Siemens TE603209RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 91 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mark 23-05-2016

Top aankoop!

Nu na jaren onze 3e Siemens volautomaat. Na zeer goede ervaringen met de voorgaande 2 machines weer gekozen voor een Siemens. De laatste S50 heeft ons nooit in de steek gelaten, maar gaf na ruim 17.000 kopjes de geest.

Nu gekozen voor een EQ6. Deze machine sluit goed aan bij onze koffie wensen. Mijn vrouw is van de melk specialiteiten als cappuccino en late. Voor deze machine is dat geen probleem, met 1 druk op de knop wordt er een boor je bereid. De persoonlijke smaak instellingen zijn uitgebreid. Het mooiste vinden wij het reinigings systeem voor de melk. Puur gemak!

Zelf ben ik van de espresso. Deze is goed af te stellen sterkte en hoeveelheid.

Het apparaat is een stuk stiller dan zijn voorganger (S50) en ziet er ook nog fantastisch uit.

+Plus punten:
+veel koffie mogelijkheden
+goed schoon te houden (reinigings programma's)
+mooie afwerking
+groot reservoir voor de bonen
+stil

-Punten
-voor ons tot nu toe eigenlijk geen, maar om er toch 1 te benoemen. Er had iets beter nagedacht mogen worden over de handgreep van het waterreservoir. Deze voelt wat iel aan.

Familie Wiebering 16-05-2017

Wat een heerlijk apparaat!

Prijs/kwaliteitverhouding gaf de doorslag in deze.....
Alle merken nagelopen, waren bijna voor de Jura 6 gegaan, voor het dubbele, toen we dit model zagen.
Wilden keus, gemak, touch )wij zijn absoluut geen fan van knoppen.....) en meerdere kopjes tegelijk kunnen zetten.
Apparaat vinden wij absoluut meevallen qua geluid. Reinigen is een eitje en na elke capu of espresso even melkschuimreinigen, top. Uit is bij dit apparaat ook uit! Schakelt zichzelf naar je eigen wens na bepaalde tijd uit.
De koffie, espresso en cappuccino die we hebben geprobeerd met regular espressobonen 100% arabica (2000 gram, 7 euri in supermarkt....) geeft perfecte smaak! Wij zijn erg tevreden. Nogmaals, sinds gisteren het apparaat in huis maar nu al dik tevreden. 1,8 liter reservoir is zat, netsnoer is te verstellen! Erg handig, blijft er op je blad geen zichtbaar snoer aanwezig. Wij moesten wel even wennen aan de grootte... zijn gewone koffieapparaten gewend... maar das persoonlijk (ongeveer b27*l47*d47 cm). Smoelt ookk erg fijn. Wilden eerst voor geribbeld en zilver, maar hebben uiteindelijk mat zwart gekozen en das een fijne keus geweest. Siemens heeft volgens ons een gedegen concurrerend en betaalbaar product op de markt gebracht. Nu hopen dat deze minimaal 10 jaar mee zal gaan ;-)

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Verstelbaar netsnoer
  • Reservoir
  • Gebruiksgemak/touch/reiniging

Minpunten

• Even wennen aan grootte apparaat

Jose 09-01-2017

Super koffie uit een super apparaat

Zocht een apparaat wat goed maalt, wat je goed naar eigen inzicht kunt instellen en wat elke dag weer een super koffiebeleving geeft!
GEVONDEN!

Pluspunten

• Maalkwaliteit
  • Crema
  • Uitstraling

Willem 07-01-2017

Super apparaat!

Echt handig in gebruik en heerlijke koffie en cappucino.
De chromen melkbeker is dan weer geen aanrader helaas...

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Koffie smaakt heerlijk

Minpunten

• Melkbeker is ondoorzichtig

Maurice 29-06-2016

Geweldige koffie

Het apparaat voldoet aan alle verwachtingen. Enkele opsommingen: lekkere koffie, makkelijk te bedienen, eenvoudig schoon te maken, fijne afmetingen.

Raymond en Jacqueline Molenaar 13-06-2016

Top Vol Automaat

Makkelijk in bediening , stil , snel en een prima kop koffie en vele variatie !! Zeer mooi design in een tijdloze uitvoering. Wij zijn er super blij mee en genieten elke dag van een zeer lekker koffie variatie !

Edward Schrijvers 18-11-2017

Van de hel in de hemel

Van de hel (senseo) naar de hemel!!! Wat een heerlijk apparaat en dito super smakelijke koffie!!! Eenvoudig in te stellen en daarna keer op keer genieten! Jammer dat jullie Nederland verlaten, maar gelukkig de heerlijke koffiemachines achterlaten!

Pluspunten

• Eenvoudig in te stellen
  • Weinig lawaai
  • Grote watertank
  • service aan huis

Nicole 16-11-2017

Mooie koffiemachine

Inmiddels een weekje of 3 in het bezit van dit mooie apparaat
we zijn heel erg tevreden en ja tuurlijk zijn er puntjes wat beter had gemogen. Maar die blijf je altijd houden waarschijnlijk ook bij machine's van meer dan 2000 euro.
Koffie is heet genoeg de melk schuim zou wat heter gemogen hebben, en nee ik zeg niet dat de koffie niet heet genoeg is.
Wij verwarmen altijd onze bekers voor maar dat hebben we altijd gedaan.
verbaas me over de hoeveelheid water in de lekbak, er staat als ie doorspoelt altijd een glas er onder.
kortom prima apparaat in deze prijsklasse
Vind dat de

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar

Minpunten

• lekbak snel vol

Harntjes 16-11-2017

mooi model

Hij reinigt/spoelt de hele machine incl melkslang. De voordeligste van internet. Alles tiptoets. Dit was het.

Minpunten

• lekbak vaak leeggooien
  • koffiebakje vaak legen

Martin 11-11-2017

Overzichtelijk Groortscherm

Mooi koffiemachine ik heb altijd een Siemens koffiemachine gehad daar deed ik 12 jaar mee maar nu een nieuw model genomen werk perfect.

Pluspunten

• Werk perfecht
  • Geef erg lekkere koffie ook met melk

Wil van Ree 11-11-2017

Zover de beste die ik heb gehad

Dit is nu eens een volautomaat die niet zoveel lawaai maakt en heel eenvoudig in de bediening met allerlei varianten

Pluspunten

• stil
  • eenvoudig in gebruik

Topkoffie 11-11-2017

Heerlijke koffie

Geweldig apparaat, makkelijke bediening. Veel keuzes. Nadat mijn oude koffieautomaat van Siemens na 11 jaar niet meer goed wilde malen, merk ik duidelijk het verschil. De koffie smaakt veel lekkerder en is makkelijker te bedienen. Vooral de functie melk clean is superhandig. Jammer dat er geen waterfilter en melkbeker worden meegeleverd en dat het apparaat bij opstarten en uitzetten erg spettert.

Pluspunten

• Smaak koffie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen waterfilter en melkbeker meegeleverd
  • Spettert bij schoonmaakfunctie

Paul 10-11-2017

luxe uitstraling en makkelijk in gebruik

Bijna geruisloos, goede hete koffie en geweldig van smaak.
Het melksysteem werkt ook uitstekend.
Mijn ervaring leert: Er gaat niets boven een siemens koffieapparaat.

Siemens esspressomachine. EQ 6 srie 300 09-11-2017

Geweldig esspressoapparaat.

Hiervoor had ik een ander merk, die met malen, spoelen en uitgaan zeer veel lawaai maakte. Deze Siemens is een verademing, zo stil. Daarbij is het geweldig dat je op een handige manier alle onderdelen kunt demonteren/monteren om deze te reinigen. Ook de smaak van de koffie is veel lekkerder en de schuimkraag is dikker. Tenslotte is het bedieningsgemak door het verlichte paneel uitstekend. Kortom een prima aanwinst.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Goed onderhoudbaar
  • Prima smaak van de producten.
  • Groot bedieningsgemak.

Asterix 03-10-2017

Vele mogelijkheden

Nu 2 weken in bezit nadat de vorige (EQ.5) te duur werd op te repareren. Wat ik overigens wel snel vond na 2,5 jaar. Maar langs de andere kant wordt een koffieapparaat hier zeer intensief gebruikt. Nu een stapje hoger gekozen en nog geen spijt van. Het apparaat doet wat ik ervan verwachte. Vele keuzemogelijkheden en lekkere koffie.

groenteman 30-09-2017

Maakt van een kop koffie een "lekker bakkie".

Mijn tweede Siemens apparaat. Van de vorige jarenlang plezier gehad, maar had niet kunnen verwachten dat deze nieuwe zoveel meer te bieden heeft, zowel qua mogelijkheden als smaakgenot. Bovendien past het apparaat wat uitstraling betreft bijde rest van de Siemens apparatuur.

Geertje13 20-07-2017

Super koffie

Sinds 1 week in huis en er erg blij mee, eenvoudig in gebruik, makkelijk instellen op individueel sterkte.

Sjaak 14-07-2017

Prima koffiemachine

Eindelijk overstag gegaan en toch een dergelijke machine gekocht. Na veel kijken naar merken, typen en mogelijkheden, gekozen voor deze machine.
Overweging is o.a. de zelfreiniging van het melkopschuimer pijpje.
Ook geluisterd naar de geluidsproductie, de machine staat in de open keuken, zeer acceptabel. Maken zal altijd enig geluid maken.
Even zoeken naar de juiste koffie smaak, zeer veel mogelijkheden op de machine. In temperatuurinstelling, hoeveelheid, sterkte.

Pluspunten

• weinig geluid
  • reinigen melkpijpje
  • uitstraling

Minpunten

• weinig

BVL 10-07-2017

gemakkelijk en overzichtelijk keuzemenu

Het is een geweldig product voor de echte koffieliefhebbers! Ik heb het product onlangs gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad! Hij heeft maar liefst 8 verschillende functies en met slechts 1 druk op de knop maak je de lekkerste koffie ooit zonder geknoei!

Pluspunten

• geen geknoei
  • stevig schuimkraagje
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• melkschuim beetje aan de koude kant

ErwinR 10-07-2017

stil, snel, en lekkere koffie

compleet apparaat wat doet wat hij beloofd.
enige nadeel is het kleine water reservoir, na 7-8 mokken moet dit worden bij gevuld.