Tefal Ultimate Fry Heteluchtfriteuse - FX2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Ultimate Fry Heteluchtfriteuse - FX2020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

wildevissertje 23-05-2019

gemakkelijk te bedienen

Als vervanging van de frituurpan is dit een goede aanwinst. Ik ben er heel blij mee.
De Ultimate is gemakkelijk via touch screen te bedienen al is het goed om de bereidingstijd naar eigen ervaring en inzicht aan te passen. De prijs viel me niet tegen door de Tefal voorjaarsactie.

Pluspunten

• geen frituurlucht in huis
  • korte bereidingstijd
  • veel mogelijkheden
  • geen vetspetters

Minpunten

• prijs zonder Tefal voorjaarsactie vrij hoog
  • mandje had iets groter gekund

Lisa v. 07-12-2018

Bijna perfecte airfryer

Ik heb de Airfryer nu een aantal weken getest. Ik vind hem heel eenvoudig in gebruik, de lade is er makkelijk uit te halen en het mandje wat daarin zit ook. Je kunt er bijna alles in bereiden, van friet tot vlees, tot afbakbroodjes. Je hoeft de airfryer niet voor te verwarmen, wat natuurlijk ideaal is, zo heb je in 5 minuten een kaiserbroodje afgebakken. Mijn enige probleem is dat het mandje heel klein is, waardoor er niet veel tegelijk in past.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel eten bereiden
  • Niet nodig om voor te verwarmen

Minpunten

• Kleine inhoud van de lade

salmpie61 07-12-2018

compacte friteuse voor gezonde maaltijden

Wat een geweldig alternatief voor de traditionele friteuren. Zo goed als geen oliegebruik en ideaal voor vele kleinere maaltijden.
Mooi strak design en handig in gebruik door het touchscreen. De toetsen met voorprogrammering maken het erg gemakkelijk.
Wij (gezin van 3) lusten graag een snack maar willen ook gezond blijven eten. We bereiden wel eens frites of snack in onze gewone oven, maar die heeft een veel langere tijd nodig om voor te verwarmen.
Deze Tefal is lekker snel en er kan echt veel qua variatie in bereid worden.
Voor ons drieën kan er net genoeg patat in. Wel even tussentijds opschudden en dat gaat prima met het robuuste handvat.
Vanuit het receptenboekje hebben we ook al een aantal maaltijden bereid en de Zalm spinazielasagne is echt een aanrader. Een karbonade of worstje gaat ook prima. Behalve als deze van zichzelf te vet zijn dan komt er rook uit.
Onze eerste kippenpootjes waren niet gaar en moesten nog een ronde. De bereidingstijden verschillen van de verpakking, maar dat is minutenwerk. Vooral blijven uitproberen.
Voor grotere maaltijden kies ik echter wel voor onze grote oven.
Als je geen oven hebt is dit apparaat zeker een uitkomst.
Reinigen is erg gemakkelijk en de binnenpan kan zelfs in de afwasmachine.

Pluspunten

• design
  • heerlijke snacks
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• inhoud te klein voor meer dan 3 personen

Dennis 06-12-2018

Duidelijk scherm, simpel te bedienen

Een pracht apparaat wat het gewoon goed doet! Simpel in het gebruik: de iconen zijn duidelijk en de touch knoppen reageren goed. Met slechts 2 acties heb je heerlijke afgebakken broodjes, frietjes, snacks, hamburgers, etc. Let bij friet er wel op dat je het juiste merk kiest. De duurdere airfryer soorten zijn niet voor niets duurder. De baktijd is drastisch lager dan de huismerken. Ik heb de beste ervaring met Beyerlander. 1 zak past precies in het mandje dus dat ik ook handig :)

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • makkelijk schoon te maken
  • is snel warm, geen opwarmtijd
  • echt alles is er in te bakken

Minpunten

• inhoud wat klein voor een gezin van 5
  • passen bijvoorbeeld maar 4 broodjes in.

Robbie 04-12-2018

Tefal Ultimate Fry

fraai design en handig in gebruik.
Makkelijke voorgeprogrammeerde menukeuzes. Tijdens bakken paar keer omschudden en klaar.
beschrijving geeft aan dat er meer dan 1 kilo patat in kan bereiden. maar dan is de patat niet gaar.
Na gebruik makkelijk te reinigen. Mand en rooster kunnen in de vaatwasser.
Staat mooi in de keuken.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • goed schoon te maken

Minpunten

• klein mandje
  • geen grote porties

JohnV 29-11-2018

Makkelijk en degelijk.

Graag wil ik onze ervaringen  delen over de airfryer (type...) van Tefal. Wij zijn er heel erg tevreden over, hoewel wij er in de eerste instantie door negatieve ervaringen in onze omgeving eigenlijk wel kritisch tegenover stonden. Het feit dat je natuurlijk veel minder vet gebruikt  trok ons uiteindelijk toch over de streep om de air-fryer uit te proberen. Wij hebben al verschillende dingen geprobeerd o.a. natuurlijk eerst frietjes, die smaakten echt heerlijk, goed krokant en duidelijk minder vet!   Verschillende soorten loempia's geprobeerd zoals o.a. de Vietnamese loempia's deze waren van binnen goed en ook knapperig alleen waren zij niet voorzien van een bruin kleurtje wat wel het geval was bij de grotere kip loempia. Echter heb ik alle producten wel langer in de air-fryer moeten doen dan in het boekje stond aangegeven om de friet , loempia's en dergelijke  lekker te krijgen. De producten die ik tot nu toe gebruikt heb waren zeker niet duurder dan die ik voor de friteuse gebruikte, dat vind ik een groot pluspunt. Het gebruik van de air-fryer zelf  is zeer duidelijk en gemakkelijk, dit doe je door middel van digitale druktoetsen  die duidelijk zichtbaar zijn door hun blauwe kleur.  Doordat het apparaat zoals ik net al aangaf geen knoppen heeft is de air-fryer gemakkelijk schoon te houden, na gebruik neem ik hem af met een schoonmaakdoek en hij ziet er weer uit als nieuw! Het formaat is ook niet overdreven groot waardoor je hem makkelijk in een kast kan zetten. Na het gebruik is het mandje met het opvangbakje voor eventueel vet ,makkelijk uitneembaar en schoon te maken. Kortom, wij zijn erg blij met deze air-fryer van Tefal en daardoor het gebruik van minder vet! en gaan verder met het uitproberen van allerlei lekkernijen en het maken van de recepten uit het bijgevoegde boekje van Tefal!!

Pluspunten

• krokant
  • gezonder
  • makkelijk in gebruik

Bram21 28-11-2018

Te klein voor 5 personen

Na het ontvangen van de airfryer ben ik enthousiast gestart met het maken van een lekkere portie friet, dit duurde langer dan aangegeven in de handleiding. Maar het resultaat mocht er zeker wezen. Stiekem eet je de friet dan nog steeds met mayonaise, dus hoeveel gezonder het is is ook maar net de vraag. Verder heb ik een kipgerecht wat ik normaal in de pan bak ook in de airfryer gemaakt om het verschil te kunnen proeven. Het werkte maar helaas kon er niet genoeg kip in voor 5 personen en moest ik nog steeds meer dan de helft van de kip in de pan bakken. Dit gaf wel de mogelijkheid om de 2 methoden goed te vergelijken. De kip uit de airfryer was bijna overal knisperig, echter waren er een paar sompige plekken op de kip. Dit moest opgelost worden door de kip ook nog even in de pan te bakken. De smaak van de kip uit de airfryer deed niet veel onder aan dat uit de pan en het was sneller klaar. Echter heb ik na het een aantal keer gebruiken van de airfryer hem aan de kant gezet omdat de inhoud een probleem opleverde voor de hoeveelheid eten die ik wilde bereiden. Een mooi product dus, echter niet geschikt voor maaltijden voor 5 personen.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Plug and play

Minpunten

• Te klein

Farahk 28-11-2018

Mooi apparaat, stil in gebruik

Wij hebben de Tefal Ultimate Fry heteluchtfriteuse FX2020 een aantal weken in gebruik en verschillende gerechten geprobeerd.
Hiervoor hebben wij jarenlang de Philips airfryer xl gebruikt, welke door het vele gebruik echt aan vervanging toe was.
De Tefal Ultimate Fry heteluchtfriteuse FX2020 is een prima alternatief en doet niet af aan onze vorige airfryer.
De Tefal Ultimate Fry heteluchtfriteuse FX2020 is een mooi strak en fijn apparaat. Niet log in vorm dus een mooi apparaat in de keuken, wat wij wel belangrijk vinden.
Het eerste wat wij er in bereid hebben zijn frietjes. Er passen er wel genoeg in voor 3 personen, maar het duurde allemaalwat langer om deze allemaal krokant te krijgen dan wij gewend waren . Dat is wel een klein minpuntje maar als dat alles is...
De snacks komen er wel heerlijk uit, frikandellen en kroketten waren prima.!
Kleine broodjes kwamen er ook lekker uit, door het iets wat kleine mandje kunnen er niet veel te gelijk in.
Dat is wel jammer voor gezinnen.
Verder heb ik er wat groentes in bereid, in een ovenschaaltje welke perfect in het mandje paste.
Dat ging uitstekend en dit alles zonder nare geurtjes in huis.
De Tefal Ultimate Fry heteluchtfriteuse wordt ook niet heel warm aan de buitenkant, een pluspunt!
Het apparaat is stil in gebruik, heel prettig, en geeft een beschaaft piepje wanneer het klaar is.
Het schoonmaken gaat heel eenvoudig. Het mandje is helemaal uit elkaar te halen en kan in de vaatwasser. Echt een pluspunt voor mij.
De gebruiksaanwijzing vind ik persoonlijk wat karig, ik kon nergens vinden of er voorverwarmd moet worden, en hoe dat dan evt moet.
Ook is er geen indicatie wanneer de temperatuur bereikt is.

Al met ben ik zeer tevreden en denk ik dat wij er nog heel wat jaren plezier van zullen hebben en lekkere gerechten gaan bereiden hier in

Pluspunten

• Mooi vorm gegeven
  • Stil
  • Geen geurtjes in huis

Minpunten

• Iets wat klein mandje

Nick 28-11-2018

Makkelijk en lekker

De tefal FX2020 is een leuke zeer compacte heteluchtfriteuse met een goed design je kan hem gerust zichtbaar in de keuken laten staan hij misstaat niet, maar omdat hij zo compact is neemt hij ook niet zoveel ruimte in beslag in een kastje. De bediening is zeer eenvoudig er zijn een aantal voorgeprogrammeerde programma's die je ook zelf nog kan aanpassen. Zelf vinden wij dat de voorgeprogrammeerde tijd voor de diepgevroren patat te kort, wil je goudbruine knapperige patat moet er een minuut of 5 bij. Het programma voor de snacks is perfect, bij onze vorige airfryer werden de snacks maar niet bruin en krokant maar bij deze zijn ze super lekker bruin en krokant!!!
Het schoonmaken is helemaal eenvoudig, de binnen- en buitenbak kunnen in de vaatwasser maar met de hand afwassen is ook geen probleem vanwege de vlakke bodem in beide bakken

Pluspunten

• Eenvoudig in gebbruik
  • Eenvoudig schoonmaken

Minpunten

• Prijs
  • Te klein

Otje 27-11-2018

Fantastisch product

Wij zijn heel blij met deze heteluchtfriteuse in onze keuken, in het bijzonderder het compacte formaat is ideaal en het schoonmaken is zeer eenvoudig omdat de onderdelen er uit te halen zijn. De voorgeprogrammeerde functies zijn heel erg prettig om mee te werken. De frietjes komen er lekker krokant uit, ook aardappel partjes met rozemarijn en zeezout is een hit hier thuis. We gebruiken het apparaat ook om mee te koken, kippenbouten komen lekker mals en sappig eruit, het verwarmen van broodjes gaat ook gemakkelijk. Gevoelsmatig ben je gezond bezig, maar stiekem snack je toch iets meer omdat het gebruiksgemak zo top is. Al met een al een aanwinst voor ieder keuken, en niet te lang twijfelen maar gewoon proberen.

Pluspunten

• Compact design en mooi vormgeving
  • Gebruiksgemak
  • Makkelijk te bedienen

De Hond 26-11-2018

Fijn apparaat

Fijne vervanger van een friteuse. Vooral de kant-en-klare friet komt er superknapperig uit. Over de zelfgemaakte patatjes ben ik nog niet helemaal tevreden. Maar dit apparaat moet je een beetje leren kennen, dus ik ga het zeker nog een keer proberen. Ik had zoete aardappelen gebruikt, ik denk dat dat ook anders is dan gewone, die anders van structuur zijn.
Ik vind deze Ultimate Fryer verder heel fijn in gebruik, het apparaat is makkelijk te bedienen en schoon te maken (belangrijkste onderdelen kunnen in vaatwasser). In de gebruiksaanwijzing staat dat je wanneer je gaat schudden, de binnenbak eerst los moet maken van de buitenbak. Dat zijn een hele hoop handelingen. Ik laat hem er daarom in zitten, maar heb wel een keer gehad dat de (ook warme) buitenbak los liet en op de grond kletterde. Het staat er dus niet voor niks ;-).
Ook vlees kun je heel goed 'frituren'/bakken in dit apparaat, ik ben blij met hamburgers en kippenpoten. Superknapperig omdat het allemaal zo snel dichtschroeit. Vanavond ga ik garnalen frituren. Het blijft gewoon heel leuk om dingen uit te proberen, omdat er zoveel met dit apparaat kan.
Gebruiksaanwijzing is wat mager. Geen idee of je moet voorverwarmen (ik doe meestal een minuut of 5) en hoe vaak je de friet moet schudden. Mijn ervaring is inmiddels dat diepvriespatat voor Airfryer meestal met 1 x schudden wel lukt.
Aanrader dus, die er ook nog eens fijn uitziet.

Pluspunten

• krokant resultaat
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• duur
  • sommige handelingen wat omslachtig

Elmo 26-11-2018

Mooi apparaat met goed resultaat

De Tefal Ultimate Fry Heteluchtfriteuse ziet er niet heel mooi uit; het apparaat werkt ook heel goed! In het begin is het even uitzoeken hoe alles werkt, maar daarna is het kinderspel. De friet die gebakken is met de Airfryer is knapperig, smaakt goed en is niet vet! Groot voordeel is de geur. Bij een “ouderwetse” frituurpan ruik je nog 3 dagen dat er gefrituurd is. De airfryer ruik je veel minder. Kleine minpuntjes: De inhoud: Je kunt er niet zoveel friet in kwijt en je kunt maar één laag met snacks tegelijk bakken. Verder duurt het bakken wel wat langer dan bij een gewone frituurpan. Ook is de pan niet goedkoop, maar dat verdient zich wel terug, want je hebt aanzienlijk minder vet nodig (nagenoeg niets).

Pluspunten

• Minder geur dan de ouderwetse frituurpan
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kleine inhoud
  • Prijs
  • Baktijd

Klaas Lijkendijk 26-11-2018

Super apparaat, had ik eerder moeten kopen!

Sinds een week of 2 deze heteluchtfriteuse in gebruik. Al verschillende gerechten in bereid tot volle tevredenheid. Her grote voordeel is dat je een stuk minder vet nodig hebt voor het bereiden van je gerechten. Daarnaast is het nog nooit zo makkelijk geweest om even een broodje af te bakken. Normaliter is het 10 minuten oven voorverwarmen en 10 minuten bakken, met deze Ultimate Fry is het ongeveer 8 minuten inclusief voorverwarmen. Het risico is wel dat je vaker patat gaat eten, maar dat is uiteindelijk net zo goed of slecht als gekookte aardappelen!

Pluspunten

• snel en makkelijk
  • gezonder eten

Minpunten

• beperkte inhoud

fgoestoh 26-11-2018

Heerlijk snel en makkelijk apparaat

Voor een testpaneel het apparaat een maand aan het uitproberen. En ja ik ben enthousiast er over. Nee niet omdat ik hem kon testen maar het resultaat en het gebruiksgemak. Het apparaat heeft een prima vormgeving en door de vierkante vorm past hij makkelijk in elk kastje en hoekje van de keuken. De lades (groot tot dik een kilo en klein met luchtroosters tot 600 – 700 gram) zijn van degelijke Tefal kwaliteit. Het schoon maken is makkelijk – hoewel voor het behoud van de coating ik ze niet in de vaatwassen zou doen of een schuurspons zou willen gebruiken. Ik heb allerlei dingen er in gemaakt van diepvries tot verse zaken als patat, gehakt ballen, snacks, kip, dessert. Alles komt er heel mooi knapperig en lekker uit. Beste product was nog wel de zoete aardappel – al meerdere keren gemaakt en echt favoriet nummer 1. Ook voor een feestje even een doosje bitterballen er in en geen om kijken naar. Minpunt is het geluidsniveau van de wekker – die is de zacht en niet instelbaar. En verder moet ik altijd iets meer tijd als aangegeven gebruiken. Conclusie prima apparaat wat je frituur pan zeker kan vervangen. Ik wilde hem wel houden na de test, dat moet zeker toch wat zeggen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Snel warm

Minpunten

• prijsstelling op dit moment
  • Tijdsindicatie tov recepten
  • geluidsniveau van de wekker/timer te laag

floris 25-11-2018

mooie airfryer

Ik was meteen onder de indruk van de vormgeving toen ik het product uitpakte. Mooi glad, en met begrijpelijke afbeeldingen voorop. Het in elkaar zetten was iets lastiger, daar moet je de eerste keer de wat onduidelijke handleiding bij gebruiken, en goed opletten dat de bodem van de binnenmand goed vastgeklikt zit, en dat die vervolgens juist op een pinnetje komt in de buiten-bak. Als dat eenmaal in orde is, dan valt op dat de geadverteerde 1.2 Kg lading alleen geldt voor een braad-kip. Dit apparaat wordt het meest gebruikt voor frietjes, en daar kunnen er maar 700g van tegelijk erin. Dat viel een beetje tegen, maar een 2e ronde was ook zo gemaakt.
Het voordeel van een wat kleine laadvermogen is dat het ook geen reusachtig apparaat is, en dus niet teveel ruimte inneemt.
Verder zijn de vele gerechten opties, het recepten boekje en het kunnen plaatsen van alle vies-wordende onderdelen in de vaatwasser echt handig. Ik zou het product dan ook aanraden.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • fijn dat je meer dan alleen frietjes in kan bakken

Minpunten

• 700 gram friet ipv 1200
  • wat lastig eerste keer in elkaar zetten
  • handleiding is wat mager

StellaUitGroningen 24-11-2018

Prima friteuse

Gezond, makkelijk, snel, creatief gerechten klaarmaken en dat ook nog eens in zo'n mooi strak modern apparaat! Frietjes (vooral gekruid) zijn heel lekker krokant, maar ook afbakbroodjes, snacks, groente en kip. Geniet telkens weer van elk gerecht.
Let wel op dat de la qua inhoud minder kan hebben dan wordt gezegd. Ik kook dan voor 2-3 personen en dat is net oke. Voor snacks bv of even iets erbij is het perfect. Het is daarnaast ook heel makkelijk schoon te maken. In het begin moet je er even de tijd voor nemen om de handleiding te lezen. Heb ik niet gedaan (lees heb weinig geduld) dus sommige gerechtjes kwamen iets krokanter eruit dan de bedoeling was.
Design en touchscreen zijn zeker een aanrader en hij staat ook heel mooi in mijn keuken :) Ook zeker niet onbelangrijk!
Prijs vind ik wel een dingetje, had minder mogen kosten.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• kost veel geld
  • kan er niet veel in bereiden

Linda 23-11-2018

Makkelijke bediening. Fijn product

Na het uitpakken van het apparaat uit de doos kun je er direct mee aan de slag. Stekker er in en het wijst zich vanzelf. Mooi compact apparaat met touch screen en een aantal voorgeprogrammeerde programma’s voor bijvoorbeeld friet, snacks, kip en nog een aantal anderen. Voor de rest zit er een korte en duidelijke gebruiksaanwijzing bij zodat je de juiste temperatuur en tijd kunt instellen.
Wij hebben friet er in gemaakt, je kunt tot ongeveer 600 gram tegelijk bereiden wat precies genoeg is voor het gezin van 3. Ook de snacks kwamen er precies goed uit en de aardappelkroketjes worden mooi bruin.
Naast het compacte en strakke design wat niet misstaat op het aanrecht is het schoonmaken ook kinderspel. De bak en het mandje aan de binnenkant kunnen in de vaatwasser.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Redelijk prijzig
  • Het open doen van de la is een handigheidje
  • Geen ruimte om de stekker op te bergen

Jessi 23-11-2018

Mooi design, goede resultaten.

Hele fijne airfryer. Deze mag door zijn mooie design zelfs op het aanrecht blijven staan. Ook de bakresultaten zijn goed. Fijn dat er verschillende menu’s beschikbaar zijn dmv tiptoetsen.

• Goede resultaten
  • Handige tiptoetsen
  • Verschillende menu’s
  • Alles kan in de vaatwasser

Minpunten

• Lade opent niet soepel

Eefje81 23-11-2018

Handig in gebruik, klein

Onze airfryer van philips vervangen door de Ultimate Fry. Mooi design, touchscreen dus goed schoon te maken. Inhoud valt erg tegen (volgens de beschrijving XL en geschikt voor 4 à 6 porties). Niet groot genoeg voor 3 personen.
Alles wat normaal in de oven gaat, kan hier in en is erg snel klaar. Makkelijk voor een broodje (max 2) maar ook voor aardappeltjes, frietjes of vlees.
Helaas is de gebruiksaanwijzing te onduidelijk. Gelukkig hadden we al ervaring met een hetelucht friteuse dus voor ons geen probleem.

• Touchscreen

Minpunten

• Inhoud
  • Gebruiksaanwijzing
  • Knop voor openmaken

Robert58 22-11-2018

Perima friteuse

Wat een pracht apparaat. Als eerste getest op frituren. Heerlijk. Gewone frites erin. Daarna afbakbroodjes. Top. Geen luchtjes in huis, niet vet. Aarappeltjes er ook in gebakken.
Eenvoudige bediening. Kortom een aanrader