Saeco SM5573/10 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

DavidSG 31-05-2018

Zeer goede koffie op een eenvoudige manier

We hebben deze machine nu al een paar weken elke dag gebruikt, dus nu kan ik er wat feedback over geven.
Van de verpakking tot het kleinste stuk, de machine is echt goed afgewerkt met verchroomde details en zelfs een kleine Italiaanse vlag aan de voorkant. Zodra je het hebt samengesteld (het wordt geleverd met een korte handleiding om het te doen) en bij de eerste start zal een menu in het scherm je door de eerste stappen leiden (de eerste is de taalselectie, Nederlands is wel inbegrepen). In dit menu kun je de waterhardheid instellen, het waterfilter installeren... en jouw eerste koffie bereiden. De machine bevat 5 profielen, één is vooraf geconfigureerd als Phillips/Saeco en de andere vier hebben de standaardinstellingen; in deze profielen kun je de hoeveelheid bonen, warmte van de koffie, hoeveelheid koffie en smaakintensiteit instellen. De machine wordt ook geleverd met een verwijderbare melkkan zodat je deze in de koelkast kun bewaren of in de vaatwasser kun zetten.
Wanneer de melkkan is aangesloten, zijn er echt veel verschillende soorten koffie om te bereiden (Cappuccino, Latte macchiato, Espresso, Cafe Lungo ...), elk met zijn eigen instellingen.
De enige twee dingen waarvan ik denk dat ze kunnen worden verbeterd, zijn de grootte van het waterreservoir (ik vind het een beetje klein) en dat de machine een waarschuwing geeft wanneer er nog maar weinig koffiebonen over zijn (het is al een paar keer gebeurd dat de koffie was water omdat er geen bonen meer over waren).

Nu, na een beschrijving van de hardware, is mijn ervaring heel goed geweest... na een paar pogingen en het gebruik van de handleiding. Mijn vrouw houdt van de sterke koffie, maar zelfs met de grootste hoeveelheid bonen en de intensiteit van de smaak ingesteld op het maximum, was de koffie te zacht; na het controleren van de handleiding vonden we dat er een keuzeschakelaar in het bonenreservoir zit waarmee je kunt selecteren hoeveel bonen overeenkomen met de selectie in het menu. Daarna loopt alles echt soepel. Een ander heel mooi punt is dat de molen erg stil is.
Kortom, ik denk dat het een zeer goede machine is met veel opties, afgezien van de normale zwarte koffie.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Aantal beschikbare opties

Minpunten

• Grote van het water reservoir
  • Geen waarschuwt als er geen koffie meer is

Sebas04 30-05-2018

100% aan te raden

Toen het koffiezetapparaat aankwam en het oude apparaat moest wijken, was ik direct blij. Wat ziet het apparaat er goed uit! De combinatie van roestvrijstaal en zwart met de verlichte touch-knoppen is erg chique. Uitpakken, aansluiten en gebruiksklaar maken was met de bijgevoegde instructies geen enkele moeite en snel gedaan. Het uiterlijk alleen al laat je verlangen naar een kopje koffie!

Met het opzetten en eerste instellen van het apparaat wordt ook duidelijk dat de afwerking en kwaliteit absoluut top zijn. Niets zit los, wiebelt of klappert. Toch laten zich de delen als de zetgroep, melkbeker inclusief melksysteem, waterreservoir, lekbak etc. gemakkelijk verwijderen voor b.v. schoonmaak. Voor het in elkaar zetten heb je nergens kracht nodig, alles gaat probleemloos. Dus het eerste koffiegenot staat niks in de weg: koffiebonen en water bijvullen en gaan. Voor het bijvullen van het water heb ik de Aqua-Clean-filter geactiveerd en ingezet. Ook de stappen hiervoor zijn goed beschreven, het is snel gedaan en gaat tot ca. 5000 koppen mee.

Het is moeilijk kiezen uit 12 zalige koffiespecialiteiten, maar heb je die keuze voor jezelf kunnen maken, is deze via de sneltoetsen snel bereikt. Wil je een andere koffiespecialiteit is het een extra menu verder waarin met de pijltoetsen de keuze gemaakt kan worden. Ik ervaar dit niet als groot meerwerk – het voelt zeker niet als overbodige stappen in het menu als het bij andere koffiezetapparaten vaak het geval is. Elke koffiespecialiteit kan voor het zetten nog gepersonaliseerd worden in o.a. sterkte, hoeveelheid (koffie/melk) of temperatuur. Na een tijdje testen, proberen en instellen op onze kopjes heb ik deze instellingen in een van de 4 mogelijke profielen opgeslagen. Door de profielen gaat het ’s ochtends dus nog sneller. De sterkte van de koffie kan daarnaast door een draaiknop in het bonenreservoir worden ingesteld, waardoor de maalgraad verandert. Dit geeft je nog eens een extra mogelijkheid alle drankjes precies op je eigen smaak af te stellen.

Het zetten van drankjes met melk zoals Cappuccino of Latte Macchiato is met het melksysteem van het apparaat ook ontzettend makkelijk. De melkbeker laat zich moeiteloos aankoppelen. Dus melkbeker uit de koelkast halen, aansluiten, koffiespecialiteit met melk kiezen en klaar. Het bereiden van Cappuccino of Latte Macchiato was nooit zo simpel. De kwaliteit en smaak van het melkschuim is naar mijn mening beter dan bij andere apparaten, waar het schuim volgens hetzelfde principe wordt opgestoomd i.p.v. opgeklopt. Dit apparaat laat het schuim minder waterig smaken, het schuim is romig en zacht. Als b.v. je Cappuccino is gezet, kan het melksystem met een drukje op de knop worden gespoeld en de melkbeker terug in de koelkast.

In de handleiding wordt duidelijk beschreven wanneer en hoe vaak het melksysteem en de andere delen schoon gemaakt of ontkalkt moeten worden. Het apparaat geeft echter ook aan, wanneer ontkalken op het programma staat. In de korte tijd dat ik het apparaat heb getest, was dit (ook dankzij de Aqua-Clean-filter) nog niet het geval. Ik heb in deze tijd wel de zetgroep schoongemaakt, wat naar een keer kijken in de handleiding ook moeiteloos en snel gedaan is. Het reinigen van koffie volautomaten schrok mij altijd af, maar ik moet zeggen dat ik helemaal om ben. Met dit apparaat is het ontzettend easy en zorgt zelf voor plezier, immers doe je het om de kwaliteit van je koffie en het apparaat te waarborgen!

Conclusie:
Het apparaat is een echter aanrader. Het ziet er schitterend uit, de bediening en het reinigen is supermakkelijk, goede melkschuim en – dat is met name het belangrijkste – zalige, lekkere koffie!

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • veel verschillende koffiespecialiteiten

Minpunten

• melk opstomen vrij hard

Pim Nijhof 23-05-2018

De betere custom bonenmachine

Ik heb deze mooi machine mogen testen. Het uiterlijk is mooi afgewerkt met geborsteld chromen details. (en een Italiaanse vlaggetje) Eenmaal uitgepakt is het allemaal vrij logisch te gebruiken voor de eerste keer. Een keuze menu helpt (in het Nederlands) door alle stappen heen. Zo kan je de hardheid aangeven van het water en de machine hierop afstemmen. Er is een programma om 4 soorten profielen te maken hoe men de koffie wilt. (keuze uit: hoeveelheid bonen, warmte van de koffie, hoeveelheid koffie, smaakintensiteit) Naast de persoonlijke profielen kan je ook de standaard aanpassen: Cappuccino, Latte macchiato, Espresso, Cafe Lungo en nog veel meer soorten. Het prettige van de machine is wel dat er een losse melk kan bij zit (en deze minimaal spettert bij gebruik), deze kan je bij gebruik aansluiten en daarna in de koelkast bewaren. Zo voorkom je verspilling van melk. Het waterreservoir had van mij wel iets groter gemogen (1,8L is beste snel leeg bij visite), het is wel makkelijk eruit te tillen (met een hengsel eraan) Het bonen reservoir is (net) groot genoeg voor ongeveer 20 koppen koffie. (ligt aan de sterkte van de koffie) Er zit een extra klep op om de bonen langer vers te houden. De lekbak is groot genoeg om veel (spoel)water te kunnen opvangen. Ik ben erg blij met dit product, het is een absolute aanrader. Het is een goede prijs/kwaliteit verhouding. De kofiie is snel te zetten zonder te veel poespas!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Lekkere goede koffie, custom made.

Minpunten

• waterreservoir grote
  • voorraadbak koffiebonen mag groter

Syl 15-06-2018

Top Koffiemachine!

Zeer fijne machine als je van lekkere koffie houdt, erg makkelijk in gebruik. Ook de melkopschuimer is makkelijk in gebruik en onderhoudt. Heeft verschillende ingebouwde spoel functies om je apparaat van binnen te reinigen.(ook voor de melkopschuimer)

Je kunt persoonlijke profielen aanmaken waarin je aangeeft hoe je jouw koffie het liefst hebt.(tempratuur, hoeveelheid/sterkte koffie,hoeveelheid melk).Ook is de vermaler verstelbaar wat alleen wel een minpuntje is dat je de functie espresso moet aanzetten om deze te verstellen(kost je dus wel een paar bonen)

Voorafgaand aan het gebruik kun je jouw kraan water laten testen, om zo de ontkalker te instaleren , die ervoor zorgt dat je apparaat dus langer mee gaat.(erg prettig)

De ingebouwde spoelfuncties zijn erg handig , alleen een maar deze spoelfunctie doet hij ook bij het standby gaan van het apparaat. Ik plaats namelijk graag een kopje eronder zodat niet alles in de opvangbak terecht komt, anders moet ik deze sneller legen , ik vind de opvang bak erg lomp in gebruik omdat deze zo groot/lang is.

Al met al heeft dit apparaat zoveel pluspunten , ik zou hem iedereen aanraden!!

Pluspunten

• Persoonlijke profielen aan te maken
  • Zeer makkelijk in gebruik
  • Zowel bonen als gemalen koffie te gerbuiken
  • Melkopschuimer los te koppelen
  • Geintegreerde waterontkalker

Minpunten

• Opvang bak erg lomp in gebruik
  • Spoelt de machine waneer deze op standby gaat

Ellen17 08-06-2018

Mooie en Gebruiksvriendelijke machine

Het uiterlijk van de machine is echt prachtig, mooi geborsteld chromen details. De machine is eenvoudig in gebruik wat heel belangrijk is vind ik zelf, met een keuze menu dat u door alle stappen heen helpt en in het nederlands in te stellen is.
Je kan de hardheid aangeven van het water instellen, zodat je de machine niet te vaak hoeft te ontkalken, en je kan ook een waterfilter plaatsen als de hardheid van het water hoog is in je woonplaats.
Je kunt door middel van kleurtjes 4 persoonlijke profielen aanmaken, met de keuzes hoeveelheid bonen, temperatuur van de koffie , hoeveelheid koffie,hoeveel heid melk, smaakintensiteit.
Naast de standaard profielen kan je ook Kiezen voor nog 7 meer soorten koffie.
De melkvariaties maak je met behulp van een prachtige stevige losse melkkan met een mooi geborsteld chromen handvat, deze kan je bij gebruik aansluiten en daarna in de koelkast bewaren, waardoor je de melk langer kunt bewaren en gebruiken.
Het waterreservoir is 1,8L en is groot genoeg en zo pak je ook op tijd vers water voor een lekkere verse bak koffie en hij is er ook makkelijk uit te tillen door middel van een hengsel.Het bonen reservoir is groot genoeg, er zit ook een extra klep op om de bonen langer vers te houden, en een optie om filterkoffie te gebruiken, minpuntje is dat hij niet aangeeft wanneer de bonen op zijn.
De koffie is snel te zetten met minimaal geluid, en na iedere melkvariatie kun je kiezen om het melksysteem schoon te spoelen!!!
Echt een aanrader, prachtige machine die gebruiksvriendelijk is en makkelijk schoon te maken!!!!!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goed melkschuim

Minpunten

• Geeft niet aan dat de bonen op zijn

koenders 03-06-2018

De espressomachine is een fijn en gemakkelijk product

De espressomachine heeft een zeer luxe uitstraling waardoor het design op het eerste oog als zeer prettig wordt ervaren. We hebben zeer veel opties als het om een keuze te maken welke koffie we willen drinken. Het gemak waarmee de roestvrijstalen bakken bij de machine gemonteerd zijn maakt het makkelijk om schoon te houden en blijft de kwaliteit goed. De snelheid waarmee het apparaat warm wordt en de koffie wordt gezet, zien wij als zeer prettig. We zijn iets minder tevreden over de kwaliteit de gezette koffie. Wanner wij onze bonen gebruiken smaakt de koffie bitterder dan dat wij gewend zijn. Ook met het proberen van diverse andere bonen, proeven wij verschil met wat wij gewend zijn. We moeten erg stellen met de bonen/sterkte om uiteindelijk voor ons het de lekkerste koffie te krijgen. Heeft zo z'n voordelen zeker, hoeveel opties zijn er wel niet mogelijk op deze manier. Echter was het voor ons wat te veel zoeken.

De melkschuimer is overigens ideaal, wat een fijne afstelling en hoe makkelijk deze is in gebruik is. Het schoonmaken van de machine gaat erg makkelijk, ondanks dat de reservoir bak wat groot en lomp is.

Al met al is deze machine zeker een aanrader, wat een prachtig product.

• Snelheid
  • Melkschuimer
  • Waterontkalker

Minpunten

• Te veel keus
  • Foutgevoelig
  • Klein waterreservoir

Virginia 02-06-2018

Luxe koffie

Ik heb dit apparaat nu twee weken in gebruik.
Dankzij de opstart hulp is het apparaat snel geïnstalleerd.
Er zit een stripje bij om de waterhardheid in je regio te testen zodat je die in kan stellen op het apparaat. Ook de kalkfilter maakt het mogelijk dat je een paar maande vooruit kan voor het apparaat ontkalkt hoeft te worden. Het apparaat heeft een info schermpje waarop staat wat te doen nadat je je koffiekeuze hebt gemaakt. Je kunt ook je voorkeuren makkelijk aanpassen en zelfs voor vijf mensen opslaan in een profiel. Die worden opgeslagen onder een kleur op het schermpje.
Het apparaat spoelt zichzelf door bij in -en uitschakelen van het apparaat.
Het reinigen van het apparaat is makkelijk. Ook het bijvullen. An de bonen en het water gaat simpel door deksels bovenop het apparaat. Het water vul je bij door de watertank met een hengsel uit de machine te tillen.
Op het schermpje wordt aangegeven wanneer je water moet bijvullen of de lek bak of het koffiedrab bakje moet legen.
Als je graag je koffie op verschillende manieren drinkt is het een ideaal apparaat.
De vormgeving is strak en glad .
Het enige wat ik jammer vind is dat er niet word aangegeven dat de bonen op zijn en voor de rest alles wel.
Maar de koffie is heerlijk.
Het is een machine uit het duurdere segment maar ik vind het wel terecht.

Minpunten

• Geeft niet aan dat bonen reservoir leeg is.

Margot85 02-06-2018

Heerlijke koffie met deze veelzijdige espressomachine

De espressomachine ziet er mooi uit, voorkant heeft chromen afwerking verder is hij heel degelijk.
Het in gebruik nemen van de machine is heel makkelijk, via het keuze menu wordt aangegeven hoe de installatie afgerond kan worden. Binnen 15 minuten hadden wij ons eerste espresso al op tafel staan!

De machine kan maar liefst 13 verschillende koffiesoorten, keuze genoeg! De keuze maken voor koffiesoorten is heel makkelijk door de touchscreen knoppen op het apparaat.
De machine biedt de mogelijkheid om zelf 4 profielen in te stellen. Zo kan iedereen in huis zijn eigen kop koffie instellen. Je kunt de sterkte, warmte, smaak instellen. Bij de koffiesoorten met melk is ook de hoeveelheid melk per kop in te stellen. Het switchen tussen de profielen is heel simpel. Dit vind ik echt een super handige optie op deze machine, aangezien iedereen bij ons thuis een andere sterkte van koffie wil.

De melkbeker voor de cappuccino, latte enz. is gemakkelijk in gebruik, het aansluiten op het apparaat ging eerste keer even moeilijk maar als je eenmaal weet hoe hij geplaatst moet worden is het heel simpel. De kwaliteit van de opgeschuimde melk is goed. Zelf hebben we volle melk gebruikt wat het beste resultaat gaf. De melkkan is ook makkelijk schoon te houden d.m.v. snelle reinigingsprogramma na het maken van cappuccino.

De kwaliteit van de koffie/espresso is heel goed. In het begin hadden we maalgraad van de bonen iets te laag staan waardoor de koffie niet heel sterk was, maar naar het aanpassen van de maalgraad was het perfect.
Enige verbeterpunt voor dit apparaat zou kunnen zijn dat de watertank en bonenreservoir iets aan de kleine kant is. Maar goed, het vullen van water en bonen stelt ook niks voor waardoor je er geen hinder van ondervindt.
Conclusie is dat wij zeer tevreden zijn met deze machine, zowel qua gebruiksgemak als kwaliteit van de koffie.

Pluspunten

• kwaliteit van de koffie/espresso
  • Profielen kunnen aanmaken
  • 12 verschillende soorten koffie
  • Design van het apparaat
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• water en bonenreservoir had iets groter gemogen.

Mary Slavenburg 02-06-2018

Geweldig apparaat

Geweldig apparaat. Heerlijk koffie. Vele varianten mogelijk. Mooi degelijk design. Makkelijk schoon te houden en makkelijk te bedienen. Aanrader !

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Heerlijke koffie
  • Veel keuze in soort
  • Makkelijk te bedienen

mark213 31-05-2018

heerlijke koffie

Het koffiezetapparaat ziet er erg mooi uit met chromen details en zet heerlijke koffie, de installatie van de machine is niet moeilijk omdat je een keuzemenu krijgt op de machine zelf, deze helpt je door de installatie heen zoals het instellen van de hardheid van het water installatie van het waterfilter enz.

De machine heeft 13 verschillende koffiespecialiteiten en erg mooi en handig touchscreen tevens heeft de machine 12 verschillende maalstanden de knop om dit maalstanden in te stellen zit in het bonenreservoir.

De machine geeft zelf aan wanneer deze ontkalkt moet worden, in de handleiding is terug te vinden wanneer het melksyteem en zetgroep gereinigd moeten worden.

Ik raad iedereen aan om de AquaClean te installeren in het waterreservoir zodat je 5000 kopjes kan zetten zonder te ontkalken.

Wat erg handig is zijn de verschillende profielen die ingesteld kunnen worden, per profiel (4) kan je aangeven welke stekte, hoeveelheid, aroma, tempratuur en hoeveelheid melk je wilt hebben bij welke van de 13 verschillende koffiespecialiteiten. Je hoeft dus niet steeds opnieuw je voorkeuren in te stellen.

De melkbeker kan je na gebruiker weer van de machine loskoppelen wat soms wat lastig gaat zodat je de melkbeker in de koelkast gezet kan worden om zo melk verspilling te voorkomen.

Het waterreservoir is makkelijk te vullen omdat er een hengsel aan zit alleen is het reservoir iets aan de kleine kant deze had van mij wel iets groter gemogen.

Conclusie:

Het apparaat zet heerlijke koffie lekkerder dan mijn vorige koffiezetapparaat en ziet er erg mooi uit.

Het grootste plus punt zijn de 4 profielen die ingesteld kunnen worden zodat je niet steeds opnieuw je voorkeuren hoeft in te stellen.

Pluspunten

• 4 profielen
  • 5000 kopjes kan zetten zonder te ontkalken

Minpunten

• waterreservoir iets te klein