Bobike achterzitje Tour Exclusive BD - Urban Black - Reviews

5,8 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review

5,8

• Slecht

Ampersand 29-05-2014 Product maand in bezit

5,8
Stoeltje is makkelijk te monteren op de bagagedrager (veel minder gedoe dan bij montage op het kader onder het zadel, waarbij het stuurslot vaak in de weg zit). Het kan er ook makkelijk afgehaald worden, dus hoef je niet onnodig met een leeg stoeltje rond te rijden.
Grootste teleurstelling was het 'gepatenteerde' bevestigingsmechanisme (de gordel dient ter hoogte van de schouders te worden vastgeklikt in de rugleuning van de stoel, dus op twee punten). Al tijdens een van de eerste ritjes bleek dat die gordels onderweg zomaar ineens, of bij het afrijden van een borduur kunnen loskomen ! Is na een maand gebruik al een vijftal keer gebeurd !!
Ook de riempjes voor de voetjes zijn mijns inziens niet veilig. Mijn beide kinderen (van 1 en 2,5j) kunnen die zonder veel moeite langer maken, zodat ze hun voetjes onderweg uit de riempjes kunnen heffen.
Verder vindt mijn dochter het stoeltje op de fiets van mijn partner leuker, omdat ze daar handvatjes heeft om zich aan vast te houden. Dat is bij deze Bobike niet het geval. En de uitsparing voor de helm is vrij nutteloos, want die zit te hoog (ook op de laagste stand).
Al bij al een teleurstelling dus, vnl. omwille van de gordel. Is nochtans geen goedkoop stoeltje...