Saeco Volautomatische espressomachine - Reviews

espresso machine
Soorten koffie
espresso

Jetske Bouma 20-09-2016 Product paar weken in bezit

maar 1 kopje - instelling vast (dus te veel (te koude) melk)

Ben eerlijk gezegd teleurgesteld - wij hadden een Bosch/Siemens waar we erg tevreden over waren en het na 12 jaar had begeven Omdat de Bosch/Siemens apparaten wel erg groot zijn (invergelijking met Saeco/Mellita) en we niet veel ruimte hebben heb ik dit keer voor een Saeco gekozen. Apparaat ziet er mooi uit - RVS - goede uitstraling. Je kunt 1 kopje per keer zetten (terwijl ik hier nog op heb gelet bij beoordeling op kieskeurig!! Staat gewoon fout op site) - stom want het zou echt niet ingewikkeld zijn om hier 2 kopjes (normale koffie/espresso) van te maken.
Melk opschuimer is gammel - plek spuitmond erg lastig (glas moet wel heel wijde opening hebben want anders loopt ofwel de koffie ofwel de melk ernaast) en de easy clean moet je direct activeren want er is geen knop waarmee je dat kunt doen als je niet snel genoeg bent. Zeer irritant.
Verder wel erg veel melk in een cappucchino (en ook niet echt heet). En helaas is dit niet in te stellen.
Kortom jammer - als ik t over kon doen had ik een Siemens gekocht.

Pluspunten

• roestvrij staal
  • formaat

Minpunten

• melk te koud
  • onhandige melk uitvoer
  • gammel melkopschuim bakje
  • maar 1 kopje koffie p.k.
  • hoeveelheid melk vast

René 15-09-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

Sinds gisteren deze volautomatische espressomachine in gebruik. Na jaren met een Senseo koffie gemaakt te hebben wordt het tijd voor het betere werk. Deze espressomachine gekozen vanwege zijn grote (klein dus), eenvoudige bedieningsgemak (volgens handleiding), vele keuzemogelijkheden (koffie soorten), eenvoudige instelbaarheid, de look, het merk en natuurlijk de recensies. Na ontvangst direct aangesloten. Ingebruikname was een echt fluitje van een cent. Daarna de eerste koffietjes gezet. Het duurt ff voordat de machine is ingeregeld (tot een kop of 20). De eerste kopjes zijn veel belovend.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk in gebruik
  • prijs/kwaliteit
  • vele soorten koffie
  • instelbaarheid

Minpunten

• nog geen

double 29-07-2016 Product maand in bezit

Mooi maar beperkt jn gebruik

7,3
Hallo koffie leuten. Wij gebruiken al ruim 8 jaar espessomachines met een gemiddeld gebruik van 15 capucinos per dag op 4 personen. Al 2 delonghi escams 4200 versleten die niet langer dan 4 jaar en 4 reparaties meegaan. Voor het gemak een automatische melkschuimer espressomachine van saeco gekocht. Na ruim 100 bakken de juiste instelling kunnen vinden, maar nog niet zo lekker dan delonghi met een aparte melkschuimer. De saeco gebruikt bij latte en capu meer water en is na 4 bakken al weer bijna leeg. Dus de waterkan naast de console. Delonghi ging 7 bakken mee. Koffie reservoir een ramp. Ook een kantel klepje waar bonen invallen en het waterresorvoir durf ik er niet eens meer uit te halen. Kan ook niet onder de keukenkast. Voor ruim 50 euro allerlei onderhouds, schoonmaak en ontvettingsmiddelen moeten kopen. Voor die 725 euro valt het me tegen. Maar ja welke espressomachine is wel goed. Senseo? Maagpijn veroorzaker. Design mooi. Elke dag waterbak leeggooien en reservoir bijvullen is niet handig. Tot over 4 jaar.

peter1234 15-06-2016 Product half jaar in bezit

dure cartridges

Waarom hoor ik nu niemand hier over de dure cartridges waar je elke maand 13 tot 15 euro aan uit moet geven, die prijs moet veel goedkoper worden. het is dat er nog garantie op zit anders vervang ik ze niet meer en ga alleen ontkalken.
Ook de lekbak geeft vaak storing dat hij geleegd moet worden terwijl dat al gebeurt is.Een ander probleem is het vullen van de bonen, deze gaan soms over het middenrandje en als je de waterbak er uit trekt vallen ze in het watergat. m.a.w. het gebruiksgemak van deze machine vlt viet tegen. koffie is wel lekker en heet.

Jasper 25-05-2016 Product half jaar in bezit

Update na ± half jaar

Nog steeds zeer tevreden over de machine.

Lees soms dat anderen niet altijd goed schuim hebben. Misschien ligt het aan het soort melk? Wij gebruiken altijd houdbare (halfvolle) melk en hebben mooi schuim op de cappuchino!
Wel om de paar dagen even melkkan en andere elementen ontdoen van de oude melk.

Inmiddels ook spulletjes gekocht voor de grotere schoonmaakbeurten. Schoonmaken daarmee gaat ook allemaal makkelijk. Blij dat je het allemaal zelf kan doen en dat je hem niet eens per jaar ofzo hoeft weg te brengen voor reiningen.

Sandra 18-04-2016 Product half jaar in bezit

Evaluatie na 5 maanden

Evaluatie van het apparaat na 5 maanden gebruik. Nog steeds heerlijke koffie. Toch wat minpuntjes: apparaat geeft regelmatig melding bakje legen terwijl dit net gedaan is. Iedere week helemaal reinigen, ook de binnenkant van het apparaat. Het is allemaal zo gedaan maar bij mijn vorige apparaat was dit allemaal niet nodig. Wel aan te raden.

Larsvillage 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Een review en vraag ineen: Na ruim 10 jaar trouwe dienst hield mijn bonenmachine van Siemens er mee op. Ondanks de tevredenheid over Siemens toch maar eens iets anders proberen. De Picobaristo is een mooie en slanke machine met veel mogelijkheden die op een gebruiksvriendelijke manier kunnen worden ingesteld. Het design spreekt mij aan. De koffie is goed heet en kan ook worden ingesteld.
Helaas zit ik na ruim een week aan instellingen rommelen nog steeds niet in de buurt van een goede (liefst de ultieme) cappuccino of espresso. Ik heb daarom smaak op een 7 gezet omdat -ondanks de nodige koffiedrink- en koffiezetervaring- ik nog niet tevreden ben. Ik ben er van overtuigd dat deze machine dit wel kan produceren. Is er wellicht iemand die mij een goede koffieboon met de exacte instellingen (maalgraad + sterkte) kan adviseren? De cappuccino -en daarmee de espresso- mag best een stevige body hebben. Alvast dank voor eventuele reacties.

pieter 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

Koffie is veel heter, de schuimkraag voor cappuccino is veel vaster, opwarm tijd bij aanzetten is erg kort en is stiller dan mijn vorige machine.

Topp apparaat !!

soula 30-12-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Sinds een paar weken in gebruik. Dit apparaat is fantastisch. Nog nooit zo gemakkelijk een cappuccino gemaakt. 1 druk op de knop en klaar ! Het display is eenvoudig en duidelijk voor gebruik . De melkkan kan bewaard worden in de koelkast.
Je kan o.a de sterkte , hoeveelheid en temperatuur instellen voor extra hete koffie .
Deze espressomachine moet je niet op de haverklap ontkalken maar pas na 5000 kopjes koffie, dankzij het meegeleverde filter. Super gewoon !
Tot nu toe nog geen minpuntjes gevonden, de Picobaristo staat perfect op mijn aanrecht .

Jasper 30-12-2015 Product paar dagen in bezit

Erg blij met de keuze voor deze machine, veel mogelijkheden en erg lekkere koffie! Daarnaast ook nog eens een fraai apparaat om te zien.

Binnen een kwartier is de machine gebruiksklaar. In de gebruiksaanwijzing zijn de stappen die doorlopen moeten worden, alvorens de machine gebruiksklaar is, duidelijk weergegeven.

Hebben op dit moment de standaardbonen van DE (rode zak) er in zitten. Benieuwd naar andere versies van DE en andere merken. Dat komt later wel.

Eerste kopjes koffie zijn nodig om het apparaat in te stellen, deze dan ook in de gootsteen gegooid.
Cappucino en latte macchiato ook erg lekker. Voor een groot glas voor de latte, moet je even een deel van de koffie-uitloop verwijderen zodat het glas eronder past, dit gaat erg eenvoudig. Wat mij betreft is het schuim dik voor mekaar!
Er zijn veel instellingen mogelijk, o.a. om sterkte of hoeveel drinken aan te passen. Menu is duidelijk en ook in het Nederlands te selecteren.

Melkkan kan met de niet gebruikte melk in de koelkast bewaard worden voor de volgende keer. Erg handig.

Schoonmaken doet de machine zelf bij o.a. het uitzetten of na een kopje koffie waar melk is gebruikt.
Daarnaast moet je zelf periodiek ook nog een paar schoonmaakhandelingen verrichten. Staat duidelijk beschreven in de handleiding.

Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen, maar het apparaat voelt degelijk en zo ziet die er ook uit.

Getwijfeld tussen deze machine (HD8927/01) en de HD8917/01, vanwege de goede beoordeling op kieskeurig en de consumentengids.
Uiteindelijk voor deze iets luxere machine gekozen vanwege o.a. meer koffievarianten die gezet kunnen worden en 10 ipv 5 maalstanden voor de bonen.

Andy 30-12-2015 Product paar weken in bezit

Mooi vormgegeven machine, eenvoudig schoon te maken en eenvoudig in gebruik. Veel koffiesoorten in te stellen en de smaak (uiteraard is dit erg afhankelijk ook van de bonen die je gebruikt) is uitstekend. Enig minpuntje...de schuimlaag van de capuchino is niet Italiaans "dik".

Sandra 26-12-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, kost wat maar er zijn vele verschillende mogelijkheden voor het zetten van een kopje koffie. Van klein naar groot met en zonder schuim. Erg handig voor een eerste gebruik in te stellen. Compact, duidelijke beschrijving erbij.

Marielle034 26-12-2015 Product paar dagen in bezit

Heb sinds enkele dagen deze espresso machine en moet zeggen ben er erg blij mee. App is veel sneller opgewarmt en de koffie is veel heter. Daarnaast is hij veel compacter dan mijn vorige machine. Waar ik erg benieuwd naar ben is naar het ontkalken, hier was ik met mijn vorige Machine DeLonghi heel veel tijd mee kwijt. Wat mij verder opvalt is dat de opschuimopschuimer veel beter is, wat ik persoonlijk lekkerder vindt. Ook de mogelijkheden met dit app zijn enorm en heel veel koffie smaken kan ik direct gebruiken door 1 druk op de knop.Ik/wij zijn erg blij met deze Saeco Pico Barista

Baristanu 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Nog maar net in huis en al meteen fan!
Supermooi in de de keuken en ook nog eens heel compact.
Koffie is een stuk heter dan bij mijn vorig espresso-apparaat en deze is ook nog eens veel stiller.
Verkoper vertelde me ook dat deze pas op 5000koppen ontkalkt moet worden en in tussentijd je enkel filter vervangt, dat scheelt een hoop gedoe!
Ik ga nog even genieten van een espresso, en een heerlijke cappuccino voor mijn vrouw! Supermakkelijk met deze Italiaan in de keuken! :)
Enig minpuntje is geen warmhoudplaat voor de kopjes, maar de temperatuur van dit apparaat tov mijn vorige is zoveel warmer, dat dit eigenlijk niet nodig meer is.

Frans 18-12-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Dit is exact hetzelfde apparaat als de gaggia accademia die ik zelf al 3 jaar heb en al 3 jaar ellende.Lekbak vol na 4 kopjes draaiknop voor op het apparaat geen effect.
Plastic binnenwerk erg breekbaar ook zo
Veel te vaak prutsen om er weer koffie uit te krijgen.
Kortom kwaliteit ver onder de maat.
Het is dat hij zo duur was anders lag hij al op de schroothoop.