Philips EP5335 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5335 zwart op Kieskeurig.nl.

G. Gerrits 31-12-2019

Goede koffie, slechte latte en cappuchinos.

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Na jaren wikken en wegen besloten wij onze Senseo machine weg te doen en eindelijk een koffiemachine te kopen die verse bonen maalt.
Wij zochten een vol-automaat machine, wat ons met weinig barista kennis snel (de ochtenden zijn druk met kleine kinderen) en praktisch een smaakvolle koffie en vooral cappuccino's kon maken. Ook moest het apparaat er stijlvol uit zien enigszins compact zijn in onze kleine keuken. Omdat onze Senseo het 15 jaar heeft volgehouden, én Phillips als Nederlands merk een streepje voor heeft, keken we eerst bij de lijnen van Philips. Ons ook viel al snel op: de 5000 serie met stoompijpje.
Maar, omdat wij toch echte cappuccino drinkers zijn besloten we uiteindelijk ons budget op te hogen en te kijken naar de Latte-Go serie, wat geprofileerd wordt als een specialistische machine voor cappuccino's en Latte's.
Ook waren we gecharmeerd van het praktische melksysteem zonder slangetjes, wat ook nog eens compact óp de machine zit in plaats van ernaast in een verbonden reservoir. (wat veel concurrenten hebben)
Dit apparaat was uiteindelijk ruim 1/3e duurder dan de simpele variant met een stoompijpje, maar met oog op de lekkere cappuccino's dat leek ons het geld waard. Dus, we hakten de knoop door en gingen voor de EP5335/10!

Na ontvangst waren wij positief verrast door de hoge bouwkwaliteit en gebruiksgemak. Het is simpelweg een prachtige machine om in je keuken te hebben staan. De bediening is makkelijk en het onderhoud ook. Bijvoorbeeld het uitnemen van zetgroep en opvangbakken zit technisch (ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur) geweldig slim en goed in elkaar!

De eerste koffie rook goed, en smaakte heerlijk. Zoals je een versgemalen bonen koffie verwacht! Maar toen, de cappucchinos...
Tijdens het maakproces zagen we de opschuimer vooral veel dunne melk overpompen.
Dit schuimt wel iets, maar is echt lekker dikke schuim is het niet.

Dus; De Philips adviezen van de website, en diversen van internet opgevolgd: Koffietemperatuur niet te hoog instellen, Volle en houdbare melk gebruiken, melk koud opschuimen, etc, etc. Na zelfs speciale Cappucchinomelk gekocht te hebben en alle mogelijke dingen geprobeerd te hebben, geen échte cappucchino's helaas. Ja, het apparaat schuimt wel iets op, maar dat is zeer luchtige schuim wat na 2 slokken als een biertje doodslaat en veranderd in een koffie met erg veel melk. Wat je van een Cappucchino volgens mij op zijn minst mag verwachten is dat de schuim dusdanig van structuur is dat er wat schuim overblijft als je hem vlot opdrinkt en het niet na een paar slokken al verdwenen is.

Een behoorlijke teleurstelling voor ons. We overwegen nu wéér een melkopschuimer te kopen. Die hadden we net weg gedaan bij aanschaf van deze machine.

Heel vreemd dat zo'n mooie en goede machine zo tekort schiet op hetgeen waarmee hij eigenlijk zou moeten excelleren...
Maar misschien bedoelt Phillips met de term: 'Latte Go' ook wel gewoon heel eerlijk dat de schuim op je Cappuccino snel verdwijnt. ;-)

Fam. L 17-06-2021

Ongekend!

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Na.jarenlang met een eenvoudige versie die cappuccino maakte te hebben gedaan, n de 5400 versie. De prijs is er naar, maar wat een luxe voor ons. In alles verteld deze machine wat je doen moet, ook als er iets mis is. Alles instellen onder je eigen profiel, vers gemalen, goed heet, en je Schumacher naar keuze.
We staan nog maar aan het begin en we zullen nog heel wat ontdekken aan mogelijkheden van deze machine en dat zijn er veel!!!
O ja, door de aparte melkbeker geen geknoei en reinigen is intensief maar loont met zo'n mooie machine

Philips 5400 latte go 25-03-2021

De Phillips 5400 latte go perfect apparaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Dit apparaat heeft alles en is voor ons de lekkerste koffie.
Genoeg bonen erin genoeg water lekkere schuimlaag en maakt niet veel geluid .

Laurie0007 20-03-2021

Heerlijke koffie producten

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Je kan zelf de smaak van je koffie bepalen door het merk koffie bonen maar ook door de sterkte van het malen van de bonen. Er zijn buiten de verschollende koffie prducten ook andere zaken te maken zoals warme melk of heet water voor thee

MTobi 25-02-2021

Heerlijke koffie en makkelijk te onderhouden

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Altijd al een bonenmachine willen hebben die ook cappuccino en latte machiato kan maken. Alleen het schoonmaken daarvan stond mij erg tegen. Bij dit apparaat is het een fluitje van een cent. Je kan deze gewoon in de vaatwasser doen en de melk gaat niet door het apparaat heen wat heel veel schoonmaken vergt normaal gesproken. Daarnaast is het heerlijke koffie!

Rhodewyn 01-02-2021

Handige machine met goed display.

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Melkopschuimer is zeer handig in gebruik, in een handomdraai er op en er af te halen.
Goede instel mogelijkheden.

mvbrugge 30-01-2021

Lekkere koffie en latte macchiato

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Op eenvoudige wijze lekkere koffie of koffie/melk combinatie zetten. Wel elke week grondig reinigen en ook het periodiek onderhoud respecteren.

BenVo 19-01-2021

Grandioze espressomachine.

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Sinds mei 2020 wordt dit apparaat meerdere malen per dag gebruikt en we genieten telkens weer van een perfecte espresso of bakje koffie. De capuccino en latte macchiato worden door onze gasten zeer gewaardeerd.
Reiniging van het apparaat is zeer eenvoudig. Vermeldenswaard is het feit dat de te reinigen onderdelen van een solide kwaliteit kunststof zijn. Breuk of vervorming is dus bij normaal gebruik uitgesloten.

Pilmeyer 10-01-2021

Goede koffie, duur in onderhoud

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Apparaat nu 1,5 jaar oud. De eerste storing is een feit, de lekbak trilt tijdens het koffiezetten telkens los, waardoor er een foutmelding aangegeven wordt. Soms moet ik voor het zetten van 1 kop koffie 3x de lekbak weer op zijn plaats houden, anders wordt het koffiezetten telkens onderbroken.

Geessie 26-12-2020

Even wennen

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Een zeer eenvoudig te gebruiken en in te stellen machine. Even wennen met de losse koffie. Omdat wij iets te veel koffie in de machine deden zo af en toe geen koffie. Maar uiteindelijk gevonden en zeer tevreden. Lekkere melk schuim
Enige nadeel is het geluid. Maar de kop koffie vergoed veel

Corine22 15-12-2020

Goed apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Zet prima koffie, voldoende keuzes. De lekbak is vrij snel vol en het bonenreservoir is aan de kleine kant.

harwij 13-12-2020

Lekkere koffies maar......

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

De expressomachine maakt lekkere koffies maar de machine maakt veel kabaal. Bij opstartende en afsluiten geeft het flinke knallen en bij het zetten maakt de melkopschuimer veel en hard geluid.

TerHorstPlaza 10-12-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Een mooie gemakkelijke machine. Zet een heerlijk kopje koffie. Gemerkt dat voor ons het soort koffiebonen minder belangrijk is. Gewoon Espresso bonen en thats it. De machine maakt er een fantastisch kopje koffie van. Espresso uitstekend. Cappuccino zoals de Italiaan hem het liefste drinkt.

flut 24-11-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Handig te bedienen, helaas heb je oordoppen nodig als je te dicht bij het apparaat in werking staat. Wie heeft dit ooit goedgekeurd?
De koffie is trouwens prima.

Koffieliefhebbers 13-11-2020

Erg veel lawaai, lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Het apparaat maakt het, bij gebruik, niet mogelijk om een gesprek te voeren. De koffie is heerlijk. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en te onderhouden.

Anoniem 25-10-2020

Koffieautomaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Ik ben heel tevreden over mijn aankoop.
Hij doet het goed, en is makkelijk in gebruik en het belangrijkste heeeel erg lekker.

OTitus 21-10-2020

Hulp gezocht

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Ik zou graag een cappuccino drinken maar de hoeveelheid is te klein .
Ik wil die verdubbelen maar als ik druk begint het al voor de eerste keer ?
Kan ik dit ergens zie hoe je een dubbele kunt instellen ?

JanitaG 15-10-2020

Philips 5330/10

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Verschillende soorten koffie! Maakt weinig geluid vergeleken met onze eerst machine Siemens.
Melk voor cappuccino vind ik wat tegenvallen, geen volle dikke schuimlaag, gebruik speciale latte melk. Verder een prachtige machine

Karpertje 29-09-2020

Lekkere koffie maar ingewikkeld instellen

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Apparaat maakt lekkere koffie maar bij installatie veel instelwerk.
Als lampje brand van leegmaken bakje koffiegruis moet dit worden geledig maar na terugplaatsen krijgen we vaak nog melding bakje vol en dan moet het er weer uit en opnieuw erin gezet worden, dit komt regelmatig voor.

Berg van den 29-09-2020

Heerlijke koffie gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

ik ben overgestapt van een Senseo. Ik heb dit niet eerder gedaan omdat ik bang was om het gemak van de senseo kwijt te raken. Niets is minder waar, de koffie smaakt een stuk beter en ik ben gelijk of minder tijd kwijt met het bijvullen van water, koffiebonen en het opruimen van de prut. Gemak en een duidelijke upgrade voor mijn dagelijkse bak koffie. Cappuccino drink ik nu ook in de middag en is ook heel makkelijk met de afneembare melkhouder. Qua geluid vind ik persoonlijk wel meevallen. De sensor maakteook geluid.