Siemens TE502206RW - Reviews

koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 116 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Markaholic1966 07-06-2015 Product paar dagen in bezit

Makkelijk te installeren door gebruiksvriendelijke menu. Bonen op verschillende standen te malen, sterkte van de koffie makkelijk in te stellen en koffie is lekker heet op de hoogste stand. Opschuimen gaat heel makkelijk. Alles valt snel en simpel schoon te maken. Mooi strak ding, ook nog eens.

Astrid 27-01-2016 Product paar weken in bezit

Na veel wikken en wegen dit apparaat gekocht. En er nog geen seconde spijt van gehad. Wel is het even uitzoeken welke koffiebonen de lekkerste zijn, maar dat vind ik een leuke zoektocht. Ik las in een andere review dat iemand de vorm van het waterreservoir onhandig vindt en daar ben ik het mee eens. De lekbak legen gaat makkelijk. Groot voordeel van de machine is dat je ook decafé kunt zetten. Dit doe ik dan met poeder. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar ik vind het een heel stevig en degelijk apparaat. Hiervoor heb ik een Bosch en daarvoor een Krups gehad. Beide apparaten waren na 3 jaar kapot, maar heb met dit apparaat wel het vertrouwen dat deze langer meegaat. De tijd zal het uitwijzen.

Ron van Nunen 28-05-2015 Product maand in bezit

Wij hebben hiervoor een JURA gehad, ongeveer 6 jaar.
Zeer tevreden, echter. Zelf ben ik 15 jaar werkzaam geweest in de koffie,
Deze Siemens is Snel, aan zetten en dan direct warme koffie, een uitstekende smaak (wel even juiste maling en bonen gebruiken).
Een zeer groot voordeel is de uitneembare zetgroep. Machine is makkelijk in onderhoud en geeft in display alles duidelijk aan.
Kortom een aan winst op onze aanrecht.
Een aanrader voor wie van gemak en een lekkere bak koffie houdt.

Ron van Nunen

HansVH 26-01-2016 Product kwartaal in bezit

We hebben deze machine gekocht ter vervanging van de Siemens TK589NL die na ruim zeven jaar intensief gebruik definitief de geest heeft gegeven. Voor wat betreft de verschillende instellingen en mogelijkheden is deze machine vrijwel identiek, met wat plussen en minnen die ik hieronder weergeef.
Plus: het maalwerk is een stuk stiller, de machine ziet er wat strakker uit, heeft voldoende instelmogelijkheden om het kopje koffie naar eigen voorkeur te zetten, zet zichzelf na gebruik helemaal uit, is voorzien van verschillende reinigingsprogramma's (reinigen, ontkalken en combinatie)
Min: waterreservoir heeft onhandige vorm, lekbak is (vanwege de onhandige vorm) lastig schoon te maken
De melkopschuimer gebruiken we niet, daar hebben we een los apparaat voor. Dat geeft toch een beter resultaat.
Net als bij onze vorige machine is de zetgroep uitneembaar en daardoor eenvoudig te reinigen. Dit is naar mijn mening een must voor een blijvend goede smaak van de koffie en de levensduur van het apparaat.

TRB1970 14-06-2015 Product paar weken in bezit

Een prachtig apparaat wat heerlijke koffie zet. Je kan het helemaal instellen naar je eigen smaak. Van zeer mild tot zeer sterk. Het apart opschuimen van de melk gaat ontzettend simpel en werkt goed. Wel moet je voor ieder keer opnieuw opschuimen het melksysteem reinigen anders krijg je geen goede schuim.

Het apparaat is ook zeer makkelijk te reinigen en schoon te maken. Wij zijn overgestapt van een senseo naar deze machine. Een flinke investering maar dat is hij zeker waard

Karel Heins 11-06-2015 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat (alleen nog niet aan het proberen van de cappuccino-instelling toegekomen) dat gemakkelijk doet wat het moet doen: goede koffie maken van de bonen die we gebruiken (AH Excellent Originale)

Tip Top 02-06-2015 Product paar dagen in bezit

Mijn 3e Siemens koffiemachine in de afgelopen 15 jaar. Naar alle tevredenheid wordt deze dagelijks intensief gebruikt. Zowel de vormgeving alsmede de mogelijkheden zijn ruim voldoende!

Fam.Groenendijk 25-05-2015 Product paar weken in bezit

Heel erg tevreden met de Siemens Q5! Smaak is afhankelijk van de koffie bonen die je zelf gebruikt. Volop mogelijkheden, melk opschuimen, sterkte van de koffie in te stellen en tal van keuzes (koffie creme, espresso etc). Tevens is het apparaat makkelijk schoon te houden. Het apparaat geeft ook aan wanneer er iets gedaan moet worden, zoals: lekbak legen, waterreservoir bij vullen. Ook de adviezen van de verkoper van Media markt van het filiaal te Alkmaar waren duidelijk. Kon goed onderbouwen waarom deze geschikter was als een ander soort(duurder en goedkopere versies).

Ferry 1 20-05-2015 Product paar dagen in bezit

tot nu toe zeer tevreden de vormgeving mooi strak pas goed op de aanrecht en mag gezien worden.
De smaak is goed in testellen naar ieder ze smaak en makkelijk in het gebruik.
Prijs kwaliteit verhouding redelijk had iets goedkoper mogen zijn.

koffie automaat 28-10-2016 Product paar weken in bezit

Eerste koffie automaat

Hebben voor het eerst een automaat gekocht. Eerst uitgebreid machines getest bij kenissen.
Hebben het apparaat nu ca. 1 maand in bezit en hij is zeker naar wens.
Smaak van koffie is uiteraard voor iedereen verschillend. Maar wij (en ook onze gasten) zijn zeer tevreden.
De machine is eenvoudig schoon te maken (vraagt wel erg regelmatig hierom) en ziet er robuust uit.
Nog geen moment spijt!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • mogelijkheden
  • kan 2 kopjes aan

Minpunten

• snel krassen op rvs plaat

Cl. 09-11-2015 Product paar weken in bezit

Ik vind het een heel mooi apparaat en de koffie smaakt erg lekker, makkelijk te bedienen en ik ben er erg blij mee.

Familiekoffieleut 11-09-2015 Product kwartaal in bezit

Ruim drie maanden in gebruik.
Fijn apparaat, makkelijk in gebruik, betrouwbaar én zet lekkere koffie.
Wij zijn tevreden.

Asics1963 01-07-2015 Product paar dagen in bezit

Het apparaat net gekocht en zeer gemakkelijk te installeren.
Duidelijke gebruiksaanwijzing.
En echt heerlijke koffie.
Wat een verschil met de senseo.
Ik ben er erg blij mee.

an3s48 26-06-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Dit is een geweldig apparaat, heerlijke koffie
veel bedieningsmogelijkheden. helemaal in te stellen op eigen wens

SuusZ84 26-06-2015 Product maand in bezit

Wij hebben het apparaat ruim een maand geleden gekocht en zijn er erg blij mee. Hij maakt lekkere koffie, maar ook is het makkelijk om cappuchino te maken.
Dit is ons eerste apparaat en het geeft duidelijk aan welk onderhoud deze nodig heeft, dat is wel erg handig/prettig!

Brammo 24-06-2015 Product paar weken in bezit

Erg te spreken over de koffie uit dit apparaat.

Aangeschaft omdat ik fan ben van goede cappucino's en uiteindelijk toch gekozen voor een volautomaat in plaats van een nespresso apparaat omdat het verschil in kosten er binnen ongeveer een jaar uit is.

Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, met twee draaiknoppen regel je de sterkte en hoeveelheid koffie in een aantal voorgeprogrammeerde standen (niet aanpasbaar). Het display vertelt ook nog eens wat je hebt gekozen.

Het opschuimen van melk gaat perfect en snel.
Het apparaat reinigt zichzelf door spoeling als je het uitschakelt en ook het de melkschuimer reinigt zichzelf. Het nadeel hiervan is dat het apparaat veel water verbruikt, je hem dus vaak moet bijvullen en dat je de lekbak vaak moet legen. Maar daarentegen is schoonmaken een questie van afvegen met een doekje.
Ideaal ook dat vrijwel alle onderdelen in de vaatwasser mogen.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, want pas een aantal weken in bezit.
Al met al echt een aanrader.

Snoopie-MiEr 21-06-2015 Product paar dagen in bezit

Nadat ons vorige apparaat van een ander merk kapot was gegaan besloten wij voor een ander merk koffieapparaat te kiezen. Al snel kwamen we uit bij Siemens. Alleen werd toen het probleem welk type nummer. Met de door ons gestelde (geld)limiet werd voor dit apparaat gekozen en daar hebben we absoluut geen spijt van. Het apparaat is stiller dan zijn voorganger, geeft lekkere koffie, heeft veel instelmogelijkheden en bij Mediamarkt in Hengelo werden we heel goed voorgelicht, zonder het gevoel te rijgen dat apparaat A of apparaat B werd opgedrongen.

smitties64 17-06-2015 Product maand in bezit

9,6
We genieten van een heerlijk bakje koffie, vers gemalen bonen, en een heerlijke smaak.
Lekbak schoonmaken dagelijks even doen, maar is zo klaar.
Je kunt ook warm water tappen voor een bakje thee.
Tot nu toe zijn we erg tevreden.
En kunnen we dit apparaat van harte aanbevelen.

rebride1 02-08-2015

hoe vaak maakt u de molen schoon? ook elke dag?

Hakan_50 16-06-2015 Product paar dagen in bezit

+ punten:
Koffie apparaat is erg makkelijk in gebruik.
Veel variatie.
gemalen koffie en koffiebonen.

- punten:
Opvangbak voor gemalen koffie is klein waardoor je na een paar x koffie zetten al snel vol zit.
neemt veel ruimte in je keuken.

mushu07 14-06-2015 Product paar dagen in bezit

gewoon een goed apparaat!
hete koffie en mooie handig opschuimfunctie die makkelijk schoon te maken is.