Philips EP5330 zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5330 zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Thuis barista met horeca achtergrond 15-10-2018

Philips Latte- Go 5000 series

Design en persoonlijke ervaring:
De Philips Latte- Go 5000 series heeft een gemoderniseerd design, met verschillende knoppen die snel reageren bij het indrukken om zo het gebruiksinterface te kunnen bedienen, dit wordt weergegeven op een degelijk scherm. Onze ervaring met de Philips Latte Go- 5000 series is goed bevallen, het is namelijk mogelijk om via een "user friendly interface" verschillende soorten dranken te selecteren en te zetten variërend van: Reguliere koffie of een americano, andere koffie speciaal drank zoals cappuccino, latte macchiato en cafe au lait.

Gebruiksgemak:
De espressomachine kwam veilig verpakt aan, vervolgens was de espressomachine gemakkelijk gebruiksklaar te maken, dit konden wij doen aan de hand van het bijgeleverde "quick assembly guide", de uitgebreide handleiding en de instructie sticker met daarbij een QR code die je herleid naar een onderhoudsvideo (onderhoudsmaterialen zijn bijgeleverd).

Smaakbeleving:
Smaakbelevenis is altijd een persoonlijke kwestie, des al niet te min is de smaak belevenis positief te beïnvloeden door de juiste randapparatuur, bonen en zet temperatuur. Alle gezette dranken zijn van hoogwaardige kwaliteit en hebben ieder hun eigen smaakpallet die je zeker doen verassen.

De Philips Latte Go- 5000 maakt dit mogelijk door zijn uitstekende ingebouwde bonenmaler die je kunt afstellen indien gewenst, de groep kop (houder van het gemalen bonenmengsel) is van hoogwaardige kwaliteit waarbij de bonen mengsel nimmer te zacht of te hard is en mede door het automatische zetprogramma met het aquafilter systeem van Philips wordt er precies de juiste hoeveelheid "smaak" geëxtraheerd uit het bonenmengsel.

Koffiezettemperatuur:
In de interface van de Philips Latte Go- 5000 series konden wij geen parameters vinden die de gezette koffietempratuur aantonen. Echter het is mogelijk om via het interface het koffie kopje via heet water voor te verwarmen en vervolgens dit voorverwarmde kopje de koffie in te laten stromen. Dit zorgt ervoor dat welke soort koffie er gekozen wordt altijd het juiste smaakpallet teweeg brengt, dus in conclusie vinden wij dat de Philips Latte- Go 5000 series de juiste tempratuur hanteert om verschillende gebalanceerde koffiedranken te kunnen zetten.

Schoonmaak en onderhoud:
Het bereiden van een cappuccino of andere speciaal dranken (met melk) gaat heel gemakkelijk via de innovatieve melk-opschuimer van Philips, dit is namelijk een melk- opschuimer zonder slangen waardoor deze makkelijk uit te nemen valt en te reinigen of als je teveel melk hebt gebruikt deze via een bijgeleverde deksel kunt bewaren in de koelkast.

Het algemene onderhoud aan de espressomachine is gemakkelijk en via het "gebruikersinterface" geeft de machine aan welke handeling er uitgevoerd moet worden (waterreservoir bijvullen, waterresidu legen, koffieresidu legen, groep kop reinigen ect.)

Conclusie:
Wij hebben de Philips Latte- Go 5000 series aan verschillende vrienden binnen onze kring getoond en zij waren allemaal razend enthousiast vanwege zijn gemak in gebruik, smaakbeleving en compact design. Dus een absolute must- have van de huidige tijd om ook thuis te kunnen genieten van een gebalanceerde koffie of speciaal dranken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Gevarieerde koffie mogelijkheden
  • Aanpassingsvrijheid
  • Gemakkelijk in onderhoud
  • Compact en modern design

Minpunten

• Seperaat zetten
  • Geen mogelijkheid om zet temperatuur te meten

Jacques81 11-10-2018

Koffievariaties in een handomdraai

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Deze machine bied alles voor een koffievariatie naar wens. Het fijne van de machine is dat je espresso, gewone koffie en ook met melktoevoeging kan kiezen ook is het nog mogelijk om heet water af te tappen voor thee. De machine werkt met koffiebonnen maar is ook mogelijk met filtermaling toe te voegen. Verder zijn de tempratuur, sterkte, hoeveelheid melk die toegevoegd wordt bij melk specialiteit allemaal naar wens in te stellen. Het melkreservoir is afneembaar om te bewaren in de koeling.

Het waterreservoir is met 1.8 liter ruim, de bonen zijn ook makkelijk bij te vullen aan de bovenzijde.

De kleine schoonmaak activiteiten van de machine zijn allemaal ingebouwd in het menu of automatisch bij in en uitschakelen.

Voor het gebruik heb ik de normale bonen gebruikt van DE dit voldoet voor de meeste wensen.

Pluspunten

• variatie in koffiesmaken
  • instelbare tempratuur
  • instelbare melkhoeveelheid

Diana B 11-10-2018

Goede machine, heerlijke cappuccino en latte macchiato

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Prima apparaat, mooi strak design, compact. De lattego (melkopschuimer) is zeer makkelijk en handig te gebruiken. Je zet de beker er heel simpel op en tussendoor makkelijk bij te vullen. Na gebruik zet je de beker met deksel in de koelkast. Neemt weinig ruimte in beslag. Hierdoor maak je snel even een lekkere cappuccino of latte macchiato. Schoonmaken is ook heel makkelijk; onder de kraan of in de vaatwasser. Let wel op dat je de onderdelen goed vast klikt anders verspil je melk.
Wat ook fijn van de machine is, is dat je de sterkte, warmte, hoeveelheid zelf kan instellen. Opwarmtijd is ook snel. Af en toe maakt de machine wat rare geluiden bij het malen maar het is niet irritant. Er blijven wel wat bonen hangen in het reservoir, niet alles glijd door. Formaat is goed. Kan je lekker van verschillende smaken bonen genieten.
Bij het uitzetten van de machine maakt hij zichzelf nog schoon en komt er nog een beetje water uit. Zet er een beker onder om het op te vangen. Scheelt legen van de wateropvangbak. Zit anders snel vol.
Tip voor het waterreservoir: giet met een kan water erin, hoef je niet elke keer het reservoir eruit te halen.
Kortom een goede aanschaf, aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie naar behoefte

Minpunten

• Koffiebonen glijden niet door

margriet35 11-10-2018

Heerlijke koffie met veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Deze volautomatische espressomachine heeft een luxe uitstraling en is makkelijk in gebruik te nemen met behulp van de handleiding. De machine is eenvoudig te bedienen en heeft veel opties, zodat je de 6 verschillende koffiesoorten helemaal naar je eigen smaak kan instellen. Denk aan de temperatuur, de sterkte van de koffie en de hoeveelheid melk en koffie. Ook kan je voor heet water (thee) kiezen. Ik heb een koemelkintolerantie en gebruik zelf alleen melk zonder koemelk. Ik heb de latte macchiato en cappuccino getest met volle melk (voor visite), havermelk, amandelmelk en kokosmelk. De volle melk schuimt het beste, maar ook met de havermelk (barista) en kokosmelk krijg je een goede schuimlaag. De melk wordt goed warm, waardoor je altijd een heerlijke latte macchiato of cappuccino hebt. De LatteGo (melkreservoir) kan je na gebruik makkelijk loskoppelen en met de bewaardeksel in de koelkast zetten of schoonmaken (mag ook in de vaatwasser). Het apparaat spoelt zichzelf door bij in- en uitschakelen en is makkelijk schoon te houden. Het bijvullen van de koffiebonen en het water gaat simpel via de deksels boven op het apparaat.
Conclusie: mooi en gebruiksvriendelijk apparaat met zeer veel mogelijkheden voor heerlijke koffie. Echt een aanrader!

Pluspunten

• heel veel verschillende opties
  • goed hete melkschuim
  • makkelijk schoon te houden
  • eenvoudig te bedienen
  • heerlijke koffie

Matthijs79 14-08-2019

kwalitatief goede koffie, helaas matige duurzaamheid machine

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

- kwaliteit van de koffie is erg goed(espresso, gewone koffie, cappucino)
- melkopschuimer werkt briljant (simpel, reservoir kan in koelkast en goed schoon te maken)
- helaas is onze machine nu voor de 3e keer(1e reparatie na half jaar, 2e na halfjaar, nu 3e na ongeveer 2 weken) voor hetzelfde euvel(boiler pin) ter reparatie aangeboden (melkopbrengst vermindert door interne lek in deze pin/leiding en stoom ontsnapt aan rechter zijkant)
- complexiteit van de zetgroep die je regelmatig schoon moet maken(vergt wat oefening en goed volgen instructieboekje)
- alles regelmatig(om de 2 a 3 dagen) schoonmaken (lekbak, koffieprut bakje en zetgroep) ivm schimmelvorming en aankoeken
- daarom niet echt geschikt voor luiaards en technisch absolute klunzen(eruit en erin zetten zetgroep)

Pluspunten

• goede kwaliteit koffie
  • design
  • werking melkopschuimer(en schoonmaken)
  • instelmogelijkheden koffie en melkhoeveelheden

Minpunten

• duurzaamheid
  • waterverbruik
  • onderhoudsvriendelijkheid(met name zetgroep)
  • vaak legen lekbak

shuibers 29-10-2018

Mooi en handig koffiezetapparaat !

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Om mee te beginnen is het een mooi apparaat en is zeker een aanvulling op het aanrecht.
Naast dat het apparaat er mooi uitziet is het apparaat heel erg makkelijk te gebruiken.
In de doos zit een goed te volgen stappenplan om voor het eerst gebruik te kunnen maken van
je Philips lattego, binnen een paar minuten dat je de doos hebt losgemaakt zit je al aan de koffie.
Het voldoet helemaal aan mijn verwachting.
Je zet er heerlijke verse koffie mee, de temperatuur kun je zelf instellen, de grofheid van
malen kun je zelf bepalen en met een druk op de knop pas je de sterkte van je kopje koffie aan.
Zelf vind ik dat de lekbak van het apparaat best snel is, dit is voor mijn geen probleem want
het leegmaken gaan heel simpel en snel, net zoals het schoonmaken van het melkkanntje en het
leegmaken van het afvalbakje waar de gemalen koffie bonen inkomen.
Dus mijn conclusie: Een mooi apparaat dat een heerlijke kop koffie zet ! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op philips.com

Nkiki 27-10-2018

Top apparaat

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Prima apparaat, mooi strak design, compact. De lattego (melkopschuimer) is zeer makkelijk en handig te gebruiken. Ik ben super blij mee

Pluspunten

• Melkopschuimer
  • Smaak

Jacques81 13-10-2018

Als koffie liefhebber echt een aanrader

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

De LatteGo is een zeer gemakkelijk in gebruik te nemen machine. Dit komt mede door de zeer duidelijke beschrijving, bijna plug en play. Binnen het half uur van doos naar aanrecht had ik mijn eerste kopje koffie al.
Met zijn zeer uitgebreide programma’s en keuze mogelijkheden, wist ik in nog geen mum van tijd voor iedereen de juiste smaak en sterkte aan koffie te zetten.
Het melkschuim, op de melk-koffie producten, is een stevig schuim die je lekker kan oplepelen.
Maar ook de temperatuur aanpassen was slechts een druk op de knop.
De LatteGo heeft een ruim water reservoir zodat je de machine niet na iedere vier kopjes hoeft bij te vullen. Het melk reservoir is wat klein in vergelijking met het water reservoir maar daarentegen weer zeer makkelijk bij te vullen. Daarnaast niet iedereen drinkt zijn koffie hetzelfde dus was het over het algemeen ruimschoots voldoende.
Maar ook het schoonmaken gaat uiterst gemakkelijk. Alleen maar het melk reservoir uit elkaar halen en de vaatwasser doet de rest. Ook zijn daar functies voor in het menu. De opvang bak is gemakkelijk te verwijderen en kan je schoonmaken onder de kraan. De rest van het apparaat hoef je alleen maar af te nemen. Dus lekker snel, safe en simpel.
Voor een kleine keuken is de LatteGo misschien wat aan de grote kant maar het gemak van de hoeveelheid kopjes koffie die je kan maken zonder hem bij te vullen maakt alles weer goed.
Het design is strak maar niet overdreven aanwezig en de onderdelen die je schoon moet maken zijn gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te verwijderen en te herplaatsen.
De beknopte maar toch uitgebreide duidelijke handleiding maakt dat het voor iedereen een zeer prettige machine is om de perfecte koffie te zetten.
Al met al is de LatteGo een zeer fijn apparaat waar ik nog vele jaren plezier van ga hebben. Wat mij betreft een echte aanrader als je op een makkelijke en lekkere manier goede koffie wilt drinken.
Oorspronkelijk gepost op philips.com

Jel 11-10-2018

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

De juiste koffie sterkte / wensen is op het begin vooral testen, als je eenmaal de juiste smaak hebt gevonden, dan heb je heerlijke (gevarieerde) koffie. De melkopschuimer is heel makkelijk in gebruik. Het grootste voordeel is dat niet alle melk verwarmd wordt zodat je restanten kan hergebruiken. Enige nadeel dat ik kan verzinnen is het wat kleinere water reservoir, maar ik ben dan ook een fervent koffie drinker.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel variatie
  • Lekkere koffie
  • Handige melkopschuimer

Minpunten

• Relatief klein water reservoir