Saeco Moltio HD8768/21 - Reviews

ja (koffie)
Type
espresso machine

Cascos 03-05-2016 Product kwartaal in bezit

Lekkere koffie maar met enkele kanttekeningen

We hebben dit apparaat nu ruim twee maanden in gebruik. De voordelen en goede punten zijn hier al benoemd en ik sluit me daar bij aan. Er zijn echter ook wat minder geweldige punten die ik hier niet terug lees, dus wil ik die onder de aandacht brengen.

# Als eerste het ontkalken van het apparaat. Op het display verschijnt automatisch de melding dat er ontkalkt moet worden. Wij zetten minder dan 10 kopjes koffie per dag en de melding dat er ontkalkt moet worden verschijnt bij ons ieder twee! weken. Het flesje Philips Saeco ontkalker dat je daarvoor nodig hebt, kost maar liefst € 6,90 (per ontkalking). Dat betekent dat wij op jaarbasis 24x6,90= € 165 kwijt zijn alleen al voor het ontkalken. Idioot!

# Je kunt op het apparaat inderdaad veel instellen, zo ook de sterkte van je koffie. Op de display wordt dit zichtbaar door 1 tot 5 boontjes. De hoeveelheid koffie die dan wordt gebruikt, verandert niet want wij zetten koffie op 2 bootjes sterkte en het apparaat blijft enorm veel koffie gebruiken. Ik heb het nog niet op de weegschaal gelegd maar we blijven bonen bijvullen.

# Tot slot het geroemde uitneembare bakje met bonen. De constructie is zo gevoelig dat als er een boontje of zelfs een stukje boon achterblijft bij het uitnemen en terug plaatsen van een bakje, stopt het apparaat met werken. Ik heb er de laatste keer maar de stofzuiger in gezet en toen werkte alles weer. Hij gaat er bij ons dus zeker niet meer uit.

Maar laat ik positief afsluiten, zowel cappuccino als de espresso smaken prima.

Fred 01-12-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie. Melk opschuimen gaar prima. Apparaat ziet er goed uit. Waterreservoir en koffieafval bereikbaar vanaf de voorkant. Koffiebonen reservoir afneembaar. Aanrader!

Rocky 30-11-2015 Product paar dagen in bezit

Zet een heerlijke kop koffie. Goed handleiding en eenvoudig schoon te maken. Door de verschillende instel mogelijkheden kan je zelf je eigen koffie samenstellen. De koffie sterkte maar ook de hoeveelheid kan je helemaal zelf bepalen.
Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar het apparaat lijkt degelijk.

nico 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

sinds kort in het bezit van deze machine. Weten nu weer hoe echte koffie en cappuccino smaakt. Machine is makkelijk te handelen en ziet er degelijk en mooi uit. Ook schoonmaken is makkelijk te doen. Kortom hadden we de 8768/21 maar eerder aangeschaft.Maakt ook weinig herrie.

Piet 15-11-2015 Product paar weken in bezit

Zet gemakkelijk een heerlijke kop koffie. Goed handleiding en gemakkelijk schoon te maken. Door de verschillende instel mogelijkheden kan je zelf helemaal je eigen koffie samenstellen. De koffie strekte maar ook de hoeveelheid kan je helemaal zelf bepalen.
Je kan hem vullen met koffie bonen maar je kan hem ook vullen met gemalen koffie.

lemans 05-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ben positief verrast over deze koffieautomaat. De handleiding zou beter kunnen zijn. Heb op YouTube een (duits) filmpje gevonden hoe dit apparaat werkt en wordt uitgelegd welke mogelijkheden het heeft.
Lawaai(malen) valt mee: is maar kortdurend proces.
Over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen: stroomgebruik ken ik niet maar heb 40 zonnepanelen op mijn dak dus hij wordt voorzien van groene energie!

J. Kuilboer 03-11-2015 Product paar dagen in bezit

Na veel zoeken in reviews ben ik op dit model terecht gekomen en ik moet zeggen dat het een goede keus is geweest.

Alles is in te stellen. Wij gebruiken altijd grote mokken om de koffie uit te drinken en bij dit apparaat kan je kiezen of je met 1x malen je beker vol wilt hebben (memo funktie) of met 2x malen (koffieknop 2x indrukken).
De koffie smaakt heerlijk en er zit een perfekte cremalaag op.
De melkopschuimer doet het goed en ik heb voor dit model gekozen, omdat je er een pak melk naast kan zetten. Het maakt nl. niet uit of je nu een pak uit de koelkast moet halen of een kan(bij de duurdere modellen). Dit scheelt in de aanschefprijs behoorlijk.
Het voordeel hiervan is ook dat je kan kiezen wanneer je de melk erbij doet (voor of na het koffiezetten).

De gebruiksaanwijzing die erbij zit is erg beknopt en kan je niet alles in vinden en ik zou dan ook adviseren de digitale uitgebreide versie te downloaden.

Het is een echte alleskunner en het grootste voordeel is dat alles via de voorkant toegankelijk is en je het bonenreservour eruit kan halen.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar ik vind de knoppen niet fragiel overkomen.

Kortom een aanrader!

Dirkvanklinken 03-10-2015 Product paar dagen in bezit

Lekker bakkie, snel warm. Relatief eenvoudig schoon te maken. Enige "nadeel" dat de machine bij elke in en uitschakeling doorspoelt waardoor de lekbak redelijk snel vol is. Knopjes voorkant voelen wat fragiel aan.