Inventum GF535

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum GF535 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

co1l 26-11-2014
Geschreven voor: Inventum GF535

Sinds een maand in bezit en we zijn absoluut niet tevreden. Tijdens het opwarmen lieten we het deksel op de pan met als gevolg dat de olie een zeer vieze kunststofsmaak krijgt en die in het eten trekt. Echt smerig. Waarschijnlijk van het kunststofdeksel die op de pan ligt. Het is vreemd dat je dat deksel ook tijdens het opwarmen al van de pan moet halen.

Annie Kuiper 24-06-2012
Geschreven voor: Inventum GF535

De inventum GF 535 gebruik ik wekelijks en doordat het vermogen 3000 watt is bak je alles snel mooi krokant en bruin. Als je je aan het max. van de frituurolie houd en tevens alles kalm in de olie laat zakken spat er helemaal niets. Naderhand haal je hem heel makkelijk uit elkaar en kun je alles afwassen (machine/hand). Deze pan heb ik nu 4 maand in bezit en hij is als je hem ziet nog helemaal nieuw!

JeroenV72 06-01-2012
Geschreven voor: Inventum GF535

Niet deugdelijke friteuse doordat de deksel van kunsstof is (stofdeksel) en niet op de friteuse kan tijdens gebruik. Veel last van gespetter. Daarnaast al 2 keer de handgreep gesmolten omdat die naar binnen inklapt en bij even vergeten helemaal smelt in het opwarmen van het vet. Erg gevaarlijk als je even vergeet het mandje uit te klappen. Vreemd dat Inventum nog dergelijk apparatuur verkoopt. Men lost de verbrande handgreepjes wel netjes op door kostenloos een nieuwe toe te sturen. Blijkbaar ziet men toch zelf wel in dat het niet praktisch ontworpen is! Kwaliteit van het frituren is prima.

JeroenV72 23-01-2012

Na twee keer vergeten het mandje uit te klappen en dus opnieuw de handgreep volledig gesmolten was bij mij de maat vol. Dit is inderdaad een ontwerpfout! Ik heb Inventum hierop gemaild, echter zien zij zelf dit niet in. Letterlijk krijg ik als antwoord dat;
- ik mijzelf beter had moeten (laten) informeren alvorens ik dit model kocht
- ik mijn verkoper moet voorleggen
- Inventum niet de gevaren ziet zoals ik die ervaar ( geen afsluitbare deksel tijdens frituren en een mandje dat smelt of in brand kan vliegen als je het vergeet uit te klappen.

Enige oplossing die men heeft is opnieuw een handgreep kostenloos toesturen. Aan een retourzending met aankoopvergoeding geeft Inventum geen gehoor. Ik ga dit aan de consumentenbond voorleggen. Als u overweegt om dit model te kopen, dan wil ik u erop wijzen dat een mandje dat naar binnen is geklapt, voor brandgevaar kan zorgen.
Nou, voor mij geen Inventum meer...Veilig en vertrouwd (slogan Inventum) is ver te zoeken.

Inventum 09-01-2012

Toch blij dat ik niet de enige was met een gesmolten handgreepje.
Weliswaar stuurt Inentum erg rap een nieuwe, maar toch...
Je kunt wel eens vergeten de greep uit te klappen en bij andere friteuses kan een ingeklapte greep nooit IN het vet komen.
Dat was mijn opmerking over "ontwerpfoutje".
De friteuse is een uitstekend apparaat verder.

Lucrezia 30-12-2011
Geschreven voor: Inventum GF535

Degelijke friteuse voor een mooie prijs. Pan is mooi van formaat (hoog en klein). Vet wordt door het hoge wattage lekker snel warm en het eten komt er goed uit.
Buitenkant wordt niet heet, kan er gewoon je handen tegenaan houden. Deksel wordt wat warmer maar nog steeds met de blote handen aan te pakken, zeker door de verhoging kan je de deksel zonder problemen optillen. Pan blijft opzich wel wat lang aan de warme kant. Groot voordeel is ook dat alles in de vaatwasser kan (en uit alles kan uit elkaar)
Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat je de pan aanzet met het handvat erin.

burgkop 08-01-2012

Ik kan mij niet voorstellen dat de deksel smelt tijdens gebruik.
Er zit zo te zien een filter op, wat heeft dit voor nut als hij alleen als stofdeksel zou werken, dan hoeft er niets gefilterd te worden, wat ook niet kan?
Dat gaat er bij mij even niet in.

Wij hebben de FR533 (idem met FR533 op klokje na) en gebruiken deze vanaf begin, paar jaar oud, ALTIJD met deksel er op, altijd dus.
Wij gaan echt niet in de kleine keuken met een open frituurpan frituren.
Wij gebruiken hem vaste prik, 1 dag in de week.
Deksel is iets anders, maar neem aan dat het materiaal het zelfde is.

Het handvat is ook nog in perfecte staat, wel eens vervangen, door breuk, niet door smelten.

Is de thermostaat wel goed?
Frituren doen wij op 180 graden.

Wij zijn over deze pan zeer tevreden (FR533)

roel2203 04-01-2011
Geschreven voor: Inventum GF535

Friteuse die er door zijn metal-look duurder uitziet dan-ie is.
Bij ingebruikneming komt-ie wat gammel over, maar op zich is hij goed te hanteren. De buitenkant wordt wel heet, ook daarin zie je de lage aanschafprijs terug.
De olie is erg snel op temperatuur, de frietjes zijn snel klaar en heerlijk knapperig.
Al met al een goede friteuse.

janv64 04-09-2010
Geschreven voor: Inventum GF535

Deze frituurpan bevalt prima. Het vet wordt snel heet door zijn 3000 watt. Het lijkt mee heel normaal dat je eerst het handvat uitklapt voordat je hem aanzet. De gebakken frietjes zijn heerlijk knapperig. Ik ben helemaal te vreden

Inventum 27-06-2010

Mooie friteuse.
Alleen eentje met een nogal knullige ontwerpfout die blijkt zodra je de pan aan zet met de handgreep van het mandje nog niet uitgeklapt.
De voorzijde (en de rest) van de plastic greep smelt namelijk.
Wie verzint zoiets !
In de handleiding wordt hiervoor wel gewaarschuwd, maar een iets andere constructie zou de friteuse handiger bruikbaar hebben gemaakt.
Sommige mensen vergeten de greep uit te klappen en veel mensen lezen de gebruiksaanwijzing helemaal niet.
Het lijkt me dat INVENTUM toch lang genoeg keukenapparatuur maakt om een fatsoenlijke greep aan een fritesmandje te bedenken en zich niet te verschuilen achter de handleiding.
Ik hoef geen Inventum meer...