Siemens TE603209RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 72 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mark 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Top aankoop!

Nu na jaren onze 3e Siemens volautomaat. Na zeer goede ervaringen met de voorgaande 2 machines weer gekozen voor een Siemens. De laatste S50 heeft ons nooit in de steek gelaten, maar gaf na ruim 17.000 kopjes de geest.

Nu gekozen voor een EQ6. Deze machine sluit goed aan bij onze koffie wensen. Mijn vrouw is van de melk specialiteiten als cappuccino en late. Voor deze machine is dat geen probleem, met 1 druk op de knop wordt er een boor je bereid. De persoonlijke smaak instellingen zijn uitgebreid. Het mooiste vinden wij het reinigings systeem voor de melk. Puur gemak!

Zelf ben ik van de espresso. Deze is goed af te stellen sterkte en hoeveelheid.

Het apparaat is een stuk stiller dan zijn voorganger (S50) en ziet er ook nog fantastisch uit.

+Plus punten:
+veel koffie mogelijkheden
+goed schoon te houden (reinigings programma's)
+mooie afwerking
+groot reservoir voor de bonen
+stil

-Punten
-voor ons tot nu toe eigenlijk geen, maar om er toch 1 te benoemen. Er had iets beter nagedacht mogen worden over de handgreep van het waterreservoir. Deze voelt wat iel aan.

Familie Wiebering 16-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een heerlijk apparaat!

Prijs/kwaliteitverhouding gaf de doorslag in deze.....
Alle merken nagelopen, waren bijna voor de Jura 6 gegaan, voor het dubbele, toen we dit model zagen.
Wilden keus, gemak, touch )wij zijn absoluut geen fan van knoppen.....) en meerdere kopjes tegelijk kunnen zetten.
Apparaat vinden wij absoluut meevallen qua geluid. Reinigen is een eitje en na elke capu of espresso even melkschuimreinigen, top. Uit is bij dit apparaat ook uit! Schakelt zichzelf naar je eigen wens na bepaalde tijd uit.
De koffie, espresso en cappuccino die we hebben geprobeerd met regular espressobonen 100% arabica (2000 gram, 7 euri in supermarkt....) geeft perfecte smaak! Wij zijn erg tevreden. Nogmaals, sinds gisteren het apparaat in huis maar nu al dik tevreden. 1,8 liter reservoir is zat, netsnoer is te verstellen! Erg handig, blijft er op je blad geen zichtbaar snoer aanwezig. Wij moesten wel even wennen aan de grootte... zijn gewone koffieapparaten gewend... maar das persoonlijk (ongeveer b27*l47*d47 cm). Smoelt ookk erg fijn. Wilden eerst voor geribbeld en zilver, maar hebben uiteindelijk mat zwart gekozen en das een fijne keus geweest. Siemens heeft volgens ons een gedegen concurrerend en betaalbaar product op de markt gebracht. Nu hopen dat deze minimaal 10 jaar mee zal gaan ;-)

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Verstelbaar netsnoer
  • Reservoir
  • Gebruiksgemak/touch/reiniging

Minpunten

• Even wennen aan grootte apparaat

Jose 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Super koffie uit een super apparaat

Zocht een apparaat wat goed maalt, wat je goed naar eigen inzicht kunt instellen en wat elke dag weer een super koffiebeleving geeft!
GEVONDEN!

Pluspunten

• Maalkwaliteit
  • Crema
  • Uitstraling

Willem 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super apparaat!

Echt handig in gebruik en heerlijke koffie en cappucino.
De chromen melkbeker is dan weer geen aanrader helaas...

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Koffie smaakt heerlijk

Minpunten

• Melkbeker is ondoorzichtig

Maurice 29-06-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige koffie

Het apparaat voldoet aan alle verwachtingen. Enkele opsommingen: lekkere koffie, makkelijk te bedienen, eenvoudig schoon te maken, fijne afmetingen.

Raymond en Jacqueline Molenaar 13-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top Vol Automaat

Makkelijk in bediening , stil , snel en een prima kop koffie en vele variatie !! Zeer mooi design in een tijdloze uitvoering. Wij zijn er super blij mee en genieten elke dag van een zeer lekker koffie variatie !

Olaf 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Met de Siemens EQ.6 TE603209RW is het menens, geweldig!

De kwaliteit / prijs verhouding is goed, zeker gezien de kwaliteit en mogelijkheden, wil je espresso of koffie of cappuccino of latte machhiato of thee. Wil je koffie sterker/lichter, kleiner/groter, geen probleem heel eenvoudig!
vooral de eenvoud zowel bediening als schoonmaken.
Zeer goede aankoop, een toppertje!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Eenvoudige schoonmaak
  • Ruime mogelijkheden

Maria 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte bonenmachine

We hebben deze bonen machine gekocht en zijn werkelijk onder de indruk. Hij is stiller dan de andere machines die we op het oog hadden. Koffie is goed heet. Uitgebreide keuze. Sterkte makkelijk in te stellen. En gewoon 2 kopjes tegelijk. Perfect

• Makkelijk water bijvullen
  • Hete koffie
  • Goede cappuccino - melkschuim
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Melkkan apart kopen

Tom 23-06-2017 Product paar dagen in bezit

Expresso automaat EQ6

Het is enkel uitpakken en de stekker in het stopcontact. Water en koffiebonen vullen en de rest wijst vanzelf. Heerlijke koffie en simpele bediening.

Pluspunten

• simpel en eenvoudig met de touchtoetsen
  • gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• kan geen min punt vinden.

Eveline 15-06-2017 Product paar weken in bezit

Nooit meer anders

Geweldig aparaat hij geeft alles goed aan makkelijk in gebruik heerlijke koffie, en capacino en of latte zoals in een cafe, super blij mee

Pluspunten

• Zelfreinigend
  • Makkelijk in gebruik

Koffie met Dammann 11-06-2017 Product paar dagen in bezit

Van bonen tot koffie

Na een aantal reviews te hebben gelezen en ook nog via de site van kieskeurig de benodigde informatie te hebben geraadpleegd had ik mij een idee gevormd over de juiste koffiezetmachine voor mij. Uitgangspunt voor mij is bedieningsgemak, onderhoud en als 1ste: de smaak. In mijn mening voldoet deze machine aan deze criteria. Ik kan dan ook naar hartelust koffie drinken. Ben alleen nog even aan het finetunen op smaak en bonen. Maarrrr om een oude cd titel van Pink Floyd te citeren : "Welcome to the machine"

Pluspunten

• Korte zettijd
  • ziet er stoer uit
  • Variatie in smaken en mengsels
  • Duidelijk display
  • Echt een koffiemachine voor dagelijks gebruik

Minpunten

• Niet op zonnecellen ;-) ?

Jaelro 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte machine

Mooi en lekker stil. Voor ons was o.a. belangrijk dat het wat waterreservoir makkelijk te vullen is, deze is zeer goed vanaf de zijkant bereikbaar en makkelijk terug te plaatsen. Lang getwijfeld voor een model met "melkkan" maar de slang bevalt prima en neemt geen onnodige ruimte in. Super eenvoudig te bedienen en zet een heerlijk bak koffie of een van de andere specialiteiten. Ook de temperatuur van de koffie is lekker warm. kortom een uitstekende aankoop waar we zeer enthousiast over zijn.

Pluspunten

• Zeer eenvoudige bediening
  • Waterreservoir aan de zijkant
  • Lekker stil

Minpunten

• nog niet gevonden
  • wellicht te veel koffie drinken?

Jopoki 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design, modern van deze tijs

Prettig dat deze machine alle varianten van een goede kop koffie kent. Vergeleken met onze oude koffiemachine is de kwaliteit van de koffie veel beter met dezelfde omen.

Pluspunten

• Prijs/ kwaliteit
  • Weinig geluid
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Melkreservoir is optioneel

Cobus 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie, makkelijk in gebruik

Onlangs aangeschaft nadat onze vorige espresso automaat van Melitta was overleden.
Prima apparaat , makkelijke bediening, reinigen na gebruik van melkreservoir is eenvoudig , dat is een pluspunt!
Veel mogelijkheden maar hebben deze nog niet allemaal kunnen uitproberen in de korte periode dat we het apparaat hebben.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Veel keuze in soort koffie

Mathijs 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie

Helaas ging mijn oude koffiemachine na 5 jaar kapot. Omdat deze zo goed beviel, direct weer voor een Siemens gekozen. Nu met iets meer opties en gebruiksgemak. De koffie is heerlijk, de Macchiato- en cappuccinofuncties erg makkelijk (en lekker). Het apparaat reinigt zichzelf en moet alleen af en toe schoongemaakt worden. Ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Snel
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Het apparaat is vrij groot in een kleine keuken

Ronald 24-05-2017 Product paar dagen in bezit

Ziet er zeer mooi en compleet uit!

Zeer mooi product, heb al langer een siemens koffiemachine maar wilde graag een nieuwere versie.
Zeer content met deze nieuwe versie, touchscreen heeft toch ook wel iets en is makkelijk schoon te houden.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• prijs

de smid 17-05-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere capacino

Gebruiksvriendelijk, zonder de handleiding direct te gebruiken.
Niet te veel lawaai en spoelt zelf automatisch door (ook bij nieuw vullen waterreservoir

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed display

sam 08-05-2017 Product paar maanden in bezit

Groot scherm, onderhoudsarm, instelbaar volume per kop

Aangezien ik het liefst bonen gebruik en veel espresso's drink dacht ik aan een volautomaat. Ook is het mogelijk om voorgemalen koffie te gebruiken voor decaf koffie bijvoorbeeld. Het apparaat maakt ook weining geluid tijdens vermalen van de bonen.

Pluspunten

• Onderhoudsarm
  • Ook decaf voorgemalen koffie

Minpunten

• Geen aansluiting op waterkraan

Bram 08-05-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie, precies zoals je het 't liefste drinkt

Al een week lang veel te veel koffie gedronken. Als echte liefhebber van koffie is de smaak erg belangrijk en daar heeft dit apparaat alles voor in huis. Het is gebruiksvriendelijk, het melksysteem eenvoudig schoon te maken en de koffie tot op volume en sterkte compleet in te regelen.

Pluspunten

• Alles instelbaar
  • Heerlijke koffie
  • degelijk
  • stil
  • snel

Gerard Corbier 07-05-2017

Beste aankoop van het jaar. Heerlijke koffie.

Fantastische koffiezetmachine. Het is nu aan de gebruiker hoe hij zijn koffie het liefst drinkt. De instellingen voor een heerlijk bakkie koffie lijken wel eindeloos. Machine geeft zelf aan wanneer de lekbak geleegd moet worden, zichzelf moet reinigen of als het water moet worden aangevuld.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/se