LaCie Ethernet Disk mini - Home Edition

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LaCie Ethernet Disk mini - Home Edition op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

Jan van Arendonk 25-10-2009

Ik heb deze schijf nu 2 jaar. Ik ben er absoluut niet blij mee!
De voeding was na 1 jaar al defect, waardoor de schijf niks meer deed. Ik kreeg wel een nieuwe voeding thuisgestuurd van Lacie, dus dat was wel aardig. Een half jaar later was de schijf zelf defect. Niet meer te benaderen via netwerk kabel of usb. Via Lacie zo'n service chat gehad, maar dat leverde niet veel op, behalve frustratie. Ik heb de schijf nu ingeleverd bij het bedrijf waar ik hem gekocht heb. Zij gaven al aan dat er ontzettend veel Lacie schijven terugkwamen en dat de service beneden alle peil is. Ze konden ook geen reparatietermijn aangeven. Dus ik ben benieuwd hoe langt het duurt. Gelukkig had ik een back up van deze schijf, anders was ik alles kwijt geweest. Betrouwbaarheid is echt zeer slecht bij deze schijven. Wat mij ook opvalt is dat de schijf altijd bezig is (ratelen) terwijl er geen gebruik van wordt gemaakt.

Ik laat deze repareren en dan wordt het een extra netwerk station, waar niks belangrijks op komt te staan.

NOOIT meer een nieuwe Lacie!

Kasper77 23-08-2009

Inmiddels ongeveer een jaar in bezit. Dramatisch slecht product. Vaak geen verbinding, maakt rare geluiden en doet sinds 2 dagen helemaal niets meer. Ben niet van plan om heb weer (3e keer) te laten repareren.

Nooit meer LaCie!

Geert13 02-06-2009

Drive viel eerst steeds weg, en ging vervolgens geheel kapot. Het heeft Lacie 5 weken geduurd om dit te repareren. Na afloop was de drive een stuk betrouwbaarder en dacht ik dat ik tevreden was. Nu, na 11 maanden is de drive wederom gecrashed. Ook al zouden ze hem nu weer kunnen repareren, het vertrouwen als backup is weg. Lacie formatteert standaard de drive bij reparatie, dus ik ben in ieder geval weer alles kwijt. Niet echt een stabiel produkt dus.

Rosiba 05-02-2009

---------- update review ----------
Moet terugkomen op mijn eerder review. Zoals eerder is aangegeven heb ik mijnn klacht gemeld bij Lacie. Binnen één dag antwoord en binnen 2 dagen een nieuwe voeding gekregen. En....... het werkt nu goed.

---------- oude review 31-01-2009 ----------
Zeer ontevreden over deze netwerkschijf. Mijn klachten komen overeen met de eerder geschreven reviews. Niet kunnen benaderen van schijf etc. Mijn raad: koop dit niet! Zelf zal ik nooit meer iets kopen van Lacie.

Ook service is slecht. Ik heb een call gemaakt op internet. Nooit antwoord gekregen. De call is door Lacie verwijderd na 2 maanden als zijnde opgelost. Is dus niet waar!

Ik heb een klacht ingediend. Als eea niet goed wordt afgehandeld ga iok naar de verkoper. Uiteindelijk is deze verantwoordelijk voor het produkt.

rutger75 21-10-2008

Netwerk disk ongeveer 8 maanden in bezit. Regelmatig is de schijf niet benaderbaar en moet worden herstart. Laatste week helpt herstarten ook niet meer en krijg ik geen toegang meer tot alle bestanden die erop staan.
Ook een tijdlang gehad dat de schijf dag en nacht aan het ratelen was zonder dat hij benaderd werd.
Ik heb weinig vertrouwen meer in dit product en ga op zoek naar een alternatief!

Ruud van Gaal 12-10-2008

--- update review ---
Deze een tijd in bezit gehad; er draait Linux op om de disk te beheren, maar er zit geen foutcorrectie bij. Dus 1 schrijffout en je disk begint kuren te vertonen; na enige tijd doet-ie het niet meer, opnieuw opstarten, dan kan je even bij je data, maar valt de boel steeds sneller weg.
Support is er niet echt want ze formatteren je harddisk standaard (!). Ik heb een Linux machine in elkaar gezet, een harddiskcase eromheen en aan die computer gehangen en zo een disk check kunnen doen, waarna de schijf het weer deed. Nooit meer als netwerk schijf gebruikt want zo is het veel en veel te instabiel. Op 't randje van oplichting.

--- oude review 19-03-2008 ---
Niet bepaald een prima product. Na een stroomstoring (na 6 maanden in bezit) sloeg de harddisk na een tijdje af. Dat werd steeds erger; inmiddels doet-ie niets meer.
Daarvoor heb ik geprobeerd de drive te repairen, maar guess what; dat kan niet!
Er draait een Linuxje op, maar ze hebben er niets bij gedaan. Dus eenmaal een foutje op de harddisk, dan is format de enige optie. Als je 'm wil repareren, dan moet je de HD er uit halen en in een Linux computer hangen. Schiet niet bepaald op, plus dat je garantie dan meteen weg is.

Nooit meer wat van LaCie...

Jur66 14-09-2008

De installatie ging zeer eenvoudig. De instellingen zijn eenvoudig zoals het beheren wie toegang heeft tot welk deel van de schijf. De schijf wordt met 4 personen gedeeld en wordt direct vanuit een aantal applicaties aangeroepen. Dit gaat iets trager dan vanaf de eigen schijf maar dat heeft met het netwerk te maken.

In het begin wat problemen gehad met het wegvallen van de netwerkverbinding maar dat bleek aan de router te liggen.

Robertw_ned 30-07-2008

Heb de Lacie nu een kwartaal in bezit. Daarvan heb ik hem slechts 2 maanden kunnen gebruiken. Het apparaat verliest continue zijn verbinding. Na de laatste update hoopte ik op een verbetering, helaas niets.

Ray 24-03-2008

Na 6 maanden is mijn LaCie gecrashed! Schijf start niet meer op, maakt een tikkend geluid... Van de ene op de andere dag niet meer bereikbaar via mijn netwerk. Ticket aangemeld bij LaCie. Kan helaas alleen via mail. De helpdesk is telefonisch niet te bereiken. Nadat ik ruim 2 weken op een antwoord gewacht heb, heb ik de disk bij een plaatselijke computerwinkel voor data recovery aangeboden. Er viel helaas niets te vinden (behalve de Linux bestanden). De winkel kon helaas niets meer doen. Na ruim 3 weken kreeg ik vanuit LaCie een nieuwe voeding toegestuurd. Dit zou de oplossing moeten zijn. Vreemd, want de winkel kon softwarematig niets meer recoveren. Toch de nieuwe voeding aangesloten en tot mijn grote verbazing sloeg de schijf weer aan en was alle data weer beschikbaar!!! Gelijk backup gemaakt. Het vertrouwen is de LaCie is wel weg, Dus op zoek naar een nieuwe betrouwbare Netwerk diks.

BertVinci 23-02-2008

Hallo,

Ik heb deze schijf nu twee weken in mijn bezit.
De installatie was gemakkelijk, zonder veel omwegen en op een half uurtje was de klus dan ook geklaard.

De schijf is nu gelinkt aan een wireless modem en ik kan dus schrijven en lezen vanaf mijn desktop (via ethernet) en laptop (wireless). Ik beide gepad in de verkenner en kan ze dus net zoals een gewone harde schijf aansturen.

De snelheid ervan valt mee voor een gebruiker die de schijf als backup gebruikt, en om als centraal punt te gebruiken van documenten, excel sheets,... en zo meer. Dagelijks copieren van grote bestanden zou me lastiger vallen.

Ook vanaf de buitenwereld via een login op een website valt de schijf te besturen. De interface ervan valt reuze mee. Natuurlijk kan je niet met dezelfde snelheid files down- en uploaden maar (weer eens) indien een centrale werkplaats nodig hebt en niet teveel file transfers moet doen, is het een aanrader.

Ik heb nog geen ervaring om delen te sharen met familie of andere gebruikers maar de interface ziet er in ieder geval OK uit.

Voor mij een prima aankoop!

maus1975 17-01-2008

De specs zagen er heel goed uit! Snelle processor, dnla compatible voor m'n playstation 3, Twonky en een goede prijs. Alles leek veel belovend tot de installatie. Ik heb de hardeschijf niet aan de praat gekregen! De software die erbij geleverd wordt werkt niet goed. Op een gegeven moment moet hij verbinding maken met Lacie om een account aan te maken en daar gaat het mis, dit lukt niet. Ik heb van alles geprobeerd maar helaas. Tot slot heb ik om hulp gevraagd bij Lacie maar die hebben volgens mij geen mensen bij de helpdesk zitten. Na 2 weken op antwoord gewacht te hebben, heb ik hem maar weer naar de winkel gebracht. Heel jammer.