De'Longhi EN 520.S - Reviews

capsules
Type
koffiepadsysteem
Soorten koffie
caffe lungo, cappuccino, espresso, hete melk, latte macchiato

RJ23619 29-04-2016 Product jaar of meer in bezit

zeer slechte ervaring

5,6
Dit apparaat ruim 2 jaar in bezit. Nu voor de 4e keer defect. Melk opschuimgedeelte werkt voor de zoveelste keer niet meer. Hoe vaak je ook schoonmaakt, reinigt of doorspoelt, het probleem komt iedere keer weer terug. Kan nu voor 115 euro apparaat laten repareren. Ga er niet meer aan beginnen. Diep teleurgesteld in dit apparaat. echt een flop.

Mengsje 14-02-2016 Product jaar of meer in bezit

5,6
In de 2 jaar tijd dat ik dit apparaat had is het 2 keer kapot geweest. Eerste keer viel de reparatie niet binnen de garantie. En de 2e keer konden ze me niet helpen en zou het wsl weer 115 euro kosten. Dus wat heb je aan de garantie? Ik stap weer over naar een ander goedkoper apparaat want dit is zonde geld.
De smaak is goed, maar ik vind het niet uitzonderlijk goed. Enige voordeel is de cappucino maker. Die is redelijk eenvoudig in gebruik. Meeste tijd gaat wel zitten in het schoonmaken. Het is namelijk de bedoeling dat je naast het automatisch doorspoelen ook het hele ding weekt en schoonmaakt na gebruik.

luxaflex1956 27-07-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit apparaat nu 2.5 jaar. Sinds kort wil mijn melk niet meer opschuimen.Alles altijd perfect onderhouden. Ik heb eens wat gespeurd op het internet, en tot mijn verbazing zag ik zoveel klachten over Espresso/Nespresso apparaten. Espresso machines van wel boven de 1000 euro die wel 5 keer terug naar de fabrikant moesten wegens allerlei gebreken.
Ik heb dan 200 euro betaald, maar zou verwachten dat ook dit apparaat zonder problemen een jaar of 6 mee zou kunnen gaan.Ik heb dan ook besloten vanwege de veel nare ervaringen met al deze apparaten er geen meer te kopen en weer gewoon koffie met een filter maak.

Bosch353 26-07-2014 Product paar dagen in bezit

Is wel duren koffie maar wel hele lekkere koffie. Is redelijk makelijk in gebruik en goed schoon te maken. Duurzaamheid valt zwaar tegen. Apparaat gaat nu voor de vierde keer terug naar Nespresso. Ook al 2 nieuwe melkschuimers gehad. Iedere keer wat anders stuk. Ze hadden beter een nieuwe kunnen geven was voor Nespresso goedkoper geweest en voor ons minder frustrerend.

Elisabeth A 05-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit apparaat nog net geen week in gebruik en ik zal hem nu al niet willen missen. Net even op de site van Nespresso gekeken..... gelukkig morgen komen de bestelde cups binnen.

Ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid, want ik heb het apparaat net een week. Ik kan nog wel een aanvulling geven op het gebruiksgemak: Het duurde wel even voor ik het gewenste resultaat had voor wat betreft warmte, hoeveelheid etc. Dat komt omdat de mogelijkheden veel zijn. Het eerste wat ik doe is het Nespresso apparaat aanzetten en dan op de espressoknop drukken zodat het water wat warmer wordt. Daarna druk ik op de knop van datgene wat ik wil. Het afstellen van bv. Latte Macchiato en Cappuccino kan naar eigen smaak worden afgesteld (hoeveelheid koffie/hoeveelheid melk). Dit geld natuurlijk ook voor de hoeveelheid Espresso en Lungo, maar daar heb je alleen te maken met de hoeveelheid water die je toevoegt. Heel fijn, want tenslotte heeft ieder een eigen smaak. Eenmaal afgesteld is alleen het op de knop drukken voldoende om heerlijk datgene te drinken wat je op dat moment lekker vindt, tenzij een ander weer een andere verhouding wilt. Het onderhoud is heel gemakkelijk. Ik vind dit een heel gemakkelijk apparaat en wil nu al niet meer zonder!!

Edwin Rasenberg 02-03-2014 Product kwartaal in bezit

Helaas niet te spreken over dit apparaat. In December aangeschaft en Januari was hij de hele maand weg voor reparatie. Nu begin Maart weer precies hetzelfde probleem. Weer het waterslangetje in het apparaat losgeschoten waardoor ik geen koffie meer kan zetten. Heb gelukkig mijn oude apparaat nog. Nu druk doende om mijn geld terug te krijgen.

Remco1108 28-11-2013 Product kwartaal in bezit

Het is voor ons het perfecte apparaat!! De eis die wij aan het apparaat stelde was dat je met 1 druk op de knop een perfecte cappucino kan maken en één ding is zeker dat kan met dit apparaat. Ook de gewone kopjes koffie smaken heerlijk.

Ik heb de cups van L'or Espresso ook geproeft maar qua smaak komen deze niet in de buurt van de Nespressocups. De verhalen die je hoort over het feit dat je apparaat kapot kan gaan door de cups overtuigd mij zeker van het feit dat je alleen Nespressocupt moet gebruiken.

pierre777 05-01-2013 Product paar dagen in bezit

We zijn zeer blij met onze nieuwe aankoop. De koffie is heerlijk, goed warm. De melkschuim is net slagroom stevig en lekker. We hebben lang getwijfeld maar blij nu dat we de beslissing genomen hebben.

barista44 07-10-2012 Product paar dagen in bezit

Heb de EN520 Latissima nu 5 dagen, en moet zeggen: uitstekend apparaat!!
We hebben ook een echte chromen Isomac bajonet Espresso machine van €1200, maar het gebruiksgemak van de EN 520 van €200 overtreft alles. Er is over alles nagedacht; 4 soorten koffie, automatisch afslaan na 9 minuten of half uur, afneembaar melkreservoir, en een zeer vernuftig spoelsysteem voor het melkpijpje. Ook misstaat deze niet in de keuken.
Mooie latte machiato met drie lagen goed zichtbaar in daarvoor bestemd glas.
Door de enorme gebruiksvriendelijkheid blijft de Isomac ongebruikt staan, en overweeg deze zelfs in de verkoop te doen. Toegegeven, de espresso blijft hieruit beter, maar de ristretto cupjes na Nespresso komen zeer dicht in de buurt van de echte.
Voorheen een Krups Citiz apparaat gehad, maar deze heeft na 3 jaar de geest gegeven.
De EN520 is een absolute topper, en zeker voor de prijs! Goed kijken naar de prijzen, want deze verschillen nogal.

arjenrotensen 12-06-2012 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat!! Hebben de Nespresso aangeschaft als vervanging van de Senseo. We hebben daarnaast nog een Ascaso Duo Professional ... en natuurlijk kan de Nespresso niet tippen aan de (smaak)kwaliteit van de Ascaso, maar toch kan ik zeggen dat er een prima espresso, en cappuccino uitkomt! Absoluut een aanrader voor iemand die op een snelle, makkelijke en eenvoudige wijze zijn of haar koffie's wil maken, en geen "onbeperkt" budget tot de beschikking heeft. Er is veel keuze in smaken bij Nespresso en de machine is naar wens in te stellen (water en melk hoeveelheden). Interessante koop met de €50 cash back die tot eind juni 2012 loopt.

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, maar de machine is mooi, strak vormgegeven en voelt degelijk aan!

cisca49 23-02-2012 Product paar dagen in bezit

Na een lange zoektocht,is onze keuze gevallen op nespresso koffie.De koffie in vele smaken zijn voortreffelijk.De keuze van het apparaat was wat moeilijker,wat is wijsheid? Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de Delonghi EN520.( mede door uitleg van het vriendelijke personeel van nespresso,waar wij meerdere keren zijn geweest).Nu een paar dagen in gebruik.....wat een genot,heerlijke koffie,de schuim van de melk is perfect,en de machine is gemakkelijk schoon te maken.Zowel de espresso,lungo,Cappuccino,Latte Macchiato......heerlijk.Hadden we veel eerder moeten doen.Het enige nadeel is de prijs van de koffie,die is best aan de hoge kant.

MartyM 30-12-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb bij de mediamarkt deze Lattissima EN520 in rood gekocht. Tot en met 15 januari krijg je €50,-- van Nespresso terug dus dat is mooi meegenomen.

Ik kom van een Senseo af en dan moet ik zeggen dat die wel heel erg veel slechter smaakt inderdaad. Ik proef nu de koffie zoals ik die in een koffiebar of restaurant krijg. Lekker heet en geurig. Gewoon de echte lekkere koffie zoals bij Starbucks.

Dus nooit meer Senseo-koffie voor mij. Dit is echt super.
Verder heel makkelijk in gebruik, eenvoudig instelbaar, eenvoudig cappuccino maken. Allemaal supersimpel.
Heb geen last dat de cappuccino snel afkoelt. Snap de opmerking niet want cappuccino koelt niet sneller af dan alleen koffie. Sterker, de schuimlaag isoleert juist.
Het ligt vooral aan je kopje of glas hoe snel alles afkoelt. Ik gebruik bij voorkeur glas (met luchtlaag). Kopjes moet je voorverwarmen, die hebben een te grote warmtecapaciteit waardoor de warmte van je koffie meteen in je kop gaat zitten.

Voor mij helemaal goed. Ik drink nu weer lekkere cafeïnevrije koffie.

Lynx65 29-12-2011 Product maand in bezit

De lattissima plus (EN520) nu een week of acht in huis. Hiervoor een Krups gehad. Het is een perfecte compacte machine die er ook nog eens heel mooi uit ziet. Heerlijke koffie met schuim die goed is af te stellen. Druk op de knop en je koffie word helemaal bereid. Niks meer met aparte melkschuimer. Kleine minpuntjes, geen melding als bakje vol is met gebruikte cups,( had de krups wel) wat als nadeel heeft dat je het bakje moeilijk open krijgt. Het voorraadtankje van de melk is door de vele hoeken lastig schoon te maken, zeker als je het wat later doet. Het reservoir voor het water is vrij snel leeg en in mijn geval kom je daar pas achter als je kopje of beker niet geheel gevuld is. Het reservoir zit uit het zicht, apparaat staat in de hoek, dus valt niet op.

Mr. Acapulco 23-12-2011 Product paar weken in bezit

Pracht van een machine.
Ons oude Nespresso automaatje (alles handmatig) ging maar niet stuk en nu handig voor op vakantie.
Deze machine hebben we aangeschaft vanwege dat deze volautomatisch is.

Maar hij kan nog meer en kan je dit programmeren:
-Hoeveelheid koffie.
-Hoeveelheid melkschuim.
-Dikte van het melkschuim.

John1971 09-09-2011 Product paar dagen in bezit

Na de pixi ben ik overgestapt naar deze machine. Sinds een paar dagen in huis. Hij is lekker compact en klein. Stukken stiller dan de pixi. Ik heb deze in eerste instantie gekocht, omdat ik de gemak wil van de melkschuimer. Voor heen deed ik dat apart. Veel werk voor een lekker bakkie cappuccino. En het design spraak me aan.

De koffie: de koffie is echt heel heet als hij net is gezet. Een groot verschil met de pixi. Het lijkt of de koffie veel lekkerder is. Ook de melk is lekker heet. En dat komt de smaak erg ten goede. Even een blind test gedaan bij 5 personen. Bij allen had ik een espresso gezet en daarna een cappuccino eerst met de pixi en toen met deze. Alle 5 blindtester vonden de 2e bak heter en lekkerder.

Wil je een lekker heet bakkie dan is dit wondertje zeker aan te bevelen.