Tefal OptiGrill Elite XL GC760D Slimme contactgrill met grillassistent - Reviews

Best Reviewed nov 2020 Tefal OptiGrill Elite XL GC760D Slimme contactgrill met grillassistent
Best Reviewed - november 2020
Type/soort
contactgrill
Kleur(en)
zwart
Diepte
34,30 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal OptiGrill Elite XL GC760D Slimme contactgrill met grillassistent op Kieskeurig.nl.

9,1

Rozemarijn 28-11-2020

Lekker Optigrillen

Geschreven voor: Tefal OptiGrill Elite XL GC760D Slimme contactgrill met grillassistent

De Optigrill is vrij groot van formaat en weegt ook wel wat. Wij hebben er een vaste plek voor gevonden. Voordeel van gewicht is dat ie niet snel verschuift. Voordeel van de grootte is dat je er ook daadwerkelijk genoeg ingrediënten op kan leggen om met meerdere mensen van te eten! Het vaste plekje is ideaal om de grill ook vaker te gebruiken, ipv weggestopt in een kast. We hebben al heerlijke panini’s gemaakt. Voorheen moesten we de oven voorverwarmen, stokbrood afbakken en daarna beleggen en nogmaals de oven in. Dan was de kaas wel gesmolten maar krijg je geen grill rooster op je brood natuurlijk. Nu wel, en alles in 1 handeling. Heerlijk!! Elk weekend smullen wij nu van luxe panini’s. De platen kunnen daarna in de vaatwasser, maar als ze nauwelijks vies zijn, neem je ze ook makkelijk even met de hand af zodat je de platen dezelfde dag voor iets anders nog kan gebruiken. Bv groente grillen voor bij het avondeten of heerlijke hamburgers! Het vet lekt in het afvoer bakje, dus een stuk gezonder dan in een pan bakken. Wij genieten echt van onze Optigrill!!

BLW1975 27-11-2020

Super gril met veel mogelijkheden

Het is een super gril, extra groot zodat je meer ineens kunt bakken. Geprogrammeerde mogelijkheden, het apparaat meet de dikte van het product en kiest daarbij het juiste programma. Echt super handig, er gaat een piepje als het klaar is.
De gril platen kunnen er makkelijk uitgehaald worden om af te wassen (ook vaatwasser) en er zit een grote vet opvang bak onder die makkelijk uitneembaar is.

Pluspunten

• Groot
  • Uitneembare platen
  • Grote opvang
  • Keuze menu

Minpunten

• Kort snoer

Natalie 24-11-2020

Fijne grill voor vlees, vis en tosti!

Ik mag deze grill testen en hij bevalt heel goed. Veel keuze uit de menu's voor vlees en vis bereiding. Ook de tosti's komen er goef uit. Alleen de bereiding van zelf belegde baguettes verloopt wisselend. Het apparaat plet als t ware het product en hierdoor gaat de bovenkant weleens los. Het apparaat is door het aparte lekbakje heel makkelijk schoon te maken. Alle sappen lopen in te lekbakje. De grillplaat haal je er zo uit om ze schoon te maken. Ik denk dat het voor de bereiding van vlees voor wat grotere gezelschappen ook heel handig is. Je zou er tot 8 stukken vlees op kunnen bereiden. Als er corona voorbij is kan ik dit proberen.

Pluspunten

• Veel keuze in bereiding

Minpunten

• Kort snoer

Fox76 22-11-2020

Grote Fan

Voor ons een ideaal apparaat wat wij dagelijks gebruiken voor allerlei etenswaren.
Het is in het begin wel wennen hoe je je biefstuk, je groente en allerlei andere etenswaren kan bereiden.
Na een aantal keren gedaan te hebben vind je je ideale bereidingstijd.
Het is een aanwinst voor onze keuken.
Ben blij dat we het mochten testen.

Pluspunten

• Grote grill oppervlak
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Voorverwarmen duurt lang

joke 21-11-2020

Prachtige grill met veel mogelijkheden

Ik ben zeer tevreden over deze grill. Je hebt door de verschillende programma’s veel keuze. Bijvoorbeeld vlees, kip, groente of een tosti. Er komt een mooie grillpatroon op hetgeen wat je grillt. Dit staat erg leuk als presentatie.
Er is voldoende ruimte voor een maaltijd voor 4 personen.
De grill warmt op, dit duurt wel even maar daarna zie je het gemak waarmee je stuk zalm perfect wordt gegrild
De grillplaten zijn gemakkelijk te verwijderen en te reinigen.
Een klein minpunt vind ik het korte snoer.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kort snoer
  • Opwarmtijd

Esther175 20-11-2020

Tefal OptiGrill Elite XL

Wat een prachtig apparaat om te zien! De grill is vrij groot van formaat awaardoor er voldoende plek is om voor 4 personen vlees/vis te bereiden. Doordat de grill behoorlijk van formaat is, blijft het apparaat hier niet op het aanrecht staan en heeft het een plekje nodig in de kast wanneer deze niet gebruik wordt. De grillplaten kunnen in de vaatwasser wat een groot gemak is. Daarlangs voelt het apparaat heel degelijk aan; geen rammeltjes of zwakke onderdelen! De snoer is wat mij betreft wat kort, deze had voor het gebruikersgemak wat langer mogen zijn.
Bij de grill zit een uitgebreide handleiding wat ook nodig is vanwege de vele functies en mogelijkheden wat deze grill heeft; voor iedereen wat wils! Het apparaat heeft verschillende programma’s waarbij de grill eerst opwarmt voordat het product onder de grill kan. Daarna kan bij diverse etenswaren aangegeven worden wat de gaarheid van het product moet zijn, wanneer het etenswaar onder de grill ligt meet het apparaat de dikte waarna een tijd aangegeven wordt op de grill hoelang het duurt voordat de gewenste garing is bereikt. Middels het schermpje in het handvat wordt goed weergegeven hoelang de bereiding nog duurt zodat hiermee rekening gehouden kan worden. Tussendoor de etenswaren tussen de grill leggen (voordat deze is opgewarmd) lukt niet want dan geeft de grill melding dat de voeding er weer tussenuit gehaald moet worden. De grillplaten lopen wat schuin af waardoor eventuele sappen goed onder de grill uit kan lopen in het daarvoor bestemde opvangbakje. Doordat deze wat schuin loopt glijden sommige groentes wat van de plaat af dus dan is snel sluiten van de grill nodig. Doordat het apparaat zo robuust en stevig is, is de grill ook zwaar. Hierdoor wordt vlees/vis naar mijn zin soms wat te plat gedrukt. Verschillende groentes bereid onder de grill, dit ging goed! Met name de paprika’s smaakte fantastisch!

Pluspunten

• Mooi robuust apparaat
  • Vele instellingsmogelijkheden
  • Grote grill met veel ruimte

• Korte snoer
  • Naar mijn mening een te zware bovengrill
  • Opwarmen duurt lang

Robin19855 20-11-2020

Tefal GC760D OptiGrill Elite XL

Wat ik over de Tefal OptiGrill Elite XL kan zeggen? Na het uitpakken was ik half in shock wat een robuust mooi stukje technologie. Na de volgende verrassing wanneer je de grill aansluit en allemaal teksten/icoontjes tevoorschijn ziet komen toch maar even naar het instructie boekje gelezen. Wat de grill allemaal kan is ongekend. Ben overgestapt vaneen kleine tosti grill met de 2 opties. Stand : Tosti niet goed of stand 2: zwart. Gisteravond meteen een hamburger tosti gemaakt. Na het instellen dat je een tosti wilt maken. Warmt de grill eerst op naar de ideale temperatuur. Na een akoestisch signaal plaatste ik de tosti's en begon de diktemeting. Hierna bepaalde hij de duur en gaf in stappen aan met ook weer een akoestisch geluid hoever de tosti is. Echt ongekend hoe nauwkeurig dit gebeurt. De tweede ronde ben ik lui op de bank gaan zitten en wachten ik de twee piepjes af die de juiste gaarheid aangaf. Ook een biefstuk geprobeerd. Hiervoor had ik weinig vertrouwen in een gril pan en al helemaal niet voor een stuk biefstuk. Het resultaat was perfect. De juiste stand gekozen. De grill bepaalt de dikte en hoelang hij erop moet. Juiste moment afgewacht wat de grill aangeeft. Wat een genot om mee te werken! Wat een beest van een machine en wat het resultaat mooi! Van te voren zei mijn vrouw die grill komt niet vast op het aanrecht te staan maar na van 3 gasten alle 3 een compliment te hebben gekregen hoe mooi hij is laten we hem als eye catcher staan. Een pareltje!

• Gebruiksgemak
  • Resultaten

Dree 20-11-2020

Grote grillplaten

Wat een super mooi apparaat. Hij staat standaard in de keuken. Erg makkelijk in gebruik en ook alles kan in de vaatwasser.
Na gebruik is het wel zaak dat je goed tussen de groefjes schoon maakt!

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • mooi display

Minpunten

• kort snoer
  • geluiden niet aan te passen
  • erg duur

Tharico 20-11-2020

Perfect!

Zeer mooi apparaat en werkt echt heel erg makkelijk
Zeer duidelijke handleiding,
En een makkelijke manier van instellen.
Met deze opti grill kan het naar mijn idee bijna niet mislukken.

Pluspunten

• Groote

Minpunten

• Gewicht

Rick0509 19-11-2020

Word hiermee de ultieme Grillmeister! Weg met de BBQ!

Wat een groot apparaat! Je kunt er echt veel op kwijt, maar ik zou het niet op het aanrecht laten staan want daar neemt het te veel ruimte voor in beslag. Ik ben de kleinere grills ook gewend natuurlijk.

De eerste indrukken van de handleiding en het bijgeleverde receptenboekje zijn heel erg goed. Van vlees tot vis naar simpelweg tosti's maken, je kan het hier allemaal mee. Er zit een dikte-meter op, die ziet hoe dik je (bijvoorbeeld) stuk vlees is. De grill weet dan precies hoe lang je het moet bakken om bijvoorbeeld een medium-rare biefstuk te krijgen. Ook zit er een erg handige 'bevroren vlees' functie op, het apparaat houdt daar gewoon rekening mee en laat het stuk vlees eerst rustig ontdooien en gaat dan vol aan het bakken. Maar de allerleukste feature tot nu toe vind ik dat je de grill duidelijke 'grillsporen' op je vlees/vis kunt laten achterlaten. het voegt aan de smaak eigenlijk niks toe maar de presentatie van je gerecht schiet zo 100% de lucht in.

De dagen die hierop volgden hebben we meerdere gerechten gemaakt, van vis tot aan vlees en van tosti's tot aan groenten. We hebben afgewisseld met bevroren producten en verse producten. Alles kwam er goed uit zoals wij het wilden. Ook die mooie grillstrepen, ik kan daar niet over uitgepraat raken :). Ook is het geweldig dat de platen vaatwasser-bestendig zijn maar ook erg gemakkelijk af te wassen zijn. Toch zijn er wel wat verbeterpuntjes:

- Het snoer van het apparaat, als deze 10/20 centimeter langer was dan had deze onder de afzuigkap gepast, nu moest ik het er nét naast hebben staan, jammer!
- Het voorverwarmen duurt relatief lang. Tip is wel om daar als aller aller eerste mee te beginnen en dan pas je gerecht voor te bereiden
- Bij het bereiken van élke kookcyclus krijg je een geluidssignaal, dus zowel rare, medium rare, medium, well done etc., ook al wil je een steak well done hebben. Ik zou al deze signalen willen dempen totdat het uiteindelijk gekozen cyclus bereikt is. Die optie mis ik hier op
- Apparaat is relatief groot dus niet heel geschikt om op het aanrecht te laten staan

Al met al zal ik deze grill zeker aanraden, vooral als de Kerstdagen er aan komen. Je kunt er zo ongelooflijk veel mee, van groenten tot hamburgers, van tosti's tot steaks. De machine oogt strak en solide en misstaat niet op je aanrecht.

Pluspunten

• Groot grilloppervlakte
  • Handige grillassistent

Minpunten

• Kort stroomsnoer
  • Niet geschikt voor een kleine aanrecht

migriend 19-11-2020

Fijn apparaat

Als je de prijs even weglaat, is dit een geweldig apparaat. Het gaat allemaal vanzelf. Of je nou een stukje vlees wil grillen, zo uit de vriezer vandaan een tostini wil bereiden, tot aan stukjes paprika aan toe, het werkt fantastisch. Het instellen is zo gebeurd, verder gaat het vanzelf. Het apparaat gaat eerst voorverwarmen en dan gaat er een piepje dat het product onder de gril kan. Vervolgens kan je dan kiezen in welke mate je het gegrillt wilt hebben. Wat ik jammer vind, is dat er gekozen is voor een kort snoer en de prijs is tamelijk hoog. Maar al met al zeker een aanrader!

Pluspunten

• alles gaat vanzelf

Minpunten

• erg duur
  • kort snoer
  • groot apparaat

Thomas 18-11-2020

Professionele grill

Het is niet de goedkoopste grill, maar wel 1 met de veel opties. Door de slimme voor geprogrammeerde standen krijg je perfect gegaard vlees van de grill, Precies zoals jij het lekker vind. Na de diktemeting kan je bij rundvlees de gaarheid aangeven, bij Varken en Kip is dit niet mogelijk. Er zitten zeer veel standen op voor vlees, groente, vis, aardappels en tosti's. Maar je zou er ook voor kunnen kiezen om een handmatige bereiding te kiezen. De grillplaten zijn goed schoon te maken doordat je ze los kan klikken. Na een lange opwarm periode en krijg je wel vrij snel je vlees gaar van de grill af, dus hier moet je wel even rekening mee houden.

verder is het apparaat wel zwaar en groot. Maat dit maakt het direct ook heel degelijk.

Pluspunten

• Perfect vlees
  • Knapperige tosti
  • Handig display
  • goed schoon te maken

Minpunten

• groot
  • zwaar
  • langzaam warm

Natasjaj 18-11-2020

Geweldig apparaat

Wat een mooi groot apparaat met een professionele uitstraling welke niet zal misstaan op uw aanrecht
Makkelijke bediening, na het opwarmen berekend hij de dikte van de ingrediënten voor de bereidingstijd. Indien gewenst maakt hij grilstrepen op je vlees, dmv piepjes geeft hij aan wanneer je gerecht klaar is. Er passen tot wel acht hamburgers tegelijk in.
Deze grill is zeer zeker een aanrader.

Pluspunten

• Grootte
  • Handig in gebruik
  • Prachtig design
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Zwaar
  • Kort snoer

Cheyenne 18-11-2020

Top apparaat!

Ik heb het apparaat nu een paar weken in huis. De afgelopen weken hebben we veel verschillende opties gebruikt (biefstuk, kip, groente, tosti) en iedere keer komt het eten perfect uit de grill. De grill regelt zelf de temperatuur en de bereidingstijd. Verder geeft het display aan hoeveel langer het eten erin moet als je het meer gegrilld wilt hebben. Echt ideaal. En na gebruik klik je het bakje en de bakplaten los en kan alles zo de vaatwasser in. Echt heel fijn!

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • Duidelijk display
  • Veel verschillende opties

Minpunten

• Korte kabel

ivo huijnen 17-11-2020
  • Product gekregen

Wat een super contactgrill

we hebben de optigrill nu enkele weken in ons bezit en gebruiken hem vaker dan de oude. Deze heeft veel meer functies en is veel sneller. We hebben al diverse gerechten gemaakt die we normaal in de pan maken. het vlees droogt ook niet uit in de contactgrill

Pluspunten

• kookoppervlak
  • snelheid
  • schoonmaken

Minpunten

• gewicht

Bas Huizing 17-11-2020

Prachtige grill

Het design en de uitstraling van de grill is indrukwekkend. Uiteraard ook door het formaat staat er een indrukwekkende machine op het aanrechtblad. Het grillen van een goed stuk vlees is kinderspel geworden met de OptiGrill Elite XL. Type vlees instellen en kiezen hoe het doorbakken moet worden, meer hoef je niet te doen. Er kan zelfs bevroren vlees in geplaatst worden (even knop indrukken dat het bevroren is uiteraard), waarna het vlees er ook weer perfect uit komt. Tosti's zijn uiteraard ook geen enkel probleem en worden perfect verwarmd. Al met al een zeer goede uitbreiding in de keuken Het schoonmaken van de platen gaat zeer eenvoudig met heet water en een spons of in de afwasmachine.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • makkelijk schoon te maken
  • prachtig design
  • groot

Ronald 17-11-2020

Goede grill met constante bakresultaten

Dankzij de programma's is het voor iedereen mogelijk om een perfect stukje vlees te krijgen. Ook als je een bevroren stuk vlees hebt, heeft de grill daar een speciale stand voor en met de grillstrepen functie lijkt het net alsof het uit een professionele keuken komt.

Je kan genoeg hamburgers/saté stokjes en andere soorten vlees kwijt op het grote formaat van de bakplaten. Dit maakt het geschikt voor grote(re) gezinnen of gezelschappen.

De programma's zorgen dus elke keer voor dezelfde kwaliteit van je gerecht. Zo zijn er voor meer dingen speciale programma's, zoals voor groenten en vis. Aangezien wij echte vleeseters zijn hebben we die nog niet geprobeerd.

Uiteraard is er ook voor tosti's een programma. Ook deze meet de dikte van je tosti en je kan aangeven hoe je ze wilt hebben. Dit varieert van licht getoast (nog wat taaiheid in het midden) tot knapperig... En dat is dan ook echt knapperig. Door het ontwerp van de klep kan je er ook zonder problemen een panini tussen de platen krijgen. De dikte is geen probleem voor deze grill.

Schoonmaken is geen probleem, de platen laten zich eenvoudig verwijderen en schoonmaken. Dit kan met de hand of in de vaatwasser. Het meegeleverde opvangbakje doet wat de naam doet vermoeden, het vangt het vet op en ook deze is eenvoudig schoon te maken en mag ook in de vaatwasser.

Wel zijn er een aantal nadelen. Het voorverwarmen duurt vrij lang. Het voedingssnoer is slechts 70 cm waardoor je niet echt veel vrijheid hebt in het plaatsen. Ook door het gewicht van de bovenste plaat + bedieningspaneel worden sommige gerechten nogal plat gedrukt. De bovenste plaat kan je niet vastzetten op een bepaalde hoogte waardoor het maken van bijv een cheeseburger erg lastig is.

Maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Deze grill is echt een aanrader. Supermakkelijk in gebruik en constante kwaliteit van gerechten.

Pluspunten

• Het grote formaat
  • Automatische grillprogramma's
  • Schoonmaken is makkelijk
  • Constante kwaliteit van de gerechtenb

Minpunten

• Korte voedingskabel
  • Klep kan niet op hoogte vastgezet worden
  • Hoge prijs

annemarie2u 16-11-2020

Prachtige grill!

Een fantastisch luxe grill die zijn werk perfect verricht.
Liet me eerst even tegenhouden door de prijs maar het apparaat blijkt na het uitproberen zijn geld meer dan waard, ik gebruik hem inmiddels bijna dagelijks en kan hem niet eens meer missen.
Looks en design is robuust en stevig, met een luxe touch screen display. Hierop zijn de verschillende standen te selecteren en programma afhankelijk wat je erop wilt grillen. Na het plaatsen van het voedsel meet hij de dikte en berekend hij hoelang de grilltijd wordt. Dit alles wordt duidelijk aangegeven, evenals met piepjes en in het display op welke stand je het gegrild wilt hebben (bijv bij een tosti licht gegrild, gegrild of knapperig).
Inmiddels gebruikt voor vele soorten vlees, de heerlijkste tostis en panini's en diverse groenten. Alles werkt even goed. Het apparaat is groot en je kunt veel tegelijk grillen.

Opwarmen duurt best even, laat ik zeggen toch zeker 5 minuten, maar als hij eenmaal warm is kun je de producten vlot grillen, veel sneller dan andere simpelere apparaten zoals bijv een tosti ijzer (niet te vergelijken natuurlijk). Dit apparaat zou zich beledigd voelen..

Enige minpuntje is dat de kabel vrij kort is, zo'n 70 centimeter, terwijl het noodzakelijk is het apparaat onder de afzuigkap te kunnen plaatsen vanwege de rook die er vanaf kan komen bij het grillen. Gelukkig met het schip draaien hebben we dit stopcontact dusdanig dichtbij, anders wordt het erg onhandig of zit je al snel met een verlengkabel.

Verder helemaal top: ik ben ontzettend blij met deze nieuwe aanwinst! Heb je dit nodig? Eerst denk je van niet... daarna wil en kun je niet meer zonder.

Pluspunten

• grootte
  • kwaliteit
  • perfecte bereiding

Minpunten

• korte kabel

Maikel 15-11-2020

Een echte (top) grill

Bij het openen van de doos werd al gelijk duidelijk, dit is een XL grill. De grill is groot (tot 8-persoons), maar ook wel mooi en robuust! Dat mag ook wel voor de adviesprijs. Toen was het tijd voor de eerste test. Ik ontdekte een minpunt, de kabel is veel te kort. Dat vind ik erg onhandig. Bij het aanzetten was ik die minpunt al snel vergeten, want de digitale bediening en display ogen erg luxe en uitgebreid met 16 programma's. Grote stukken vlees zoals bavet (2x halve kilo) en varkens rib-eye gaan goed op de grill. Het apparaat moet eerst opwarmen, waarna je het vlees kunt plaatsen en de dikte meting begint. Daarna toont het apparatuur de grill tijd. Dat vind ik een groot pluspunt, je weet hoe lang je moet wachten en dat het resultaat altijd goed is. De optie voor extra grill strepen geeft een BBQ effect. Een rare of medium stuk roodvlees kan hierdoor niet fout gaan. Let wel op, zeker bij de eerste keer gebruik of vlees met veel vet, dat de grill kan roken (een afzuigkap is uiteraard een vereiste). De grill platen zijn beide makkellijk los te klikken voor de schoonmaak. Hetzelfde geldt voor het vet bakje. Ideaal. De platen hebben een fijne anti-aanbak laag waardoor schoonmaken zo gebeurt is.

Pluspunten

• Perfecte grill resultaat
  • Luxe en digitaal (automatische grill)
  • Anti-aanbak (makkelijk schoonmaken)

Minpunten

• Zeer korte kabel
  • Groot (ook een pluspunt)

Bas73 14-11-2020

De slimste grillplaat

Ik heb deze xxl grill mogen testen via The Insiders.
Hun campagne kwam op het goede moment omdat ik opzoek was naar een nieuw (tosti ijzer) met wat extra gebruikers funties voor andere lekkere dingen zoals tostinies hamburgers panini enz. Wat meteen opvalt is het formaat van de grill ruimte genoeg voor een heel gezin.
Ik heb de xxl grill nu een aantal weken en hij maakt echt deel uit van wekelijks gebruik in de keuken en niet alleen maar voor de standaard gerechten maar geheel niet verwacht maak ik er de heerlijkste gerechten nu varianten uit één lopend van groeten aardappelen brood en vlees. Allemaal even lekker en allemaal even lekker en zeer goed gegaard gebakken en gegrild. De automatische voorgeprogrammeerde programma's werken allemaal super gemakelijk en hebben mijn zeer verast in positieve zin. Vooral de groenten en aardappel worden echt smakelijk als je ze klaarmaakt op deze grill.
Alle programma's beginnen het zelfde na de opwarming vraagt de grill om om de etenswaren op de gril te leggen en dan start na het sluiten de dikte meting waarna hij zelf de bereidings tijd kiest. Hij geeft na elke fase een geluidssignaal waarmee je kunt kiezen voor ligt gebakken gegrild of knapperig. Alleen de rauwe aardappelen heb ik na de verstreken tijd iets langer laten liggen. Alles tot nu toe is erg goed in de smaak gevallen.

Pluspunten

• Grote van de kookplaat
  • Voor geprogrammeerde programma's
  • Alles kan in de vaatwasser

Minpunten

• Kort snoer
  • Oppervlak erg glad zeker met groenten