Siemens TE515201RW - Reviews

Volautomatisch
ja (koffie+melk)
Kleur(en)
grijs, metallic, rvs

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

E.R. Kanters 29-07-2017

Pro's en contra's

Ik heb de machine nu meer dan een jaar.

Mooie machine om te zien, prettig in gebruik en zet goede espresso.
Gekocht nadat mijn Jura het begeven had.
Voor het periodieke onderhoud van een Jura heb je een gespecialiseerd bedrijf nodig en dat is extreem duur en lastig. Geen Jura dus meer.

Een machine met een uitneembare zetgroep is eenvoudig schoon te spoelen.
De Siemens:
Pro's:
Warmt snel op bij aanzetten.
Eenvoudig te bedienen.
Kwaliteit espresso is goed.
De zetgroep is handig uitneembaar en snel en makkelijk uit te spoelen.
Contra's:
Onhandige vorm lekbak en opvangbak koffiekoekjes; daardoor zijn deze onderdelen niet prettig schoon te maken.
Veel lekwater, waardoor de lekbak erg vaak geleegd moet worden.
De koffiekoekjes zijn erg nat (zeker in vergelijk met de Jura) en de opvangbak is erg klein, waardoor deze erg vaak geleegd moet worden.
De melkopschuimer gebruik ik niet vanwege het onderhoud. Het doorspoelen om hem schoon te maken vraagt erg veel tijd. NB: Als het om veel kopjes cappuccino achter elkaar gaat is het wel weer een handige schuimer. Voor de twee kopjes die ik (zeer incidenteel) nodig heb, gebruik ik een glazen opschuimer. Makkelijker schoon te maken.
Er zou een waarschuwing voor weinig water in het reservoir en weinig bonen in het reservoir op mogen zitten voor deze prijs.

Een volautomaat is een geweldig makkelijke machine. Voor veel mensen echt een aanrader.

Een goede pistonmachine (met een volledig kopen binnenwerk -duur-)geeft je de mogelijkheid om de hoeveelheid water die je door de koffie voert zelf regelen, waardoor je espresso net even beter wordt. Een koperen binnenwerk geeft ook en hetere watertoevoer en dat geeft de koffie meer 'bite'. Het zetten van een kop espresso is echter wel zeer veel meer werk.
Toch twijfel ik erg of de volgende machine geen pistonmachine wordt.

piet 04-03-2017

Prima apparaat, zet een lekker bakje leut.

Het was eerst wat onwennig door al die knoppen en het uitzoeken naar de juiste smaak. Maar nu we dat allemaal weten zet de machine echt een perfect bakje koffie. Je moet hem wel regelmatig schoon maken, maar dat doe je met jezelf ook, en dat is ook zomaar klaar.
Dus in 2 woorden, geweldige machine.

Pluspunten

• groot water reservoir
  • makkelijk te bedienen
  • gebruikt weinig stroom tussen zetbeurten

B Art 30-08-2015

Maakt uitstekende koffie

Goed ogende degelijke machine die in het interieur van de keuken past. Maakt uitstekende koffie. Heeft meer dan voldoende mogelijkheden. Bediening is eenvoudig. Het apparaat is vrij stil tijdens het zetten van koffie. De grote Cappuccino had wat mij betreft wat 'groter' mogen zijn qua hoeveelheid melk\koffie. De melding dat de lekbak vol is komt iets te gemakkelijk naar voren. De lekbak of de gebruikte koffie-opvangbak blijkt dan helemaal niet vol te zijn. Maar desondanks deze kleine minpuntjes zijn we zeer tevreden over dit apparaat.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

JC Stiekema 13-05-2015

Voor een volautomaat een prima schuim! Bovendien lekkere koffie als je eenmaal de juiste bonen hebt gevonden. Automaat is makkelijk in gebruik en eenvoudig te reinigen! Wij zijn zeer tevreden met onze aankoop.

jsmophof 13-09-2015

welke bonen gebruikt u?

Vreugd 20-01-2016

Ik heb de machine nu een week en denk er over om hem terug te sturen. De melk komt bijna koud uit de machine, zodat de cappucino eerst in de magnetron moet, anders drink je lauwe koffie.

Hunder 26-07-2016

Wij hebben dit apparaat sinds afgelopen zaterdagavond en zijn zeer tevreden. Ik ben geen gewone koffie drinker alleen capucino en latte machiato en ze smaken heerlijk. De melk en het water is bij ons wel heet. Welke bonen gebruikt u JC Stiekema ? Alvast bedankt.