Siemens TE809201RW - Reviews

koffie

engel 24-06-2016 Product jaar of meer in bezit

nooit meer siemens

5,6
4 jaar een voorganger van deze siemens gehad, deze kostte toen €1050.
erg lekkere koffie in meerdere varianten.
maar....
binnen een paar weken mocht hij terug voor de melktemperatuur. daar werd niets aan gedaan door siemens, 45 graden is OK zegt men. na een half jaar was het aan/uit knopje stuk, hij moest steeds twee keer aanschakelen - door de winkel (niet door siemens!) is hij toen omgeruild. na vier jaar ging de keuzeknop stuk: reparatie €275. na tussenkomst winkel niet hoeven betalen. nu, een paar maanden verder, kwam het water een paar keer uit de verkeerde opening en vervolgens doet hij niets meer: "storing bel de hotline a.u.b."
total loss dus.
doei siemens.

MM 12-06-2016 Product paar weken in bezit

heerlijke koffie uit veelzijdig apparaat!

De mogelijkheden van de machine zijn legio, alles wat je maar kunt bedenken lukt ermee. Zelfs je eigen koffie instellen! Het apparaat werkt eenvoudig, is superstil. Maar het belangrijkste... de koffie is superrrr.... van creme tot machiato... wow!
Hij is wat groot, dat wel. Dus in een kleine keuken misschien wat overheersend.

Ernest Jager 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische volautomaat van Siemens, lekker bakje troost!

Degelijke koffiemachine
Mooi vormgegeven en stevig rvs huis.
De koffie smaakt super! Zelf bij te stellen in sterkte.
Volop keus aan type koffie.
Handleiding m.b.t het waterfilter kan beter, echter dat doet niets af aan de smaak en de machine.
Tevens een stil apparaat.

SiemensEQ8 08-06-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker Kopje koffie

Een tijdje moeten sparen voor de Siemens EQ8 serie 900. Maar dan heb je ook wat.
Mooie machine en veel belangrijker,voor het eerst van mijn leven een fatsoenlijke en hete cappuchino kunnen maken.

Trudy 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens TE809201RW

Vanmiddag gekocht,vanavond wat vrienden uitgenodigd.....ze waren laaiend enthousiast.Lang gezocht naar een apparaat die onze koffie wensen kon vervullen.Deze Siemens TE809201RW kan alle mogelijke varianten maken en ziet er robuust en solide uit.De bediening is super eenvoudig,een groot display waarop alle mogelijke koffie varianten,melkschuim,warme melk en heet water voor thee te zien zijn.Ondanks dat we hem pas kort hebben,het gebruiksgemak is top!

Leenhouwers 27-05-2016 Product paar dagen in bezit

Het ultieme kopje koffie uit het dito apparaat!

Al vanaf het begin is het genieten van deze in het oog springende volautomaat en is ieder kopje koffie met klasse bereidt. Het smaakt nog eens heerlijk en de temperatuur is top! Het RVS en het display maken de machine een high end kwaliteittproduct onder alle machines. Super stil en met een bonen en water reservoir om U tegen te zeggen. Makkelijk schoon te houden! Kortom: 10+

sjaak4321 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

super apparaat

goede smaak, veel mogelijkheden en een groot gebruiksgemak. Na mijn vorige Siemens koffiemachine getwijfeld tussen Jura en Siemens. Siemens heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding en is beter zelf te reinigen.

Tilanusstraat 19-01-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische aankoop! Wat een geweldig gebruiksgemak en prachtige vormgeving. Wij zijn helemaal tevreden met dit volautomatische espresso apparaat. Het nodigt elke keer opnieuw uit tot een heerlijk bakje koffie :-)

Marco 19-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ook al heb ik hem maar een paar dagen in bezit, en wellicht nog enigszins te vroeg voor een representatieve review, toch ben ik nu al lovend over dit apparaat. De koffie is echt lekker. Natuurlijk draagt de keuze van bonen zeker bij aan de smaak, maar de machine doet het werk. De bediening van het apparaat vind ik persoonlijk erg makkelijk en duidelijk. Het schoonmaken, dat zeker goed voor de levensduur is, is ook erg eenvoudig. Ik heb hier ook zeker naar gekeken omdat ik dit nu juist het minst leuke werkje vindt. De cappuccino evenals de latte krijgen een mooie schuimlaag maar overtreft de koffiesmaak niet. Verder kan ik beamen dat het apparaat ook erg stil is tijdens het malen van de bonen. Ik had hier toch mijn bedenkingen over maar wat door andere gebruikers is beschreven klopt. Misschien dat het allemaal nogal lovend overkomt, maar als iets gewoon goed is, dan is het ook gewoon goed. Nu maar hopen dat we erg lang plezier van kunnen hebben.

Sylvia vdV 15-01-2016 Product paar dagen in bezit

Slechts enkele dagen in bezit maar erg tevreden over smaak van de diverse koffievarianten en het gebruiksgemak. Wat vormgeving betreft zou ik het fraaier vinden als het bonenreservoir meer geïntegreerd zou zijn geweest.

johan 12-01-2016 Product maand in bezit

9,4
Super machine zeer duurzaam afgewerkt prima smaak
top mogelijkheden en zeer belangrijk hete koffie ]
met een super aroma.

Siemens q8 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een heel fijn apparaat. Makkelijk te bedienen. Heerlijke koffie. Nu nog uitzoeken welke smaak van de bonen het lekkerst is. We hebben het nog maar 1week dus over de duurzaamheid kunnen we nog niet veel zeggen

jamie86 27-12-2015 Product kwartaal in bezit

Wij hebben gekozen voor deze machine gezien zijn uitstraling en functies. Prijs kwaliteit vind ik minimaal. Als je een kop heet water zet spetterd het behoorlijk. Door het rvs zie je elke vinger aanraking op de machine. De machine spoelt na elke kop. Je moet er dus aan denken dat je een kopje of bakje eronder zet anders heb je alles onder zitten. Ik vind de warmte van de cappuccino erg tegenvallen. Deze is nagenoeg koud te noemen. Koffie daarentegen is warmer. Voor de cappuccino dus even de uitproberen wat werkt zoals hieronder beschreven het kopje verwarmen in de magnetron. Echter voor de prijs vind ik het schandalig om niet rechtstreeks een warme cappuccino te kunnen zetten. Tips zijn welkom.

Dora 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Hel veel keuzemogelijkheden, daarom in het begin even zoeken naar ieders voorkeur. Voor Capucino is het verstandig je kopje van te voren even in de magnetron voor te verhitten. Mooi apparaat.

hens 23-12-2015 Product paar dagen in bezit

Super machine; in het begin even zoeken naar de voor jou beste keuze/smaak. Waterfilter aanbrengen kan niet met grote handen, dat is jammer. Duurzaamheid moet zich bewijzen.

MAal 20-12-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds twee weken in het bezit van Siemens espresso volautomaat (type TE809201RW). We zijn zeer tevreden over dit apparaat, ontzettend lekkere koffie. De koffie is goed warm, je kunt de koffie niet direct drinken zo warm is het. Het apparaat is zeer gemakkelijk te bedienen en vrijwel direct te gebruiken na aankoop. Er word een stick bijgeleverd om de hardheid in het water te controleren, op basis daarvan kan het apparaat ingesteld worden (staat exact omschreven in het bijgeleverde boekje).

De verschillende mogelijkheden op het apparaat zijn erg fijn, espresso, cappuccino, latte machiatto en creme koffie zijn allemaal even goed. Het is nu uitzoeken welke koffiebonen het beste smaken. We zijn zeer tevreden en we raden het apparaat dan zeker aan! Het is even een investeren maar dan heb je ook een zeer goed apparaat.

*Duurzaamheid heb ik niet gescoord, daar we het apparaat reeds in het bezit hebben.

Gertje123456 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat sinds een paar dagen in bezit, was even uitzoeken hoe alles werkte, en eenmaal onder de knie, een fluitje van een cent, helemaal top ! Hadden dit apparaat veel eerder moeten aanschaffen.

cver 01-07-2015 Product paar weken in bezit

Afgelopen maand de Siemens TK76009 na ruim 6,5 jaar trouwe dienst vervangen door de TE809201RW.
De nieuwe machine voldoet weer aan onze verwachtingen, daarnaast nog enkele extra instel mogelijkheden en ergonomische verbeteringen.
In het verleden hebben we Saeco gehad en hebben zeer serieus een Jura overwogen als opvolger. Het eerste merk had veel mechanische problemen en de tweede zou regelmatig terug moeten naar de service afdeling voor regulier onderhoud. Bij deze Siemens producten is dat gelukkig anders, zij verzorgen een goede smaak in combinatie met betrouwbaarheid, weinig lawaai en ze zijn onderhoud vriendelijk.

Coosje48 13-06-2015 Product paar dagen in bezit

Prima koffie, gemakkelijke bediening, ook voor het maken van een cappuccino is het een fluitje van een cent! Tot dusver ben ik er erg tevreden over.

Marcel vd A 08-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de Siemens TE809201RW nu ongeveer een week in bezit. Smaak wordt bepaald door de juiste druk, temperatuur en maalgraad. Deze machine heeft het allemaal. Met name de 19 bar druk en de instelling voor extra intensiteit maakt van een kopje koffie een ware smaaksensatie. De mogelijkheden zijn enorm. Zo kun je bijvoorbeeld espresso, gewone koffie, koffie verkeerd, latte machiatto, heet water, hete melk tappen. Ook kun je hierbij de sterkte exact aanpassen aan je smaak. Juist omdat er zoveel instellingen mogelijk zijn kun je onder je eigen naam een profiel aanmaken met je favoriete koffie. Hierna zie je gewoon je eigen naam op het kleurendisplay verschijnen wanneer je koffie neemt. De bediening is eigenlijk zo makkelijk dat je de gebruiksaanwijzing wel in de doos kunt laten. Alles wordt duidelijk aangegeven op het display van de machine. Zelfs ontkalken of reinigen is kinderspel. De hele machine is van roestvrij staal en geeft het apparaat een enorm chique uitstraling. Deze uitstraling komt in iedere keuken tot zijn recht. Door het gebruik van roestvrij staal heb je ook gelijk een robuuste, onverwoestbare machine. Dit gecombineerd met de techniek van Siemens maakt het apparaat zeer duurzaam. Het roestvrijstalen melk kannetje maakt deze machine compleet. Deze machine verdient op elk aspect eigenlijk meer dan een 10.