Philips Avance Collection HD9741 - Reviews

Regelbare thermostaat
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

HildeVH 14-08-2018

Compact, handig en gezonder

Wij hebben dit product nu bijna 2 maanden in gebruik en dankzij het compacte design kan hij permanent op het aanrecht blijven staan. We gebruiken hem wekelijks om vlees- of bijgerechten klaar te maken. Je merkt duidelijk dat er heel wat vet in de Airfryer achter blijft en dus niet op je bord beland. Het enige wat we er nog niet in hebben klaargemaakt, zijn frietjes omdat we vrezen dat we er niet genoeg in krijgen. Met een rooster voor een tweede laag krijgen we er wel genoeg vlees in voor 4 personen.

Jeske 04-07-2018

Lekker en gezonder

In het begin was het wat zoeken maar nu gebruiken we wekelijks de airfryer.
We maken er vooral aardappelgerechten in klaar.
Ze zijn lekker van smaak en je hoeft geen vetstof te gebruiken dus ook nog eens gezonder!

Pluspunten

• Geurloos
  • Lekker en gezonder

Minpunten

• Het duurt wat langer

saida87 04-07-2018

Heerlijke gezonde snacks maken

De Airfryer ziet er strak uit. De frietjes komen er lekker knapperig en goudbruin uit. Ook de vissticks, frikadel en kippenvleugels komen lekker mooi bruin (en mals) uit.. De bediening is heel makkelijk te gebruiken. Als laatst is het apparaat heel gemakkelijk schoon te maken. De onderdelen zijn vaatwasmachine bestendig. Ik ben hartstikke tevreden met de Airfryer: geen stank in huis, geen olie en geen grote schoonmaak.Voor ieder gezin is dit apparaat een goede aanrader!

Pluspunten

• geen oliestank
  • makkelijk schoonmaken
  • bediening makkelijk

Minpunten

• duur
  • maakt geluid

Pris0301 29-06-2018

Airfryer met veel mogelijkheden

Echt super blij met mijn airfryer. Tot nu toe is alles wat ik gemaakt heb in de airfryer een succes. Van krokante schnitzels tot snacks en van vis tot frietjes. We gebruiken de airfryer zeer regelmatig, dat hadden we van te voren niet gedacht

RoosjeFloortje 29-06-2018

Een aanwinst!

Ik geloofde niet dat frietjes uit een airfryer even lekker konden zijn als "echte" frietjes maar ik moet toegeven dat het wel zo is. Wat een ontdekking! Geen last meer van die vervelende geur en gedaan met het gesukkel om de friteuse proper te krijgen.
Verder was ik ook aangenaam verrast door wat er nog allemaal mogelijk is met dit toestel. Kip, scampi, zalm, gehaktballen,... Allemaal gingen ze in de airfryer en kwamen ze er heerlijk en minder vet uit.
Het design is ook simpel en past volgens mij wel in elk interieur.
Alle onderdelen passen ook in de vaatwasser, wat wil een mens nog meer?!
Dank zij dit toestel moet ik niet de hele tijd aan mijn fornuis staan en heb ik wat extra tijd om te spelen met mijn zoontje. Heerlijk toch?

Pluspunten

• frituren zonder vet en geurhinder maar met smaak
  • eindeloze mogelijkheden
  • makkelijk schoon te maken
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• accessoires zijn moeilijk te vinden

Susan 29-06-2018

Makkelijk in gebruik en onderhoud, veel opties

Het is een handig product en ook nog makkelijk in gebruik. We hebben er al veel plezier mee gehad.
Ook het reinigen gaat erg gemakkelijk!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk in onderhoud
  • Veel mogelijkheden qua recepten

Mar1986 29-06-2018

Crunch!!

Licht sceptisch gebruikte ik de eerste dag de airfryer, maar al mijn vooroordelen smolten weg als sneeuw voor de zon. Wat een knapperige snacks kwamen er uit! Gisteren vissticks voor mijn zoontje opgewarmd en ook die waren heerlijk crunchy, zelfs hij was tevreden. Een goed begin! Ondertussen hebben we er van alles in klaargemaakt: Aardappeltjes, Frietjes, Kipkluifjes, Ovenbroodjes met ei, eieren, snacks, zalm en ik vergeet vast nog wat. :) Het gebruiksgemak valt me op, net als de snelheid. Het apparaat warmt snel op en alles is veel sneller klaar in de Airfryer dan in mijn oven. Zeer tevreden en zelfs een sceptici als ik wil het apparaat niet meer kwijt.

jess20 29-06-2018

Verbazend snel!

Mijn vriend is een enorme fan van alles wat gefrituurd is, daarom zijn we enkele jaren geleden overgestapt om alles in de oven te maken. Ik was dan ook heel benieuwd welke meerwaarde de Airfryer heeft. We hebben frietjes, loempia's en frikandellen geprobeerd en ze waren allemaal heel lekker. Het gaat veel sneller dan in de oven (gemiddeld 15 minuten, terwijl je met de oven al snel meer dan een halfuur kwijt bent). Ik was wat bang voor afwas, maar ook dat valt heel goed mee en gaat snel. Het design is ook mooi en het mandje groot genoeg voor onze porties. Kortom we zijn heel tevreden. De volgende stap zijn de receptjes!

Pluspunten

• verbazend snel
  • makkelijk in gebruiksgemak

Carmelijntje 29-06-2018

ik ben fan!

Eerste indruk was dat het een compact toestel is met een mooi 'uiterlijk'. De Airfryer heeft dan ook een vast plekje gekregen op het aanrecht. Enorm voordeel voor mij als drukke mama is dat je geen omkijken hebt naar hetgeen erin gebakken wordt. Er gaat een alarm als het klaar is. Ik ben aangenaam verrast door het gebrek aan friteuse-geur in huis en ook het schoonmaken gaat gemakkelijk. Geen olie toevoegen, vetrestanten zitten onderin de fryer en eet je niet mee op dus veel gezonder. Topper hier zijn de kippenboutjes, aardappelschijfjes, en frietjes. Er kunnen ook nog veel andere dingen met dit toestel (zit receptenboekje bij in de doos) maar dat moet hier nog getest worden. Mooie uitvinding, ben er heel blij mee. Aanrader voor wie nog twijfelt!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • makkelijk te reinigen
  • gezonder

Marianne 27-06-2018

Lekker gezonder "frituren"

Niet alleen maakt de airfryer lekkere frietjes eb snacks zonder olie te gebruiken.
Het is een multifunctioneel toestel waar je in kan bakken (zowel vlees, vis als gebak) en een volledige maaltijd in kan maken.
Alleen de kabel mocht wel wat langer zijn.

Pluspunten

• Lekkere producten
  • Minder gebruik van olie
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Korte kabel

elseken 27-06-2018

Geheel nieuwe toffe ervaring

Ik heb mijn doos heel nieuwsgierig uitgepakt. Ik vind het jammer dat de ingesloten gebruiksaanwijzing te beperkt blijkt, althans voor mij. Gefrituurde gerechtjes kan je er heel gemakkelijk en veel gezonder (want minder vet dan de friteuse) in klaarmaken maar de bereidingstijd duurt wel iets langer. Voordeel daarbij is dat je de bereidingstijd gemakkelijk kan instellen op de digitale display en dat je dus niet constant bij het apparaat moet bijblijven. Het apparaat kan ik snel en gemakkelijk schoonmaken. Ik vind het formaat van deze airfryer goed want neemt niet te veel plaats in in onze keuken. Mijn frietjes blijken tot mijn verwondering heerlijk krokant en groot pluspunt daarbij is dat gans het huis niet ruikt naar frietjes tijdens de bereiding;-) Curryworst blijkt minder bruin gebakken dan anders, waardoor het er iets minder smakelijk uitziet. Maar de kippeboutjes en fishsticks blijken heel lekker en zijn hier zeer gegeerd door de kindjes.. Het volgende dat ik erin ga klaarmaken is cake. Ben benieuwd naar het resultaat. Ik vind het een heel leuke ervaring dat ik het toestel volop kan uittesten. Hmm, ik heb alweer zin in frietjes gekregen...

Pluspunten

• veel gezonder dan friteuse
  • gemakkelijk schoon te maken apparaat
  • compact toestel
  • minder geur in huis bij bereiden

Minpunten

• langere bereidingstijd
  • beperkte ingesloten gebruiksaanwijzing

sezelke 27-06-2018

tot nu toe veel pech. wekt niet naar behoren

na een paar keer gebruiken sloeg de timer op hol
weg geweest voor reparatie maar bij terugkomst nog steeds hetzelfde probleem
moet nog opnieuw melden en opsturen

er zou een kip in kunnen van een bepaald gewicht maar dan kreeg ik de lade niet meer dicht

Kimberley H. 25-06-2018

Heel fijn en makkelijk

Eindelijk heb ik ook een Airfryer in mijn bezit. Ik kon niet wachten tot ik hem met het avond eten kon gaan gebruiken. Gelukkig nog een drumstick in huis :-). Even op 180 graden 16 minuten in de Airfryer en klaar is kees. Ik wist niet dat het zo makkelijk zou zijn om hem te gebruiken. ‘S avonds meteen frietjes in gemaakt. Heerlijk! Ook aardappelschijfjes geprobeerd en ook super lekker. Wat ik naast het gemak van de Aifryer echt fantastisch vind is de warmhoudfunctie! Kan niet wachten tot ik ook andere gerechten kan/ga proberen.

Pluspunten

• Snel
  • Makkeliik in gebruik
  • Warmhoudfunctie

Minpunten

• Groot voor een kleine keuken

Sjum 21-06-2018

Wat een ervaring!

Ik had al goede verhalen gehoord, maar dat deze Airfryer ZO makkelijk in gebruik was en zulk lekker eten maakt had ik niet verwacht. Hij is bijna dagelijks in gebruik voor krokante kipkluifjes, zalmpakketjes, rosti rondjes, tosti's en frikadellen. Er is gewoon tijd te kort om uit te proberen wat hij allemaal nog meer kan! Mijn dochter en ik genieten enorm en bedenken steeds weer nieuwe dingen. De oven is sinds de airfryer in huis is niet aan geweest! Wij hebben de kleine variant, die is precies goed voor 2 personen. Heerlijk apparaat!

• Geen voorverwarming nodig
  • Geen vette bak lucht

Minpunten

• Kort snoer

Sall 21-06-2018

Super compact, en veelbelovend.

Super apparaat. Makkelijk in gebruik en schoon te maken. Koken gaat eens stuk sneller. Friet komt er lekker krokant uit. Groenten ook. Ook makkelijk om snel wat in op te warmen.

Pluspunten

• Compact
  • Geurvrij
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Korte snoer

HildeVH 20-06-2018
  • Product gekregen

Makkelijk in gebruik en minder vet op je bord

De Airfryer is intuïtief in gebruik en verwijdert inderdaad vet tijdens het garen. De gaartijden zijn wel wat langer dan een friteuse, maar korter dan in een gewone oven. Voor een gezin met 4 personen zou ik toch de XXL-variant aanraden, want voor bv. kroketten mag je enkel de bodem bedekken en dan is het mandje toch wat aan de kleine kant.

Pluspunten

• Minder vet
  • Intuïtief
  • Minder geur
  • Compact

Minpunten

• Gaartijden verschillen wel eens
  • Klein voor 4 personen

Barbaraaa 18-06-2018

Goede vervanger voor oven en frituur

Afgelopen week hebben we de Airfryer (Avance HD9741) in gebruik genomen. Na een heerlijke zonnige middag buiten was het tijd voor aardappeltjes, bitterballen en frikandellen. Normaliter doen we deze in de oven en al is dit gezonder, zie je altijd nog wat vet op je bord. Met de Airfryer was er helemaal geen vet op het bord! Alles was achtergebleven in de Airfryer en zat dus niet op mijn bord. De aardappeltjes waren mooi goud en lekker knapperig. De bitterballen en frikandellen waren ook knapperig, al waren wel vooral de frikandellen wat bleek. Al met al een geweldig alternatief voor de oven en frituur. Grootste voordeel is dat deze minder stroom verbruikt dan een gemiddelde oven en niet hoeft voor te verwarmen. Alleen heb je wel weer een extra apparaat in de keuken. Al is de Airfryer wel een mooi apparaat :) Het afwassen ging heel makkelijk, al is wel gelijk de halve vaatwasser vol. Enige minput verder is de gebrekkige gebruiksaanwijzing in de doos. Zou toch handig zijn een A4tje te hebben met de betekenis van de knoppen, al spreekt het grotendeels voor zich. Ook een tip om de app te downloaden met recepten, leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is. Enige nadeel in het gebruik is dat het mandje makkelijk is los te klikken, maar waar laat je vervolgens de 'la' waar deze in zit. Deze is namelijk ook warm, dus kun je niet even met je handen pakken of op de aanrecht zetten. Verder een leuk apparaat en we zijn nu druk aan het testen hoe ander eten eruit komt, op welke temperatuur het moet. Volgende stap is het kopen van het bakblik en dat gaan proberen.

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • lager energieverbruik dan oven

Minpunten

• mandje en la soms lastig in gebruik
  • bij afwassen in vaatwasser is deze direct halfvol

Brieke2 18-06-2018

Handig en multifunctioneel

De airfryer is een geweldige handige hulp in de keuken. Niet alleen kan je erin frituren, je kan er ook in bakken, braden en grillen. Het is een gezonde manier van koken omdat je geen extra vetten nodig hebt. Geen onaangename geurtjes in huis.

Pluspunten

• Gezond
  • Geen geurtjes in huis
  • Handig voor 2-3 personen

Minpunten

• Soms langere gaartijden

Kim 17-06-2018

Mooi design , veel mogelijkheden maar beperkt in aantallen

Mooi design , staat mooi op het aanrecht. Je kan er verrassend veel lekkere gerechten in klaarmaken . Niet enkel gebruiken als vervangers voor de friteuse . Frietjes uit airfryer zijn even knapperig en mooi van kleur als in friteuse . Enkel vraagt het iets meer tijd van je. Papillot van zalm , absoluut lekkererder in airfryer dan uit oven . Meer smaak , puurder ! Enige minpuntje hier voor een gezin van 3 personen kan je helaas maar 1 papillot in de airfryer krijgen . Dus niet zo praktisch . Ook kaaskoketten zijn identiek van smaak maar de mooi bruine kleur ontbreekt .
Qua onderhoud heel weinig werk , alles makkelijk uit elkaar te halen om af te wassen. Leuk zijn de apps die je kan downloaden om snel de Baktijden te weten van een bepaald gerecht .

Pluspunten

• Gezonder koken
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Te compact voor gezin van 3
  • Langere baktijden dan friteuse

sanyas 17-06-2018
  • Product gekregen

Koken in een handomdraai.

De Airfryer heeft niet alleen een mooi design maar is ook handig in gebruik, zowel voor het klaarmaken van de gerechten als het schoonmaken achteraf.
De bediening is heel handig. De gerechten zijn puur en smaakvol, je eet geen vet teveel want deze drupt onderaan in het opvang plaatje. Schoonmaken kan met een keukenpapiertje of in de afwasmachine. Je plaats je ingrediënten op het meegeleverd roostertje, zet de machine aan en ondertussen kan je andere dingen doen. Gemakkelijk en gezond, meer moet dat niet zijn: top.
Je kan volop experimenteren want er zijn tal van meegeleverde recepten maar ook apps en facebook groepen die je heel wat inspiratie bezorgen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • Gemakkelijk proper te maken
  • gGez