De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Q8691A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Ramon 14-01-2021

Geen verschil met andere opties

Geschreven voor: HP Q8691A

HP Q8691A is een goed verpakt papier van HP voor foto’s afdrukken.
Ik vint het gewoon duur en de kwaliteit is gewoon oké.

Pluspunten

• Goed verpakt

Minpunten

• Prijzig
  • kwaliteit gewoon oké

Inkie 14-01-2021

Mooie inkt

Geschreven voor: HP Q8691A

De inkt is erg makkelijk te installeren, werkt heel snel en makkelijk.
De kleuren van de inkt zijn erg mooi en helder. Vooral bij foto’s op HP fotopapier erg mooie kwaliteit en ook zoals de foto’s daadwerkelijk van kleur zijn.
De inkt is snel droog waardoor je snel achter elkaar door kan printen en of het papier snel kan vast pakken zonder dat er vlekken ontstaan.

Pluspunten

• Snel droog
  • Makkelijk te installeren
  • Mooie heldere kleuren

javaneyk 18-12-2020

10x15 de perfecte afdruk

10x15 perfecte afdruk

Ik heb diverse foto’s afgedrukt op het advanced foto papier van HP, zowel in draft kwaliteit als in normale kwaliteit. Kwaliteit verschil is zeker te zien, in draft kwaliteit is het iets minder intens zwart, maar zeker van goede kwaliteit om te lezen. Waar ik dus vooral onder de indruk van ben is de kwaliteit van het afdrukken op het advanced foto papier van HP, je ziet echt niet dat dit uit een inktjet printer komt. De kwaliteit van de foto afdrukken is vergelijkbaar als met die van een adruk centrale. Ik ben wel benieuwd hoe de foto’s qua kwaliteit blijven, wat is het effect van zonlicht bv, dat is nu afwachten, maar de huidige resultaten ben ik erg blij mee.
Samen met de HP orginele cartridges is het de perfecte combinatie. De vakantie foto’s direct beschikbaar zonder dat je er op hoeft te wachten. Even snel een printje maken en klaar is kees.
De inkt droogt zeer snel op nadat je een afdruk hebt gemaakt.
Mijn verwachtingen van het advanced foto papier van HP zijn overtroffen, ik gebruik altijd al originele cartridges van HP nog nooit een slechte ervaring mee gehad, ik zou zeker het advanced foto papier van HP aanbevelen. Qua aankoopprijs vind ik het wel duur invergelijk met een foto afdrukcentrale maar je hebt wel direct de afdruk, vandaar ook mijn waardering 3.5 op een 5 puntenschaal

Pluspunten

• goede afdruk kwaliteit
  • direct klaar
  • snelle droging

Minpunten

• relatief duur

MissE 08-12-2020

Foto's die het inlijsten waard zijn

Geschreven voor: HP Q8691A

In het verleden heb ik wel eens fotopapier gebruikt. De kleuren waren niet mooi, het was niet scherp en het droogde niet snel op. Huiverig ben ik dit fotopapier gaan testen. En ik kan zeggen dat ik echt heel erg verrast ben met dit mooie resultaat. Ik heb een paar hele mooie vakantiefoto's afgedrukt en ze zijn het inlijsten waard. De kleuren zijn diep en het droogt snel op. Erg leuk dat ik nu vaker zelf foto's thuis kan printen en eindelijk wat meer met mijn mooie foto's zal gaan doen.

Pluspunten

• snel droog
  • mooie kleuren

Salomy 03-12-2020

goed fotopapier

Geschreven voor: HP Q8691A

Inmiddels heb ik een aantal afdrukken gemaakt op dit fotopapier van HP (Advanced) 10x15 cm.
Het is gewoon goed papier. Het is origineel van HP. En daar had ik natuurlijk wel een hoge verwachting van!
Stevig papier is het zeker wel, er zit ook een mooie glossy afwerking op, je afbeeldingen worden dus niet mat.
Met mijn HP printer (deskjet 2540) en originele HP cartridges heb ik ermee geprint.
Een hele middag heeft het mij gekost om er afbeeldingen netjes op geprint te krijgen. Dit kan liggen aan mijn onhandigheid, ik doe dit niet dagelijks. Maar om afbeeldingen in 10x15 te krijgen vond ik gewoon geen doen. Daardoor kreeg ik er halve afbeeldingen uit. Uiteindelijk heb ik een word documentje gemaakt met de pagina in 10x15 cm. En ik heb de marges eruit gehaald. Zo kon ik mijn afbeeldingen erin plakken en een beetje netjes er foto's mee printen. Dat heeft veel gevraagd dus van mijn creativiteit. Misschien kan iemand anders vertellen hoe het op een betere manier kan. Want vanaf mijn smartphone kan ik dus niet printen op deze manier en ook niet makkelijk even snel een foto printen.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar gewoon A4 fotopapier, dan krijg je de foto's er gewoon netjes uit en is het niet zo'n gedoe met formaten.
De geprinte foto is heel snel droog, je kunt em vrijwel meteen uit de printer pakken.
Met ander fotopapier had in hetzelfde effect, dus het is niet bijzonder volgens mij dat dit zo is.
Ik kan het wel aanraden, wanneer u ervaring heeft met de computer en foto's uitprinten.

Pluspunten

• goed papier
  • snel droog

Minpunten

• het formaat