Siemens TI355F09DE - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Koffie soort(en)
cappuccino, latte macchiato

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI355F09DE op Kieskeurig.nl.

Explorerart 05-12-2019

Veel koffie plezier

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

De Siemens EQ300 vind ik persoonlijk een mooi en praktisch ontwerp.
De knoppen zijn digitaal en dat is soms wat onwennig als je fysieke knoppen gewend bent. Ik druk wel eens dat er niets gebeurd. Maar op het uitleesvenster zie je keurig wat er gebeurd of welke keuzes je hebt gemaakt.

De deur om bij de zetgroep te komen zit aan de voorzijde. Hierdoor hoef je het apparaat niet van zijn plek te halen om de lekbak te legen of de zetgroep te reinigen. Ik was verbaasd hoe schoon de binnenkant van de machine blijft.
Mijn vorige machine zat aan de binnenkant altijd onder de koffieprut en vocht. Het reinigen is bij de Siemens dus een peulenschil.

Dan de koffie. Zelf drink ik voornamelijk zwart. De crema variant.
De hoeveelheid kun je eenvoudig instellen door de crema knop 3 sec in te drukken. De koffie begint te lopen totdat je weer op de knop drukt. Dat is dan de ingestelde hoeveelheid voor de volgende kopjes. Zo kun je dat ook bij de espresso instellen.

Voor de cappuccino moet je de lengte van het melkschuimen instellen. Door een langere schuimtijd wordt er ook meer water toegevoegd waardoor het volume toeneemt. De koffie is maar een kleine hoeveelheid (volume) waarvan je wel de sterkte weer kunt instellen (hoeveelheid boontjes). Maar door de schuimtijd in te stellen kun je dus variëren in het totaalvolume. Hoe langer je schuimt hoe warmer ook je melk en koffie wordt. Dat is dus en kwestie van uitproberen en afstellen. Met de temperatuur van de espresso en de crema koffie zit het wel goed. Ik heb gemeten dat er water van 90 graden uit komt en dat was een stuk warmer dan mijn vorige espresso apparaat.

Al met al geeft het gemak van de verschillende soorten koffie met 1 druk op de knop samen met het design en de eenvoud in onderhoud mij een heel positief gevoel over de Siemens EQ300.

Pluspunten

• 4 koffie varianten
  • espresso en crema zijn altijd goed van temperatuur
  • eenvoudige reiniging
  • heerlijke smaak

Jan kuiper 20-06-2020

Koffie met de juiste sterkte en de beste smaak.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Ik heb het apparaat nog maar net maar ben nu al verkocht, na te hebben Gekocht. De temp is lekker heet en niet lauw zoals bij veel goedkopere modellen van niet met name te noemen andere fabrikanten Het scherm is duidelijk en na introductie en uitleg in de gebruikershandleiding super eenvoudig in te bedienen. Letterlijk alles is in te stellen, de sterkte van uw koffie, de maalgraad van de bonen, het aroma, de duur van het melk opschuimen, de hoeveelheid koffie in het kopje en uiteraard de hardheid van uw drinkwater voor wat betreft het ontkalken en reinigen. Verwijderen van zetgroep en melkopschuimer om deze op gezette tijden te reinigen gaat vlot en makkelijk. Het apparaat produceert wel wat geluid, maar het zetten van een smakelijk kopje koffie hoort wat mij betreft gepaard te gaan met wat nostalgische pruttel geluiden. Je zult mij dus niet horen pruttelen over het geluidsniveau want ik ben zeer content met dit apparaat en kan het van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen.
  • Veel instellingen voor persoonlijke voorkeur.

H.Menten 19-02-2021

Tot nu toe zeer ontevreden!!

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Beste klantenservice van Siemens. Heb deze koffiemaschine ons gezin cadeau gedaan met kerst.Wat waren ze er blij mee,geweldig de eerste cappucinos en latte machiatos.Na 2 weken (misschien is het in het begin ook al zo geweest en hebben we gedacht van,we zullen zelf wel iets verkeerd gedaan hebben) begon het apparaat de melk niet meer goed op te schuimen.Dan doet hij het een paar keer wel goed en dan doet hij het 3x achter elkaar totaal niet. Toch nog een tijdje aangekeken,ondertussen goed blijven schoonmaken en de ontkalkingsprocedures gedaan.Maar het hielp niks. Hij blijft de melk niet tot weinig opschuimen bij die 2 programmas. Als je alleen melk opschuimen doet en dan espresso doet hij het wel. Zo raar. Nou,afspraak gemaakt bij Tummers(waar wij het apparaat gekocht hebben.Zij hebben hem uitgeprobeerd en zij zeiden dat hij het bij hun wel deed.Dat voelde teleurstellend,het voelde voor mij alsof ik loog. Maschine weer mee naar huis genomen.Weer cappucino gezet (voldoende koude halvolle melk gebruikt,stoompijpje goed aangedrukt} en ja hij deed het weer goed!! voor 1 dag.... toen begon het weer..dan doet hij de melk wel goed opschuimen en dan weer 3x achter elkaar helemaal niet. Een paar dagen verder schuimt hij weer bijna bij iedere kop niet goed tot bijna niks op.Heb er ook filmpjes van gemaakt.... Tummers weer opgebeld en zelf geopperd om eens het stoompijpje te verwisselen...gedaan!! maar het probleem blijft!De koffiemaschine is weer terug gebracht naar EP Tummers in Echt en zij gingen hem nu naar jullie opsturen.... Ik heb mij laten adviseren en heb voor deze espressomaschine gekozen... Ik wou niet de goedkoopste en ook niet de duurste,goed geluisterd naar de verkopers en deze maschine gekocht.. Als hij werkt is het een hele mooie maschine,helaas heb ik het gevoel dat ik net een maandagsmaschine heb...Eigenlijk zou ik het liefste een nieuw espresso apparaat willen,omdat mijn vertrouwen in dit apparaat wel weg is. Ik zou wel voor hetzelde type gaan,want als hij het goed doet,dan zet hij heel lekkere koffie.. Ze waren er hier heel blij mee!! afkomend van een senseo maschine... Dus mijn man en dochter missen het koffie apparaat erg,Hoop snel een betere revieuw te kunnen schrijven,want uiterlijk en koffie zijn super... nu nog de perfecte cappuccino en Latte Machiato!! Met vriendelijke groet Zou u ook nog filmpjes kunnen sturen zodat U kunt zien,dat het niet goed werkt.

Martin 27-01-2021

Mooi design, Gebruiksvriendelijk, Compleet

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Op advies van verkoper het koffiezetapparaat gekocht. Wij zijn gegaan voor een gebruiksvriendelijk apparaat met goede zetkwaliteiten, voldoende diversiteit aan zetmogelijkheden en groot gebruiksgemak tegen een redelijke prijs. Dit apparaat is zeker zijn geld dubbel en dwars waard. Wij genieten dagelijks van een heerlijk kop koffie, cappuccino of latte macchiato. Maar ook een lekker sterke espresso behoort to de mogelijkheden. De smaak is natuurlijk wel afhankelijk van de soort bonen die je koopt en is persoonlijk.

• Eenvoudig te installeren
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Onderhoudsvriendelijk

JosH 16-01-2021

Mega lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

In Oostenrijk hadden we in ons appartement plots een Siemens koffie machine staan, de eq300. Als niet koffie drinker deed ik een poging en de cappuccino was o zo lekker dat ik direct verkocht was. Kortom, blij met de nieuwe aanwinst, en nu kan ik de allerlekkerste koffie serveren.

Tuitman 13-01-2021

Goede keuze, geen moment spijt

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We hadden eerst een ander apparaat gekocht, koffie koud en cappuccino zonder schuimlaag. Toen we een andere mochten uitzoeken zijn we voor de Siemens gegaan, stukje duurder maar het geld dubbel en dwars waard. Of je nu espresso, gewone koffie, cappuccino of latte macchiato fan bent ze zijn allemaal even lekker.

De koffie kan je in 6 sterkte's instellen en heel makkelijk per koffie kop te veranderen.
De cappuccino of latte macchiato maak je door gewoon de melk in je kop te doen en het apparaat schuimt het op in je kop, dus geen gedoe met melk in een kannetje enzo.
Je maakt het melk gedeelte heel makkelijk schoon.

Echt een goede keuze, geen moment spijt

Roy 05-01-2021

super apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

goede levering, makkelijke installatie met goede beschrijving. heerlijke koffie en latte/cappuccino
fijne kop verwarmer helaas kleine opvang bak dus vaak legen.

Pluspunten

• makkelijk en goed
  • heerlijke koffie met verschillende sterkte
  • geweldige cappuccino en latte

A.klijzing 29-12-2020

allemaal goed zichtbaar

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Ik ben heel tevreden de koffie is heerlijk en goed op temperatuur en de keuze van het apparaat vind ik heel fijn

jos 28-12-2020

koffiezetter

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Prima koffie, en als hij het uit houd als de vorige Siemens/bosch komt het helemaal goed. Vorige staat nu op andere locatie omdat ze daar ook van lekkere koffie houden.

Pluspunten

• lekker
  • compact
  • eenvoudig te bedienen

Twan Smit 27-12-2020

SUPER apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Erg lekkere koffie en goed warm kwalitatief en prijstechnisch zéér goed apparaat

T Groeneweg 17-11-2020

Mooi apparaat, luxe uitstraling.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Mooi apparaat om te zien, de koffie is heerlijk en lekker warm.
Makkelijke bediening,
Alleen jammer dat de reinigingsmiddelen aan de prijzige kant zijn.

Pluspunten

• Vol automatisch
  • Geen melkkannetje meer nodig

Berna 08-11-2020

HEERL[;KE KOFFIE

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Redelijk simpele bediening en prima bakkie.
Heb vertrouwen dan het blijft voldoen.
weet nog niet hoe het schoonmaken verloopt.

Maastricht 07-11-2020

Koffie liefhebber

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Makkelijk te bedienen en ziet er mooie uit.
Het apparaat is makkelijk te bedienen en geeft een mooi kopje koffie.
deze is zeer zeker aan te bevelen.

arie 20-07-2020

Heel goede machine

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Erg makkelijk in gebruik en alles duidelijk aangegeven in bijgeleverde gebruiksaanwijzing, onderhoud erg makkelijk en zelfs voor een leek heel simpel

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Prijs kwaliteit erg goed

Simon 18-07-2020

Een gouden aankoop .. had ik jaren eerder moeten doen

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Een geweldenaar onder de koffie machines met zelfs een kopjes voorverwarmer .. Goed instelbaar een kind kan de was doen
Jammer dat ik deze nu pas gevonden heb

Pluspunten

• koffie is heerlijk warm
  • op smaak te instaleren
  • melk schuimer geen meik kannetje nodig

Visser 02-07-2020

Luxe uitstraling helder en duidelijk touchscreen

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Praktisch apparaat. Goede koffie(crema) helder en gemakkelijk touch display.
One touch funktie werkt helemaal mooi.

Simpele stap voor stap uitgelegde instellingen zowel via touchscreen als papieren handleiding.

Ruim voldoende dranksterkte opties.

Pluspunten

• Helder en duidelijk touchscreen.
  • One touch funktie
  • Uitstraling.
  • Automatische reinigingsfunktie.
  • Incl. Ontkalk tablet en reinigingspil(llen)

Den Hartog Reinigingsproduten 10-06-2020

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

We hopen een goede keuze te hebben gemaakt. En hopen heerlijk koffie te hebben. Zodat we met de visite heerlijk kunnen genieten.

LucyStaal 20-01-2020

Mooi strak design.

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Compacte espressomachine waarmee je heerlijk espresso, cafe crema, cappucino of latte machiato kunt maken. Het voorzetpijpje om melk mee op te schuimen en te verhitten is makkelijk afneembaar en schoon te spoelen. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent. Nog geen dag spijt gehad van deze aankoop.

Pluspunten

• Compact machine, mooi uiterlijk
  • Makkelijk in onderhoud

Anoniem 09-01-2020

Zeer goede aankoop

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een koffieautomaat die heerlijk koffie zet en door haar uitvoering een aanwinst in de keuken is

HeleneChantal 27-12-2019
  • Product gekregen

Fijn koffiezetapparaat met een hele goede cappuccino!

Geschreven voor: Siemens TI355F09DE

Melk is lekker lobbig opgeklopt en als groot voordeel kan je ook voor alleen opschuimen kiezen waardoor mijn kinderen ook ‘cappuccino zonder koffie’ kunnen drinken. Vooral het melk opschuimsysteem is ideaal, er kan niets mis gaan (mits je hem meteen na gebruik schoon spoelt). Ik zou het fijn vinden als er een ragertje word geleverd bij de koffiemachine om het binnenwerk van het melk system schoon te maken, nu is het vinden van de juiste rager namelijk een zoektocht geweest.
Smaak van de koffie is ook prima, het apparaat maakt veel geluid bij het malen maar dat is normaal. Ook duurt het natuurlijk als je veel kopjes moet tappen even voor iedereen drinken heeft maar ik heb niet de indruk dat je sneller koffie kan zetten zonder in te leveren op kwaliteit, dus ook dat is zeker prima!