Siemens TI355F09DE zwart - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
piano zwart, dark inox

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI355F09DE zwart op Kieskeurig.nl.

Explorerart 05-12-2019

Veel koffie plezier

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

De Siemens EQ300 vind ik persoonlijk een mooi en praktisch ontwerp.
De knoppen zijn digitaal en dat is soms wat onwennig als je fysieke knoppen gewend bent. Ik druk wel eens dat er niets gebeurd. Maar op het uitleesvenster zie je keurig wat er gebeurd of welke keuzes je hebt gemaakt.

De deur om bij de zetgroep te komen zit aan de voorzijde. Hierdoor hoef je het apparaat niet van zijn plek te halen om de lekbak te legen of de zetgroep te reinigen. Ik was verbaasd hoe schoon de binnenkant van de machine blijft.
Mijn vorige machine zat aan de binnenkant altijd onder de koffieprut en vocht. Het reinigen is bij de Siemens dus een peulenschil.

Dan de koffie. Zelf drink ik voornamelijk zwart. De crema variant.
De hoeveelheid kun je eenvoudig instellen door de crema knop 3 sec in te drukken. De koffie begint te lopen totdat je weer op de knop drukt. Dat is dan de ingestelde hoeveelheid voor de volgende kopjes. Zo kun je dat ook bij de espresso instellen.

Voor de cappuccino moet je de lengte van het melkschuimen instellen. Door een langere schuimtijd wordt er ook meer water toegevoegd waardoor het volume toeneemt. De koffie is maar een kleine hoeveelheid (volume) waarvan je wel de sterkte weer kunt instellen (hoeveelheid boontjes). Maar door de schuimtijd in te stellen kun je dus variëren in het totaalvolume. Hoe langer je schuimt hoe warmer ook je melk en koffie wordt. Dat is dus en kwestie van uitproberen en afstellen. Met de temperatuur van de espresso en de crema koffie zit het wel goed. Ik heb gemeten dat er water van 90 graden uit komt en dat was een stuk warmer dan mijn vorige espresso apparaat.

Al met al geeft het gemak van de verschillende soorten koffie met 1 druk op de knop samen met het design en de eenvoud in onderhoud mij een heel positief gevoel over de Siemens EQ300.

Pluspunten

• 4 koffie varianten
  • espresso en crema zijn altijd goed van temperatuur
  • eenvoudige reiniging
  • heerlijke smaak

Minpunten

• Even oefenen voor de juiste cappuccino

arie 20-07-2020

Heel goede machine

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Erg makkelijk in gebruik en alles duidelijk aangegeven in bijgeleverde gebruiksaanwijzing, onderhoud erg makkelijk en zelfs voor een leek heel simpel

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Prijs kwaliteit erg goed

Minpunten

• Kan er geen bedenken

Simon 18-07-2020

Een gouden aankoop .. had ik jaren eerder moeten doen

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Een geweldenaar onder de koffie machines met zelfs een kopjes voorverwarmer .. Goed instelbaar een kind kan de was doen
Jammer dat ik deze nu pas gevonden heb

Pluspunten

• koffie is heerlijk warm
  • op smaak te instaleren
  • melk schuimer geen meik kannetje nodig

Visser 02-07-2020

Luxe uitstraling helder en duidelijk touchscreen

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Praktisch apparaat. Goede koffie(crema) helder en gemakkelijk touch display.
One touch funktie werkt helemaal mooi.

Simpele stap voor stap uitgelegde instellingen zowel via touchscreen als papieren handleiding.

Ruim voldoende dranksterkte opties.

Pluspunten

• Helder en duidelijk touchscreen.
  • One touch funktie
  • Uitstraling.
  • Automatische reinigingsfunktie.
  • Incl. Ontkalk tablet en reinigingspil(llen)

Minpunten

• Waterfilter niet inbegrepen.

Jan kuiper 20-06-2020

Koffie met de juiste sterkte en de beste smaak.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Ik heb het apparaat nog maar net maar ben nu al verkocht, na te hebben Gekocht. De temp is lekker heet en niet lauw zoals bij veel goedkopere modellen van niet met name te noemen andere fabrikanten Het scherm is duidelijk en na introductie en uitleg in de gebruikershandleiding super eenvoudig in te bedienen. Letterlijk alles is in te stellen, de sterkte van uw koffie, de maalgraad van de bonen, het aroma, de duur van het melk opschuimen, de hoeveelheid koffie in het kopje en uiteraard de hardheid van uw drinkwater voor wat betreft het ontkalken en reinigen. Verwijderen van zetgroep en melkopschuimer om deze op gezette tijden te reinigen gaat vlot en makkelijk. Het apparaat produceert wel wat geluid, maar het zetten van een smakelijk kopje koffie hoort wat mij betreft gepaard te gaan met wat nostalgische pruttel geluiden. Je zult mij dus niet horen pruttelen over het geluidsniveau want ik ben zeer content met dit apparaat en kan het van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen.
  • Veel instellingen voor persoonlijke voorkeur.

Den Hartog Reinigingsproduten 10-06-2020

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

We hopen een goede keuze te hebben gemaakt. En hopen heerlijk koffie te hebben. Zodat we met de visite heerlijk kunnen genieten.

LucyStaal 20-01-2020

Mooi strak design.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Compacte espressomachine waarmee je heerlijk espresso, cafe crema, cappucino of latte machiato kunt maken. Het voorzetpijpje om melk mee op te schuimen en te verhitten is makkelijk afneembaar en schoon te spoelen. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent. Nog geen dag spijt gehad van deze aankoop.

Pluspunten

• Compact machine, mooi uiterlijk
  • Makkelijk in onderhoud

Anoniem 09-01-2020

Zeer goede aankoop

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Een koffieautomaat die heerlijk koffie zet en door haar uitvoering een aanwinst in de keuken is [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

HeleneChantal 27-12-2019
  • Product gekregen

Fijn koffiezetapparaat met een hele goede cappuccino!

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Melk is lekker lobbig opgeklopt en als groot voordeel kan je ook voor alleen opschuimen kiezen waardoor mijn kinderen ook ‘cappuccino zonder koffie’ kunnen drinken. Vooral het melk opschuimsysteem is ideaal, er kan niets mis gaan (mits je hem meteen na gebruik schoon spoelt). Ik zou het fijn vinden als er een ragertje word geleverd bij de koffiemachine om het binnenwerk van het melk system schoon te maken, nu is het vinden van de juiste rager namelijk een zoektocht geweest.
Smaak van de koffie is ook prima, het apparaat maakt veel geluid bij het malen maar dat is normaal. Ook duurt het natuurlijk als je veel kopjes moet tappen even voor iedereen drinken heeft maar ik heb niet de indruk dat je sneller koffie kan zetten zonder in te leveren op kwaliteit, dus ook dat is zeker prima!

Pluspunten

• melkschuim

Explorerart 13-12-2019

Koffie drinken met veel plezier

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Ik was toe aan een nieuw espresso apparaat, weer wat uitgebreider als mijn vorige model en dus weer heerlijk uitgeprobeerd wat de mogelijkheden zijn
De Siemens vind ik persoonlijk een mooi en praktisch ontwerp.
De knoppen zijn digitaal en dat is soms wat onwennig als je fysieke knoppen gewend bent. Ik druk wel eens op de aan/uit knop terwijl er dan niets gebeurd. Maar op het uitleesvenster zie je keurig wat er gebeurd of welke keuzes je hebt gemaakt.

Dan de koffie. Zelf drink ik voornamelijk zwart. De crema variant.

Voor de cappuccino moet je eenmalig de lengte van het melkschuim instellen. Door een langere schuimtijd wordt er ook meer water toegevoegd waardoor het volume toeneemt. De koffie is maar een kleine hoeveelheid (volume) waarvan je wel de sterkte weer kunt instellen (hoeveelheid boontjes). Door de schuimtijd in te stellen kun je dus variëren in het totaalvolume. Hoe langer je schuimt hoe warmer ook je melk en koffie wordt. Dat is dus en kwestie van uitproberen en afstellen. Met de temperatuur van de espresso en de crema koffie zit het wel goed. Ik heb gemeten dat er water van 90 graden uit komt en dat was een stuk warmer dan mijn vorige espresso apparaat.
Uiteindelijk krijg je heerlijke koffievarianten en daar gaat het om

Pluspunten

• Eenvoudig verschillende koffie varianten
  • Heelijke koffie

Minpunten

• Soms even oefenen voor het beste resultaat

Miryam 11-12-2019

Siemens bonen apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Mooie koffie apparaat past in elke keuken thuis. Het belangrijkste is dat je heerlijke koffie maakt! Cappuccino is mijn favoriet, vaak met een dubbele shot espresso. Sterkte van de koffie kan je instellen. Aparte melk op schuimer, dus je bepaald zelf hoe warm jij je koffie wil hebben. Makkelijk te reinigen.
Al met al een fijne koffie apparaat.

Minpunten

• Kopjes verwarmer warmt traag op

San1981 07-12-2019

Heerlijke koffie op maat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Het is een mooi, stevig apparaat met een mooi design. Het apparaat ziet er robuust uit en is van stevige materialen gemaakt. Het enige wat van iets mindere kwaliteit is gemaakt is het waterreservoir. Deze is van plastic. Nu nog helemaal perfect, maar kan me voorstellen dat deze na verloop van tijd wat minder wordt. De koffie is heerlijk, je kan het perfect naar je eigen wensen maken. Een gewone koffie, cafe creme, cappuccino of een latte. Alles is mogelijk. Niet alleen kan je kiezen uit deze vier smaken, maar ook de sterkte van je kopje koffie is aan te passen. Ik houd wel van een sterkere smaak en als je de smaak wat steviger instelt kan hij zich zeker meten aan zijn concurrenten op de markt. Ik vind dat er lekkere warme koffie uitkomt. Minpuntje vind ik dat het apparaat altijd eerst gaat spoelen bij het aanzetten en ook bij het uitzetten. Dit betekent dat er dan altijd een opvangbakje onder moet staan (als je dat niet doet kan ook, maar dan komt het in de lekbak van het apparaat en is dat extra werk met schoonmaken). Verder kan je er ongeveer vier kopjes koffie uit het waterresevoir halen. Ik ben de enige die thuis koffie drinkt, dus voor mij is dat perfect. Ik kan me voorstellen als je met meer dan twee mensen koffie drinkt je hem relatief vaak moet bijvullen en dat dit een minpunt kan zijn. Het schoonmaken van het apparaat vind ik goed te doen. Het apparaat opent makkelijk en je kan makkelijk het apparaat reinigen. Dit is wel een extra iets wat moet in vergelijking met de eenvoudigere eenkopsapparaten. De prijs zou een minpunt kunnen zijn, maar doordat er met koffiebonen wordt gewerkt zijn de gebruikerskosten als je eenmaal het apparaat hebt lager dan als je elke keer losse capsules moet kopen. Cappucino maken gaat ook prima. Ik vind het zelf een erg prettige oplossing dat dmv stoompijpje de melk wordt opgeklopt. Dit is minder omslachtig en geeft minder afwas. Hierdoor wordt de drempel om even een cappuccino te drinken lager. Al met al vind ik het een goed apparaat die heerlijke koffie kan maken.

• Gemak
  • Smaak

Charrum 07-12-2019

Gewoon goed

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Ik vind het een mooi apparaat (past in elk interieur)
De koffie die je er (eenvoudig) mee maakt smaakt goed. Je kunt de sterkte en maalgrofheid zelf instellen. Natuurlijk is het type boon ook van invloed op de smaak.
Het apparaat heeft een automatische spoelfunctie bij aan-en uitschakelen. Maakt een beetje herrie maar ik vind het een goede functie.
Ik neem minder vaak dan vooraf verwacht een cappuccino of latte machiato hoewel het eenvoudig te bereiden is. Met het 'melkschuimpijpje' heb je in een handomdraai cappuccino of latte machiato. Je melk moet dan niet rechtstreeks uit de koelkast komen want dan wordt het niet lekker heet. Het schoonmaken van het melkdeel valt mij alles mee. Je klikt het er zo op en af. Ik doe daar wel voorzichtig mee, het oogt en voelt wat kwetsbaar vind ik.
Al met al is het een goed apparaat. Ik maak echter persoonlijk te weinig gebruik van de mogelijkheden van het apparaat. Daardoor is voor mij de prijs/plezier niet helemaal in verhouding. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Charrum 06-12-2019

Gewoon goed

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Ik vind het een mooi apparaat (past in elk interieur)
Al met al is het een goed apparaat. Ik maak echter persoonlijk te weinig gebruik van de mogelijkheden van het apparaat. Daardoor is voor mij de prijs/kwaliteit niet helemaal in verhouding.

VanSiegenbeek 05-12-2019

Zeer gebruiksvriendelijk, prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Deze Siemens volautomaat is een aanrader. Verwacht geen wonderapparaat hoor, want het duurt even om de juiste instellingen te vinden om de koffie niet naar de automatenkoffie op kantoor te laten smaken en de melkschuim is ook niet je van het, maar als de instellingen eenmaal kloppen (ik moest de allersterkste opties kiezen) heb je een prima en heet bakkie troost. Het apparaat is verder zeer gebruiksvriendelijk en ziet er prachtig uit. Alleen die prijs van dergelijke apparaten blijft altijd iets om tegenaan te hikken.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • hete koffie

Minpunten

• prijs

Cindy 04-12-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Het is een mooi apparaat om te zien. Niet te groot dus past mooi op het aanrecht.
Instellingen zijn gemakkelijk aan te passen, zoals de dikte van het schuim en de sterkte van de koffie.
Wat een groot voordeel is, is dat er geen apart reservoir voor de melk is maar dat de melk rechtstreeks in het kopje wordt opgeschuimd. Nadeel hiervan is dat het lastig is de juiste hoeveelheid te bepalen en je dus niet snel 2 dezelfde kopjes hebt.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken.
De smaak van de koffie is lekker.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoonmaken
  • Volautomaat

Anneke 04-12-2019

Heerlijke koffie en makkelijk in gebruik

Koffie:
De koffie kan op verschillende sterktes gezet worden en smaakt erg goed. Ik ben vooral heel blij met de cappuccino en latte macchiato. Deze zijn echt heerlijk.
Het water reservoir is groot, er kunnen dus veel kopjes mee gezet worden.

Design:
Het apparaat ziet er strak vormgegeven uit en past goed op het aanrecht.

Gebruik:
Het kost even tijd om het apparaat klaar te maken voor gebruik de eerste keer, maar daarna is het heel simpel. Het spoelt na het aanzetten en bij het uitzetten. Dit vind ik zelf erg prettig omdat het apparaat zo goed schoon is. Het melkschuim opzetstuk moet na gebruik meteen goed schoongemaakt worden, maar dat is niet veel werk. Het apparaat geeft aan wanneer de koffiebak vol is en wanneer de uitlegbak leeg gemaakt moet worden.
Het maken van de koffie is super simpel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Progje 03-12-2019

Mooi design en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Het eerste wat mij opviel toen ik het apparaat op mijn aanrecht zette was het mooie uiterlijk. Ik vind het echt een aanwinst in mijn keuken. Het apparaat is gemakkelijk in te stellen en vrij snel had ik een lekkere espresso gemaakt. Ik vond de standaard maling te slap, maar dit is heel eenvoudig in te stellen. Ook kan je gemakkelijk de sterkte wijzigen en de hoeveelheid water per type koffie. Een cappuccino of latte maken stelt ook niks voor. Het grote voordeel is dat je de melk gewoon in het kopje giet. Je hebt dus geen reservoir of een slangetje in een pak melk! De melk had van mij alleen wel wat warmer gemogen. Het schoonmaken van het melk pijpje gaat gemakkelijk, maar ik heb een losse melk opschuimer en ik merk dat ik toch vaak deze gebruik omdat ik de kwaliteit van het schuim beter vind en het schoonmaken dan een kwestie is van even omspoelen. Ik vind het geluid bij het bonen malen goed te doen. Ik ken apparaten die veel meer geluid maken. Het bijvullen van de bonen of water gaat gemakkelijk. Je kan er makkelijk bij. De Koffie uitloop en melkopschuimer zijn eenvoudig in hoogte te verstellen, waardoor er gemakkelijk verschillende maten kopjes onder passen. Het schoonmaken van de verschillende onderdelen stelt ook weinig voor. Het deurtje aan de voorkant maak je open en dan pak je alles er eenvoudig uit. Voor het ontkalken bevat het apparaat een programma die je eenvoudig door alle stappen heen loopt. De machine spoelt bij het aan en uitzetten. Ik zelf vind dit alleen maar een prettig idee. Op deze manier heb je altijd een extra vers kopje koffie! Mijn vriend heeft een ouder type van hetzelfde model en deze nieuwe versie is echt een verbetering. Hij maakt minder herrie en betere koffie! Bij zijn versie moest je de zetgroep elke dag spoelen anders liep hij vast. Bij deze is dat nu niet meer zo. Er staat wel een sticker aan de binnenkant van de deur waarbij ze aanraden de zetgroep 1x per week schoon te maken (eenvoudig spoelen onder de kraan) Dit doe ik wel braaf.

Anoniem 03-12-2019

Blij met de Siemens EQ300

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Mocht dit fantastische apparaat uitproberen en heb besloten het te houden! De buitenkant qua design is mooi strak en past volledig bij mijn keuken.
De machine is zeer eenvoudig in te stellen, maar ook zeker net zo makkelijk om schoon te maken. Mijn favorieten zijn de cappucino en de latte machiato. Het was wel even uitproberen in welk glas dit het beste werkt. Bij sommige glazen (vooral de warmhoudglazen met ronde bodem) gaat de melk eroverheen en spetteren. Ik persoonlijk vind het opschuimtuitje ideaal, omdat het makkelijk los te halen is en onder de hete kraan snel reinigt.
De koffie is lekker heet en ook de hoeveelheid bij de espresso en cafe creama kun je zelf bepalen. Mocht je een fijn apparaat zoeken voor een lekkere koffie, dan is de Siemens zeker aan te bevelen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Margo 03-12-2019

Smaak uitstekend

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE zwart

Smaak is goed. Voor specialiteiten is de 1e met melk goed de 2e al een stuk minder. 1e kop koffie is minder heet dan de 2e. Verder jammer dat je geen melding krijgt als de koffiebonen bijna op zijn. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]