is de calorie verbranding meter geen goede bron doordat voor traplopen andere inspanning nodig is dan voor lopen.

De stappenteller blijft een hulpmiddel, uiteindelijk moet je het zelf doen, maar het zet zeker aan tot extra beweging, met een beetje strijdlust in je zal je jezelf meer pushen om je bewegingsdoel te behalen.

De tracker heeft af en toe wat error’s. Wanneer je bijvoorbeeld heel langzaam loopt, slentert, dan worden de stappen niet geteld. En in vergelijking met een traploop fitness apparaat van Basic Fit wijkt de stappenteller zo'n 12% af van het fitness apparaat. (stappenteller heeft 12% minder stappen geteld dan het fitness apparaat)
Het is naar mijn mening beter dat de stappenteller te weinig stappen telt dan te veel(door een te lage drempelwaarde te hebben en op schokken te reageren), want meer lopen dan 'moet' is beter dan minder.
Over het algemeen ben ik alsnog tevreden over de betrouwbaarheid en is het best representatief wat betreft je bewegingsactiviteiten.

Verder heb ik de slaap activiteit meter vergeleken met een slaap cyclus app. Deze metingen kwamen erg overeen, dus daaruit denk ik dat ik wel mag concluderen dat ook dat onderdeel goed werkt.

Met extra hulpstukken kun je de tracker eventueel uitbreiden tot een nog breder meetinstrument, dus er is zeker ruimte voor uitbreiding.

Al met al een prima product.

Saenen 14-04-2014 Product paar weken in bezit

INHOUD DOOS
- Medisana ViFit activity tracker
- USB-kabel
- armband
- boekje -> http://www.medisana.de/out/pictures/media/79410_ViFit_QSG.pdf

INSTALLATIE
De installatie van de Medisana ViFit activity tracker is zeer eenvoudig. U downloadt een klein programmatje op de site van Medisana, vervolgens steekt u de activity tracker in de computer met behulp van de meegeleverde USB-kabel. Het programma zal u doorverwijzen naar de website waar u alles kan instellen, dit is allemaal zeer eenvoudig. Totaal duurt het 15 minuutjes, je hoeft helemaal niet veel van computers te kennen.

ONTWERP
De Medisana ViFit activity tracker kan je eenvoudig aan je broeksriem vastmaken. Een groot voordeel is dat het toestel dan niet zichtbaar is. Zo kan u in het geheim aan uw conditie werken. Ik ben er meerdere keren gaan joggen en eenmaal is hij zelfs in het water gevallen. Toen heb ik heb circa 5 minuten in het water laten liggen en het werkte zelfs in het water nog perfect dus het design is ook waterdicht (ik raad jullie niet aan om het toestel onder water te gebruiken!).

Nog enkele spec’s:
- Afmeting: ca. 5,8 x 2,1 x 1,5 cm
- Gewicht: ca. 11,5 gram

GEBRUIK
Met de één-knops-bediening is de Medisana ViFit activity tracker zeer eenvoudig in gebruik. Je kan makkelijk switchen in de aantal stappen, afgelegde afstand, verbrande calorieën, totale bewegingstijd, en het behaalde % van het dagelijkse bewegingsdoel. Het Hoogwaardig OLED-display zorgt bovendien voor een helder scherm. Je moet ook niet elke dag je gegevens synchroniseren want de activity tracker slaat de gegevens van de afgelopen 15 dagen op. Op de website staat vermeld dat de lithium-ion accu een gebruiksduur van 5 tot 7 dagen heeft. Ik heb het toestel enkele weken mogen testen en heb het nooit moeten herladen.

CONCLUSIE
Al jaren niet meer gesport wegens tijdsgebrek of angst voor het zweet? Dan is deze ViFit activity tracker zeker iets voor jou! Bovendien is het een activiteits- en Slaap-Tracker in-één! Een zeer compact apparaatje dat je motiveert om te bewegen.

Ik geef overal een 9. De reden hiervoor is omdat er altijd plaats is voor verbeteringen. Ook al zijn er momenteel geen negatieve puntjes!

enkele positieve punten die opvallen:
- geen polsbandje waardoor je het discreet kan gebruiken
- zeer stevig ontwerp
- makkelijk in gebruik en toch veel functies
- zeer lange gebruiksduur
- eenvoudige overdracht van de gegevens

MEER INFO
Kunnen jullie altijd vinden op de website van Medisana: http://www.medisana.nl/nl/Mobile+Health/ViFit+Activity+Tracker.html

Jan-Schrijver 12-04-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de ViFit Activity Tracker nu een week kunnen testen van Ibood en ben erg enthousiast van dit product geworden.
Ik heb nu een paar trackers, voornamelijk stappentellers, uitgeprobeerd en de tracker van Medisana bevalt me heel goed.

Na vrij intensief gebruik zie ik de volgende voordelen;

- Lange batterijduur,
- helder scherm,
- eenvoudige bediening op de tracker (je kunt enkel de voortgang aflezen en de slaapmeting activeren/de-activeren),
- de tracker blijft goed zitten waar je het ook bevestigd,
- het motiveert om te bewegen,
- opladen via de USB poort, geen gedoe met knoopcelbatterijen,
- je kunt de Tracker onopvallend gebruiken,
- goed persoonlijk instelbaar,
- overdracht van gegevens is heel eenvoudig.

Ik heb nog geen echte nadelen kunnen ontdekken.

Betrouwbaarheid krijgt 8 sterren omdat ik het niet kan controleren, maar er zeker wel vertrouwen in heb.
Je kunt de stap afstand aanpassen naar je lengte en dat kan bij andere Trackers niet.

Alles bij elkaar ben ik erg tevreden.

k_r_s 11-04-2014 Product paar weken in bezit

Ik was al heel lang op zoek naar een acitivity tracker en kon geen keuze maken. De één heeft dit, de ander dat. Via iBood kreeg ik de vifit activity tracker en was heel positief verrast! Heel makkelijk op te starten en in gebruik te nemen. Meet nauwkeurig en interessante dingen.

Ik ben klein (1.53m), maar doordat je de stapgrootte in kunt voeren, rekent hij toch nauwkeurig om naar afgelegde afstand.

Het enige jammere is dat hij 's nachts in een soort zakje voor om je pols moet om de slaap te kunnen registreren. Ik zou hem liever in een soort horloge willen hebben. En als hij dan ook nog een alarm af zou kunnen geven, zou het helemaal een geweldig product zijn.

Maar: ik ben er heel tevreden over!

yv88 06-04-2014 Product paar dagen in bezit

Medisana ViFit activity tracker

Inhoud doos:
- Activity tracker
- Usb kabel
- Soort van polsbandje.

Grootte:
iets groter dan een usb stick.

Gebruik:
Heel gemakkelijk in gebruik. Er zit een klein boekje bij waarin kort geschreven staat hoe het apparaatje werkt.
Je kunt je persoonlijke doelen invoeren en elke dag kijken of je deze behaald hebt.

De volgende dingen kun je meten:
- aantal stappen
- de hoeveelheid verbrande caloriën
- de hoeveelheid meters die je gelopen hebt
en de tijd die je daarover hebt gedaan om die stappen te zetten.

's nachts kun je hem instellen op 'slaapmodus' (door de enige knop 3sec in te drukken) en registreert het apparaat je activiteit in je slaap. Op welk punt in de nacht je beter hebt geslapen dan andere uren.

Al met al vind ik het een leuke gadget met voor deze prijs veel functies en gemakkelijk in gebruik.

olIpI 01-04-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Deze gesofistikeerde stappenteller heb ik via I-bood mogen testen. Het is de beste stappenteller die ik al ooit gebruikte. Stevig, gemakkelijk vast te maken en blijft stevig vastzitten. Heel eenvoudig in gebruik. Vrij accuraat, denk ik. Gegevens gemakkelijk over te zetten naar de website. Qua design ook een 10. De batterij is na 1 week nog altijd opgeladen. Slotsom: een prima koop!