Philips EP5330 zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5330 zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Thuis barista met horeca achtergrond 15-10-2018

Philips Latte- Go 5000 series

Design en persoonlijke ervaring:
De Philips Latte- Go 5000 series heeft een gemoderniseerd design, met verschillende knoppen die snel reageren bij het indrukken om zo het gebruiksinterface te kunnen bedienen, dit wordt weergegeven op een degelijk scherm. Onze ervaring met de Philips Latte Go- 5000 series is goed bevallen, het is namelijk mogelijk om via een "user friendly interface" verschillende soorten dranken te selecteren en te zetten variërend van: Reguliere koffie of een americano, andere koffie speciaal drank zoals cappuccino, latte macchiato en cafe au lait.

Gebruiksgemak:
De espressomachine kwam veilig verpakt aan, vervolgens was de espressomachine gemakkelijk gebruiksklaar te maken, dit konden wij doen aan de hand van het bijgeleverde "quick assembly guide", de uitgebreide handleiding en de instructie sticker met daarbij een QR code die je herleid naar een onderhoudsvideo (onderhoudsmaterialen zijn bijgeleverd).

Smaakbeleving:
Smaakbelevenis is altijd een persoonlijke kwestie, des al niet te min is de smaak belevenis positief te beïnvloeden door de juiste randapparatuur, bonen en zet temperatuur. Alle gezette dranken zijn van hoogwaardige kwaliteit en hebben ieder hun eigen smaakpallet die je zeker doen verassen.

De Philips Latte Go- 5000 maakt dit mogelijk door zijn uitstekende ingebouwde bonenmaler die je kunt afstellen indien gewenst, de groep kop (houder van het gemalen bonenmengsel) is van hoogwaardige kwaliteit waarbij de bonen mengsel nimmer te zacht of te hard is en mede door het automatische zetprogramma met het aquafilter systeem van Philips wordt er precies de juiste hoeveelheid "smaak" geëxtraheerd uit het bonenmengsel.

Koffiezettemperatuur:
In de interface van de Philips Latte Go- 5000 series konden wij geen parameters vinden die de gezette koffietempratuur aantonen. Echter het is mogelijk om via het interface het koffie kopje via heet water voor te verwarmen en vervolgens dit voorverwarmde kopje de koffie in te laten stromen. Dit zorgt ervoor dat welke soort koffie er gekozen wordt altijd het juiste smaakpallet teweeg brengt, dus in conclusie vinden wij dat de Philips Latte- Go 5000 series de juiste tempratuur hanteert om verschillende gebalanceerde koffiedranken te kunnen zetten.

Schoonmaak en onderhoud:
Het bereiden van een cappuccino of andere speciaal dranken (met melk) gaat heel gemakkelijk via de innovatieve melk-opschuimer van Philips, dit is namelijk een melk- opschuimer zonder slangen waardoor deze makkelijk uit te nemen valt en te reinigen of als je teveel melk hebt gebruikt deze via een bijgeleverde deksel kunt bewaren in de koelkast.

Het algemene onderhoud aan de espressomachine is gemakkelijk en via het "gebruikersinterface" geeft de machine aan welke handeling er uitgevoerd moet worden (waterreservoir bijvullen, waterresidu legen, koffieresidu legen, groep kop reinigen ect.)

Conclusie:
Wij hebben de Philips Latte- Go 5000 series aan verschillende vrienden binnen onze kring getoond en zij waren allemaal razend enthousiast vanwege zijn gemak in gebruik, smaakbeleving en compact design. Dus een absolute must- have van de huidige tijd om ook thuis te kunnen genieten van een gebalanceerde koffie of speciaal dranken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Gevarieerde koffie mogelijkheden
  • Aanpassingsvrijheid
  • Gemakkelijk in onderhoud
  • Compact en modern design

Minpunten

• Seperaat zetten
  • Geen mogelijkheid om zet temperatuur te meten

Jacques81 11-10-2018

Koffievariaties in een handomdraai

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Deze machine bied alles voor een koffievariatie naar wens. Het fijne van de machine is dat je espresso, gewone koffie en ook met melktoevoeging kan kiezen ook is het nog mogelijk om heet water af te tappen voor thee. De machine werkt met koffiebonnen maar is ook mogelijk met filtermaling toe te voegen. Verder zijn de tempratuur, sterkte, hoeveelheid melk die toegevoegd wordt bij melk specialiteit allemaal naar wens in te stellen. Het melkreservoir is afneembaar om te bewaren in de koeling.

Het waterreservoir is met 1.8 liter ruim, de bonen zijn ook makkelijk bij te vullen aan de bovenzijde.

De kleine schoonmaak activiteiten van de machine zijn allemaal ingebouwd in het menu of automatisch bij in en uitschakelen.

Voor het gebruik heb ik de normale bonen gebruikt van DE dit voldoet voor de meeste wensen.

Pluspunten

• variatie in koffiesmaken
  • instelbare tempratuur
  • instelbare melkhoeveelheid

Diana B 11-10-2018

Goede machine, heerlijke cappuccino en latte macchiato

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Prima apparaat, mooi strak design, compact. De lattego (melkopschuimer) is zeer makkelijk en handig te gebruiken. Je zet de beker er heel simpel op en tussendoor makkelijk bij te vullen. Na gebruik zet je de beker met deksel in de koelkast. Neemt weinig ruimte in beslag. Hierdoor maak je snel even een lekkere cappuccino of latte macchiato. Schoonmaken is ook heel makkelijk; onder de kraan of in de vaatwasser. Let wel op dat je de onderdelen goed vast klikt anders verspil je melk.
Wat ook fijn van de machine is, is dat je de sterkte, warmte, hoeveelheid zelf kan instellen. Opwarmtijd is ook snel. Af en toe maakt de machine wat rare geluiden bij het malen maar het is niet irritant. Er blijven wel wat bonen hangen in het reservoir, niet alles glijd door. Formaat is goed. Kan je lekker van verschillende smaken bonen genieten.
Bij het uitzetten van de machine maakt hij zichzelf nog schoon en komt er nog een beetje water uit. Zet er een beker onder om het op te vangen. Scheelt legen van de wateropvangbak. Zit anders snel vol.
Tip voor het waterreservoir: giet met een kan water erin, hoef je niet elke keer het reservoir eruit te halen.
Kortom een goede aanschaf, aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie naar behoefte

Minpunten

• Koffiebonen glijden niet door

margriet35 11-10-2018

Heerlijke koffie met veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Deze volautomatische espressomachine heeft een luxe uitstraling en is makkelijk in gebruik te nemen met behulp van de handleiding. De machine is eenvoudig te bedienen en heeft veel opties, zodat je de 6 verschillende koffiesoorten helemaal naar je eigen smaak kan instellen. Denk aan de temperatuur, de sterkte van de koffie en de hoeveelheid melk en koffie. Ook kan je voor heet water (thee) kiezen. Ik heb een koemelkintolerantie en gebruik zelf alleen melk zonder koemelk. Ik heb de latte macchiato en cappuccino getest met volle melk (voor visite), havermelk, amandelmelk en kokosmelk. De volle melk schuimt het beste, maar ook met de havermelk (barista) en kokosmelk krijg je een goede schuimlaag. De melk wordt goed warm, waardoor je altijd een heerlijke latte macchiato of cappuccino hebt. De LatteGo (melkreservoir) kan je na gebruik makkelijk loskoppelen en met de bewaardeksel in de koelkast zetten of schoonmaken (mag ook in de vaatwasser). Het apparaat spoelt zichzelf door bij in- en uitschakelen en is makkelijk schoon te houden. Het bijvullen van de koffiebonen en het water gaat simpel via de deksels boven op het apparaat.
Conclusie: mooi en gebruiksvriendelijk apparaat met zeer veel mogelijkheden voor heerlijke koffie. Echt een aanrader!

Pluspunten

• heel veel verschillende opties
  • goed hete melkschuim
  • makkelijk schoon te houden
  • eenvoudig te bedienen
  • heerlijke koffie

Shiloh 09-01-2020

Doet wat het moet doen zoals zijn voorganger

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

5 jaar geleden de HD8911/01 gekocht. Helaas gaf deze na 5 jaar trouwe dienst (+/_ 30 a 40 kopjes per dag) de geest. Dus op 08-01-2020 de EP5330 gekocht. Enige verschil is dat hier de melkbsk bij zit en niet zoals eerst alleen het pijpje. De EP 5330 is stiller en zet net zulk lekkere koffie als zijn voorganger. Melk is perfect op temperatuur maar schuimt niet echt erg veel. Zal even moeten uitzieken welk melk type hiervoor het beste is geschikt en anders schuimen we gewoon wat melk op.

Hélie 07-01-2020

Super fonctionnalités, design et qualité !

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Je pourrais difficilement être plus satisfaite de cette machine !

Elle est pratique (on est prévenu de chacun de ses besoins, comme remplir le bac d'eau, vider le collecteur de marc de café etc), hygiénique (le récipient à lait totalement indépendant se rince parfaitement en 15 secondes), l'entretien est simple (ce ne sont jamais que des habitudes à prendre) et bien sûr, le café et ses différentes déclinaisons sont parfaitement réalisées et délicieuses.

J'ai aussi été agréablement surprise du nettoyage automatique au démarrage et à la mise en veille, pour évacuer l'air. Ce qui doit aider à son maintien sur le long terme, en plus de l'adoucisseur d'eau intégré et des filtres aqua clean qui permettent d'éviter le calcaire au maximum .

De plus, son design est élégant et elle n'est pas trop massive, ce qui est un atout !

En définitive, je suis absolument ravie !
Maintenant, il ne reste plus qu'à voir la tenue sur le long terme.

Boeschoten 01-01-2020

Het product heeft geweldige kenmerken

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Een mooi apparaat, makkelijk te bedienen en schoon te maken, de weg wijst vanzelf, sterkte koffie makkelijk aan te passen, en heel divers in welk kopje koffie je wilt.

jajathecat 31-12-2019

Prima product voor een goede prijs!

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Dit apparaat is heel prettig in het gebruik, makkelijk schoon te maken en maakt heerlijke koffie, espresso, cappuccino en latte macchiato. Met name het LatteGo systeem is geweldig!

G. Gerrits 31-12-2019

Goede koffie, slechte latte en cappuchinos.

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Na jaren wikken en wegen besloten wij onze Senseo machine weg te doen en eindelijk een koffiemachine te kopen die verse bonen maalt.
Wij zochten een vol-automaat machine, wat ons met weinig barista kennis snel (de ochtenden zijn druk met kleine kinderen) en praktisch een smaakvolle koffie en vooral cappuccino's kon maken. Ook moest het apparaat er stijlvol uit zien enigszins compact zijn in onze kleine keuken. Omdat onze Senseo het 15 jaar heeft volgehouden, én Phillips als Nederlands merk een streepje voor heeft, keken we eerst bij de lijnen van Philips. Ons ook viel al snel op: de 5000 serie met stoompijpje.
Maar, omdat wij toch echte cappuccino drinkers zijn besloten we uiteindelijk ons budget op te hogen en te kijken naar de Latte-Go serie, wat geprofileerd wordt als een specialistische machine voor cappuccino's en Latte's.
Ook waren we gecharmeerd van het praktische melksysteem zonder slangetjes, wat ook nog eens compact óp de machine zit in plaats van ernaast in een verbonden reservoir. (wat veel concurrenten hebben)
Dit apparaat was uiteindelijk ruim 1/3e duurder dan de simpele variant met een stoompijpje, maar met oog op de lekkere cappuccino's dat leek ons het geld waard. Dus, we hakten de knoop door en gingen voor de EP5335/10!

Na ontvangst waren wij positief verrast door de hoge bouwkwaliteit en gebruiksgemak. Het is simpelweg een prachtige machine om in je keuken te hebben staan. De bediening is makkelijk en het onderhoud ook. Bijvoorbeeld het uitnemen van zetgroep en opvangbakken zit technisch (ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur) geweldig slim en goed in elkaar!

De eerste koffie rook goed, en smaakte heerlijk. Zoals je een versgemalen bonen koffie verwacht! Maar toen, de cappucchinos...
Tijdens het maakproces zagen we de opschuimer vooral veel dunne melk overpompen.
Dit schuimt wel iets, maar is echt lekker dikke schuim is het niet.

Dus; De Philips adviezen van de website, en diversen van internet opgevolgd: Koffietemperatuur niet te hoog instellen, Volle en houdbare melk gebruiken, melk koud opschuimen, etc, etc. Na zelfs speciale Cappucchinomelk gekocht te hebben en alle mogelijke dingen geprobeerd te hebben, geen échte cappucchino's helaas. Ja, het apparaat schuimt wel iets op, maar dat is zeer luchtige schuim wat na 2 slokken als een biertje doodslaat en veranderd in een koffie met erg veel melk. Wat je van een Cappucchino volgens mij op zijn minst mag verwachten is dat de schuim dusdanig van structuur is dat er wat schuim overblijft als je hem vlot opdrinkt en het niet na een paar slokken al verdwenen is.

Een behoorlijke teleurstelling voor ons. We overwegen nu wéér een melkopschuimer te kopen. Die hadden we net weg gedaan bij aanschaf van deze machine.

Heel vreemd dat zo'n mooie en goede machine zo tekort schiet op hetgeen waarmee hij eigenlijk zou moeten excelleren...
Maar misschien bedoelt Phillips met de term: 'Latte Go' ook wel gewoon heel eerlijk dat de schuim op je Cappuccino snel verdwijnt. ;-)

L.R.B. 29-12-2019

Lekkere koffievariaties!

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Wij zijn erg tevreden over de koffie in al zijn variëteiten die dit toestel schenkt.
Staat ook erg fraai in onze keuken.
We moeten wel vaak bonen en water aanvullen. Ook moet het opvangbakje voor de koffieresten vaak geleegd worden, soms zelfs al terwijl er nauwelijks wat in zit.

LidiaZoetermeer 21-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Mijn vorige koffiemachine was een soortgelijke van Philips, daar was ik al tevreden over, Maar deze machine is nog beter. Makkelijk te bedienen, handig melksysteem, de koffie is goed op temperatuur. Het koffiemomentje is echt genieten. Ik weet zeker dat de volgende koffiemachine weer een Philips wordt.

Lotterman 11-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Inmiddels met vier volwassenen thuis en toe aan echte koffie bereid met verse bonen. Dit apparaat voldoet aan alle verwachtingen, meerdere varianten simpel te kiezen middels een druk op de knop. Melkkan tbc cappuccino en Latte en koffie verkeerd is handig in gebruik. Simpel te vullen en nog simpeler te reinigen. Prima apparaat.

Frans C. 27-11-2019

Espressomachine voldoet niet aan verwachting

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

We wilden al langer een automatische koffiemachine en een interessante aanbieding leidde tot deze aanschaf. Maar specifiek de cappuccino levert niet het resultaat wat we gewend waren van een Nespressokoffie en een melkopschuimer. Eigenlijk is ook het melkschuimresultaat 'minder'.

Marlene W 18-11-2019

Geweldig enthousiast over deze machine

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Na tot 2 maal toe een DOA van een ander type te hebben gehad, ben ik overgegaan tot deze veel voordeligere aankoop, per ongeluk had ik de EP5331/10) besteld ik dacht op het plaatje dat het een RVS versie was, maar uiteindelijk vind ik de EP5331/10)/10 (apple wit) toch wel heel erg mooi en heb besloten hem te houden ook omdat :
- hij veel hetere koffie geeft als mijn eerdere 2 Xelsis automaten
- erg mooi klein en compact vullen doe ik met een gietertje wat erg makkelijk werkt
- de automaat is licht

J. Veldman 25-10-2019

Kabaalmaker die koffie maakt.

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

We hebben dit model gekocht omdat deze op onze vorige espressomachine lijkt daar waren we goed tevreden over, hierover zijn we echter minder goed te spreken. Als we het apparaat aanzetten gaat dat altijd gepaard met een fikse knal. We hadden beter onze Saeco kunnen laten repareren.

Frans 30-09-2019

Compact apparaat,veel mogelijkheden

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Was in bezit van een cupjesmachine die ging stuk,op zoek naar nieuw apparaat.
Iets meer geld uitgegeven voor deze machine,maar de koffie is veel lekkerder,wel even uittesten welke bonen je moet nemen vanwege de smaak.
Apparaat is makkelijk schoon te maken,ook de melkopschuimer.En vooral de waterfilter die in het waterreservoir zit,hoef je niet veel te ontkalken.

Veenstra 22-08-2019

Het was te koop voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Het product hebben we gekocht om de koffie soorten die het apparaat kan maken.
Na aankoop was het product direct kapot, de lekbak stond na twee bakjes koffie vol met water.
Maar is zeer snel gerepareerd en het lijkt erop dat het nu goed is.
We drinken nu weer lekker bakjes koffie uit het product.

liefhebber12 21-08-2019

Snel kapot

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Na 3 maanden kapot gerepareerd .nu is hij weer kapot zelfde probleem dus maar weer terug sturen. Ik ben van mening dat dat niet moet kunnen na 8 maanden in gebruik nu voor de 2de keer terug moeten sturen .vind dat we wel recht op een nieuw apparaat hebben

JJ28 21-08-2019

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Zeer tevreden over het functioneren van het apparaat, de smaak van de koffie, de mogelijkheden om zelf te programmeren en het gemak van onderhoud. Echter, de hendel van het waterreservoir waar ik vanaf het eerste moment al vraagtekens bij had is bij het uitnemen doorgebroken.

Ondanks dat kleine manketentje is dit apparaat totaal geen miskoop geweest en een echte aanrader. Zelf cappuccino zetten was nog nooit zo makkelijk.

Matthijs79 14-08-2019

kwalitatief goede koffie, helaas matige duurzaamheid machine

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

- kwaliteit van de koffie is erg goed(espresso, gewone koffie, cappucino)
- melkopschuimer werkt briljant (simpel, reservoir kan in koelkast en goed schoon te maken)
- helaas is onze machine nu voor de 3e keer(1e reparatie na half jaar, 2e na halfjaar, nu 3e na ongeveer 2 weken) voor hetzelfde euvel(boiler pin) ter reparatie aangeboden (melkopbrengst vermindert door interne lek in deze pin/leiding en stoom ontsnapt aan rechter zijkant)
- complexiteit van de zetgroep die je regelmatig schoon moet maken(vergt wat oefening en goed volgen instructieboekje)
- alles regelmatig(om de 2 a 3 dagen) schoonmaken (lekbak, koffieprut bakje en zetgroep) ivm schimmelvorming en aankoeken
- daarom niet echt geschikt voor luiaards en technisch absolute klunzen(eruit en erin zetten zetgroep)

Pluspunten

• goede kwaliteit koffie
  • design
  • werking melkopschuimer(en schoonmaken)
  • instelmogelijkheden koffie en melkhoeveelheden

Minpunten

• duurzaamheid
  • waterverbruik
  • onderhoudsvriendelijkheid(met name zetgroep)
  • vaak legen lekbak