Tefal GC760D OptiGrill Elite XL GC760D contactgrill - Reviews

• Best Reviewed jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GC760D OptiGrill Elite XL GC760D contactgrill op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Alina 05-03-2024

ik raad aan

Ik raad de aankoop zeker aan!
Makkelijk te gebruiken. hoge kwaliteit. Het kookt echt "automatisch", het is vrijwel onmogelijk om het gerecht te bederven, goed ontwerp, doordacht ontwerp.

b********@l****** 27-02-2024

Snel slim makkelijk te gebruiken, en hoef je niet altijd bij zijn je weet wanneer bijna klaar is ...

l************@g******** 30-01-2024

I love it

I selected this grill because I do not know how to cook the meat so that it is delicious like in a restaurant. So far I have cooked chiken, hamburgers and haloumi cheese, they are delicious. It is easy to use, easy to clean and it grills very fast. That's why I give it a very good score.

Pluspunten

• easy to use
  • easy to clean
  • fast in grilling

Minpunten

• none so far

b*******@g******** 29-01-2024

Uitstekende grill, kookt vlees en groenten snel en lekker, gemakkelijk schoon te maken, snel op temperatuur, zeer handig touch-bedieningspaneel, grote keuze aan kookprogramma's

Albert 21-01-2024

De ultieme contactgrill!

Op aanraden van kennissen dit apparaat aangeschaft en werkelijk.. wat een aanvulling is dit op je keukenapparatuur. Werkelijk een kind kan de was doen. Duidelijk in stappen heerlijke gerechten prepareren. Het kan eenvoudig weg eigenlijk niet (meer) mislukken. En ja, het apparaat is groot, maar je hebt dan ook de keuze tussen de L en XL. Schaf aan welke je past. We hebben m nu zo’n 4 weken en al vele malen gebruikt. Met name het vlees is zo perfect zoals het er tussen vandaan komt en exact zoals is ingesteld. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit

Konstantins 19-01-2024

Beste grill tot nu toe

Ik was lang op zoek naar een goede grill om maaltijden te maken voor mijn werk en dat is gelukt. Het apparaat is relatief groot en je hebt wat tijd nodig tot de grill warm wordt maar dit zijn de enige twee minpunten die ik kan benoemen. Ik ben heel tevreden met OptiGrill Elite XL en ik raad dit aan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Aantal programma's
  • Grillassistent

Minpunten

• Groot
  • Voorwarmen duurt even

Tobias 19-12-2023

Zelfs voor de grootste kookkluns goed te gebruiken

Optigrill elite xl gekocht voor het bereiden van vleesproducten,
De hamburgers gingen erg goed, vlees bleef sappiger dan met de koekenpan en het was ook nog stukken sneller klaar.

Varkenshaas saté ging helaas wat minder, de marinade brandde erg aan, dit heb ik helaas ook in de koekenpan dus misschien toch af en toe draaien

Voor de rest is het nog proberen maar als het zo makkelijk en snel gaat als bij de hamburgers is het zeker een aanrader

Pluspunten

• Gaat allemaal automatisch
  • Geen extra boter of olie nodig

Minpunten

• Voor het goede wel het vlees in de gaten houden

z********@g******** 13-12-2023

Geweldige product!!

Het is een geweldig product, je kunt er allerlei soorten vlees en groenten mee grillen en het is bovendien gemakkelijk schoon te maken, ik raad het aan..

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaak
  • Snel toaster
  • Goede bakken

Lodia 29-11-2023

Zeker een Aanrader

Dit is een 5 Star High Tech Grill
Ik heb sinds 10 dagen in mijn bezit hij is echt een aanrader voor alle soorten kokkerellen .
Ik heb Chicken Tikka Masala gemaakt , Vis Tandoori , Kip Schntizel en diverse soorten groeten via Receptenboek ingeleverd met deze Grill.

Plus Punt: Simpel bediening (Digitaal)
Min Punt: Kort aansluiting Kabel

m*******@l****** 06-06-2023

Geweldige Grill

Wat is hij groot ;-)

Echt een aanrader voor de man/vrouw die van een lekker stuk vlees of vis houd. Je kan er met gemak 6 lekkere biefstukken op klaarmaken die aan het einde precies goed zijn!

Maar je heb ook in een mum van tijd drie heerlijke tosti's gemaakt en als je ze wat dichter bij elkaar legt gelijk 4 ;-).

Wij hebben met een gezien van 5 er veel plezier van het gaat snel en er komt een mooi bruin streepje op je vlees/vis/ tosti.

Voor een twee persoons huishouden is de gewone misschien een betere aanrader maar zijn er vaak meer dan 4 personen neem de XL.

Het programma wat het allemaal voor je uit handen neemt werkt prettig en wijst de weg vanzelf.

Echt een goede aanwinst voor ons gezin.

Tefal OptiGrill Elite XL GC760D Slimme contactgrill met gril assistent (gesponsord)

Pluspunten

• groot
  • maakt het allemaal zelf klaar en gaar
  • Komt een mooi bruin grill randje op je eten
  • bediening is super eenvoudig
  • stekker er in programma kiezen, lekker eten

Minpunten

• en wat te kort snoer
  • geen

b************@g******** 25-04-2023

Tefal optigrill Elite XL

Dit product nu een week in mijn bezit en om eerlijk te zijn overtreft het alle verwachtingen. Ik heb op verschillende site goed gekeken naar optigrill en ondanks dat deze toch aan de prijzige kant is bewust gekozen voor dit model. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Zalm, hamburgers, tosti's, gegrilde paprika, tomaten, kip, courgette kortom alles heeft al in de grill gelegen. Zelfs mijn kinderen kunnen nu eenvoudig dingen bereiden en zelf heerlijke tosti's, panini's maken.
Je legt het product op de optigrill plaat en deze rekent dan zelf uit hoelang het bakproces duurt. Als je weet hoelang het duurt voordat iets klaar is kun je zelf kiezen op welk moment je het product eruit haalt. Bijvoorbeeld als je bieflapje kiest: bij het 1e beltoontjes is het nog rauw- bij het 2e beltoontjes is het medium en bij de 3e beltoon is het weldone.

Ik gebruik de Tefal OptiGrill Elite XL dagelijks het is echt een aanrader. Houd er wel rekening mee dat het apparaat vrij groot is en dat het snoer vrij kort is.
Overtuig jezelf en twijfel niet om deze Tefal te kopen; je krijgt er geen moment spijt van.

Rozemarijn 28-11-2020

Lekker Optigrillen

De Optigrill is vrij groot van formaat en weegt ook wel wat. Wij hebben er een vaste plek voor gevonden. Voordeel van gewicht is dat ie niet snel verschuift. Voordeel van de grootte is dat je er ook daadwerkelijk genoeg ingrediënten op kan leggen om met meerdere mensen van te eten! Het vaste plekje is ideaal om de grill ook vaker te gebruiken, ipv weggestopt in een kast. We hebben al heerlijke panini’s gemaakt. Voorheen moesten we de oven voorverwarmen, stokbrood afbakken en daarna beleggen en nogmaals de oven in. Dan was de kaas wel gesmolten maar krijg je geen grill rooster op je brood natuurlijk. Nu wel, en alles in 1 handeling. Heerlijk!! Elk weekend smullen wij nu van luxe panini’s. De platen kunnen daarna in de vaatwasser, maar als ze nauwelijks vies zijn, neem je ze ook makkelijk even met de hand af zodat je de platen dezelfde dag voor iets anders nog kan gebruiken. Bv groente grillen voor bij het avondeten of heerlijke hamburgers! Het vet lekt in het afvoer bakje, dus een stuk gezonder dan in een pan bakken. Wij genieten echt van onze Optigrill!!

BLW1975 27-11-2020

Super gril met veel mogelijkheden

Het is een super gril, extra groot zodat je meer ineens kunt bakken. Geprogrammeerde mogelijkheden, het apparaat meet de dikte van het product en kiest daarbij het juiste programma. Echt super handig, er gaat een piepje als het klaar is.
De gril platen kunnen er makkelijk uitgehaald worden om af te wassen (ook vaatwasser) en er zit een grote vet opvang bak onder die makkelijk uitneembaar is.

Pluspunten

• Groot
  • Uitneembare platen
  • Grote opvang
  • Keuze menu

Minpunten

• Kort snoer

Natalie 24-11-2020

Fijne grill voor vlees, vis en tosti!

Ik mag deze grill testen en hij bevalt heel goed. Veel keuze uit de menu's voor vlees en vis bereiding. Ook de tosti's komen er goef uit. Alleen de bereiding van zelf belegde baguettes verloopt wisselend. Het apparaat plet als t ware het product en hierdoor gaat de bovenkant weleens los. Het apparaat is door het aparte lekbakje heel makkelijk schoon te maken. Alle sappen lopen in te lekbakje. De grillplaat haal je er zo uit om ze schoon te maken. Ik denk dat het voor de bereiding van vlees voor wat grotere gezelschappen ook heel handig is. Je zou er tot 8 stukken vlees op kunnen bereiden. Als er corona voorbij is kan ik dit proberen.

Pluspunten

• Veel keuze in bereiding

Minpunten

• Kort snoer

Fox76 22-11-2020

Grote Fan

Voor ons een ideaal apparaat wat wij dagelijks gebruiken voor allerlei etenswaren.
Het is in het begin wel wennen hoe je je biefstuk, je groente en allerlei andere etenswaren kan bereiden.
Na een aantal keren gedaan te hebben vind je je ideale bereidingstijd.
Het is een aanwinst voor onze keuken.
Ben blij dat we het mochten testen.

Pluspunten

• Grote grill oppervlak
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Voorverwarmen duurt lang

joke 21-11-2020

Prachtige grill met veel mogelijkheden

Ik ben zeer tevreden over deze grill. Je hebt door de verschillende programma’s veel keuze. Bijvoorbeeld vlees, kip, groente of een tosti. Er komt een mooie grillpatroon op hetgeen wat je grillt. Dit staat erg leuk als presentatie.
Er is voldoende ruimte voor een maaltijd voor 4 personen.
De grill warmt op, dit duurt wel even maar daarna zie je het gemak waarmee je stuk zalm perfect wordt gegrild
De grillplaten zijn gemakkelijk te verwijderen en te reinigen.
Een klein minpunt vind ik het korte snoer.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kort snoer
  • Opwarmtijd

Esther175 20-11-2020

Tefal OptiGrill Elite XL

Wat een prachtig apparaat om te zien! De grill is vrij groot van formaat awaardoor er voldoende plek is om voor 4 personen vlees/vis te bereiden. Doordat de grill behoorlijk van formaat is, blijft het apparaat hier niet op het aanrecht staan en heeft het een plekje nodig in de kast wanneer deze niet gebruik wordt. De grillplaten kunnen in de vaatwasser wat een groot gemak is. Daarlangs voelt het apparaat heel degelijk aan; geen rammeltjes of zwakke onderdelen! De snoer is wat mij betreft wat kort, deze had voor het gebruikersgemak wat langer mogen zijn.
Bij de grill zit een uitgebreide handleiding wat ook nodig is vanwege de vele functies en mogelijkheden wat deze grill heeft; voor iedereen wat wils! Het apparaat heeft verschillende programma’s waarbij de grill eerst opwarmt voordat het product onder de grill kan. Daarna kan bij diverse etenswaren aangegeven worden wat de gaarheid van het product moet zijn, wanneer het etenswaar onder de grill ligt meet het apparaat de dikte waarna een tijd aangegeven wordt op de grill hoelang het duurt voordat de gewenste garing is bereikt. Middels het schermpje in het handvat wordt goed weergegeven hoelang de bereiding nog duurt zodat hiermee rekening gehouden kan worden. Tussendoor de etenswaren tussen de grill leggen (voordat deze is opgewarmd) lukt niet want dan geeft de grill melding dat de voeding er weer tussenuit gehaald moet worden. De grillplaten lopen wat schuin af waardoor eventuele sappen goed onder de grill uit kan lopen in het daarvoor bestemde opvangbakje. Doordat deze wat schuin loopt glijden sommige groentes wat van de plaat af dus dan is snel sluiten van de grill nodig. Doordat het apparaat zo robuust en stevig is, is de grill ook zwaar. Hierdoor wordt vlees/vis naar mijn zin soms wat te plat gedrukt. Verschillende groentes bereid onder de grill, dit ging goed! Met name de paprika’s smaakte fantastisch!

Pluspunten

• Mooi robuust apparaat
  • Vele instellingsmogelijkheden
  • Grote grill met veel ruimte

Minpunten

• Prijs
  • Korte snoer
  • Naar mijn mening een te zware bovengrill
  • Opwarmen duurt lang

Robin19855 20-11-2020

Tefal GC760D OptiGrill Elite XL

Wat ik over de Tefal OptiGrill Elite XL kan zeggen? Na het uitpakken was ik half in shock wat een robuust mooi stukje technologie. Na de volgende verrassing wanneer je de grill aansluit en allemaal teksten/icoontjes tevoorschijn ziet komen toch maar even naar het instructie boekje gelezen. Wat de grill allemaal kan is ongekend. Ben overgestapt vaneen kleine tosti grill met de 2 opties. Stand : Tosti niet goed of stand 2: zwart. Gisteravond meteen een hamburger tosti gemaakt. Na het instellen dat je een tosti wilt maken. Warmt de grill eerst op naar de ideale temperatuur. Na een akoestisch signaal plaatste ik de tosti's en begon de diktemeting. Hierna bepaalde hij de duur en gaf in stappen aan met ook weer een akoestisch geluid hoever de tosti is. Echt ongekend hoe nauwkeurig dit gebeurt. De tweede ronde ben ik lui op de bank gaan zitten en wachten ik de twee piepjes af die de juiste gaarheid aangaf. Ook een biefstuk geprobeerd. Hiervoor had ik weinig vertrouwen in een gril pan en al helemaal niet voor een stuk biefstuk. Het resultaat was perfect. De juiste stand gekozen. De grill bepaalt de dikte en hoelang hij erop moet. Juiste moment afgewacht wat de grill aangeeft. Wat een genot om mee te werken! Wat een beest van een machine en wat het resultaat mooi! Van te voren zei mijn vrouw die grill komt niet vast op het aanrecht te staan maar na van 3 gasten alle 3 een compliment te hebben gekregen hoe mooi hij is laten we hem als eye catcher staan. Een pareltje!

• Gebruiksgemak
  • Resultaten

Dree 20-11-2020

Grote grillplaten

Wat een super mooi apparaat. Hij staat standaard in de keuken. Erg makkelijk in gebruik en ook alles kan in de vaatwasser.
Na gebruik is het wel zaak dat je goed tussen de groefjes schoon maakt!

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • mooi display

Minpunten

• kort snoer
  • geluiden niet aan te passen
  • erg duur

Tharico 20-11-2020

Perfect!

Zeer mooi apparaat en werkt echt heel erg makkelijk
Zeer duidelijke handleiding,
En een makkelijke manier van instellen.
Met deze opti grill kan het naar mijn idee bijna niet mislukken.

Pluspunten

• Groote

Minpunten

• Gewicht

Rick0509 19-11-2020

Word hiermee de ultieme Grillmeister! Weg met de BBQ!

Wat een groot apparaat! Je kunt er echt veel op kwijt, maar ik zou het niet op het aanrecht laten staan want daar neemt het te veel ruimte voor in beslag. Ik ben de kleinere grills ook gewend natuurlijk.

De eerste indrukken van de handleiding en het bijgeleverde receptenboekje zijn heel erg goed. Van vlees tot vis naar simpelweg tosti's maken, je kan het hier allemaal mee. Er zit een dikte-meter op, die ziet hoe dik je (bijvoorbeeld) stuk vlees is. De grill weet dan precies hoe lang je het moet bakken om bijvoorbeeld een medium-rare biefstuk te krijgen. Ook zit er een erg handige 'bevroren vlees' functie op, het apparaat houdt daar gewoon rekening mee en laat het stuk vlees eerst rustig ontdooien en gaat dan vol aan het bakken. Maar de allerleukste feature tot nu toe vind ik dat je de grill duidelijke 'grillsporen' op je vlees/vis kunt laten achterlaten. het voegt aan de smaak eigenlijk niks toe maar de presentatie van je gerecht schiet zo 100% de lucht in.

De dagen die hierop volgden hebben we meerdere gerechten gemaakt, van vis tot aan vlees en van tosti's tot aan groenten. We hebben afgewisseld met bevroren producten en verse producten. Alles kwam er goed uit zoals wij het wilden. Ook die mooie grillstrepen, ik kan daar niet over uitgepraat raken :). Ook is het geweldig dat de platen vaatwasser-bestendig zijn maar ook erg gemakkelijk af te wassen zijn. Toch zijn er wel wat verbeterpuntjes:

- Het snoer van het apparaat, als deze 10/20 centimeter langer was dan had deze onder de afzuigkap gepast, nu moest ik het er nét naast hebben staan, jammer!
- Het voorverwarmen duurt relatief lang. Tip is wel om daar als aller aller eerste mee te beginnen en dan pas je gerecht voor te bereiden
- Bij het bereiken van élke kookcyclus krijg je een geluidssignaal, dus zowel rare, medium rare, medium, well done etc., ook al wil je een steak well done hebben. Ik zou al deze signalen willen dempen totdat het uiteindelijk gekozen cyclus bereikt is. Die optie mis ik hier op
- Apparaat is relatief groot dus niet heel geschikt om op het aanrecht te laten staan

Al met al zal ik deze grill zeker aanraden, vooral als de Kerstdagen er aan komen. Je kunt er zo ongelooflijk veel mee, van groenten tot hamburgers, van tosti's tot steaks. De machine oogt strak en solide en misstaat niet op je aanrecht.

Pluspunten

• Groot grilloppervlakte
  • Handige grillassistent

Minpunten

• Kort stroomsnoer
  • Niet geschikt voor een kleine aanrecht

migriend 19-11-2020

Als je de prijs even weglaat, is dit een geweldig apparaat. Het gaat allemaal vanzelf. Of je nou een stukje vlees wil grillen, zo uit de vriezer vandaan een tostini wil bereiden, tot aan stukjes paprika aan toe, het werkt fantastisch. Het instellen is zo gebeurd, verder gaat het vanzelf. Het apparaat gaat eerst voorverwarmen en dan gaat er een piepje dat het product onder de gril kan. Vervolgens kan je dan kiezen in welke mate je het gegrillt wilt hebben. Wat ik jammer vind, is dat er gekozen is voor een kort snoer en de prijs is tamelijk hoog. Maar al met al zeker een aanrader!

Pluspunten

• alles gaat vanzelf

Minpunten

• erg duur
  • kort snoer
  • groot apparaat

Thomas 18-11-2020

Professionele grill

Het is niet de goedkoopste grill, maar wel 1 met de veel opties. Door de slimme voor geprogrammeerde standen krijg je perfect gegaard vlees van de grill, Precies zoals jij het lekker vind. Na de diktemeting kan je bij rundvlees de gaarheid aangeven, bij Varken en Kip is dit niet mogelijk. Er zitten zeer veel standen op voor vlees, groente, vis, aardappels en tosti's. Maar je zou er ook voor kunnen kiezen om een handmatige bereiding te kiezen. De grillplaten zijn goed schoon te maken doordat je ze los kan klikken. Na een lange opwarm periode en krijg je wel vrij snel je vlees gaar van de grill af, dus hier moet je wel even rekening mee houden.

verder is het apparaat wel zwaar en groot. Maat dit maakt het direct ook heel degelijk.

Pluspunten

• Perfect vlees
  • Knapperige tosti
  • Handig display
  • goed schoon te maken

Minpunten

• groot
  • zwaar
  • langzaam warm

Natasjaj 18-11-2020

Geweldig apparaat

Wat een mooi groot apparaat met een professionele uitstraling welke niet zal misstaan op uw aanrecht
Makkelijke bediening, na het opwarmen berekend hij de dikte van de ingrediënten voor de bereidingstijd. Indien gewenst maakt hij grilstrepen op je vlees, dmv piepjes geeft hij aan wanneer je gerecht klaar is. Er passen tot wel acht hamburgers tegelijk in.
Deze grill is zeer zeker een aanrader.

Pluspunten

• Grootte
  • Handig in gebruik
  • Prachtig design
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Zwaar
  • Kort snoer

Cheyenne 18-11-2020

Top apparaat!

Ik heb het apparaat nu een paar weken in huis. De afgelopen weken hebben we veel verschillende opties gebruikt (biefstuk, kip, groente, tosti) en iedere keer komt het eten perfect uit de grill. De grill regelt zelf de temperatuur en de bereidingstijd. Verder geeft het display aan hoeveel langer het eten erin moet als je het meer gegrilld wilt hebben. Echt ideaal. En na gebruik klik je het bakje en de bakplaten los en kan alles zo de vaatwasser in. Echt heel fijn!

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • Duidelijk display
  • Veel verschillende opties

Minpunten

• Korte kabel