Robomow RC304 - Reviews

zelfrijdend

4,9

Boeve 17-02-2018

slechte service

Na 2 seizoenen te hebben gemaaid kregen we te maken met reparatiekosten van € 300,00.
Een plastic tandwieltje versleten en een nieuw printbord. Volgens de brochure is de maaier vervaardigd van kwaliteitsmaterialen, maar na 2 seizoenen dergelijke kosten betwijfel ik dat. De dealer wilde ons niet tegemoetkomen en een manager van Robomow zou contact met ons opnemen. Nooit gedaan! Dus voor ons geen Robomow meer.

Pluspunten

• maait wel stil

Minpunten

• duurzaamheid
  • maait de kantjes niet ,ong. 15 cm

W.moesbergen 03-08-2017

Robomow rc304 u

Heb eerst een worx landroid 106s gekocht. Grote problemen met installatie omdat hij alleen via wifi en mijn Telefoon te bedienen is. heb hem Ingeruild voor de Robomow Rc 304 U. Wat een bedienings Gemak. de handleiding is heel goed en de instructies Zijn makkelijk te Volgen en uit te voeren. ik bedien hem met de hand, wanneer ik het nodig vind wanneer hij Moët maaien . De randen pakt hij niet helemaal mee. Ben erg te redden.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Pakt hoeken niet helemaal mee
  • Parkt de randen niet helemaal

Cor D 10-05-2016
  • Product jaar of meer in bezit

blijft vaak staan

5,5
ons grasveld speciaal laten aanleggen oa met een rand tegels eromheen. bij een nat grasveld, bij kuiltjes en randjes slippen de wielen vaak. Kan niet zonder toezicht, moet vaak een duwtje krijgen als de wielen staan te slippen.

BJ Knaap 29-06-2018

Matige prrestaties en slechte service

Product nu 3 maanden in gebruik. Doorslaggevende reden voor mijn keuze was de "kantenmaaier". Doordat de messen uit het midden zijn zouden de kanten goed gemaaid moeten worden. Dit blijkt in de praktijk eigenlijk niet tot nauwelijks te werken. Er blijft nog een rand van een paar centimeter staan ook wanneer de begrenzing draad zelfs dichter bij de kant wordt gelegd dan aangegeven.
Een tweede tegenvaller zijn de wielen en daarmee de besturing. Met name als je het gras wat hoger maait (ca 5 cm) slippen de wielen bij de eerste de beste hobbel door. Dit gebeurt ook vaak in de bochten. Hierdoor ontstaan kale (slip) plekken en blijft de Robomow regelmatig vast staan en moet je hem terugzetten op de lader. Drie van de vijf keer keert de Robomow daarom niet zelf terug. Met de vakantie voor de boeg geeft dat geen goed gevoel. Je kunt extra brede wielen kopen maar die kosten weer € 80,- extra voor een toch al veel te duur apparaat. Als je wat meer (kritische) reviews leest zie je dat dit probleem veel vaker voorkomt. Hoewel dit een productie/ontwerp fout is hoef je voor service niet bij Robomow te zijn. Die reageren namelijk helemaal nergens op. Lekker makkelijk!

Pluspunten

• compact apparaat

Minpunten

• Ontwerp wielen
  • service
  • kantenfunctie werkt niet