Philips Viva Collection HD9622

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HD9622 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Krijn 01-01-2017

Een goede vervanger voor de olie frietpan

Reeds een paar maanden geleden op een familiefeest voor het eerst met een Airfryer klaargemaakte friet en snacks gegeten. De smaak was uitstekend.
In verband met de komende feestdagen pas 14 december zelf een Airfryer aangeschaft. Geen gedoe meer dus met gesleep van de frietpan naar de schuur (vanwege de reuk en vettige aanslag maakte ik daar de friet en zo). Nu dus de fryer onder de afzuigkap in de keuken. Voor andere bereidingen ga ik nog wel accecoires aanschaffen.
De jaarlijkse appelbeignets moeten nog wel in de schuur op het gasstel in een pan met arachide olie worden klaargemaakt. Maar dat vindt onze hond niet erg. Ze kan dan lekker in de tuin rondrennen en toch het baasje in de gaten houden.
De bereidingstijd viel me overigens mee. Maar net als ander gereedschap moet je er wel mee leren om te gaan.

De door Philips geadviseerde app zal ik overigens niet installeren op mijn mobiel. Deze app heeft toegang nodig tot:
 apparaat- en app-geschiedenis
 identiteit
 locatie
 foto’s/media/bestanden
 camera
 informatie over wifi-verbinding
 informatie over apparaat-ID en oproep
Ik ben zeer op mijn privacy gesteld en ik wil alleen informatie. Maar om deze app te kunnen gebruiken vraagt (eist) Philips hier persoonlijke zaken waar ze geen fluit mee te maken hebben.

Anita Keldermans 24-12-2016

Philips Airfryer

Mijn oude toestel was aan vervanging toe. Gezonde voeding en gezonde bereidingswijze staan hoog in mijn vaandel. De recepten zijn lekker en vetvrij.

Scampi1204 20-10-2016

Een aanrader

Ik ben heel tevreden over de airfryer! Het is zeer makkelijk om te gebruiken dankzij de goede handleiding. Ook is het boekje met de bereidingstijden fijn om bij de hand te hebben.
Bij een gewone frietpot heb je vaak een geurtje in huis, bij de airfryer is dit helemaal niet het geval.
Het is een geweldig toestel om in huis te hebben. Je kan frituursnacks eten zonder ongezond te eten.

Pluspunten

• Geurloos
  • Gezond
  • Geen olie of vetstoffen

MichelT 18-10-2016

Schitterend toestel

Gezond, lekker, en vol smaak

Een meer dan uitstekend toestel. Moet toegeven dat ik niet echt een keukenprinses ben maar de airfryer maakt alles makkelijker, en voor mezelf is de barrière om te starten koken verkleind! Mijn favoriet is zoete aardappel in frietjes snijden en laten bakken met een beetje coconnoot-olie!!!! Just perfect!!! Ik vraag me de laatste dagen af waarom ik dit toestel niet vroeger aangeschaft heb. Echt... over aanraders gesproken... dit is er eentje!

Pluspunten

• Geurvrij
  • Gezond
  • Gebruiksvriendelijk

Tine32 17-10-2016

Een perfect alternatief voor de friteuse

Ik ben fan van dit product! Ik maak er vooral frietjes en kroketjes in en er zijn enkel voordelen aan: geen geurtjes, veel gezonder en heel lekker resultaat. Het duurt wat langer dan in een normale friteuse natuurlijk, maar op zich vind ik dat geen probleem. Het is ook een groot toestel om in de keuken te plaatsen, maar het is wel een een mooie vormgeving, dus dat stoort ook niet. Je kan er trouwens nog heel wat andere gerechten mee maken.

Pluspunten

• mooi design
  • heel gebruiksvriendelijk
  • heerlijk resultaat

Minpunten

• nogal groot

AnnekeS73 14-10-2016

SUPER PRODUCT, makkelijk en snel

Helemaal weg van dit product. Eerst wat zoeken, aangezien er niet echt een goede handleiding bijzit, maar je vindt meer dan genoeg tips online. Ook een handige app gevonden, met baktijden van echt alle mogelijke producten (frieten van verschillende merken etc.).
Frietjes supersnel en lekker, en veel minder vet, TOP GEWOON.
Ook andere gerechten zijn veel sneller bereid dan in de traditionele oven. Gehaktbrood op 30 minuten ipv 80.
's Avonds nog trek, snel wat hapjes in de airfryer, 10 minuutjes en hup. Geen vieze geurtjes, niet eerst voorverwarmen.
Makkelijk schoon te maken.
KORTOM IK BEN FAN!!

Pluspunten

• minder vet
  • makkelijk schoon te maken
  • geen voorverwarmen nodig dus snel klaar

Minpunten

• ontbrekende handleiding
  • iets te klein

NeskeV 13-10-2016

heerlijke frietjes ...

Mijn eerste indruk van het toestel was wel vrij goed, leuk design, lijkt makkelijk in gebruik. Ik ben toen beginnen rondkijken voor receptjes. De app gedownload, maar die blijkt niet te werken. Eerste poging om frietjes te bakken volgt. Ik vraag me wel af waarom je de frieten eerst 30' in water moet laten weken. Maar doe het toch maar. Jammer dat er maar een kleine portie tegelijk kan worden gebakken want het duurt toch wel een goeie 20 minuten voor 1 portie. Dan moet je weer 20 minuten wachten op de volgende ... wat toch vrij lang is .. benieuwd naar de smaak ... aangenaam verrast, het zijn wel heel lekkere frietjes, beter dan ovenfrietjes. Echt knapperig en niet droog. Mmm. . Heerlijk. Mijn man is ook enthousiast. Wordt vervolgd. Vandaag diepvriesfrietjes gebakken met de AF. . Zijn er fantastisch uitgekomen, ovenfrietjes zullen bij ons niet meer worden gebakken,zoveel beter met de AF en even gezond ☺.Als je frietjes gezond kan noemen tenminste. Potato wedjes heb ik ondertussen ook geprobeerd, lukken goed, maar zelf vind ik ze vrij droog. Het bakken en het grillen zou ik ook wel willen testen, maar het nadeel daar is dat je dan al die extra's nog moet gaan bijkopen. Volgende stap zullen kaaskroketjes of iets dergelijks zijn. Ben benieuwd. Kaasbolletjes uitgetest. Conclusie, niet echt geschikt voor de airfryer, de kaas loopt eruit en blijft zo in het mandje steken, ze worden ook niet bruin van kleur. De smaak is wel goed, dus das wel ok, misschien lukt het beter met gewone kroketjes. . . Wel jammer dat het niet digitaal is en dat er ook geen pauzeknop aanwezig is om tussendoor te checken, het toestel blijft doorwarmen en blazen als je de inhoud wil opschudden bvb voor frietjes, gevaarlijk voor de kids, want die kunnen hun hand er dan wel insteken en opschudden doe je niet over de vloer.. vnvnd eens croque monsieur uittesten,lukt blijkbaar ook.Croque getest,toch beter in croque monsieur ijzer,wordt niet bruin en kaas smelt niet goed in airfryer.Beetje van een tegenvaller.curryworst en viandellen gaan wel,juist jammer dat de viandellen niet krokant worden,wel lekker,ook minder vet ,maar verbetering mogelijk.Brickdeeg kan je goed klaarmaken in de airfryer,heel lekker en krokant!

Pluspunten

• heerlijke frietjes zonder frituurolie
  • handig in gebruik
  • mooi design

Minpunten

• geen pauzeknop
  • accessoires bijkopen

tamara 12-10-2016

prima toestel

Wij hadden geen friteuse in huis, louter en alleen omwille van de geurhinder en het ongemak om zo'n ding te reinigen. Nu hebben we de Philips Airfryer, hiermee hebben we het genot van gefrituurde snacks zonder vieze geuren, makkelijk te reinigen en gezongen. 3 topvoordelen en nog geen nadelen! Daar bovenop een mooi design, mag dus gerust op de kast blijven staan :-)

Pluspunten

• geurloos
  • makkelijk in gebruik

Sam18000 11-10-2016

Prima alternatief voor friteuse

Mooie verpakking en duidelijke uitleg. Na het openen van de doos was ik er helemaal klaar voor.
De eerste test deden we uiteraard met frietjes. We kozen voor de klassieke frietjes, niet te dun of te dik. Even nog in de handleiding opzoeken hoe de machine juist werkt en dan kon ik beginnen. Het instellen van de temperatuur en de timer verliepen perfect. Ook de lade vullen tot aan het maximumlijntje verliep zonder probleem.
Toen startte de machine... wat een vreselijk lawaai maakte dat ding... nee, dat is overdreven... maar toch... stil is het niet te noemen, je kan het het beste vergelijken met het geluid van een droogkast, met als enig verschil dat het geluid van de airfryer constant is. Doch, het moet gezegd, door het geluid van de dampkap er vlak naast, viel het al bij al wel mee. Je wordt het gewoon.
Na twintig minuutjes waren de frietjes klaar. Geen enkel vies geurtje te bespeuren in de keuken en , het belangrijkste, lekkere gezonde frietjes op ons bord.
Mijn kinderen en ikzelf waren zeer enthousiast, mijn man iets minder. De krokantheid had nog iets beter gekund, maar dit zal eerder liggen aan het feit dat dit onze eerste keer was, dan aan de machine.
We kijken er naar uit om nog wat lekkers uit de airfryer te toveren!

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk
  • Veelzijdig
  • Gezond

Minpunten

• Lawaai

Nathalie81 11-10-2016

De airfryer is een echte aanrader!

De eerste keer gezonde, zelfgemaakte frietjes gegeten. Het proefde zoals gewone frieten. Dus met vlag en wimpel de test doorstaan. Enkele nadeeltjes: de geur, best onder de dampkap plaatsen, geen electronische timer. Maar wat wel leuk is meegenomen, is die app die je op je tablet kan plaatsen! Zeker doen.

Pluspunten

• weinig vetgebruik
  • eenvoudig in gebruik
  • toffe app!

Minpunten

• geur
  • geen electronische timer

Mamaniek 09-10-2016

Veelzijdig en gebruiksvriendelijk

Via The Insiders mag ik de Philips Airfryer testen en gebruik het apparaat nu ruim twee weken. De Airfryer is een compact apparaat (vergelijkbaar met een broodbakmachine). De inhoud van de bak is vrij klein voor een hele maaltijd voor een compleet gezin, maar alleen een bijgerecht voor 4 personen gaat prima. Ik worstelde in het begin met welke gerechten ik erin kan klaarmaken, maar het apparaat blijkt erg veelzijdig. Groente, aardappels, vleesgerechten en zelf zoete gerechten kun je er gemakkelijk mee bereiden. Bij het eerste gebruik miste ik een handleiding en de quick-start vond ik erg minimaal, maar online en via apps zijn er goede suggesties terug te vinden. Een groot voordeel ten op zichte van een oven is dat de Airfryer niet hoeft voor te warmen en de bereidingstijd meestal iets korter is.

Zoals in de diverse reclameuitingen wordt beloofd kan ik gemakkelijk en gezonder gerechten maken door weinig of geen toevoeging van vet. De gerechten krijgen een krokant korstje en zelfs ongegaarde kipdrumsticks worden heerlijk gaar, krokant en mals. De Airfryer is na gebruik weer heel gemakkelijk schoon te maken.

De Airfryer is voor mij echt een aanwinst in de keuken en blijft zeker binnen handbereik staan om vaak te kunnen gebruiken!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Veelzijdig

Minpunten

• Kleine inhoud bak

Eva 26-09-2016

Gebruiksvriendelijk

Snel, veilig, gemakkelijk in gebruik. Niet enkel voor frieten of snacks ook gezonde maaltijden, kip, groenten, quiche, ...

Pluspunten

• Praktisch

Minpunten

• Niet voor groot gezin

Ann 24-09-2016

geweldig toestel, aanrader !

de eerste dag probeerden we de frituursnacks : bitterballen en checken nuggets super, curryworst was niet echt krokant. dag 2 echter, bracht ons heerlijke drum sticks, heerlijk sappig binnen in en net zo heerlijk krokant aan de buitenkant. bijgevoegde info belooft ons nog veel lekkere en vooral handige momenten! vrij compact toestel, maar de 'kuip' is eerder geschikt voor max 2 personen.

Pluspunten

• compact
  • snel en accuraat

Minpunten

• niet groot
  • accessoires kopen