Tefal Heteluchtfriteuse - Fry Delight FX1000 - Reviews

Kleuren
wit, zwart
Bakcapaciteit mand 1
0,8 kg

Beoordeling op basis van 35 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ad en Ria 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Na enig probeerwerk goed resultaat

Ziet er goed uit, niet te groot. Wel regelmatig de frietjes even husselen want anders verbranden ze aan de ene kant en zijn ze aan de andere kant niet gaar. Deze Tefal vervangt de Tefal airfryer die na een jaartje of 6 niet meer goed functioneerde. Deze is sneller maar wel regelmatig (elke 3 a 5 minuten) even husselen.

Pluspunten

• compact
  • snel
  • nauwelijks olie nodig

Minpunten

• regelmatig husselen

Ivettte 26-09-2017 Product paar weken in bezit

inhoud valt een beetje tegen

Deze airfryer biedt voor zijn geld heel wat positieve dingen, de frietjes (we hadden bij de supermarkt speciale airfryerfriet gekocht) waren prima te eten, je hebt echt het gevoel gezond bezig te zijn, en toch frietjes kunnen eten, ideaal toch?! Ik heb bij de bibliotheek een boek met recepten geleend, alleen is het lastig om bv een passende bakvorm te vinden die in het mandje past. Maar goed, de afbakbroodjes (die ik normaal in de oven doe) waren heerlijk! Dus voor de kleine dingen is deze airfryer perfect, maar als je er veel in wilt gaan bakken dan betwijfel ik of deze wel de juiste keuze is. Ik had achteraf liever een grotere willen hebben,...de volgende dan maar....

Pluspunten

• snel
  • heel makkelijk in gebruik

Minpunten

• kleine inhoud
  • geen receptenboek erbij

Gerard van der Steen 14-09-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke vlaamse frieten

Een Airfryer, wie wil er nu geen machine die onze snacks en patat gezond op tafel zet. Dat wil toch iedereen. Daarom heb ik de Tefal Fry Delight FX1000 in huis gehaald.

Deze airfryer ziet er goed uit en heeft een luxe look. Het gebruik is erg makkelijk en zal juist daarom in iedere keuken prima zijn functie vervullen.

Met deze airfryer in huis heb ik gedaan wat ieder mens zou doen. Ik heb normale patat gebruikt en daarna patat speciaal voor airfryer machines. Ik geef eerlijk toe dat de Vlaamse frieten die bedoeld zijn voor een airfryer prima smaken hoewel ik daarvan dacht dat dit wel een uitdaging zou zijn omdat het van die dikke frieten zijn. De Tefal Fry Delight FX1000 is prima in staat om deze Vlaamse frieten smakelijk te bereiden. De standaard patat dat normaal in de frituur gaat geeft een minder resultaat, maar die zijn ook voor de frituur bedoeld. De snacks zoals bitterballen bami hapjes en snacks die hierop lijken zijn prima te bereiden in de Tefal Fry Delight FX1000. Frikandellen zijn een uitdaging, maar met een beetje toegevoegde olie geeft een beter resultaat .Even oppassen dus dat ze niet droog uit de airfryer komen.
Zoals aangegeven is de bereiding met deze airfryer een uiterst gemakkelijke manier om je favoriete snacks en friet op tafel te zetten.

Wel een beetje opletten want de lade wordt goed warm en zodra de snacks klaar zijn is het verstandig de lade op een onderzetter te zetten.

Onze vrienden zijn enthousiast als er weer een borrel en een hapje wordt gecombineerd, Maw , de Tefal Fry Delight FX1000 kon weer aan de slag voor de inwendige mens en onze vrienden zijn er blij mee.

Ik heb ook ff via mijn Toon gecontroleerd hoe het verbruik is en deze machine heeft duidelijk minder stroom nodig dan een frituurpan en dat is dan weer handig voor de eindafrekening.

Al met al ben ik tevreden over deze airfryer want mijn favoriete snacks komen gezonder, energiezuiniger en smaakvol op tafel.

Pluspunten

• prima friet en bitterballen

Minpunten

• lade wordt goed warm/heet

Josè 10-09-2017 Product paar weken in bezit

ideaal voor kleine huishoudens

Heb de Tefal fry delight nu 3 weken en al geprobeerd , en over het algemeen tevreden .
Het eten is snel klaar doordat het apparaat snel warm is .
vooral erg handig voor voorgebakkenbroodjes af te bakken , maar ook voor gerechten met krieltjes of wedges te bereiden . Visstcks waren lekker krokant , alleen bleven die helaas wat aan het rooster van het mandje plakken .
Dit rooster/ mandje was moeilijk schoon te krijgen vond ik , de bak eromheen was wel gemakkelijk te reinigen. Voor gezinnen van groter dan 3 personen is hij niet zo handig , dan is hij erg klein. voor je gezin dan allemaal patat hebben ben je een uur verder . De snackjes vielen ons tegen .

Pluspunten

• Snel warm
  • eten smaakt lekker
  • ziet er mooi uit
  • aardappeltjes snel mooi krokant gebakkenzonder vet

Minpunten

• klein
  • mandje moeilijk schoon te maken

Sasha 05-09-2017 Product paar dagen in bezit

Gezonde frituurvariant

De Tefal Fry Delight is een compact en gebruiksvriendelijk apparaat waarmee je met geen of weinig olie je voedsel kan klaarmaken. Klinkt goed toch? Dat dachten wij dus ook vandaar dat we voor dit apparaat hebben gekozen. Nu nog de test. We zijn er dus mee aan de slag gegaan en hebben er heerlijke friet en vis in klaar gemaakt. Zowel friet als vis waren overheerlijk krokant en mooi van kleur en lekker van structuur. Hiernaast een enorm pluspunt; er kwam tijdens het bakken zo goed als geen baklucht vrij!! Heerlijk!! Vooral omdat wij nog geen afzuiger in onze keuken hebben. We hebben het apparaat nog maar een week en zijn er nu al erg blij mee. Behalve dat je met het apparaat dus boven verwachting lekker eten mee kan bereiden wat gezonder is doordat je geen olie of vet hoeft toe te voegen, smaakt het eten daarnaast ook nog eens erg lekker en laat het apparaat dus weinig luchtjes vrij. Mijn friteuse gaat wat mij betreft de deur uit.
Het enige nadeel wat mij betreft is het schoonmaken van het mandje als je dat met de hand moet doen. Wij hebben namelijk nog geen vaatwasser. Hiernaast moet je even opletten dat jet het knopje niet indrukt als je de bak eruit haalt omdat anders de bak er onderuit valt.

Pluspunten

• reukloos
  • bakt krokant

Minpunten

• schoonmaken mandje

Ronald van der Ark 04-09-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

Ik heb de airfryer nu een week in huis en hij bevalt me prima. Om te beginnen: ik ben een totale leek op het gebied van frituren. De belangrijkste redenen om nooit frituurpan aan te schaffen waren de frituurlucht en de vette ongezonde olie. De Tefal airfryer biedt een oplossing hiervoor.
De bijgeleverde instructie van de airfryer is erg summier. Sommige plaatjes zijn op meerdere manieren te interpreteren. Gelukkig biedt de gedownloade handleiding uitkomst en blijkt het gebruik heel erg simpel.
Het apparaat is strak vormgegeven en staat mooi op het aanrecht. Handig is dat je de snoer achterin weg kan stoppen. Ik heb er voor een feestje een aantal ovenkroketten van Mora in gebakken, zonder olie. Het resultaat was zeer smakelijk. Ze waren mooi bruin en heerlijk krokant en knapperig. Het is wel aan te raden om ze halverwege even te draaien om verbranden te voorkomen. Per keer kunnen er vier kroketten in.
Zoals verwacht levert het nauwelijks vieze luchtjes op. Pluspunt is verder dat de airfryer makkelijk schoon te maken is. tot nu toe dus erg tevreden.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Lekker resultaat

Minpunten

• Nog geen.

Dionne 02-09-2017 Product paar dagen in bezit

Het geld dubbel en dwars waard!

De fry delight is erg gemakkelijk en veilig in gebruik. Je gebruikt er helemaal geen olie bij, dus het is erg gezond. Sommige producten worden daardoor ook wat droog, zoals krieltjes. Hierdoor doe ik er zelf wat extra mayonaise bij, waardoor het niet meer zoveel gezonder is dan bakken in boter. Wel was het super gemakkelijk, want ik hoefde er niet naar om te kijken en niet bang te zijn dat het aan zou branden. Zolang je tussendoor een keertje schudt, gaat het prima. Tot nu toe was alles uit de fry delight erg smaakvol. In de handleiding staat op een pagina ‘getekend’ hoe lang bepaalde producten moeten bakken, en op hoe veel graden. Erg gemakkelijk. Wel mis ik een boekje o.i.d. met recepten of ideeën.
Verder mis ik een knopje of indicatie voor het voorverwarmen, en kan hier verder ook niets over vinden. Misschien hoeft hij niet eens voorverwarmd te worden? Hoe dan ook, deze informatie miste ik. Het design met de timerknop vinden wij persoonlijk wat ouderwets en onpraktisch.

Pluspunten

• Makkelijk en veilig
  • Gezond eten

Minpunten

• 'Ouderwetse' timerknop
  • Korte handleiding

Inca35 02-09-2017 Product paar dagen in bezit

voldoet prima

Heb dit apparaat nu een week in bezit en tot nu toe voldoet hij ons prima. Je kunt er erg veel mee doen; opwarmen, bakken, grillen en braden. Het is natuurlijk veel gezonder om te kokkerellen zonder (of heel weinig) olie of boter. Groot voordeel vind ik ook dat het weinig tijd in beslag neemt. Een broodje in de fry Delight opwarmen zo snel dat wanneer ik dit in de oven had moeten doen, was de oven nog aan het voorverwarmen terwijl ik nu al van mijn warme broodje aan het genieten ben. Hij is voor een heel gezin wat aan de kleine kant maar daar moet je dan rekening mee houden dat je bv meerdere porties friet achter elkaar gaat frituren. Heb er ook gepaneerde kipfilet in gebakken dat ging prima en was ook snel klaar. Ondanks dat ze er wat minder bruin uitzien is de smaak prima en ook zeker knapperig. Het misstaat niet op het aanrecht dus wij laten hem gewoon staan en gebruiken hem nu ook veel vaker dan hiervoor de airfryer. Wij zijn dan ook met zijn 2en en dan is het formaat prima. Groot verschil met de airfryer is dat je hier wel halverwege de tijd even het mandje moet husselen en de airfryer draaide automatisch continu rond. Door dat ronddraaien gingen sommige frieten echter wel kapot dus beide heeft zijn voor- en nadelen. Bak en mandje kunnen in de vaatwasser wat ook erg makkelijk is. Wij zijn tevreden met de fry Delight.

Pluspunten

• geen tot weinig olie nodig
  • produkten snel klaar
  • veelzijdig apparaat
  • onderdelen kunnen in vaatwasser

Minpunten

• geen kijkvenster
  • je moet het mandje tussendoor husselen

theilya52 16-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Fantastisch apparaat

Dit product is mijn beste koop van de afgelopen 14 jaar. Ik ben er zo blij mee dat ik er twee in gebruik heb en mijn gasfornuis en ovens nauwelijks meer gebruik. Geen spatten meer op je gasfornuis en bijna alles heeft een betere smaak en is gewoon lekker !!!

Pluspunten

• compact
  • gebruiksgemak
  • lekker
  • geen vetspatten op je fornuis

Minpunten

• iets wat lawaai

anyankana 21-06-2017 Product paar weken in bezit

perfect!

i wanted a machine like that since a long time, i was right this is just amazing! fries crispy, chicken wings perfectly roasted, stuffed tomatoes or pepperoni in 20min... you can do almost whatever you want, and until now never failed once!
i can only recommand it, i use it everyday or almost

Pluspunten

• fast
  • tastes amazing

Hild3gard 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Onmisbaar op je aanrecht!

Met een airfryer gaat er een gans nieuwe wereld open in je keuken. Met het compacte toestel kun je in no time lekker en gezond koken zonder toevoegen van vetstoffen.

Heerlijke gebakken patatjes, frietjes, frituursnacks maar ook gebraden worstjes zijn een optie.
Voor ons is dit toestel een niet meer te missen toestel op het aanrecht.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Klein formaat

Kim91 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Super gemakkelijk apparaat

Zeer tevreden over de Tefal Fry Delight. Je kan deze voor verschillende gerechten (brood, frieten, kroketten, vlees, ...) gebruiken. Enige waar je rekening mee moet houden is dat het mandje een capaciteit heeft van 800 gr, dit is voldoende voor een 2à3 personen (frieten,...).

Pluspunten

• Vormgeving
  • Geen geurhinder
  • snelheid

Minpunten

• Klokje kan je niet terugdraaien
  • 800 gr

Marijke Wicke 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Supereenvoudig te gebruiken

In het begin is het wat zoeken wat je er allemaal mee kan doen, maar eigenlijk is het een supereenvoudig apparaat: kippenfilets, frietjes, aardappelblokjes, loempia's, cupcakes, ... allemaal heen eenvoudig te maken. Ook het onderhoud is heel gemakkelijk: gewoon in de vaatwas. Je hebt geen frituurlucht en je frietjes en snacks zijn knapperig en gezond(er).

Pluspunten

• heel eenvoudig te gebruiken
  • gemakkelijk in onderhoud
  • geen frituurlucht

Minpunten

• wat groot

IJskonijn88 03-06-2017 Product paar weken in bezit

Ideale vervanger voor de friteuse

Ik kreeg de mogelijkheid om dit product uit te testen. Het eerste wat we hiermee hebben uitgeprobeerd, zijn een aantal frituursnacks. Onze ervaring na dit eerste gebruik: gebruiksvriendelijk apparaat, de handleiding geeft duidelijk aan hoe het gebruikt moet worden en dit is ook echt eenvoudig. Korte opwarmtijd, en dus op een 12-tal minuten zijn de snacks klaar. Ook vissticks kan je er perfect in klaarmaken. Ook eens knoflookbrood geprobeerd en dit kwam er ook goed uit. Kortom: dit apparaat is een zeer goede vervanger voor de friteuse, je kan er allerlei snacks, kroketten en frieten in klaarmaken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Redelijk groot

mho651 02-06-2017 Product paar weken in bezit

gemakkelijk en lekker

Ik heb de tefal fry delight nu reeds 3 weken in mijn bezit en ben er heel tevreden over. Ik heb er al snacks, frietjes, kroketten en zelfs dessertjes in klaargemaakt en alles is heel lekker. Het is heel gemakkelijk in gebruik en ook in onderhoud. Ik ben zeker overtuigd dat dit gezonder is dan de friteuse. Ik zou het apparaat niet meer kunnen missen.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • gemakkelijk in onderhoud

TanHer 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk en gezond !

Om eerlijk te zijn vond ik het mandje precies nogal klein, maar ik heb hier toch twee curryworsten en frietjes voor twee personen in kunnen bereiden, dus voldoende voor ons.

Tijdens het bereidingsproces vond ik het tikkend geluidje van de timer soms wel een beetje storend. Maar dat weegt niet op tegen de pluspunten die dit apparaat biedt:
- geen vieze geur in huis
- gemakkelijk in onderhoud
- krokante, lekkere en gezonde frietjes

Op een klein half uurtje kwamen er lekkere krokante frietjes tevoorschijn! De curryworsten had ik er al iets eerder uitgehaald.

We hebben ook kip gebakken in de Fry Delight. Lekker sappige kip en dat zonder vetstof te gebruiken !
Gewoon 3 minuutjes voorverwarmen, daarna bakpapiertje in het mandje en de kipfilets erin. De filets kruiden met peper, zout en kipkruiden en dan een 20-tal minuutjes laten bakken.
Een aanradertje!

Pluspunten

• Gezond
  • Geen geurhinder

Minpunten

• Tikkend geluid timer
  • Moeilijk om mandje eruit te halen

kimmy123 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Krokante frietjes/snacks, veelzijdig, gemakkelijk en gezond

Lekker gezond eten! Frietjes en snacks zijn lekker krokant. Maar ook de afbakpistolets, waardoor ik mijn gewone oven niet meer gebruik daarvoor maar de Fry Delight. Ook al kipfilet in klaargemaakt, die was nog lekker sappig en snel klaar. Ook gemakkelijk in onderhoud!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk eten maken
  • Krokante frietjes en snacks
  • Makkelijk in onderhoud
  • Gezond

Birger 30-05-2017 Product paar weken in bezit

gezond snacks bereiden

het duurt een paar dagen voor je koken met de tefal fry delight onder de knie hebt (voldoende vet toevoegen, duur van het air fryen, temperatuur instellingen). Dat is vooraal een kwestie van ervaring maar eens je dit onder de knie hebt kan je op een gezonde manier de minder gezonde snacks en dergelijke bereiden. Een aanrader.

Pluspunten

• handig
  • gezond
  • eenvoudig

Minpunten

• niet klein

Elske 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Gezonde en krokantje frietjes

De Fry Delight is een verademing in de keuken voor iedereen die geen vervelende frietgeur in huis wil hebben. Bij het bakken van frietjes in de Fry Delight heb je geen frietgeur, maar wel krokantje én gezonde frietjes. Zelf gebruiken we wel een eetlepel olie zodat de frietjes niet volledig uitdrogen. Ook kan je er lekkere gekruide aardappels in klaarmaken zonder (of met weinig) vetstof. Partysnacks / miniloempia's zijn ook even lekker in de Fry Delight dan in een gewone friteuse.
Het nadeel aan dit toestel vind ik de aftelklok die een vervelend tikgeluid maakt en je kan dit niet afzetten. Kan een storend geluid geven in een open keuken.

Pluspunten

• krokante en gezonde frietjes / snacks
  • mooi toestel
  • gemakkelijk te reinigen in de afwasmachine
  • snel warm
  • evenwaardig aan een gewone friteuse

Minpunten

• geluid
  • groot en hoog toestel om weg te bergen
  • langere baktijd

shay1990 22-05-2017 Product paar weken in bezit

leuk apparaat

Vandaag gebruikten we voor het eerst de Fry Delight om frietjes te bakken. De frietjes werden perfect krokant gebakken en smaken goed. Ze smaken natuurlijk niet helemaal zoals uit de standaard friteuse maar zijn alvast even lekker en stukken gezonder. Dit apparaat maakt gezond koken kinderspel. Alles in de Fry Delight , timer instellen en wachten tot alles klaar is. Geen vervelende frietgeur, geen vettige spatten en lekker en gemakkelijk.