ETNA FIV560WIT wit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA FIV560WIT wit op Kieskeurig.nl.

Guus1007 10-10-2019

Een 2 fasen inductiefornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Ik heb specifiek voor een Etna gekozen omdat:
1. Het een degelijk Nederlands product is wat inmiddels al ruim 160 jaar bestaat in de grote wereld van het witgoed
2. Er heel erg duidelijk vermeld staat dat dit een 2 fasen inductie-fornuis is, oftewel 2x 230V met aansluiting voor Perilex-stekker
3. Geen tiptoetsen bovenop, welke bij aanraking direct reageren, maar degelijke draaiknoppen aan de voorzijde

Pluspunten

• Ziet er degelijk uit
  • Duidelijke vermelding van geschikt voor 2-fasen

Officiele reactie van Atag 11-10-2019

Beste Guus,
wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over het inductiefornuis van ETNA. Bedankt voor deze uitgebreide en mooie review. Heel veel kook en bakplezier! Groet, Femke Webcareteam ETNA

w**i@h**l.com 24-05-2021

Irritante afkoeling van oven

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Ik gebruik dit product nu twee maanden. Over de inductieplaat met zijn draaiknoppen ben ik zeer tevreden. Helaas is de plaat tamelijk lelijk geplaatst, ongelijk voegranden. Ook de oven werkt goed. Alleen het afkoelen van de oven is zeer hinderlijk. De ventilator draait luid en met open keuken is dat niet fijn. Ook duurt het meer dan een uur voordat de oven is afgekoeld en dus de ventilator stopt. De oven stond op 220 graden dus dan is meer dan een uur wel erg lang en storend! Alleen daarom zou ik hem dus niet aanraden!!

Pluspunten

• Inductieplaat met knoppen

Minpunten

• Ventilator

Officiele reactie van Atag 25-05-2021

Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor deze reactie. Goed om te lezen dat u tevreden bent over de werking van de inductiekookplaat en oven. Vervelend dat het afkoelen hinderlijk is, een uur nodig heeft om af te koelen en dan pas de ventilator stopt. Mocht een monteursbezoek wenselijk zijn, dan ontvangen wij graag uw volledige adres- en contactgegevens via webcare@atagbenelux.com..
​Met vriendelijke groet,
Chantal webcareteam ETNA

L. 27-01-2021

2 fasen inductiefornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuw fornuis had ik een bepaald type en merk in gedachten. Helaas kon ik dit fornuis niet aanschaffen, want mijn woning blijkt niet te beschikken over een 3-fasenaansluiting. Het aanleggen van deze aansluiting zou mij veel geld gaan kosten en dat wilde ik liever niet. Toen werd ik genoodzaakt om een ander soort fornuis te zoeken. Na enig speurwerk kwam ik uit op de Etna FIV560WIT 4-pits inductiefornuis. Dit apparaat kan worden aangesloten op 2 fasen. Ik heb het fornuis nu een paar dagen in gebruik en ben er tot nu toe heel tevreden over. Hij is niet alleen mooi en degelijk maar is ook gebruiksvriendelijk. Het werkt boven verwachting. Ik ben heel blij met mijn keuze. Kortom, een oprechte aanrader!

Pluspunten

• Geschikt voor 2 fasen
  • Duurzaam gebruik

Officiele reactie van Atag 28-01-2021

Beste heer/mevrouw L.

Vriendelijk bedankt dat u de moeite heeft genomen om deze mooie beoordeling te schrijven. Wij vinden het ontzettend fijn om te horen dat u zo tevreden bent over dit model en tevens dat dit een mooie oplossing was betreffende de 2-fase aansluiting in uw woning. Wij wensen u nog vele jaren plezier met deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

cornelisse 24-11-2020

prima fornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

We hebben dit Etna fornuis nu enkele maanden in gebruik en het voldoet eigenlijk nog beter dan we dachten. Als je gewend bent aan inductie koken levert het vele voordelen op, zuinig in gebruik, je kunt de temperatuur super regelen zodat je altijd kunt koken met de deksel op de pan, geeft dan ook minder afzet in de afzuigkap.je kunt met gemak alle vier de plaatsen tegelijk gebruiken, omdat je op relatief weinig vermogen al kunt koken,

--------------------------------------------------

Review 04-08-2020:

Het fornuis ziet er netjes en mooi uit, de bediening is erg makkelijk en goed in stellen.
Het koken gaat makkelijk en snel.

Pluspunten

• zuinig in gebruik
  • temperaturen super te regelen

Officiele reactie van Atag 26-11-2020

Geachte heer/mevrouw Cornelisse,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en mooie review.
Uw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Wensen u veel kookplezier toe.
Groet Ursula van Webcareteam ETNA

Eltje 08-10-2020

Redelijk goed fornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Op zich een goed fornuis echter na een paar minuten op de hoogste stand begint de ventilator die voor koeling van de elektronica zorgt hinderlijk te draaien. Met een open keuken is dat zeer irritant. Ook na matigen van het vermogen blijft hij draaien. De oplossing is om hem uit te zetten en meteen weer aan.

Pluspunten

• Handige draaiknoppen
  • Prima oven

Minpunten

• Luidruchtige ventilator

Officiele reactie van Atag 09-10-2020

Beste Eltje,

Hartelijk bedankt voor de moeite en tijd die je hebt genomen om een review te geven over de FIV560. Wat vervelend dat je het geluid als hinderlijk ervaart. Om de levensduur van de elektronica te vergroten, is het apparaat voorzien van een ventilator. Desondanks wens ik je veel kook- en bakplezier toe.

Groet Heidi
Webcareteam ETNA

Willemien 06-10-2020

Super praktisch, goeie prijs/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Goeie kwaliteit oven en inductieplaat voor een mooie prijs. De oven is erg makkelijk te installeren en bedienen. In de lade passen erg veel spullen, meer dan verwacht. De oven warmt echt verschrikkelijk snel op (binnen 5 min, letterlijk, op 200 graden). Inductiekoken is natuurlijk altijd top, en makkelijk om temperatuur te reguleren. De powerstand is ook echt hoog bij deze oven. Stand 6 (6/10) is namelijk al prima om mee te frituren.
Heel fijn ook dat je bij etna zonder veel moeite kan opgeven voor de 5 jaar fabrieksgarantie, waar je de oven ook gekocht hebt. Dat gaf vertrouwen.
Nadeel aan de oven is dat er een dubbele glaswand aan de voorkant zit waar wel dingen tussen kunnen vallen. Ontstane vlekken op de ruiten aan de binnenkant kunnen lastig worden schoongemaakt. Verder gaat het aansluiten van een oven en inductieplaat op een tweefase-aansluiting gepaard met vermogensbeperking (Zo kunnen niet alle pitten tegelijkertijd vol aan)

Pluspunten

• Oven warmt super snel op!
  • Veel vermogen beschikbaar per inductiepit

Minpunten

• Beperkte vermogen door 2fase aansluiting
  • Ruimte tussen de twee glasplaten

Officiele reactie van Atag 07-10-2020

Beste Willemien,

Hartelijk dank voor deze uitgebreide review en mooie reviewscore van een 10! Hier zijn wij uiteraard erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de eenvoudige installatie, bediening en het gebruiksgemak van zowel oven als inductiekookplaat.
Heel veel kook- en bakplezier.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

Joop 02-08-2020

Inductiefornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Omdat we in een huis zijn gaan wonen zonder gas is dit Etna inductiefornuis prachtig, geweldig functioneert geweldig snel en geruisloos. Oven voldoet prima. Design is mooi, bedieningsknoppen aan de voorkant wel zo handig

Pluspunten

• design en gebruik

Officiele reactie van Atag 03-08-2020

Beste Joop,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review. Goed te lezen dat dit fornuis helemaal naar wens is.
Veel kook-bak plezier en vele mooie woonjaren gewenst.

Groet, Ursula van Wecareteam ETNA

c.v.d.pruik 10-07-2020

is makkelijk in gebruik

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

het werkt boven verwachting en makkelijk,en is ook makkelijk schoon temaken. en koken en bakken gaat prima

Officiele reactie van Atag 13-07-2020

Beste heer/ mevrouw Pruik,
Wat leuk dat je de moeite neemt om deze review te plaatsen.
Wij wensen je jouw veel kook en bak plezier toe met het fornuis de FIV560 van ETNA.
Met vriendelijke groet, Alice Webcare team ETNA