Philips EP5335 zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
1 kopje per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5335 zwart op Kieskeurig.nl.

G. Gerrits 31-12-2019

Goede koffie, slechte latte en cappuchinos.

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Na jaren wikken en wegen besloten wij onze Senseo machine weg te doen en eindelijk een koffiemachine te kopen die verse bonen maalt.
Wij zochten een vol-automaat machine, wat ons met weinig barista kennis snel (de ochtenden zijn druk met kleine kinderen) en praktisch een smaakvolle koffie en vooral cappuccino's kon maken. Ook moest het apparaat er stijlvol uit zien enigszins compact zijn in onze kleine keuken. Omdat onze Senseo het 15 jaar heeft volgehouden, én Phillips als Nederlands merk een streepje voor heeft, keken we eerst bij de lijnen van Philips. Ons ook viel al snel op: de 5000 serie met stoompijpje.
Maar, omdat wij toch echte cappuccino drinkers zijn besloten we uiteindelijk ons budget op te hogen en te kijken naar de Latte-Go serie, wat geprofileerd wordt als een specialistische machine voor cappuccino's en Latte's.
Ook waren we gecharmeerd van het praktische melksysteem zonder slangetjes, wat ook nog eens compact óp de machine zit in plaats van ernaast in een verbonden reservoir. (wat veel concurrenten hebben)
Dit apparaat was uiteindelijk ruim 1/3e duurder dan de simpele variant met een stoompijpje, maar met oog op de lekkere cappuccino's dat leek ons het geld waard. Dus, we hakten de knoop door en gingen voor de EP5335/10!

Na ontvangst waren wij positief verrast door de hoge bouwkwaliteit en gebruiksgemak. Het is simpelweg een prachtige machine om in je keuken te hebben staan. De bediening is makkelijk en het onderhoud ook. Bijvoorbeeld het uitnemen van zetgroep en opvangbakken zit technisch (ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur) geweldig slim en goed in elkaar!

De eerste koffie rook goed, en smaakte heerlijk. Zoals je een versgemalen bonen koffie verwacht! Maar toen, de cappucchinos...
Tijdens het maakproces zagen we de opschuimer vooral veel dunne melk overpompen.
Dit schuimt wel iets, maar is echt lekker dikke schuim is het niet.

Dus; De Philips adviezen van de website, en diversen van internet opgevolgd: Koffietemperatuur niet te hoog instellen, Volle en houdbare melk gebruiken, melk koud opschuimen, etc, etc. Na zelfs speciale Cappucchinomelk gekocht te hebben en alle mogelijke dingen geprobeerd te hebben, geen échte cappucchino's helaas. Ja, het apparaat schuimt wel iets op, maar dat is zeer luchtige schuim wat na 2 slokken als een biertje doodslaat en veranderd in een koffie met erg veel melk. Wat je van een Cappucchino volgens mij op zijn minst mag verwachten is dat de schuim dusdanig van structuur is dat er wat schuim overblijft als je hem vlot opdrinkt en het niet na een paar slokken al verdwenen is.

Een behoorlijke teleurstelling voor ons. We overwegen nu wéér een melkopschuimer te kopen. Die hadden we net weg gedaan bij aanschaf van deze machine.

Heel vreemd dat zo'n mooie en goede machine zo tekort schiet op hetgeen waarmee hij eigenlijk zou moeten excelleren...
Maar misschien bedoelt Phillips met de term: 'Latte Go' ook wel gewoon heel eerlijk dat de schuim op je Cappuccino snel verdwijnt. ;-)

Weckx 30-07-2020

Lekkere koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Toen onze Senseo latte het begaf, was ik op zoek naar een nieuw toestel waar je ook cappuccino mee kunt maken. Ik wilde ook graag af van de koffiepads en kwam zo bij dit toestel terecht. Nu hebben we steeds lekkere (hete) koffie van versgemalen bonen. Het toestel is eenvoudig in gebruik, het onderhoud neemt wat meer tijd in beslag maar dat zie ik niet als een hinder. Het waterreservoir had misschien iets groter mogen zijn, is snel leeg omdat het toestel zich ook spoelt na ieder gebruik. Het handvat is niet stevig dus zeker niet in het toestel plaatsen zonder te ondersteunen. Ik vul het nu met een kan. Het toestel maakt meer lawaai dan een gewone senseo maar de koffie is zoveel beter!
1 ding vind ik er wel spijtig aan: je kan 1 portie gemalen koffie in het toestel doen, ideaal als je eens een kop caffeine vrije koffie wilt maar dan kan je enkel een espresso maken, zonde.

PDCG 04-07-2020

philips latte go ep5330/10

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

philips latte go ep5330/10 is een geweldige apparaat. Je kan de temperatuur en de sterkte makkelijk in te stellen. Ik raad dit product zeer zeker aan.

Roosje8 15-06-2020

Heerlijk snel een lekkere bak koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Erg blij met het apparaat. Goede koffie. Na11 maanden een probleem met het maken van cappacino. Contact gezocht met iemand was even lastig vanwege het coronavirus maar toen ik de dame aan de lijn had was het allemaal zo geregeld dat ik het apparaat kon opsturen, Binnen korte tijd was het apparaat weer in gemaakt in huis. Het maakte ineens minder geluid dat vond ik wel bijzonder.

Anoniem 12-06-2020

Tevreden met de mogelijkheden van het apparaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Het is een leuk apparaat voor thuis ,en de service van Philips is altijd top .En dat is zeker een 10 waard

Anoniem 10-06-2020

Schoonmaak

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

apparaat werkt goed maar om de 2weeken vraagt het apparaat om schoonmaak de cleaner kalk staat er dan

Wocis 12-05-2020

Zeer slecht aparaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Draait 1 a 2 dagen vast op malen word er doodziek van.voor die prijs had ik wel iets beters verwacht.een ep5336/10 storing 2

Zweers 06-05-2020

Helaas al defect na 6 weken

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Op het moment dat mij gevraagd word een review te plaatsen mijn apparaat opgehaald voor onderzoek/ reparatie/vervanging.
Het apparaat doet niets meer en defoutcode die op mijn scherm staat komt niet in het boekje voor. Lekker handig! Mega vervelend om zonder koffieapparaat te zitten voor de duur van plusminus 2 weken!
Tot aan het defect werkte hij prima, het melksysteem is simpel en makkelijk te reinigen echter stevig melkschuim kun je echt vergeten. Ik heb heel veel verschillende melksoorten geprobeerd maar geen stevig melkschuim gekregen. Ben je een cappuccino liefhebber dan is dit geen geschikt apparaat. In dit prijssegment is deze waarschijnlijk ook onvindbaar.
Al met al hier geen tevreden gebruiker. Hopelijk wordt er nu door Philips wel een oplossing gevonden waar ik blij van word.

Lavazzacoffeelover 14-03-2020

De beste koffie zet je met Philips

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Voor aanschaf van de EP5335/10 had ik best wat bedenkingen. Zou de koffie die je met dit apparaat zet de perfectie kunnen benaderen? Het antwoord kan kort zijn: Zeker wel!
Het apparaat heeft een groot aantal instel mogelijkheden, variërend van maalstanden tot koffie- en melkhoeveelheden, temperatuurinstelling koffie etc.
Reinigen van het apparaat is eenvoudig. Ik heb zelf de reinigingsstappen en frequentie in de agenda van mijn telefoon gezet en ik krijg elke maandagochtend om 9 uur de melding dat het tijd is voor het schoonmaakritueel en de dingen die er op deze dag gedaan moeten worden.

Johan113 25-02-2020

Dag 1 test: Een prima koffiemachine.

Gisteren binnen.
Vandaag gebruiksklaar gemaakt en getest met "Lavazza Rossa" koffie bonen.
====================================
- Koffie: 4
- Cappuccino/Latte met halfvolle (koude) melk: 3
- Cappuccino/Latte met volle (koude) melk: 4

Conclusie:
Gezien de prijs presteert deze koffiemachine goed.

Dat was mijn ervaring van vandaag (dag 1).
Het is nu te vroeg om de technische levensduur van het apparaat/onderdelen te beoordelen.
Wordt vervolgd...

Outten 18-02-2020

Ziet er mooi uit en niet zo groot.

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Het is een prima apparaat waar je lekkere koffie mee maakt. Het opschuimen van de melk is iets lawaaierig.

Arthurp 13-02-2020

Verrukkelijke hete koffie super apperaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Wat ik belangrijk vind is dat de koffie hoed heet is en dat is het met dit apperaat.
Zet lekkere koffie alleen wordt de schuimlaag niet zo mooi als dat het voorbeeld op de doos staat.

JP.. 28-01-2020

mooi design, lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

De koffie smaakt goed. De doorvoer van de melk kan makkelijk gereinigd worden via een programma. De sterkte is makkelijk in te stellen. Het apparaat is gebruiksvriendelijk.

Shiloh 09-01-2020

Doet wat het moet doen zoals zijn voorganger

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

5 jaar geleden de HD8911/01 gekocht. Helaas gaf deze na 5 jaar trouwe dienst (+/_ 30 a 40 kopjes per dag) de geest. Dus op 08-01-2020 de EP5330 gekocht. Enige verschil is dat hier de melkbsk bij zit en niet zoals eerst alleen het pijpje. De EP 5330 is stiller en zet net zulk lekkere koffie als zijn voorganger. Melk is perfect op temperatuur maar schuimt niet echt erg veel. Zal even moeten uitzieken welk melk type hiervoor het beste is geschikt en anders schuimen we gewoon wat melk op.

Hélie 07-01-2020

Super fonctionnalités, design et qualité !

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Je pourrais difficilement être plus satisfaite de cette machine !

Elle est pratique (on est prévenu de chacun de ses besoins, comme remplir le bac d'eau, vider le collecteur de marc de café etc), hygiénique (le récipient à lait totalement indépendant se rince parfaitement en 15 secondes), l'entretien est simple (ce ne sont jamais que des habitudes à prendre) et bien sûr, le café et ses différentes déclinaisons sont parfaitement réalisées et délicieuses.

J'ai aussi été agréablement surprise du nettoyage automatique au démarrage et à la mise en veille, pour évacuer l'air. Ce qui doit aider à son maintien sur le long terme, en plus de l'adoucisseur d'eau intégré et des filtres aqua clean qui permettent d'éviter le calcaire au maximum .

De plus, son design est élégant et elle n'est pas trop massive, ce qui est un atout !

En définitive, je suis absolument ravie !
Maintenant, il ne reste plus qu'à voir la tenue sur le long terme.

Boeschoten 01-01-2020

Het product heeft geweldige kenmerken

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Een mooi apparaat, makkelijk te bedienen en schoon te maken, de weg wijst vanzelf, sterkte koffie makkelijk aan te passen, en heel divers in welk kopje koffie je wilt.

jajathecat 31-12-2019

Prima product voor een goede prijs!

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Dit apparaat is heel prettig in het gebruik, makkelijk schoon te maken en maakt heerlijke koffie, espresso, cappuccino en latte macchiato. Met name het LatteGo systeem is geweldig!

L.R.B. 29-12-2019

Lekkere koffievariaties!

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Wij zijn erg tevreden over de koffie in al zijn variëteiten die dit toestel schenkt.
Staat ook erg fraai in onze keuken.
We moeten wel vaak bonen en water aanvullen. Ook moet het opvangbakje voor de koffieresten vaak geleegd worden, soms zelfs al terwijl er nauwelijks wat in zit.

LidiaZoetermeer 21-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Mijn vorige koffiemachine was een soortgelijke van Philips, daar was ik al tevreden over, Maar deze machine is nog beter. Makkelijk te bedienen, handig melksysteem, de koffie is goed op temperatuur. Het koffiemomentje is echt genieten. Ik weet zeker dat de volgende koffiemachine weer een Philips wordt.

Lotterman 11-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Inmiddels met vier volwassenen thuis en toe aan echte koffie bereid met verse bonen. Dit apparaat voldoet aan alle verwachtingen, meerdere varianten simpel te kiezen middels een druk op de knop. Melkkan tbc cappuccino en Latte en koffie verkeerd is handig in gebruik. Simpel te vullen en nog simpeler te reinigen. Prima apparaat.