Siemens TI355F09DE zwart - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI355F09DE zwart op Kieskeurig.nl.

8,1

San1981 07-12-2019

Heerlijke koffie op maat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Het is een mooi, stevig apparaat met een mooi design. Het apparaat ziet er robuust uit en is van stevige materialen gemaakt. Het enige wat van iets mindere kwaliteit is gemaakt is het waterreservoir. Deze is van plastic. Nu nog helemaal perfect, maar kan me voorstellen dat deze na verloop van tijd wat minder wordt. De koffie is heerlijk, je kan het perfect naar je eigen wensen maken. Een gewone koffie, cafe creme, cappuccino of een latte. Alles is mogelijk. Niet alleen kan je kiezen uit deze vier smaken, maar ook de sterkte van je kopje koffie is aan te passen. Ik houd wel van een sterkere smaak en als je de smaak wat steviger instelt kan hij zich zeker meten aan zijn concurrenten op de markt. Ik vind dat er lekkere warme koffie uitkomt. Minpuntje vind ik dat het apparaat altijd eerst gaat spoelen bij het aanzetten en ook bij het uitzetten. Dit betekent dat er dan altijd een opvangbakje onder moet staan (als je dat niet doet kan ook, maar dan komt het in de lekbak van het apparaat en is dat extra werk met schoonmaken). Verder kan je er ongeveer vier kopjes koffie uit het waterresevoir halen. Ik ben de enige die thuis koffie drinkt, dus voor mij is dat perfect. Ik kan me voorstellen als je met meer dan twee mensen koffie drinkt je hem relatief vaak moet bijvullen en dat dit een minpunt kan zijn. Het schoonmaken van het apparaat vind ik goed te doen. Het apparaat opent makkelijk en je kan makkelijk het apparaat reinigen. Dit is wel een extra iets wat moet in vergelijking met de eenvoudigere eenkopsapparaten. De prijs zou een minpunt kunnen zijn, maar doordat er met koffiebonen wordt gewerkt zijn de gebruikerskosten als je eenmaal het apparaat hebt lager dan als je elke keer losse capsules moet kopen. Cappucino maken gaat ook prima. Ik vind het zelf een erg prettige oplossing dat dmv stoompijpje de melk wordt opgeklopt. Dit is minder omslachtig en geeft minder afwas. Hierdoor wordt de drempel om even een cappuccino te drinken lager. Al met al vind ik het een goed apparaat die heerlijke koffie kan maken.

• Gemak

VanSiegenbeek 05-12-2019

Zeer gebruiksvriendelijk, prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Deze Siemens volautomaat is een aanrader. Verwacht geen wonderapparaat hoor, want het duurt even om de juiste instellingen te vinden om de koffie niet naar de automatenkoffie op kantoor te laten smaken en de melkschuim is ook niet je van het, maar als de instellingen eenmaal kloppen (ik moest de allersterkste opties kiezen) heb je een prima en heet bakkie troost. Het apparaat is verder zeer gebruiksvriendelijk en ziet er prachtig uit. Alleen die prijs van dergelijke apparaten blijft altijd iets om tegenaan te hikken.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • hete koffie

Minpunten

• prijs

Explorerart 05-12-2019

Veel koffie plezier

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

De Siemens EQ300 vind ik persoonlijk een mooi en praktisch ontwerp.
De knoppen zijn digitaal en dat is soms wat onwennig als je fysieke knoppen gewend bent. Ik druk wel eens dat er niets gebeurd. Maar op het uitleesvenster zie je keurig wat er gebeurd of welke keuzes je hebt gemaakt.

De deur om bij de zetgroep te komen zit aan de voorzijde. Hierdoor hoef je het apparaat niet van zijn plek te halen om de lekbak te legen of de zetgroep te reinigen. Ik was verbaasd hoe schoon de binnenkant van de machine blijft.
Mijn vorige machine zat aan de binnenkant altijd onder de koffieprut en vocht. Het reinigen is bij de Siemens dus een peulenschil.

Dan de koffie. Zelf drink ik voornamelijk zwart. De crema variant.
De hoeveelheid kun je eenvoudig instellen door de crema knop 3 sec in te drukken. De koffie begint te lopen totdat je weer op de knop drukt. Dat is dan de ingestelde hoeveelheid voor de volgende kopjes. Zo kun je dat ook bij de espresso instellen.

Voor de cappuccino moet je de lengte van het melkschuimen instellen. Door een langere schuimtijd wordt er ook meer water toegevoegd waardoor het volume toeneemt. De koffie is maar een kleine hoeveelheid (volume) waarvan je wel de sterkte weer kunt instellen (hoeveelheid boontjes). Maar door de schuimtijd in te stellen kun je dus variëren in het totaalvolume. Hoe langer je schuimt hoe warmer ook je melk en koffie wordt. Dat is dus en kwestie van uitproberen en afstellen. Met de temperatuur van de espresso en de crema koffie zit het wel goed. Ik heb gemeten dat er water van 90 graden uit komt en dat was een stuk warmer dan mijn vorige espresso apparaat.

Al met al geeft het gemak van de verschillende soorten koffie met 1 druk op de knop samen met het design en de eenvoud in onderhoud mij een heel positief gevoel over de Siemens EQ300.

Pluspunten

• 4 koffie varianten
  • espresso en crema zijn altijd goed van temperatuur
  • eenvoudige reiniging
  • heerlijke smaak

Minpunten

• Even oefenen voor de juiste cappuccino

Cindy 04-12-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Het is een mooi apparaat om te zien. Niet te groot dus past mooi op het aanrecht.
Instellingen zijn gemakkelijk aan te passen, zoals de dikte van het schuim en de sterkte van de koffie.
Wat een groot voordeel is, is dat er geen apart reservoir voor de melk is maar dat de melk rechtstreeks in het kopje wordt opgeschuimd. Nadeel hiervan is dat het lastig is de juiste hoeveelheid te bepalen en je dus niet snel 2 dezelfde kopjes hebt.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken.
De smaak van de koffie is lekker.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoonmaken
  • Volautomaat

Progje 03-12-2019

Mooi design en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Het eerste wat mij opviel toen ik het apparaat op mijn aanrecht zette was het mooie uiterlijk. Ik vind het echt een aanwinst in mijn keuken. Het apparaat is gemakkelijk in te stellen en vrij snel had ik een lekkere espresso gemaakt. Ik vond de standaard maling te slap, maar dit is heel eenvoudig in te stellen. Ook kan je gemakkelijk de sterkte wijzigen en de hoeveelheid water per type koffie. Een cappuccino of latte maken stelt ook niks voor. Het grote voordeel is dat je de melk gewoon in het kopje giet. Je hebt dus geen reservoir of een slangetje in een pak melk! De melk had van mij alleen wel wat warmer gemogen. Het schoonmaken van het melk pijpje gaat gemakkelijk, maar ik heb een losse melk opschuimer en ik merk dat ik toch vaak deze gebruik omdat ik de kwaliteit van het schuim beter vind en het schoonmaken dan een kwestie is van even omspoelen. Ik vind het geluid bij het bonen malen goed te doen. Ik ken apparaten die veel meer geluid maken. Het bijvullen van de bonen of water gaat gemakkelijk. Je kan er makkelijk bij. De Koffie uitloop en melkopschuimer zijn eenvoudig in hoogte te verstellen, waardoor er gemakkelijk verschillende maten kopjes onder passen. Het schoonmaken van de verschillende onderdelen stelt ook weinig voor. Het deurtje aan de voorkant maak je open en dan pak je alles er eenvoudig uit. Voor het ontkalken bevat het apparaat een programma die je eenvoudig door alle stappen heen loopt. De machine spoelt bij het aan en uitzetten. Ik zelf vind dit alleen maar een prettig idee. Op deze manier heb je altijd een extra vers kopje koffie! Mijn vriend heeft een ouder type van hetzelfde model en deze nieuwe versie is echt een verbetering. Hij maakt minder herrie en betere koffie! Bij zijn versie moest je de zetgroep elke dag spoelen anders liep hij vast. Bij deze is dat nu niet meer zo. Er staat wel een sticker aan de binnenkant van de deur waarbij ze aanraden de zetgroep 1x per week schoon te maken (eenvoudig spoelen onder de kraan) Dit doe ik wel braaf.

Liesie 03-12-2019

Wilt u ook een heerlijke kop koffie?

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

We hebben het koffieapparaat nu al een tijdje in ons bezit. En om het kort te omschrijven, hij bevalt super! Hij zet een heerlijke kop koffie (met een klein beetje lawaai)! Zelfs een cappuccino is zo gezet met dit apparaat. Het apparaat is zeer vriendelijk in gebruik, de knoppen werken allemaal soepel in gebruik. Het schoonmaken gaat vrij gemakkelijk, het pijpje van de melk krijg je er gemakkelijk op. En na een aantal keer schoon gemaakt te hebben, gaat het aluminium er ook wat soepeler af (in het begin ging die wel heel zwaar). Het enigste “nadeel” vind ik dat hij niet aangeeft wanneer het bonenreservaat leeg is. Dit moet je horen/zien aan de koffie.
Kortom, het is een geweldig apparaat in gebruik, het werkt gemakkelijk en zet heerlijke koffie!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Maakt veel lawaai met het malen
  • Geeft niet aan dat het bonenreservaat leeg is

mvansiegenbeek 30-11-2019

Mooi design, prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Dit apparaat heeft een mooi design en is erg gebruiksvriendelijk, maar het gaat uiteraard om de koffie. En die koffie viel aanvankelijk ietwat tegen: de normale koffie deed denken aan automatenkoffie op een gemiddeld kantoor en de koffiesmaken met melk (macchiato en cappuccino) hadden niet het gewenste melkschuim. De sterkte van de koffie staat nu op standje maximaal en daardoor smaakt de koffie inmiddels stukken beter.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • mooi apparaat

Minpunten

• melkschuim niet altijd even goed
  • prijs

Roy 28-11-2019

Prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Het koffiezetapparaat ziet er mooi uit en neemt niet al te veel ruimte in op het aanrecht. Hij is simpel te bedienen en maakt goede cappuccino of latte machiatto ondanks deze versie geen apart melkreservoir heeft. De melkopschuimer is makkelijk te reinigen. Ook heeft de koffie een goede temperatuur.

Het apparaat heeft ook een functie om een 2 dranken tegelijkertijd te zetten, deze functie is eigenlijk overbodig want hij zet dan gewoon 2 kopjes koffie achter elkaar. Dan kun je net zo goed 2x de koffieknop indrukken. Daarnaast is de kopjesverwarmer niet echt nuttig, wordt niet heel warm. Ook vind ik het apparaat veel geluid maken.

Ondanks de minpunten heb je met dit apparaat wel goede koffie tegen een prima prijs.

Nog een tip: gebruik bronwater om kalk te voorkomen, dan hoef je ook niet te ontkalken. Wij gebruiken 2 literpakken van Bar Le Duc.

Pluspunten

• Smaak van de koffie
  • Goede temperatuur

Minpunten

• Kopjesverwarmer werkt niet goed
  • Maakt vrij veel geluid

markus_olly 28-11-2019

Gemakkelijk in gebruik, zeer degelijke machine

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

De machine is zeer makkelijk in gebruik, alle functies zijn eenvoudig in te stellen en te bedienen. De mogelijkheden zijn naar mijn mening perfect, 4 koffiesoorten die je gemakkelijk naar smaak/sterkte en hoeveelheid kunt instellen, meer heb je niet nodig. Het bonenreservoir had iets groter gemogen puur voor het gemak.
Op het zwarte kunststof zijn wel redelijk snel vette vingerafdrukken te zien maar deze poets je wel gemakkelijk weer weg.

Pluspunten

• Gemakkelijk instellingen aan te passen
  • Heel gemakkelijk schoon te maken
  • Veel instellingen mogelijk qua koffiesterkte

Minpunten

• Bonenreservoir had groter gemogen

Charli 28-11-2019

Pronkstuk voor je keuken

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Gebruik van het apparaat is eenvoudig. Onderhoud wordt aangegeven via het display en is ook eenvoudig
Koffie is in verschillende sterktes te kiezen.

• eenvoudig te reinigen
  • eenvoudig in gebruik
  • maakt lekkere koffie

Minpunten

• lawaai
  • spoelt bij aan en uitzetten
  • lekbak snel vol v.w. spoelen
  • prijzig

Anneke 27-11-2019

Makkelijk in gebruik, lekkere koffie

Design:
Het apparaat ziet er mooi uit en past goed op het aanrecht.

Gebruik:
Het kost even tijd om het apparaat klaar te maken voor gebruik de eerste keer, maar daarna is het heel simpel. Het spoelt na het aanzetten en bij het uitzetten. Dit vind ik zelf erg prettig omdat het apparaat zo steeds goed schoon is. Het melkschuim opzetstuk moet na gebruik meteen goed schoongemaakt worden, maar dat is niet veel werk. Het apparaat geeft aan wanneer de koffiebak vol is en wanneer de uitlekbak leeg gemaakt moet worden.

Koffie:
De koffie kan op verschillende sterktes gezet worden en smaakt erg goed. Ik ben vooral heel blij met de cappuccino en latte macchiato. Deze zijn echt heerlijk.
Het water reservoir is groot, er kunnen dus veel kopjes mee gezet worden.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • spoelt automatisch
  • maakt ook cappucino and latte macchiato

Minpunten

• prijzig

Wendy B. 27-11-2019

Fijn apparaat, goede smaak, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

We hebben het apparaat nu een aantal weken in gebruik. Na wat aanpassen van de fabrieksinstellingen, krijgen we er goede koffie uit.
De koffie zou wat warmer mogen zijn. Helaas is de temperatuur bij deze automaat niet aan te passen. Hij is handig in gebruik.
Opvang reservoir koffieprut is snel vol, maar ik krijg ook regelmatig de melding dat het bakje vol is terwijl er bijna niets in staat.
Het iedere keer spoelen bij opstart en uit zetten is vrij onhandig, heb ik net de lekbak schoon staat er weer water in.
De kopjesverwarmer wordt bijna niet warm. Deze optie mag weg gelaten worden, heb er niets aan. De optie om 2 kopjes tegelijk te zetten kan wat mij betreft ook vervallen. Hij draait gewoon 2x het programma voor 1 kopje, gevolg is dat beide kopjes koffie lauw zijn.
Dit is overigens een issue dat andere apparaten ook hebben. Beste is om 1 kopje tegelijk te maken.
Over de cappuccino ben ik erg te spreken. Bij dit apparaat doe je een beetje melk in je beker en dit geheel zet je onder het apparat. Geen gedoe met lege reservoirs en een hoop gespetter. Schoonmaken opschuimer gaat redelijk eenvoudig. Ik verwarm de melk kort voor in de magnetron, dan is de temperatuur van de cappuccino ook prima.

Pluspunten

• prima smaak
  • melk rechtstreeks in kopje, geen gespetter
  • makkelijk in gebruik
  • mooi design
  • onderdelen voelen stevig

Minpunten

• vaak lekbak legen
  • maakt behoorlijk geluid

Margo 25-11-2019

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Eerste bak koffie is kouder dan de 2e. Verder is melkopschuimer bewerkelijk indien je meer specialiteiten achter elkaar wilt zetten. Smaak is wel uitstekend.

Pluspunten

• Smaak
  • Keuze

Minpunten

• Langzaam
  • bewerkelijk

Frank 25-11-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Mooi apparaat wat heel makkelijk in gebruik is. De koffie is goed op temperatuur.

Ook de melkopschuimer werkt perfect en is zeer makkelijk zuiver te maken.

Watertank had iets groter gemogen naar mijn smaak. Als je 5 a 6 kopjes zet is hij al weer leeg.

Pluspunten

• Koffie goed op temperatuur
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Waterreservoir mag iets groter

sjoukje111 24-11-2019

Genieten van een kop koffie of cappuccino. TOP apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Dit apparaat heb ik een aantal weken in huis en we hebben alle smaken koffie al geprobeerd.
Voor dit apparaat trek je even bewust de tijd ervoor uit om een heerlijk bakje te zetten.

Het design staat mooi op het aanrecht. Op het eerste oog leek het wat groot maar als hij eenmaal staat lijkt het mooi.
Er zijn verschillende opties en met behulp van de handleiding hadden we zo door hoe het apparaat werkt.
De koffie is goed warm en ook de melk in de cappuccino is erg warm. Dat had van mij wel wat minder warm gemoeten. Het opzet stukje moet na gebruik goed gereinigd worden anders schuimt hij niet mooi meer.
Het apparaat spoelt veelvuldig door maar dankzij de grote watertank hoef je het niet vaak bij te vullen.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• de melkopschuimer is lastig schoon te maken
  • melk wordt te warm
  • na twee weken al de cleaner moeten gebruiken

Charrum 22-11-2019

Prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Ik heb dit apparaat nu een aantal weken in huis en inmiddels alle koffievarianten geprobeerd. Wij gebruiken het meest de gewone koffie of espresso en die is heerlijk. De melkschuimer vind ik pas echt lekker werken als de melk niet rechtstreeks uit de koelkast komt. Het schoonmaken van de melkschuimer is even een klusje. Je moet deze ontkoppelen (eerst af laten koelen) en dan goed schoonmaken. Wel fijn dat je zo overal goed bij kunt en er geen melkresten achter blijven.
Het apparaat is fraai van design, past op elk aanrecht in ieder interieur. Hij maakt een tikkie herrie als de koffie gemalen wordt of als de machine spoelt maar ik stoor me er niet aan.
Al met al een prima machine.

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Fraai design
  • Automatische spoelfunctie

NoFearzz 22-11-2019

Dit is toch genieten

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Sinds begin november eigenaar van deze machine en inmiddels heb ik het apparaat al goed gebruikt. Zelfs tijdens een verjaardagsfeest veel koffievarianten uitgeserveerd waardoor ik nu al door de eerste zak bonen heen ben.

Design
Over het design van de machine EQ.300 is goed over nagedacht. De machine oogt op het eerste gezicht vrij groot (als je normaliter Senseo gewend bent). Maar als je het design bekijkt met al zijn componenten dan zit de machine goed in elkaar. Het systeem is gemakkelijk in het onderhoud, je kunt overal goed bij en het schoonmaken is een fluitje van een cent.

Koffiekwaliteit
De kwaliteit van de koffievarianten is, naast het feit dat je zelf de sterkte in kan stellen, zeer goed. Het apparaat neemt er wel zijn tijd voor maar ik heb ooit eens gelezen dat het brouwen van 1 goede kop bonenkoffie minimaal 40 seconden moet duren dus dat zit wel goed. Inmiddels alle functies goed kunnen testen en alles werkt naar behoren.

Smaak
De smaak van de koffie is super en door de mogelijkheid om de sterkte in 6 verschillende standen te zetten is er voor iedereen de juiste sterkte te regelen. Met het unieke iAroma systeem komt de koffiesmaak optimaal tot zijn recht. Over een Senseo gesproken... dit is zo 100x beter. Het is echt genieten van de creaties van deze machine.

Mogelijke verbeteringen
Een gemis is de mogelijkheid om heet water te tappen. Zelf zou ik de optie om alleen melk op te schuimen vervangen voor het tappen van heet water. Daarnaast snap ik het spoelen voorafgaand (aanzetten machine) ook niet zo goed want je hebt al gespoeld na afloop (uitzetten machine). Tot slot ben ik benieuwd hoe lang het melkopschuimpijpje (mooi scrabblewoord ;-) het zal uithouden i.v.m. het regelmatig loshalen t.b.v. het schoonmaken.

Conclusie
Het apparaat is een aanrader. Mooi design, simpele bediening, lekkere koffievarianten en erg makkelijk in onderhoud. #SiemensEQ.300

Pluspunten

• De vele koffievariaties
  • Instelbare koffiesterkte
  • Makkelijk in onderhoud
  • Simpele bediening

Minpunten

• Geen tappunt voor theewater
  • Spoelen vooraf en achteraf

Rahel 21-11-2019

Prima koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

De EQ3 is een makkelijk te bedienen koffiemachine waarmee je geweldige koffie kunt maken. Ook het maken van een latte macchiato en cappuccino is erg makkelijk zodat je je bezoek graag op een kopje uitnodigt. Door de mogelijkheid om uit 6 verschillende sterktes van de koffie te kunnen kiezen krijgt iedereen de koffie naar eigen smaak.
Let wel op met de temperatuur van de opgeschuimde melk. Ik vind deze in de eerste minuut nog te heet om te drinken.
Apparaat geeft aan als het water of bonen nodig heeft en als het reservoir vol zit met koffiedrap.
Erg fijne machine met een mooie uitstraling.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Heerlijke melkschuim
  • Verschillende sterktes koffie mogelijk
  • Makkelijk latte macchiato of cappuccino gemaakt

Minpunten

• Melkschuim in begin te heet
  • Handmatig afspoelen melkschuimer

FamousGilbert 19-11-2019

Doet wat belooft

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Erg mooi apparaat en voor de gemiddelde koffieliefhebber een uitstekende keuze. Mooi design, simpele bediening en erg makkelijk in onderhoud.
natuurlijk afhankelijk van de bonenkeuze, maakt deze machine smakelijke koffie en de optie voor cappucino of latte machiato is zeer makkelijk in gebruik, vooral omdat er geen apart reservoir voor melk bijzit, maar de melk rechtstreeks in de mok opgeschuimd en verwarmd wordt.
Opstarten duurt iets langer, dit komt vooral door het spoelen, maar de koffie is vanaf eerste kopje goed van temperatuur.

Pluspunten

• mooie design
  • gebruiksgemak
  • temperatuur goed

Minpunten

• warmhoudplaatje
  • wat luidruchtig
  • spoelen duurt lang

Madtweety 16-11-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Dit apparaat voldoet aan de verwachtingen die je hebt voor de aankoopprijs. Het is een mooi apparaat die in elke inrichting goed tot zijn recht komt. Hij is simpel te bedienen, vul de machine met water en koffiebonen en je kunt de rest van de dag gewoon op de knop van jouw keuze drukken. Elke keer bij het inschakelen en uitschakelen wordt het apparaat schoongemaakt. Je kunt er ook een kan melk aan koppelen en dan maakt hij heerlijke cappuccino of latte machiatto. De kopjesverwarmer is niet echt nuttig, wordt niet heel warm.

Pluspunten

• Smaak
  • Simpele bediening
  • Ontwerp

• Kopjesverwarming