JURA Impressa J5 wit - Reviews

wit
Fabrikant kleur(en)
wit
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de JURA Impressa J5 wit op Kieskeurig.nl.

esther.eckhardt 30-05-2010

---------- update review, 30-05-2010 ----------
de machine is naar volle tevredenheid gerepareerd, de hele zetgroep is vervangen en de machine was binnen een paar dagen terug. De stoom bleek toch te komen door verstopte onderdelen (de uitloop van de stoom), dus was eigenlijk mijn eigen schuld.

---------- 1e review, 14-05-2010 ----------
Gekocht bij coffeefactory ivm service/garantie. Machine geeft ook bij mij soms stoom bij lekbak - hij is nu, na 3 maanden, ter reparatie aangeboden aangezien hij een errorcode (8) aangaf. Prima service bij coffefactory - leenmachine en reparatie binnen 5 werkdagen.
Voordelen Jura J5: koffie hoeveelheid/sterkte goed af te stellen. Machine geeft mooi dik melkschuim en prima koffie/espresso.
Nadelen: bij cappuccino/melk is de koffie niet echt heet, ik gebruik de extra aangeschafte thermosfles dus niet (ik verwarm de melk nu maar voor in de magnetron). jammer dat er geen melkreservoir is geintegreerd in machine, nu altijd uitstekende slangetjes/bekers naast machine.
Ik heb nu de ena 3 tijdelijk te leen, deze levert - voor veel minder geld - eigenlijk ook prima koffie, cappuccino en latte machiato.

By1 21-01-2012
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze machine nu een jaar of vier.

Voor het eerst zoveel geinvesteerd in een koffiemachine maar dat is het meer dan waard. Een top apparaat.

Zorg dat je goede kwaliteit koffiebonen gebruikt en voor de cappuccino houdbare melk (voor dikker schuim).

Enig minpuntje is dat de espresso niet echt heet is.

Fijl 28-11-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Inmiddels al 5 jaar in gebruik en > 5.000 kopjes geschonken.
Begint af en toe wat kuren te krijgen, maar dat is gerelateerd aan wat interne vervuiling. Reinigen, stekker eruit/erin (error 8 wordt daarmee verholpen) doet wonderen. Wel laat ga ik nu voor een service beurt (zie op site Jura.nl).
Prima apparaat, prima koffie (wel afhankelijk van je smaak). Kom je in Belgie of Fankrijk koop dan koffie bonen Grand Mere (1 kg ca. 8 eur) niet te duur en erg lekker.
Proost.

dennisp73 18-11-2010

9,6
Na een tijd van overwegen en vergelijken tussen de J5 en F50 voor deze J5 gekozen. Aangeschaft bij de officiele dealer.
Inmiddels zijn we ruim 300 koppen verder. Zeker geen spijt: Wat een pracht apparaat, heerlijke koffie, fantastisch design en prima mogelijkheden. Een juweel op het aanrecht!
We zijn flink aan het testen wat de lekkerste koffie is en hoe we de molen qua malen het best kunnen afstellen.
Espresso en gewone koffie wordt het meest gezet, cappucinno wat minder. Erg blij met het grote water- en bonenresservoir.
Je gaat je bijna schamen als bezoek vraagt naar de prijs maar na een kop geproefd te hebben, zijn ook zij direct enthousiast.
Enig punt van kritiek is toch het RVS plaatje, na twee dagen zaten hier al de nodige krassen op, vandaar de 9 ipv 10 bij duurzaamheid. Ook vind ik dat het stoompijpje flink sputtert als we melk opschuimen, het apparaat zit dan onder de sputters, iemand een idee hoe dit op te lossen? Daarom de 9 ipv de 10 bij gebruiksgemak.
Enig nadeel inmiddels kunnen ontdekken; we drinken eigenlijk nu te veel koffie en spijt? Ja dat we de J5 niet veel eerder hebben aangeschaft.

naampjesmaker 14-08-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Mooi apparaat, makkelijk in gebruik, heel handig voor cappucino. Geen aangekoekte pannen meer of teveel opgewarmde melk.
Ik heb heerlijke decafe bonen van Simon Levelt, de biologische (Allegro) zijn op een natuurlijke manier van hun caffeine ontdaan. Dus zonder chemicalien.
Dat is gezond op en top genieten van menig kopje.

Gielemans 09-08-2010

Inmiddels een maand in gebruik en geen seconde spijt van gehad! Zowel wat betreft het gebruikersgemak, smaak en instellingsmogelijkheden een klasse apparaat. Schitterende afwerking (zelfs aan de achterzijde!) en misstaat daardoor niet op een kookeiland. Anders als zijn collega apparaten is de J5 werkelijk fluisterstil. Wij hebben de special edition in IJsberk White. Echt een plaatje!

Remko10eke 18-01-2010

9,4
Apparaat nu drie jaar in bezit. Nooit spijt gehad van de aankoop. Fantastisch apparaat.
Nu wel een storing helaas.
Komt volgens de winkel omdat we verkeerde koffiebonen hebben gebruikt. Bij de Aldi Caffe Moreno. Waren dik in de aanbieding en erg lekker. Afgelopen twee maanden deze bonen gebruikt en volgens de leverancier zijn deze te hard. Daardoor loopt de molen vast. Machine moet nu opgestuurd worden. Hij gaf aan dat er meerdere goedkopere bonen op de markt zijn die dit probleem veroorzaken. oa verkocht bij Lidl, Aldi, V&D en Kruidvat.

Mattijzz 02-04-2009
  • Product maand in bezit

Heerlijke koffie ! Tis wel veel geld voor een espressoapparaat en voor diegene die koffie belangrijk vindt in zijn dagelijkse leven. Daarnaast is de witte versie een sieraad in je keuken.

Alles gaar automatisch: bonen malen, spoelen, geeft aan wanneer het afvalbakje moet worden geleegd, water moet worden bijgevuld, bonen moet worden bijgevuld.

Melk schuimt hij ook automatisch op. Schuim is ok, als je van cappucina of machiato houdt.

Zijn er nadelen? Ummm ja hij spoelt redelijk vaak, en je moet hem een keer per zoveel tijd servicen bij Jura. Waarschijnlijk 1 maal per jaar. Ook moet je een Brita waterfilter gebruiken of anti kalk middelen kopen voor het onderhoud. Daarnaast nog eens extra reiningingstabletten die na 500 kopjes moet gebruiken (automatisch reiningingsprogramma). Kijk op de jura.nl voor info en prijzen.

Maar dan heb je ook top koffie of espresso.

rolien 27-11-2008

ben nu 1 maand in het bezit van de jura en supergelukkig ermee. ben nog wel verschillende bonen aan het testen. het apparaat heb ik na veel lezen en bekijken gekocht bij een winkel in Helmond, die naam kwam ik ook veel in de kieskeurig testen tegen, ik had er nog nooit van gehoord maar ze zitten door heel Nederland, verkopen apparaten en koffie. Daar heb ik erg goed advies gehad en je kan in die winkel meteen koffie proeven.
het melkschuim is super blijft erg lang schuimig.
de koffie van Kaldi kenya vond ik tot nu toe erg lekker en ook de lavazza. ga nu een lekkere espresso drinken van illybonen.

jos 59 14-11-2007

9,6
na 1 jaar in het bezit tezijn van de jura j5 kan ik alleen maar zeggen super.In het begin even koffie aanslag gehad in het apparaat te vette koffie en nieuwigheid nu totaal geen last meer van.Veel verschillende koffie smaken erin gehad goed af te stellen voor milde gewone of sterke koffie.Echt een aanrader

ArnoArno 28-04-2007

9,6
Fantastisch apparaat. Werkt perfect en is zeer gebruiksvriendelijk.
Lees bij review een aantal problemen over het niet goed doorlopen van de koffie. Dit probleem is zeer eenvoudig op te lossen door een beetje te spelen met de maalgraad van de bonen. Afhankelijk van de soort bonen en de versheid van de bonen moet je niet te fijn malen...........als je de maalgraad iets grover zet dan is het probleem opgelost.

Louis jacobs 18-04-2007

Na 21.000 kopjes uit de S70 overgestapt op de J5.
De J5 geeft prima koffie, is stiller, praktischer en veel mooier. T.o.v. de S70 is hij wel langzamer.

JW van Gelder 15-04-2007
  • Product kwartaal in bezit

Een zeer handig en goed apparaat. Klein maar dapper, spoelt inderdaad vanzelf bij afsluiten zetsessie. Dus weldegelijk er iets onder plaatsen. Reinigt zichzelf na 200 producten, dus niet zo als andere denken na 200 koppen koffie. Makkelijk in het gebruik. Zou iets heter mogen. veel variaties mogelijk en inderdaad is de opgeschuimde melk haast koud. Dit is één van de weinige minpunten.

Lucdevos 09-04-2007

Heb er even over gedaan om de beslissing te nemen, maar heb (oa door jullie reviews) toch de keuze gemaakt voor de J5. Nu enkele dagen in bezit en nog nooit zoveel koffie, espresso en cappuccino gedronken. Voor ons de juiste beslissing!

Het enige wat mij opvalt is dat de machine een (matig irritant) bromgeluid maakt. Dit zowel als de machine aan, uit of in standby mode staat. Machine staat op een hardstenen blad, dus daar ligt het niet aan.

eric bonnet 14-03-2007
  • Product maand in bezit

Goed gebruiks vriendelijk apparraat gekozen van wege zijn rvs boiler 1,9 liter water reservoir , 2 jaar garantie en gratis onderhoudsbeurt voordat de garantie afloopt en hij geeft direct capucino schuim het enige wat je hoeft te doen is het kopje verplaatsen dit in tegenstelling met de Z5. Koffie goed regelbaar smaak perfect disgn zeer mooi alleen jammer dat het 1ste kopje koffie iets minder warm is. Reinigt zich zelf druppelt niet na en stoompijpje makkelijk te reinigen door hem schoonwater aan te laten zuigen

Mr JW 26-02-2007

Ik ben nog druk aan het uitproberen. Cappucino doet ie prima. Alleen het schoonmaken is daarna wel even werk. Koffie smaakt prima. Goede temperatuur (om die reden de Bosch tca 6001 weggedaan).Prima cremelaag. En ook gewoon een pareltje om te zien. Compact, acceptabel maalgeluid. Spoelt zelf(s) automatisch na elk gebruik, doen ze schijnbaar niet allemaal.

ben23 12-02-2007
  • Product kwartaal in bezit

Wij zijn sinds 3 maanden in bezit van de J5, die is geinstalleerd door de verkoper. Geen enkele storing gehad, machine vraagt zelf om onderhoud,iedere keer bij het opstarten, spoelt zelf bij het uitzetten. De koffie is geweldig, zeker na het gebruik van Senseo.
De machine heeft slechts 1 nadeel, de hele buurt komt nu met een smoes langs om de koffie te proeven

Henk 23-01-2007

9,4
Ik heb dit apparaat nu bijna 3 maanden in bezit. In tegenstelling tot de andere forum-bezoekers heb ik geen problemen gehad op het automatisch spoelen bij uitschakelen na. Ik heb dit opgelost door de machine op automatisch uitschakelen (na 60 min) te zetten; dan spoelt hij wel door. Inmiddels heb ik zonder problemen 2 reinigingen (>400 kopjes) achter de rug. In het algemeen vind ik het een gebruiksvriendelijke machine. Alleen voor het maken van een latte machiatto is de maatvoering niet echt geschikt. Mijn latte macchiatio glazen passen namelijk niet onder de espresso uitloop. Verder maakt het malen van de bonen best veel lawaai, maar i.v.m. bijv. een Gaggia Titanium (de karakteristieke knallen) kan je de Jura J5 vrij geruisloos noemen. De schuimlaag van de espresso is, bij de boonsoorten die ik geprobeerd heb, zeer goed. Maar ik denk dat hier tussen de verschillende machines (in deze prijsklasse) weinig verschil zit (de bonen lijken me de belangrijkste factor). De schuimlaag van de melk vind ik vrij goed. Ten opzichte van de Jura Z5 is de schuimlaag wel minder, en ten opzichte van een Saeco Talea is de schuimlaag beduidend beter (de Saeco Primea heb ik helaas niet kunnen proberen vanwege technische problemen). Maar deze ranking komt dan ook overeen met de ranking van de prijzen. Als laatste punt wil ik noemen dat de machine, i.v.m. andere machines in dezelfde prijsklasse, vrij compact is.

Jeannetteh 14-01-2007

Pas sinds 1 dag in het bezit, maar zet lekkere koffie. Je kunt zeer veel
instellen op het app. Zelfs per kopje. De hoeveelheid water maar ook de
temperatuur per kopje. Geweldig. Schuimlaag is goed. Ik moet nog kijken wat ik
de lekkerste instelling vind voor de koffie. Ook gemakkelijk in gebruik bij
voorgemalen koffie. Gaat perfect. Redelijk geruisloos app.

Johan2007 11-01-2007
  • Product maand in bezit

Lekkere koffie als hij het goed doet, helaas (het zelfde probleem als
jansszenn)mislukken er sinds vorige week steeds meer koppen koffie. (nu
ongeveer 80 goede koppen gezet en 15 keermislukt) Dan hebben we 1 cm koffie en
gaat hij daarna spoelen, komt sindsgisteren steeds vaker voor, ik heb hem ook
al gereinigd met specialetablet. Maar het mocht niet baten. Morgen maar even
Jura bellen en/of de winkel waar ik hem gekocht heb.
Intussen de winkel gebeld die zei dat je het zeefje achter in de machine schoon
moest maken (pfft daar kun je bijna niet bij, en de kans dat je iets van dat
tere plastic binnenin afbreekt is vrij groot) en ongeveer 10 keer achter elkaar
spoelen. Na deze erg onhandige actie (pas) weer 20 goede kopjes verschillende
koffies gezet.

Vindt het wel erg vreemd dat een machine uit deze prijsklasse zulke gebreken
vertoond en dat je ook nog zelf onhandig moet klungelen om het schoon te maken.