Krups Evidence volautomatische espressomachine - Black EA893D zwart, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Evidence volautomatische espressomachine - Black EA893D zwart, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Marielle 24-05-2018

Mooi design, goede koffie

In onze zoektocht naar een nieuwe koffiemachine, mochten wij deze Krups espressomachine testen. De koffiebonen en water gaan relatief lang mee, voor ons als fervente koffiedrinkers is dat erg prettig. Wij hebben wel het idee dat het wateropvang-bakje wat vaker geleegd moet worden als ons vorige apparaat. De machine is zeer stil bij het malen van de koffie, groot voordeel!

Echter de koffie smaakt uitstekend, espresso is goed sterk van smaak (robusta bonen), koffies met melk, zoals cappuccino en latte macchiato zijn erg makkelijk te maken. Je koppelt het melkreservoir aan, drukt op de knop et voilà, de machine doet zijn werk.

De laatste instellingen qua hoeveelheid koffie worden goed onthouden en ook met de app is deze machine goed te bedienen. Wij bevelen deze machine absoluut aan, zijn zelfs zo tevreden met deze machine dat wij deze hebben gekocht.

Pluspunten

• stil bij malen van koffie
  • veel verschillende koffie variaties mogelijk

Minpunten

• wateropvangbak relatief vaak legen

Janneke 18-05-2018

Mooie machine voor een betaalbare prijs

Mooie machine voor een betaalbare prijs. Heel veel keuzemogelijkheden wat betreft koffie en thee (wat de thee betreft een beetje overdreven want de keuze van de thee maak je met behulp van een zakje of losse thee en niet door de temperatuurkeuze). Gemakkelijk te bedienen en schoon te houden. Grote watertank- en bonenreservoirinhoud dus hoeft niet iedere keer aangevuld te worden. Apparaat kan ook mbv een smartphone bediend worden maar daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niet over oordelen. Het lijkt me best wel handig.

Pluspunten

• veel keuzemogelijkheiden
  • grote watertank

JV 16-05-2018

Makkelijk, simpel en snel maar kan niet helemaal overtuigen

Mooie machine om te zien en neemt niet teveel ruimte in op het aanrecht.
Heb de machine gekozen om de vele keuzemogelijkheden en de melk opschuim mogelijkheid; lekker makkelijk alles met 1 druk op de knop.

Na een aantal weken in bezit ben ik nog niet helemaal overtuigd. Goede machine, druk op de knop en je koffie wordt gemaakt. Maar de smaak kan mij niet overtuigen. Ik heb meerdere bonen geprobeerd, maar de koffie blijft naar mijn smaak een beetje dun en mist het volle, romige van een goede espresso. Dat heb ik wel eens beter gehad. Begrijp me niet verkeerd, de smaak is goed, maar valt mij persoonlijk wat tegen.

Positief is in mijn ogen de verstelbare uitloop, melk makkelijk op te schuimen, veel keuze, makkelijk schoon te maken (automatisch :-)).
Minder bevalt de smaak, wel verlichting van de symbolen maar niet van de tekst (in het schemer wat lastig), hoge frequentie van het handmatig legen van de wateroverloop en koffieresidu bakje.

Zoek je een makkelijk te bedienen machine met veel keuzemogelijkheden en ben je tevreden met een standaard kop koffie, dan is dit je machine. Houd je echter van een sterke, rijkere koffie dan zijn er betere machines te krijgen.

Pluspunten

• Verstelbare koffie uitloop
  • Keuzemogelijkheden
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Regelmatig legen wateroverloop
  • Regelmatig legen koffieresidu bakje
  • Smaak kan intenser

schutbianca1982 14-05-2018

Fantastische koffiemachine

Het is allereerst een hele mooie machine om te zien. Het is een mooi strak design, vooral de roestvrijstalen variant. Het is een vrij grote machine, maar alsnog geen doorn in het ook op het aanrecht. Het gebruik van de machine is erg gemakkelijk. Als een echte barista maak je eenvoudig allerlei koffievarianten klaar. Van espresso tot cappuccino. Voor de cappuccino is er een apart kannetje bijgevoegd die je met een slangetje bevestigd aan de machine. Hier hoeft geen speciale cappuccinomelk in, gewone houdbare halfvolle melk voldoet prima. Het reinigen van de cappuccinoaccesoires en ook van de rest van de machine werkt ook erg eenvoudig. Eruit halen, schoonspoelen en klaar. En dan moeten we natuurlijk ook nog wat vertellen over de smaak van de koffie. Zelden heb ik zulke lekkere koffie gehad. En dat gewoon in eigen keuken met eigen smaak koffiebonen en zonder poespas. En toch zalige koffie. Er is ook een bluetoothfunctie op de machine. Je installeert een app op je telefoon of tablet en op afstand kun je door middel van de app je machine bedienen. Al met al een redelijk prijzige machine, maar dit is ie meer dan waard! Zeker een aanrader.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • mooi design
  • gemakkelijk te reinigen

Boskma2 12-05-2018

Mooi apparaat

Het is een mooi apparaat maar heeft toch wat nadelen. De blue tooth verbinding was niet zo simpel gemaakt als zou moeten. Ook gaat het niet zoals gezegd. Uiteindelijk wel gelukt. Veel mogelijkheden, dat zeker wel. Makkelijk instellen van hoeveelheid water en de mogelijkheid om dark en extra shot toe te voegen. Daarnaast (nee natuurlijk niet de handleiding gelezen.) niet de mogelijkheid ontdekt om vanaf het apparaat 2 kopjes tegelijk te zetten. Via de app kan dat wel. Deze is overigens ook erg uitgebreid. Wel vind ik dat hij veel herrie maakt. Meer dan ik gewend ben van zo'n apparaat. En wat ik van mijn familie hoor klopt het niet met wat hij maakt als je een Latte wil of een cappuccino. Groot water reservoir maar aan de andere kant geeft hij al heel snel aan dat het opvangbakje en de koffie opvangbak snel vol zijn.

Ievjes 09-05-2018

Mooi degelijk apparaat

Ik vind het een mooi apparaat met een mooie layout het straalt een zekere klasse uit. Het is gemaakt van mooie degelijke materialen.
Het apparaat heeft verschillende mogelijkheden
Espresso, cappuccino en latte maccciato. Er zit een Bluetooth functie op maar ik moet zeggen dat ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Je kunt per kop naar smaak en persoonlijke voorkeur instellen waardoor je dan ook een goddelijke kop koffie kunt zetten. Ik vind de duur om een kop koffie te zetten wel aan de lange kant maar de smaak maakt veel goed.
De opvangbakjes vind ik echt aan de kleine kant en dan met name die van het water die moet je om de 3 a 4 kopjes leeg gooien er vervelend wanneer je bezoek hebt. Voor visites is een gewoon koffie zet apparaat aan te bevelen .

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Smakelijke kop koffie
  • Volledig instelbaar na persoonlijke voorkeur

Minpunten

• Traag
  • Te kleine opvangbakjes

Meer 08-05-2018

Top apparaat uit het hogere segment

De Krups EA893D uit de 8900 serie is een compacte volautomaat. Niet zo’n glimmende en vaak grote machine die te boek staan als “de espresso machines”, waarbij je ‘met de hand’ aan de slag moet. Het is een modern uitgevoerde degelijk ogende koffieautomaat.
De keuze uit volautomatische koffiemachines is echt zeer groot. Niet alleen in formaat maar ook in prijs.
Deze Krups is zeker niet de goedkoopste en dan mag je ook wel wat verwachten.
Krups pretendeert machines te maken met de drie P’s: Passie, Precisie en Perfectie. Deze machine lijkt daar invulling aan te geven. Misschien wat dat betreft wel echt Duits (gemaakt in Azië?).
Na het uitpakken van de ruim 8 kg zware Krups is het installeren simpel. De machine kent een vraag- en antwoordspel en dan kun je, na het vullen met water en bonen, je favoriete koffie maken. Neem daar de tijd voor is mijn advies, net als voor het uitzoeken van voor jou lekkere koffiebonen, als je dat nog niet hebt gedaan. Voor mij is de espresso mogelijkheid met de nodige variatie (extra koffie, minder water etc.) de meest belangrijke.
Deze Krups bevalt me na enkele weken gebruik echt goed en levert voortreffelijke espresso’s, die naar mijn mening niet onder doen voor de espresso’s uit niet-volautomatische professionele espressomachines.
Hoe het met onderhoud zal zijn in de toekomst, is afwachten, daar ben ik nog niet mee geconfronteerd geweest. Het is tot nu toe beperkt tot het op tijd ledigen van koffiedrab (mooie droge pellets!) en water-lekbak.
Hoe het met de duurzaamheid zit, weet ik nog niet. Dat moet de tijd uitwijzen.

Pluspunten

• echt degelijk
  • overzichtelijk in gebruik
  • bedieningsgemak / instelbaarheid
  • kwaliteit van bereide koffieproduct

Minpunten

• je gaat te veel koffie drinken
  • goede koffie is niet goedkoop