Philips Avance Collection HD9741 - Reviews

Regelbare thermostaat
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Sjum 21-06-2018

Wat een ervaring!

Ik had al goede verhalen gehoord, maar dat deze Airfryer ZO makkelijk in gebruik was en zulk lekker eten maakt had ik niet verwacht. Hij is bijna dagelijks in gebruik voor krokante kipkluifjes, zalmpakketjes, rosti rondjes, tosti's en frikadellen. Er is gewoon tijd te kort om uit te proberen wat hij allemaal nog meer kan! Mijn dochter en ik genieten enorm en bedenken steeds weer nieuwe dingen. De oven is sinds de airfryer in huis is niet aan geweest! Wij hebben de kleine variant, die is precies goed voor 2 personen. Heerlijk apparaat!

• Geen voorverwarming nodig
  • Geen vette bak lucht

Minpunten

• Kort snoer

Sall 21-06-2018

Super compact, en veelbelovend.

Super apparaat. Makkelijk in gebruik en schoon te maken. Koken gaat eens stuk sneller. Friet komt er lekker krokant uit. Groenten ook. Ook makkelijk om snel wat in op te warmen.

Pluspunten

• Compact
  • Geurvrij
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Korte snoer

HildeVH 20-06-2018
  • Product gekregen

Makkelijk in gebruik en minder vet op je bord

De Airfryer is intuïtief in gebruik en verwijdert inderdaad vet tijdens het garen. De gaartijden zijn wel wat langer dan een friteuse, maar korter dan in een gewone oven. Voor een gezin met 4 personen zou ik toch de XXL-variant aanraden, want voor bv. kroketten mag je enkel de bodem bedekken en dan is het mandje toch wat aan de kleine kant.

Pluspunten

• Minder vet
  • Intuïtief
  • Minder geur
  • Compact

Minpunten

• Gaartijden verschillen wel eens
  • Klein voor 4 personen

Barbaraaa 18-06-2018

Goede vervanger voor oven en frituur

Afgelopen week hebben we de Airfryer (Avance HD9741) in gebruik genomen. Na een heerlijke zonnige middag buiten was het tijd voor aardappeltjes, bitterballen en frikandellen. Normaliter doen we deze in de oven en al is dit gezonder, zie je altijd nog wat vet op je bord. Met de Airfryer was er helemaal geen vet op het bord! Alles was achtergebleven in de Airfryer en zat dus niet op mijn bord. De aardappeltjes waren mooi goud en lekker knapperig. De bitterballen en frikandellen waren ook knapperig, al waren wel vooral de frikandellen wat bleek. Al met al een geweldig alternatief voor de oven en frituur. Grootste voordeel is dat deze minder stroom verbruikt dan een gemiddelde oven en niet hoeft voor te verwarmen. Alleen heb je wel weer een extra apparaat in de keuken. Al is de Airfryer wel een mooi apparaat :) Het afwassen ging heel makkelijk, al is wel gelijk de halve vaatwasser vol. Enige minput verder is de gebrekkige gebruiksaanwijzing in de doos. Zou toch handig zijn een A4tje te hebben met de betekenis van de knoppen, al spreekt het grotendeels voor zich. Ook een tip om de app te downloaden met recepten, leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is. Enige nadeel in het gebruik is dat het mandje makkelijk is los te klikken, maar waar laat je vervolgens de 'la' waar deze in zit. Deze is namelijk ook warm, dus kun je niet even met je handen pakken of op de aanrecht zetten. Verder een leuk apparaat en we zijn nu druk aan het testen hoe ander eten eruit komt, op welke temperatuur het moet. Volgende stap is het kopen van het bakblik en dat gaan proberen.

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • lager energieverbruik dan oven

Minpunten

• mandje en la soms lastig in gebruik
  • bij afwassen in vaatwasser is deze direct halfvol

Brieke2 18-06-2018

Handig en multifunctioneel

De airfryer is een geweldige handige hulp in de keuken. Niet alleen kan je erin frituren, je kan er ook in bakken, braden en grillen. Het is een gezonde manier van koken omdat je geen extra vetten nodig hebt. Geen onaangename geurtjes in huis.

Pluspunten

• Gezond
  • Geen geurtjes in huis
  • Handig voor 2-3 personen

Minpunten

• Soms langere gaartijden

Kim 17-06-2018

Mooi design , veel mogelijkheden maar beperkt in aantallen

Mooi design , staat mooi op het aanrecht. Je kan er verrassend veel lekkere gerechten in klaarmaken . Niet enkel gebruiken als vervangers voor de friteuse . Frietjes uit airfryer zijn even knapperig en mooi van kleur als in friteuse . Enkel vraagt het iets meer tijd van je. Papillot van zalm , absoluut lekkererder in airfryer dan uit oven . Meer smaak , puurder ! Enige minpuntje hier voor een gezin van 3 personen kan je helaas maar 1 papillot in de airfryer krijgen . Dus niet zo praktisch . Ook kaaskoketten zijn identiek van smaak maar de mooi bruine kleur ontbreekt .
Qua onderhoud heel weinig werk , alles makkelijk uit elkaar te halen om af te wassen. Leuk zijn de apps die je kan downloaden om snel de Baktijden te weten van een bepaald gerecht .

Pluspunten

• Gezonder koken
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Te compact voor gezin van 3
  • Langere baktijden dan friteuse

sanyas 17-06-2018
  • Product gekregen

Koken in een handomdraai.

De Airfryer heeft niet alleen een mooi design maar is ook handig in gebruik, zowel voor het klaarmaken van de gerechten als het schoonmaken achteraf.
De bediening is heel handig. De gerechten zijn puur en smaakvol, je eet geen vet teveel want deze drupt onderaan in het opvang plaatje. Schoonmaken kan met een keukenpapiertje of in de afwasmachine. Je plaats je ingrediënten op het meegeleverd roostertje, zet de machine aan en ondertussen kan je andere dingen doen. Gemakkelijk en gezond, meer moet dat niet zijn: top.
Je kan volop experimenteren want er zijn tal van meegeleverde recepten maar ook apps en facebook groepen die je heel wat inspiratie bezorgen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • Gemakkelijk proper te maken
  • gGez

CatDee 16-06-2018

Fijn apparaat

De doos open maken en alles uitpakken. Het in elkaar zetten van het mandje wijst zichzelf gelukkig. Leuk recepten boekje erbij. En ik moest hem natuurlijk gelijk proberen. Geen oven snacks in huis.. dan maar een gewone kroket erin. Beetje op internet gezocht hoe lang en hoe warm ongeveer. Best goed gelukt al zag hij wat bleek.. Haha
Geen handleiding. Even googelen en wel gevonden online. Makkelijk, snel en gezond. Snel nog wat dingen uitproberen! Vond wel het snoer wat kort. We hebben niet veel plek in de keuken dus dat was wat lastig. En bij het opruimen zag ik de beknopte handleiding op de doos. Verder tot nu toe erg tevreden. Geen stank. Makkelijk en lekker. Nu weer mini loempia’s geprobeerd. De gewone van een goedkoop merk. Wauw die moet je echt in de airfryer doen! Heerlijk snel. En super lekker. Schoonmaken is ook een koud kunstjes. Maar ik doe het liever in een sopje dan in de vaatwasser.

Pluspunten

• Snelller dan oven
  • Gezonder
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Kort snoer
  • Kan niet zo veel in

JTijhuis 16-06-2018

Handig apparaat zonder geur

Deze airfryer is een mooi apparaat wat niet misstaat op je aanrecht. Voor een gezin met twee kleine kinderen is de gewone versie groot genoeg. Dan is het eten ook sneller klaar. Hij is handig in elkaar te zetten en makkelijk in gebruik. Hoewel ik van 1 knopje niet weet wat hii betekent. De uitleg helpt helaas niet verder. Wellicht een opwarmfunctie. De aardappeltjes kwamen er heerlijk krokant uit. Ik heb hem ook gebruikt voor kaiserbroodjes. Veel sneller dan de oven. Ook ovensnacks zijn heerlijk. Gewone gepaneerde schnitzels kunnen ook. Die worden lekker krokant. Het schoonmaken was super eenvoudig. Geen geur, geen gedoe, voor mij geen frituur weer. Ik ben om! Nog erg benieuwd naar andere recepten en ideeen om hem ook voor te gebruiken. Er zat al ook een leuk receptenboekje in de doos. Deze airfryer overtreft mijn verwachtingen!

Pluspunten

• Snel schoonmaken
  • Te gebruiken voor verschillende gerechten

Jorien 15-06-2018

Gebruiksvriendelijk en geurloos

Wij hebben vandaag de airfryer voor het eerst uitgeprobeerd. Ondank dat er weinig documentatie bij zit hadden we snel door hoe het werkt. We hebben zelf aardappels gesneden en zo verse frietjes gemaakt. Ze waren heerlijk krokant en lekker! De volgende snijden we ze iets minder dun want ze krimpen behoorlijk. De airfryer is handig te besturen en je ruikt weinig tot niets! Wat een uitvinding!

Pluspunten

• Geen geluid
  • Geurloos
  • Vaatwasserbestendig
  • Makkelijk in gebruik

sanyas 14-06-2018
  • Product gekregen

Koken in een handomdraai.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Gemakkelijk proper te maken
  • Gezond

Chantal 12-06-2018

Redelijk positief

Mooi design maar wel aan de grote kant. Er blijft bij mij weinig ruimte over op het aanrecht. Niet alle gerechten komen naar tevredenheid uit het apparaat. De speciale airfryer patat was slap en de bitterbalen waren bleek. Maar de kip, krieltjes, cupcakes en pommes waren wel krokant en bruin. De airfryer is wel makkelijk in gebruik maar een handleiding moest ik online downloaden. Met de pictogrammen op het apparaat kwam ik niet zo ver.

Pluspunten

• design
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• prijs
  • grootte van het apparaat
  • uitgebreide gebruiksaanwijzing ontbreekt

Marjolein 11-06-2018

Lekker eten, snel klaar en makkelijk in gebruik

Super fijn in gebruik. Krokante frietjes, veel lekkerder als uit de oven!
Zelfs granola maken is nu helemaal makkelijk. Niet opwarmen, maar zo klaar!

Minpunten: kort snoer, gebrek aan een duidelijke handleiding, ook online!

Channie64 10-06-2018

Gematigd positief

Deze Airfryer heeft een mooi design en is erg gemakkelijk te bedienen. Met de draaiknop kan je eenvoudig de temperatuur en bereidingstijd instellen..

Helaas komen niet alle gerechten naar onze tevredenheid uit de Airfryer, wellicht moeten wij per gerecht de bereidingstijd en temperatuur enigzins aanpassen.

Het kost toch nog aardig wat moeite om de onderdelen te reinigen. Het is wel mogelijk om de meeste onderdelen in de afwasmachine te doen maar niet alles kwam er schoon uit.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Anna1222 26-03-2018

redelijk

Het mandje kan in 3 onderdelen.
Het totalen mandje is te duur.
De handvat zijn 2 schroefjes los draaien.
als het rvs zeef als klik model word gemaakt, dan scheelt dat in kosten.

Voor verder goede eigenschappen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl